11.2 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

CSIF demana a Educació que professorat i alumnat confinats no tornen a les aules fins a tindre PCR negativa

 

El sindicat CSIF ha demanat per escrit al conseller d’Educació, Vicent Marzà, que la reincorporació a un centre educatiu de personal docent o d’alumnat després de donar positiu vinga precedida d’un test PCR negatiu.

 

La central sindical ha fet esta sol·licitud pel fet que, segons ha indicat en un comunicat, «en molts casos estan retornant professionals o alumnes sense símptomes, però sense una prova que acredite que ja han superat el contagi de Covid-19». La central sindical planteja que «a tots els docents i alumnat que han donat positiu en coronavirus i que han estat confinats, se’ls faça una segona PCR «per a comprovar el seu negatiu i poder assegurar que no contagiaran».

 

D’altra banda, en el cas que isquera el test positiu, considera que «s’hauria de prolongar el confinament fins a obtindre un resultat negatiu en la següent PCR, de manera que s’incorpore al centre educatiu amb les màximes garanties de seguretat».

 

Segons CSIF, «en molts casos, i seguint les directrius rebudes, tornen al centre professors o alumnes després de deu dies confinats per contagi i sense símptomes ja, però també sense PCR negativa». El sindicat lamenta que tant Conselleria d’Educació com la de Sanitat «no s’hagen coordinat per a fer estes proves a totes les persones afectades, alguna cosa que està ocorrent sobretot des de principis d’enguany».

Últimes notícies

Cinc anys de presó en mòdul psiquiàtric per intentar matar a un taxista a Elda

L'Audiència d'Alacant ha imposat cinc anys per temptativa d'assassinat a l'autor de l'atac a un taxista a Elda després d'un acord amb la Fiscalia. Complirà la pena en el mòdul psiquiàtric per alteració psíquica benvolguda com a eximent incompleta.

Pérez Llorca cita el dimarts als síndics de Les Corts per a arribar a acords

El president ha convocat el 27 de gener als síndics de PSPV, Compromís i Vox al Palau per a una ronda de treball. Busca acords i apel·la al respecte institucional.

Detinguts a València dos jóvens per segrestar un home i demanar 15.000 euros per a alliberar-lo

La Policia Nacional ha detingut a València a dos hòmens de 23 i 25 anys per retindre a un altre en un domicili i exigir-li 15.000 euros per a alliberar-lo. La víctima col·laborava en estafes per 'phishing' i va ser retinguda quan va voler abandonar l'organització.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promocionar la Comunitat Valenciana en mercats exterior i nacional

El president ha anunciat una inversió extraordinària de 10 milions que se suma al pla anual fins a 19 milions per a promocionar la Comunitat a Espanya i fora. Presentat durant el Dia de la Comunitat Valenciana en Fitur, serà la major campanya publicitària de la Generalitat.

Veïns de Sagunt han denunciat abandó institucional després de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha evidenciat un abandó institucional i una erosió imparable. Exigixen defenses reals, un pla tècnic i l'execució urgent del projecte de regeneració.

El Llevant tanca el fitxatge de Tay Abed fins a 2029

El Llevant incorpora a l'extrem esquerrà Tay Abed amb contracte fins a 2029 després d'un xicotet traspàs des del PSV. El jugador, de 21 anys i amb passaport espanyol, ja treballa als ordes de Luís Castro.

Mercadona ha iniciat la selecció de 400 treballadors per al seu nou buc en línia a Madrid

La cadena ha obert el procés per a contractar 400 persones en el seu nou magatzem dedicat al canal en línia en Vila de Vallecas. Les vacants, amb contracte indefinit i salaris des de 975 a 2.346 euros bruts, preveuen incorporació a l'estiu.

Desmantellen una macrofàbrica il·legal de tabac a Muro de Alcoy amb material per més de 3 milions

La Guàrdia Civil ha desmantellat una macrofàbrica il·legal de tabac a Muro de Alcoy amb material valorat en més de tres milions. Hi ha dos detinguts i 300.000 paquets intervinguts.