17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Ford Almussafes podria perdre un 28% de treball pel trasllat de la fabricació de furgonetes a Turquia

 

Els fabricants de vehicles Ford i Volkswagen han anunciat que serà Ford Otosan, la plata de fabricació de Turquia, qui finalment es quede amb la fabricació del vehicle comercial que les dos empreses desenvoluparan juntes. La decisió ha sigut rebuda amb decepció i incertesa a Ford Almussafes, ja que s’esperava que la factoria ubicada a terres valencianes es quedara amb la fabricació d’eixe model, segons ha informat Las Provincias. La planta turca ha sigut l’escollida per la seua gran experiència en aquesta gamma d’automòbils.

 

Així mateix, des de Ford s’han fet moviments que suposaran que, respecte als vehicles comercials, tot allò que no es fabrique a Otosan, tampoc es fabrique en altres plantes, ja que traurà de mercat els seus altres models, perquè siga Volkswagen qui els fabrique. D’questa manera, els models quedaran repartits entre les dos marques de forma complementària. En aquest sentit, des de Ford i Volkswagen ja s’ha decidit el desenvolupament d’una pick-up o camioneta, que elaboraran conjuntament, a Turquia, segons han informat conjuntament les marques en un comunicat. Mentrestant, es repartiran els models de gran tamany per a Ford i les furgonetes urbanes per a Volkswagen.

Aquest context deixa en una situació incerta a la planta valenciana, ja que fins a un 28% del treball de la factoria, dedicat a la fabricació de la Ford Transit Connect, quedaria en suspens. En dades d’ocupació, serien fins a 1.600 els treballadors afectats per aquesta càrrega de treball retirada. Així i tot, s’ha plantejat des de Ford que eixa part de la plantilla podria ser reubicada en el procés de producció d’altres models.

Acord sobre vehicles híbrids, autònoms i serveis de mobilitat

Una altra de les qüestions que estan acordant Ford i Volkswagen afecta el desenvolupament de vehicles híbrids, vehicles autònoms i serveis de mobilitat. Les dos firmes han assegurat que es pretén actuar de forma conjunta en l’exploració i investigació d’aquests segments de mercat, però de moment no han concretat molt més. Des de terres valencianes s’esperava que aquesta qüestió quedara més definida, ja que Ford Almussafes és l’única planta europea dedicada als híbrids, i açò la podria posicionar en bon lloc per a quedar-se amb eixa producció en el futur.

Últimes notícies

La Guàrdia Civil recupera 9 coloms esportius robats a Picassent i trobats en un terrat d’Almassora

Els agents han localitzat en el terrat d'un edifici d'Almassora nou coloms esportius valorats en 2.000 euros que van ser sostrets el 10 de novembre a Picassent. L'operació es va iniciar després de diverses denúncies a València, Castelló i Tarragona.

38 cadires buides a València homenatgen les víctimes de violència masclista a Espanya

El claustre del Palau del Temple ha acollit l'acte 'Cap cadira buida' amb 38 seients en record de les dones assassinades en 2025 i tres menors. La Delegació del Govern ha defés recursos, consens i unitat enfront del negacionismo.

Camarero culpa al Govern del retard de la UME en la dana i evita opinar sobre Mazón

La vicepresidenta valenciana ha atribuït a Interior i Defensa el retard en el desplegament de la UME i ha eludit valorar a Carlos Mazón. També ha defés el seu paper en el Cecopi i ha marcat límits competencials sobre el 112 i la teleassistència.

El col·legi confirma que el tractament a la menor morta a Alzira el van realitzar professionals col·legiats

El Col·legi d'Odontòlegs de València confirma que el tractament i la sedació intravenosa a la menor van ser realitzats per professionals col·legiats. El cas roman sota investigació i una altra menor seguix ingressada.

La xiqueta de 4 anys ingressada després d’un tractament dental a Alzira passa a planta

La menor, ingressada des del dijous en l'UCI pediàtrica del Clínic de València després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira, evoluciona bé i ha passat a planta. Policia i Sanitat investiguen per a aclarir què va ocórrer.

Un estudi detecta que la violència masclista dificulta la memòria verbal de les supervivents

Un treball de la Universitat de Granada conclou que les supervivents de violència masclista necessiten més esforç cerebral per a reconéixer paraules i comprenen pitjor en fases inicials d'aprenentatge.

Els Rei Jaume I criden a reforçar la competitivitat i alerten d’un retrocés a Europa

Els premiats han reclamat més ambició en I+D i una regulació que no frene la competitivitat. Advertixen de la concentració de poder en IA i del risc de decadència a Europa.

El 81% de sanitaris detecta més problemes en el desenrotllament infantil per l’excés de pantalles

Un estudi de AIJU conclou que la majoria de sanitaris observa un augment de problemes lligats a la sobreexposició a dispositius. El 91% dels menors supera el temps recomanat.