El Govern donarà ajudes de 3.000 euros a jóvens que comencen un negoci

 

El Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme ha publicat una ordre per la que s’aproven les bases reguladores per a la concessió d’ajudes dirigides al foment de l’emprenedoria de jóvens inscrits en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i que contempla la concessió d’una subvenció de 3.000 euros, segons recull el Butlletí Oficial de l’Estat (BOE).

 

En concret, la Fundació EOI aportarà una ajuda baix de la modalitat de subvenció fins a un màxim de 3.000 euros per beneficiari per a la cobertura de l’activitat econòmica feta en els sis mesos següents des de l’inici formal de l’activitat. La quantitat no podrà superar el 75% de l’import de les despeses subvencionables.

 

La concessió d’ajudes regulada en estes bases s’enquadra dins del programa operatiu d’ocupació juvenil. Segons el Ministeri, esta iniciativa de la Comissió Europea pretén posar en marxa durant el període 2014-2020 unes noves línies d’ajuda per als jóvens, de més de 16 anys i menors de 30 anys, que no tinguen cap ocupació laboral ni es troben estudiant o fent algun cicle formatiu (coneguts com ‘ninis’).

 

La finalitat és generar autoocupació

La finalitat d’estes ajudes és que els jóvens puguen iniciar un projecte emprenedor i generar autoocupació. Per a accedir a estes ajudes, els jóvens hauran d’estar inscrits en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil i ser beneficiaris en el moment de sol·licitar la subvenció amb la Fundació EOI. A demés, deuran no haver iniciat una activitat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció i els sol·licitants també hauran de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries.

 

Segons l’ordre, la convocatòria de subvencions regularà l’àmbit geogràfic d’aplicació d’esta ajuda. Els beneficiaris hauran de donar publicitat de les ajudes rebudes en tots els documents i activitats rellevants dins del període subvencionable, «esmentant expressament la seua convocatòria i origen» i, en el seu cas, el cofinançament amb fons del Fons Social Europeu, per la iniciativa d’Ocupació Juvenil dins del Programa Operatiu d’Ocupació Juvenil.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.