11.6 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

El Govern donarà ajudes de 3.000 euros a jóvens que comencen un negoci

 

El Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme ha publicat una ordre per la que s’aproven les bases reguladores per a la concessió d’ajudes dirigides al foment de l’emprenedoria de jóvens inscrits en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i que contempla la concessió d’una subvenció de 3.000 euros, segons recull el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).

 

En concret, la Fundació EOI aportarà una ajuda baix de la modalitat de subvenció fins a un màxim de 3.000 euros per beneficiari per a la cobertura de l’activitat econòmica feta en els sis mesos següents des de l’inici formal de l’activitat. La quantitat no podrà superar el 75% de l’import de les despeses subvencionables.

 

La concessió d’ajudes regulada en estes bases s’enquadra dins del programa operatiu d’ocupació juvenil. Segons el Ministeri, esta iniciativa de la Comissió Europea pretén posar en marxa durant el període 2014-2020 unes noves línies d’ajuda per als jóvens, de més de 16 anys i menors de 30 anys, que no tinguen cap ocupació laboral ni es troben estudiant o fent algun cicle formatiu (coneguts com ‘ninis’).

 

La finalitat és generar autoocupació

La finalitat d’estes ajudes és que els jóvens puguen iniciar un projecte emprenedor i generar autoocupació. Per a accedir a estes ajudes, els jóvens hauran d’estar inscrits en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i ser beneficiaris en el moment de sol·licitar la subvenció amb la Fundació EOI. A demés, deuran no haver iniciat una activitat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció i els sol·licitants també hauran de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries.

 

Segons l’ordre, la convocatòria de subvencions regularà l’àmbit geogràfic d’aplicació d’esta ajuda. Els beneficiaris hauran de donar publicitat de les ajudes rebudes en tots els documents i activitats rellevants dins del període subvencionable, «esmentant expressament la seua convocatòria i origen» i, en el seu cas, el cofinançament amb fons del Fons Social Europeu, per la iniciativa d’Ocupació Juvenil dins del Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil.

Últimes notícies

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un ciutadà espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar. L'esposa i una altra filla van ser rescatades, al costat de quatre tripulants i un guia.