Generalitat i oci nocturn amplien la negociació per a estudiar la reobertura amb condicions d’hostaleria

 

La Generalitat Valenciana i el sector de l’oci nocturn han acordat reunir-se esta setmana en una tercera ronda negociadora per a buscar un «encaix» normatiu que permeta la reobertura dels locals però amb les mateixes condicions que l’hostaleria.

 

D’eixa manera ho han indicat aquest dimecres a Europa Press fonts de l’administració i de l’Assemblea Acampada Oci Nocturn, després de la segona reunió del procés negociador entre empresaris, la Secretaria Autonòmica de Turisme i la Secretaria autonòmica de Seguretat i Emergències per a buscar solucions a la problemàtica del sector davant de les restriccions sanitàries que impedixen l’activitat de l’oci nocturn.

 

Es dedicarà temps per a estudiar la situació del sector

Des de la Generalitat han indicat que es donarà més temps a la negociació per a estudiar la possibilitat d’«encaixar» la normativa valenciana de manera que el sector de l’oci nocturn puga fer activitats d’hostaleria en horari diürn, amb l’objectiu d’«esmorteir els perjuís que estan patint» els empresaris.

 

Per part seua, el portaveu de l’Assemblea Acampada Oci Nocturn CV, Vicente Pizcueta, ha explicat a Europa Press que el «problema» per als empresaris és que la proposta que ha formulat la Generalitat suposa una «burocràcia inconcebible que el sector no pot assumir» i ha reclamat que s’«automatitze el procediment amb una simple instrucció, ordre o decret».

 

«Altres autonomies han automatitzat el procediment. Estem arribant els últims a la reobertura i hem d’aprendre dels que ho fan bé», ha assenyalat el portaveu, abans de recalcar que el que està sobre la taula està «salvar a les pimes i a empreses prestant servicis d’hostaleria».

Últimes notícies

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.

Presó provisional per a tres dels cinc detinguts per l’homicidi d’un estatunidenc a Sagunt

El Jutjat de Sagunt ordena presó provisional sense fiança per a tres dels cinc jóvens detinguts per l'homicidi d'un ciutadà estatunidenc el cadàver del qual va aparéixer en un edifici abandonat en 2025.

Mor un home de 80 anys en bolcar el seu tractor en una pista agrícola de Figueroles

Un home de 80 anys ha mort en bolcar el seu tractor en una pista forestal del terme municipal de Figueroles. Els bombers i els servicis sanitaris només han pogut certificar la defunció del conductor.

Morant manté la gestora del PSPV a Alacant i la veu amb molta faena per davant

Diana Morant descarta posar fi a curt termini a la gestora del PSPV a Alacant, defén el seu projecte polític i càrrega contra el repartiment de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan.