Ford Almussafes podria perdre un 28% de treball pel trasllat de la fabricació de furgonetes a Turquia

 

Els fabricants de vehicles Ford i Volkswagen han anunciat que serà Ford Otosan, la plata de fabricació de Turquia, qui finalment es quede amb la fabricació del vehicle comercial que les dos empreses desenvoluparan juntes. La decisió ha sigut rebuda amb decepció i incertesa a Ford Almussafes, ja que s’esperava que la factoria ubicada a terres valencianes es quedara amb la fabricació d’eixe model, segons ha informat Las Provincias. La planta turca ha sigut l’escollida per la seua gran experiència en aquesta gamma d’automòbils.

 

Així mateix, des de Ford s’han fet moviments que suposaran que, respecte als vehicles comercials, tot allò que no es fabrique a Otosan, tampoc es fabrique en altres plantes, ja que traurà de mercat els seus altres models, perquè siga Volkswagen qui els fabrique. D’questa manera, els models quedaran repartits entre les dos marques de forma complementària. En aquest sentit, des de Ford i Volkswagen ja s’ha decidit el desenvolupament d’una pick-up o camioneta, que elaboraran conjuntament, a Turquia, segons han informat conjuntament les marques en un comunicat. Mentrestant, es repartiran els models de gran tamany per a Ford i les furgonetes urbanes per a Volkswagen.

Aquest context deixa en una situació incerta a la planta valenciana, ja que fins a un 28% del treball de la factoria, dedicat a la fabricació de la Ford Transit Connect, quedaria en suspens. En dades d’ocupació, serien fins a 1.600 els treballadors afectats per aquesta càrrega de treball retirada. Així i tot, s’ha plantejat des de Ford que eixa part de la plantilla podria ser reubicada en el procés de producció d’altres models.

Acord sobre vehicles híbrids, autònoms i serveis de mobilitat

Una altra de les qüestions que estan acordant Ford i Volkswagen afecta el desenvolupament de vehicles híbrids, vehicles autònoms i serveis de mobilitat. Les dos firmes han assegurat que es pretén actuar de forma conjunta en l’exploració i investigació d’aquests segments de mercat, però de moment no han concretat molt més. Des de terres valencianes s’esperava que aquesta qüestió quedara més definida, ja que Ford Almussafes és l’única planta europea dedicada als híbrids, i açò la podria posicionar en bon lloc per a quedar-se amb eixa producció en el futur.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.