CSIF demana a Educació que professorat i alumnat confinats no tornen a les aules fins a tindre PCR negativa

 

El sindicat CSIF ha demanat per escrit al conseller d’Educació, Vicent Marzà, que la reincorporació a un centre educatiu de personal docent o d’alumnat després de donar positiu vinga precedida d’un test PCR negatiu.

 

La central sindical ha fet esta sol·licitud pel fet que, segons ha indicat en un comunicat, «en molts casos estan retornant professionals o alumnes sense símptomes, però sense una prova que acredite que ja han superat el contagi de Covid-19». La central sindical planteja que «a tots els docents i alumnat que han donat positiu en coronavirus i que han estat confinats, se’ls faça una segona PCR «per a comprovar el seu negatiu i poder assegurar que no contagiaran».

 

D’altra banda, en el cas que isquera el test positiu, considera que «s’hauria de prolongar el confinament fins a obtindre un resultat negatiu en la següent PCR, de manera que s’incorpore al centre educatiu amb les màximes garanties de seguretat».

 

Segons CSIF, «en molts casos, i seguint les directrius rebudes, tornen al centre professors o alumnes després de deu dies confinats per contagi i sense símptomes ja, però també sense PCR negativa». El sindicat lamenta que tant Conselleria d’Educació com la de Sanitat «no s’hagen coordinat per a fer estes proves a totes les persones afectades, alguna cosa que està ocorrent sobretot des de principis d’enguany».

Últimes notícies

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.