12.5 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

CSIF demana a Educació que professorat i alumnat confinats no tornen a les aules fins a tindre PCR negativa

 

El sindicat CSIF ha demanat per escrit al conseller d’Educació, Vicent Marzà, que la reincorporació a un centre educatiu de personal docent o d’alumnat després de donar positiu vinga precedida d’un test PCR negatiu.

 

La central sindical ha fet esta sol·licitud pel fet que, segons ha indicat en un comunicat, «en molts casos estan retornant professionals o alumnes sense símptomes, però sense una prova que acredite que ja han superat el contagi de Covid-19». La central sindical planteja que «a tots els docents i alumnat que han donat positiu en coronavirus i que han estat confinats, se’ls faça una segona PCR «per a comprovar el seu negatiu i poder assegurar que no contagiaran».

 

D’altra banda, en el cas que isquera el test positiu, considera que «s’hauria de prolongar el confinament fins a obtindre un resultat negatiu en la següent PCR, de manera que s’incorpore al centre educatiu amb les màximes garanties de seguretat».

 

Segons CSIF, «en molts casos, i seguint les directrius rebudes, tornen al centre professors o alumnes després de deu dies confinats per contagi i sense símptomes ja, però també sense PCR negativa». El sindicat lamenta que tant Conselleria d’Educació com la de Sanitat «no s’hagen coordinat per a fer estes proves a totes les persones afectades, alguna cosa que està ocorrent sobretot des de principis d’enguany».

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.