7.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Generalitat i oci nocturn amplien la negociació per a estudiar la reobertura amb condicions d’hostaleria

 

La Generalitat Valenciana i el sector de l’oci nocturn han acordat reunir-se esta setmana en una tercera ronda negociadora per a buscar un «encaix» normatiu que permeta la reobertura dels locals però amb les mateixes condicions que l’hostaleria.

 

D’eixa manera ho han indicat aquest dimecres a Europa Press fonts de l’administració i de l’Assemblea Acampada Oci Nocturn, després de la segona reunió del procés negociador entre empresaris, la Secretaria Autonòmica de Turisme i la Secretaria autonòmica de Seguretat i Emergències per a buscar solucions a la problemàtica del sector davant de les restriccions sanitàries que impedixen l’activitat de l’oci nocturn.

 

Es dedicarà temps per a estudiar la situació del sector

Des de la Generalitat han indicat que es donarà més temps a la negociació per a estudiar la possibilitat d’«encaixar» la normativa valenciana de manera que el sector de l’oci nocturn puga fer activitats d’hostaleria en horari diürn, amb l’objectiu d’«esmorteir els perjuís que estan patint» els empresaris.

 

Per part seua, el portaveu de l’Assemblea Acampada Oci Nocturn CV, Vicente Pizcueta, ha explicat a Europa Press que el «problema» per als empresaris és que la proposta que ha formulat la Generalitat suposa una «burocràcia inconcebible que el sector no pot assumir» i ha reclamat que s’«automatitze el procediment amb una simple instrucció, ordre o decret».

 

«Altres autonomies han automatitzat el procediment. Estem arribant els últims a la reobertura i hem d’aprendre dels que ho fan bé», ha assenyalat el portaveu, abans de recalcar que el que està sobre la taula està «salvar a les pimes i a empreses prestant servicis d’hostaleria».

Últimes notícies

26 afectats del Costa Concordia demanen més indemnització per seqüeles agreujades

Un grup de 26 afectats pel naufragi del Costa Concordia reclama que se'ls abone la diferència per l'agreujament de les seues seqüeles psicològiques. Després de dotze anys, informes pericials apunten a un trastorn per estrés posttraumàtic crònic i demanen que es reconega com a seqüela consolidada i permanent.

La Comunitat Valenciana marca un IPC del 3,2% al desembre i supera la mitjana nacional

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar en el 3,2% al desembre, per damunt del 2,9% d'Espanya. Vivenda i hostaleria van impulsar la dada regional.

Heimtextil concentra a Frankfurt la innovació del tèxtil alacantí

Catorze firmes de l'Alcoià i el Comtat participen en la principal fira europea de la tèxtil-llar, amb focus en tapisseria, decoració i noves tendències. La delegació ha rebut visites institucionals i reforça la seua projecció exportadora.

Aitana Mas i Alberto Ibáñez no optaran a la reelecció com a portaveus d’Iniciativa

Els portaveus d'Iniciativa-Compromís, Aitana Mas i Alberto Ibáñez, no repetiran en el càrrec en el congrés del 28 de març a València. Ella prioritza el seu procés oncològic i ell se centrarà en la seua labor en el Congrés.

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.