El Govern donarà ajudes de 3.000 euros a jóvens que comencen un negoci

 

El Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme ha publicat una ordre per la que s’aproven les bases reguladores per a la concessió d’ajudes dirigides al foment de l’emprenedoria de jóvens inscrits en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i que contempla la concessió d’una subvenció de 3.000 euros, segons recull el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).

 

En concret, la Fundació EOI aportarà una ajuda baix de la modalitat de subvenció fins a un màxim de 3.000 euros per beneficiari per a la cobertura de l’activitat econòmica feta en els sis mesos següents des de l’inici formal de l’activitat. La quantitat no podrà superar el 75% de l’import de les despeses subvencionables.

 

La concessió d’ajudes regulada en estes bases s’enquadra dins del programa operatiu d’ocupació juvenil. Segons el Ministeri, esta iniciativa de la Comissió Europea pretén posar en marxa durant el període 2014-2020 unes noves línies d’ajuda per als jóvens, de més de 16 anys i menors de 30 anys, que no tinguen cap ocupació laboral ni es troben estudiant o fent algun cicle formatiu (coneguts com ‘ninis’).

 

La finalitat és generar autoocupació

La finalitat d’estes ajudes és que els jóvens puguen iniciar un projecte emprenedor i generar autoocupació. Per a accedir a estes ajudes, els jóvens hauran d’estar inscrits en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i ser beneficiaris en el moment de sol·licitar la subvenció amb la Fundació EOI. A demés, deuran no haver iniciat una activitat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció i els sol·licitants també hauran de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries.

 

Segons l’ordre, la convocatòria de subvencions regularà l’àmbit geogràfic d’aplicació d’esta ajuda. Els beneficiaris hauran de donar publicitat de les ajudes rebudes en tots els documents i activitats rellevants dins del període subvencionable, «esmentant expressament la seua convocatòria i origen» i, en el seu cas, el cofinançament amb fons del Fons Social Europeu, per la iniciativa d’Ocupació Juvenil dins del Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil.

Últimes notícies

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.

La moda ompli de llum el passeig de les Estreles de l’Alfàs este dissabte

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfilada gratuït 'Sorolla, mar y luz', de la firma valenciana Cache Croche, inspirat en l’obra del pintor Joaquín Sorolla.

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.

El passeig de les Estreles de l’Alfàs es convertix en passarel·la amb el desfile ‘Sorolla, mar y luz’

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfile ‘Sorolla, mar y luz’ de la firma valenciana Cache Croche, dins del 38 Festival de Cine de l’Alfàs. La col·lecció de la dissenyadora Alba García ret homenatge a l’univers mediterrani de Joaquín Sorolla amb peces sostenibles pintades a mà.

València provarà en 2027 noves eines europees contra ciberatacs a servicis essencials

València acollirà en 2027 una prova pilot del projecte europeu GANNDALF que simularà un ciberatac al Centre Integral de Seguretat i Emergències per a testar noves eines de resposta. El programa, finançat al 100 % per la Unió Europea, inclou també accions de formació ciutadana en ciberseguretat.

Cau a València un grup que enviava 172 quilos de droga a mig món per missatgeria

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a València acusades d’enviar, per paqueteria postal, més de 172 quilos de drogues a tot Espanya i a 45 països. Quatre han ingressat en presó provisional i s’ha desmantellat un laboratori a la Costera i la Canal de Navarrés.

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.

La jutgessa de la DANA estudia huit possibles víctimes mortals més fins a arribar a 240

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha représ les declaracions de testimonis i valora sumar huit possibles víctimes mortals més, que elevarien el balanç a 240 morts segons els informes forenses.