El Govern donarà ajudes de 3.000 euros a jóvens que comencen un negoci

 

El Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme ha publicat una ordre per la que s’aproven les bases reguladores per a la concessió d’ajudes dirigides al foment de l’emprenedoria de jóvens inscrits en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i que contempla la concessió d’una subvenció de 3.000 euros, segons recull el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).

 

En concret, la Fundació EOI aportarà una ajuda baix de la modalitat de subvenció fins a un màxim de 3.000 euros per beneficiari per a la cobertura de l’activitat econòmica feta en els sis mesos següents des de l’inici formal de l’activitat. La quantitat no podrà superar el 75% de l’import de les despeses subvencionables.

 

La concessió d’ajudes regulada en estes bases s’enquadra dins del programa operatiu d’ocupació juvenil. Segons el Ministeri, esta iniciativa de la Comissió Europea pretén posar en marxa durant el període 2014-2020 unes noves línies d’ajuda per als jóvens, de més de 16 anys i menors de 30 anys, que no tinguen cap ocupació laboral ni es troben estudiant o fent algun cicle formatiu (coneguts com ‘ninis’).

 

La finalitat és generar autoocupació

La finalitat d’estes ajudes és que els jóvens puguen iniciar un projecte emprenedor i generar autoocupació. Per a accedir a estes ajudes, els jóvens hauran d’estar inscrits en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i ser beneficiaris en el moment de sol·licitar la subvenció amb la Fundació EOI. A demés, deuran no haver iniciat una activitat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció i els sol·licitants també hauran de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries.

 

Segons l’ordre, la convocatòria de subvencions regularà l’àmbit geogràfic d’aplicació d’esta ajuda. Els beneficiaris hauran de donar publicitat de les ajudes rebudes en tots els documents i activitats rellevants dins del període subvencionable, «esmentant expressament la seua convocatòria i origen» i, en el seu cas, el cofinançament amb fons del Fons Social Europeu, per la iniciativa d’Ocupació Juvenil dins del Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.