El Govern donarà ajudes de 3.000 euros a jóvens que comencen un negoci

 

El Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme ha publicat una ordre per la que s’aproven les bases reguladores per a la concessió d’ajudes dirigides al foment de l’emprenedoria de jóvens inscrits en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i que contempla la concessió d’una subvenció de 3.000 euros, segons recull el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).

 

En concret, la Fundació EOI aportarà una ajuda baix de la modalitat de subvenció fins a un màxim de 3.000 euros per beneficiari per a la cobertura de l’activitat econòmica feta en els sis mesos següents des de l’inici formal de l’activitat. La quantitat no podrà superar el 75% de l’import de les despeses subvencionables.

 

La concessió d’ajudes regulada en estes bases s’enquadra dins del programa operatiu d’ocupació juvenil. Segons el Ministeri, esta iniciativa de la Comissió Europea pretén posar en marxa durant el període 2014-2020 unes noves línies d’ajuda per als jóvens, de més de 16 anys i menors de 30 anys, que no tinguen cap ocupació laboral ni es troben estudiant o fent algun cicle formatiu (coneguts com ‘ninis’).

 

La finalitat és generar autoocupació

La finalitat d’estes ajudes és que els jóvens puguen iniciar un projecte emprenedor i generar autoocupació. Per a accedir a estes ajudes, els jóvens hauran d’estar inscrits en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i ser beneficiaris en el moment de sol·licitar la subvenció amb la Fundació EOI. A demés, deuran no haver iniciat una activitat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció i els sol·licitants també hauran de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries.

 

Segons l’ordre, la convocatòria de subvencions regularà l’àmbit geogràfic d’aplicació d’esta ajuda. Els beneficiaris hauran de donar publicitat de les ajudes rebudes en tots els documents i activitats rellevants dins del període subvencionable, «esmentant expressament la seua convocatòria i origen» i, en el seu cas, el cofinançament amb fons del Fons Social Europeu, per la iniciativa d’Ocupació Juvenil dins del Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga ha multat al València Basket amb cinc mil euros per llançament d'objectes a la pista en el segon partit de quarts davant el Panathinaikos i ha imposat sancions addicionals al president del club grec i al jugador Mike James.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en l’Eurolliga

L'Eurolliga imposa al president del Panathinaikos una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir per invadir l'àrea d'anotadors i encarar-se amb els àrbitres a València.

Sancionat el president del Panathinaikos amb tres partits sense poder assistir en Eurolliga

El president del Panathinaikos, Dimitrios Giannakopoulos, ha sigut castigat amb una multa de 10.000 euros i tres partits sense poder assistir després de les seues protestes a València.

El València busca aprofitar les rotacions de l’Atlètic per a acostar-se a la permanència

El València rep a un Atlètic bolcat en la Champions amb l'opció de fer un pas quasi definitiu cap a la permanència. Les nombroses rotacions blanc-i-vermelles i el desgast europeu poden afavorir al conjunt local.

Tres jóvens espanyols, entre els 73 convidats al Combine previ al draft de la NBA 2026

Sergio De Larrea, Aday Mara i Bava Miller figuren entre els 73 jugadors citats al AWS NBA Draft Combine 2026, el gran aparador previ al draft a Chicago.

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.