El director de l’Institut Cervantes visita l’Acadèmia Valenciana de la Llengua

 

El director de l’Institut Cervantes, Luis García Montero, ha mantingut este matí una reunió amb el president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ramón Ferrer, en el monestir de Sant Miquel dels Reis.

L’objecte de la visita ha sigut restablir les relacions entre les dos institucions i proposar la renovació del conveni de col·laboració signat en 2006 per César Antonio Molina, quan va ser director de l’entitat cervantina.

García Montero ha expressat el seu compromís de potenciar les llengües cooficials en altres àmbits a través de l’Institut Cervantes, com també visibilitzar la literatura valenciana en l’exterior, a través d’exposicions, conferències o de traduccions d’obres a altres llengües.

Les dos parts revisaran immediatament el contingut de l’anterior conveni per a adequar el text a les necessitats actuals.

Últimes notícies

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.

Les residències per a víctimes de violència atenen 305 dones en mig any

Els centres residencials de la Generalitat han acollit 305 dones i 115 menors víctimes de violència en el primer semestre de 2026. Susana Camarero destaca el reforç de la xarxa assistencial i la nova Estratègia Valenciana contra la tracta.

Sagunt a Escena porta al Teatre Romà ‘La òpera dels tres cèntims’ amb Coque Malla

Sagunt a Escena programa este cap de setmana 'La òpera dels tres cèntims', protagonitzada per Coque Malla, i l'espectacle de dansa contemporània 'Públic' de la companyia valenciana Fil d'Arena.

La ciutadania europea ja pot posar denúncies en línia davant la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha obert el seu sistema de denúncia telemàtica a la ciutadania europea amb identificació electrònica reconeguda pel Reglament eIDAS.

Elx dona llum verda a la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, amb més de 10 milions

L’Ajuntament d’Elx ha aprovat el projecte per a rehabilitar íntegrament el Convent de la Mercè, amb una inversió de més de 10 milions finançada per la Generalitat, per a crear un nou espai cultural i ciutadà. Les obres, amb un termini estimat de tres anys, inclouen la recuperació dels elements patrimonials i l’adaptació dels antics espais conventuals a nous usos públics.
FILMOTECA D'ESTIU