10.3 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Corinna va instruir entregar part de la seua fortuna offshore al rei Juan Carlos I

Corinna Larsen, la dona que va mantindre una relació amb el rei emèrit, Juan Carlos I, va planejar en 2007 que els gestors que administraren un fideïcomís denominat Peregrine, des de Nova Zelanda, entregaren a Juan Carlos I, en cas que ella morira, “el 30% dels ingressos provinents del Fons d’Inversions Hispà Saudita” que l’anterior cap de l’Estat havia patrocinat i per al qual ella havia treballat.

Els documents, sense signar, en els quals es reflecteixen els seus desitjos, es van crear el 27 de març de 2007, 14 dies abans que es registrara a Guernsey, paradís fiscal de les illes del canal de la Manga, el fons hispà-saudita impulsat per tots dos països. L’advocat de Larsen assegura que aqueixos documents són falsos.

Els detalls d’eixe pla formen part dels Papers de Pandora, un treball en col·laboració amb diversos mitjans internacionals, entre ells EL PAÍS, que coordina el Consorci Internacional de Periodistes d’Investigació (ICIJ). Més de 600 periodistes de 117 països han analitzat durant dos anys els 11,9 milions d’arxius de 14 despatxos d’advocats especialitzats a crear societats offshore en paradisos fiscals.

Este tipus de societats, radicades en països diferents del domicili fiscal dels seus administradors, són legals sempre que el propietari les declare allí on residisca. El problema comença, a ulls de les autoritats, quan el que es busca en estos països és anonimat i nul·la tributació.

A Espanya, EL PAÍS i La Sexta han analitzat la filtració a la recerca de persones d’interés públic que hagen tret profit de les jurisdiccions més opaques del món. El resultat són més de 700 societats vinculades al país, entre les quals destaquen desenes de personalitats rellevants.

Un fideïcomís o fons fiduciari com el citat Peregrine, del qual parlava Larsen, és un instrument particularment opac. Es tracta d’un contracte en el qual un testador deixa encomanat el seu patrimoni o part d’este a la bona fe d’un representant legal (fideïcomissari) perquè, en segons quins supòsits predeterminats, ho transmeta a una altra persona o ho invertisca segons les instruccions rebudes.

Els fideïcomisos són eines habituals entre els productes que ofereixen els bancs i gestors suïssos a les grans fortunes que busquen evadir impostos, seguretat i confidencialitat.

 

Corinna Larsen va participar activament en el llançament del denominat Fons d’Infraestructures Hispà-Saudita

 

De la documentació es desprén que Corinna Larsen va encarregar redactar en 2007 al despatx panameny Alcogal una carta a Bachmann Trust Company (New Zealand) Limited, el gestor encarregat d’administrar el fideïcomís Peregrine, fins ara desconegut, en la qual va incloure a Joan Carles I entre les persones que havien de rebre els actius inclosos en este instrument financer en el supòsit de la seua defunció.

Segons assenyala la missiva, que està sense signar, la consultora alemanya va expressar el seu desig que després de la seua mort els actius del fons Peregrine es distribuïren “a parts iguals” entre els seus dos fills: Anastasia Adkins, i “el príncep” Alexander zu Sayn-Wittgenstein-Sayn.

Entre els beneficiaris, va afegir a continuació a “Sa Majestat el Rei Juan Carlos I Borbón de Borbón, nascut el 5 de gener de 1938, resident en el Palau de la Zarzuela de Madrid”. I va detallar quins actius hauria de rebre.

“Desitge que els fideïcomissaris consideren distribuir a Sa Majestat el Rei Juan Carlos I Borbón de Borbón el 30% de tots els ingressos provinents únicament del Fons d’Inversions Hispà Saudita. Després de la liquidació del Fons d’Inversions Hispà Saudita, Sa Majestat el Rei Juan Carlos I Borbón de Borbón ja no hauria de ser considerat beneficiari del fideïcomís”.

Altres informacions asseguren que la transferència era part d’un regal de bodes anticipat de l’emèrit, que ja estava planejant les seues segones núpcies amb Larsen. Pel que sembla, com va publicar El País, el monarca havia consultat amb diversos advocats com procedir al seu divorci amb la Reina Sofia.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.