Ford Almussafes podria perdre un 28% de treball pel trasllat de la fabricació de furgonetes a Turquia

 

Els fabricants de vehicles Ford i Volkswagen han anunciat que serà Ford Otosan, la plata de fabricació de Turquia, qui finalment es quede amb la fabricació del vehicle comercial que les dos empreses desenvoluparan juntes. La decisió ha sigut rebuda amb decepció i incertesa a Ford Almussafes, ja que s’esperava que la factoria ubicada a terres valencianes es quedara amb la fabricació d’eixe model, segons ha informat Las Provincias. La planta turca ha sigut l’escollida per la seua gran experiència en aquesta gamma d’automòbils.

 

Així mateix, des de Ford s’han fet moviments que suposaran que, respecte als vehicles comercials, tot allò que no es fabrique a Otosan, tampoc es fabrique en altres plantes, ja que traurà de mercat els seus altres models, perquè siga Volkswagen qui els fabrique. D’questa manera, els models quedaran repartits entre les dos marques de forma complementària. En aquest sentit, des de Ford i Volkswagen ja s’ha decidit el desenvolupament d’una pick-up o camioneta, que elaboraran conjuntament, a Turquia, segons han informat conjuntament les marques en un comunicat. Mentrestant, es repartiran els models de gran tamany per a Ford i les furgonetes urbanes per a Volkswagen.

Aquest context deixa en una situació incerta a la planta valenciana, ja que fins a un 28% del treball de la factoria, dedicat a la fabricació de la Ford Transit Connect, quedaria en suspens. En dades d’ocupació, serien fins a 1.600 els treballadors afectats per aquesta càrrega de treball retirada. Així i tot, s’ha plantejat des de Ford que eixa part de la plantilla podria ser reubicada en el procés de producció d’altres models.

Acord sobre vehicles híbrids, autònoms i serveis de mobilitat

Una altra de les qüestions que estan acordant Ford i Volkswagen afecta el desenvolupament de vehicles híbrids, vehicles autònoms i serveis de mobilitat. Les dos firmes han assegurat que es pretén actuar de forma conjunta en l’exploració i investigació d’aquests segments de mercat, però de moment no han concretat molt més. Des de terres valencianes s’esperava que aquesta qüestió quedara més definida, ja que Ford Almussafes és l’única planta europea dedicada als híbrids, i açò la podria posicionar en bon lloc per a quedar-se amb eixa producció en el futur.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.

Juan Roig assegura que gestionar el València Basket li costa més que Mercadona i es descarta per al València CF

El president de Mercadona ha afirmat que el València Basket li exigix més que la seua pròpia empresa i ha rebutjat involucrar-se al València CF, fins i tot si hi haguera un canvi accionarial.