Ford Almussafes podria perdre un 28% de treball pel trasllat de la fabricació de furgonetes a Turquia

 

Els fabricants de vehicles Ford i Volkswagen han anunciat que serà Ford Otosan, la plata de fabricació de Turquia, qui finalment es quede amb la fabricació del vehicle comercial que les dos empreses desenvoluparan juntes. La decisió ha sigut rebuda amb decepció i incertesa a Ford Almussafes, ja que s’esperava que la factoria ubicada a terres valencianes es quedara amb la fabricació d’eixe model, segons ha informat Las Provincias. La planta turca ha sigut l’escollida per la seua gran experiència en aquesta gamma d’automòbils.

 

Així mateix, des de Ford s’han fet moviments que suposaran que, respecte als vehicles comercials, tot allò que no es fabrique a Otosan, tampoc es fabrique en altres plantes, ja que traurà de mercat els seus altres models, perquè siga Volkswagen qui els fabrique. D’questa manera, els models quedaran repartits entre les dos marques de forma complementària. En aquest sentit, des de Ford i Volkswagen ja s’ha decidit el desenvolupament d’una pick-up o camioneta, que elaboraran conjuntament, a Turquia, segons han informat conjuntament les marques en un comunicat. Mentrestant, es repartiran els models de gran tamany per a Ford i les furgonetes urbanes per a Volkswagen.

Aquest context deixa en una situació incerta a la planta valenciana, ja que fins a un 28% del treball de la factoria, dedicat a la fabricació de la Ford Transit Connect, quedaria en suspens. En dades d’ocupació, serien fins a 1.600 els treballadors afectats per aquesta càrrega de treball retirada. Així i tot, s’ha plantejat des de Ford que eixa part de la plantilla podria ser reubicada en el procés de producció d’altres models.

Acord sobre vehicles híbrids, autònoms i serveis de mobilitat

Una altra de les qüestions que estan acordant Ford i Volkswagen afecta el desenvolupament de vehicles híbrids, vehicles autònoms i serveis de mobilitat. Les dos firmes han assegurat que es pretén actuar de forma conjunta en l’exploració i investigació d’aquests segments de mercat, però de moment no han concretat molt més. Des de terres valencianes s’esperava que aquesta qüestió quedara més definida, ja que Ford Almussafes és l’única planta europea dedicada als híbrids, i açò la podria posicionar en bon lloc per a quedar-se amb eixa producció en el futur.

Últimes notícies

El Roig Arena dona avantatge al València Basket davant el Joventut en les semifinals

València Basket i Asisa Joventut s’enfronten des d’este dimecres en unes semifinals de Lliga Endesa al millor de cinc partits, marcades fins ara pel factor pista. Els tres duels d’esta temporada s’han resolt amb victòria de l’equip que jugava en el seu pavelló.

Els municipis afectats per la dana reclamen més flexibilitat fiscal al Consell

Els secretaris, interventors i tresorers de l’Administració local han demanat a la Generalitat flexibilitzar les regles fiscals als municipis afectats per la dana i reduir càrregues burocràtiques per a facilitar la reconstrucció.

Cau al Prat de València amb 3,5 quilos d’heroïna amagats dins la maleta

La Policia Nacional ha detingut al aeroport de València un home de 48 anys que portava més de tres quilos i mig d’heroïna amagats en carpetes i caixes de sabó dins la seua maleta.

Nous tractaments epigenètics aconseguixen revertir part del dany per cirrosi en ratolins

Un estudi liderat per la UMH d’Elx ha demostrat en ratolins que diversos compostos epigenètics recuperen la proteïna protectora LSECtin, reduïxen la inflamació hepàtica i limiten la fibrosi associada a la cirrosi. Els resultats obrin una nova via de tractament per a futures teràpies contra les malalties hepàtiques cròniques.

Així és l’última campanya d’abonaments a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El Valencia CF ha llançat la campanya d’abonaments 2026-27, l’última a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla, amb preus congelats però menys descompte per als accionistes i un anunci que recorre més de cent anys d’història valencianista.

València restaurarà el monument a les víctimes de l’accident de metro per al 20é aniversari

L’Ajuntament de València ha adjudicat per 8.002 euros la rehabilitació integral del monument a les víctimes de l’accident de metro de 2006, per a tindre’l restaurat abans del 20é aniversari el pròxim 3 de juliol.

La jutgessa de la DANA dona una nova oportunitat a Mazón per a entregar els seus missatges

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA de València ha tornat a requerir a l’expresident Carlos Mazón que entregue voluntàriament els seus registres de telefonades i missatges del dia de les riuades, després d’acceptar-se la seua personació en la causa.

Toni Pérez es posa a la faena per als objectius econòmics d’Ineca fins a 2031

El president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, ha assumit els objectius econòmics marcats per Ineca fins a 2031 i ha promés posar-se ‘a la faena’ per millorar el creixement, la productivitat i la governança a la província.