Ford Almussafes podria perdre un 28% de treball pel trasllat de la fabricació de furgonetes a Turquia

 

Els fabricants de vehicles Ford i Volkswagen han anunciat que serà Ford Otosan, la plata de fabricació de Turquia, qui finalment es quede amb la fabricació del vehicle comercial que les dos empreses desenvoluparan juntes. La decisió ha sigut rebuda amb decepció i incertesa a Ford Almussafes, ja que s’esperava que la factoria ubicada a terres valencianes es quedara amb la fabricació d’eixe model, segons ha informat Las Provincias. La planta turca ha sigut l’escollida per la seua gran experiència en aquesta gamma d’automòbils.

 

Així mateix, des de Ford s’han fet moviments que suposaran que, respecte als vehicles comercials, tot allò que no es fabrique a Otosan, tampoc es fabrique en altres plantes, ja que traurà de mercat els seus altres models, perquè siga Volkswagen qui els fabrique. D’questa manera, els models quedaran repartits entre les dos marques de forma complementària. En aquest sentit, des de Ford i Volkswagen ja s’ha decidit el desenvolupament d’una pick-up o camioneta, que elaboraran conjuntament, a Turquia, segons han informat conjuntament les marques en un comunicat. Mentrestant, es repartiran els models de gran tamany per a Ford i les furgonetes urbanes per a Volkswagen.

Aquest context deixa en una situació incerta a la planta valenciana, ja que fins a un 28% del treball de la factoria, dedicat a la fabricació de la Ford Transit Connect, quedaria en suspens. En dades d’ocupació, serien fins a 1.600 els treballadors afectats per aquesta càrrega de treball retirada. Així i tot, s’ha plantejat des de Ford que eixa part de la plantilla podria ser reubicada en el procés de producció d’altres models.

Acord sobre vehicles híbrids, autònoms i serveis de mobilitat

Una altra de les qüestions que estan acordant Ford i Volkswagen afecta el desenvolupament de vehicles híbrids, vehicles autònoms i serveis de mobilitat. Les dos firmes han assegurat que es pretén actuar de forma conjunta en l’exploració i investigació d’aquests segments de mercat, però de moment no han concretat molt més. Des de terres valencianes s’esperava que aquesta qüestió quedara més definida, ja que Ford Almussafes és l’única planta europea dedicada als híbrids, i açò la podria posicionar en bon lloc per a quedar-se amb eixa producció en el futur.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.

Espí va tombar a Sivera amb un doblet i va mantindre visca l’esperança del Llevant

Un doblet de Carlos Espí en els minuts 88 i 97 va decidir el Llevant-Alabés després d'un pols de porters entre Ryan i Sivera. El Llevant va quedar amb 21 punts, a 4 de la salvació.

Espí derroca la muralla de Sivera amb un doblet i manté visca l’esperança del Llevant

Carlos Espí va firmar dos gols en el 88 i el 96 per a tombar a l'Alabés, amb deu des del 60. Sivera va sostindre als visitants i el Llevant va tallar la seua ratxa de cinc sense guanyar.

Castro i Coudet mantenen la base en el Llevant-Alabés

Els dos entrenadors a penes toquen els seus onces per al dol del divendres en el Ciutat de València: tornen Raghouber i Moreno; entren Pacheco i Aleñá.

Fàtima Diame conquesta el seu octau títol de longitud amb un últim salt de 6,62

La valenciana es va imposar a Irati Mitxelena amb un últim intent de 6,62 m en els Nacionals sota sostre de València. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Fàtima Diame es corona amb el seu octau títol de longitud després d’un últim salt de 6,62 m

Fàtima Diame es va proclamar campiona d'Espanya indoor per octava vegada amb un últim salt de 6,62 m que va desbancar a Irati Mitxelena. Es va quedar a 3 cm de la mínima per a Torun.

Educació autoritza que el 16 de març siga no lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió

La Conselleria d'Educació ha autoritzat que el dilluns 16 de març no siga lectiu a Alboraia, Sagunt, Almàssera i Benifaió per les Falles. La decisió s'emmarca en les excepcions del calendari escolar.

Fàtima Diame conquesta el seu octau or en longitud amb un últim salt de 6,62 m

La valenciana es va imposar en els Nacionals de pista coberta amb 6,62 m en la seua última temptativa després del 6,54 de Irati Mitxelena. Va firmar la seua millor marca de l'any i va quedar a 3 cm de la mínima per al Mundial de Torun.