Generalitat i oci nocturn amplien la negociació per a estudiar la reobertura amb condicions d’hostaleria

 

La Generalitat Valenciana i el sector de l’oci nocturn han acordat reunir-se esta setmana en una tercera ronda negociadora per a buscar un «encaix» normatiu que permeta la reobertura dels locals però amb les mateixes condicions que l’hostaleria.

 

D’eixa manera ho han indicat aquest dimecres a Europa Press fonts de l’administració i de l’Assemblea Acampada Oci Nocturn, després de la segona reunió del procés negociador entre empresaris, la Secretaria Autonòmica de Turisme i la Secretaria autonòmica de Seguretat i Emergències per a buscar solucions a la problemàtica del sector davant de les restriccions sanitàries que impedixen l’activitat de l’oci nocturn.

 

Es dedicarà temps per a estudiar la situació del sector

Des de la Generalitat han indicat que es donarà més temps a la negociació per a estudiar la possibilitat d’«encaixar» la normativa valenciana de manera que el sector de l’oci nocturn puga fer activitats d’hostaleria en horari diürn, amb l’objectiu d’«esmorteir els perjuís que estan patint» els empresaris.

 

Per part seua, el portaveu de l’Assemblea Acampada Oci Nocturn CV, Vicente Pizcueta, ha explicat a Europa Press que el «problema» per als empresaris és que la proposta que ha formulat la Generalitat suposa una «burocràcia inconcebible que el sector no pot assumir» i ha reclamat que s’«automatitze el procediment amb una simple instrucció, ordre o decret».

 

«Altres autonomies han automatitzat el procediment. Estem arribant els últims a la reobertura i hem d’aprendre dels que ho fan bé», ha assenyalat el portaveu, abans de recalcar que el que està sobre la taula està «salvar a les pimes i a empreses prestant servicis d’hostaleria».

Últimes notícies

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.