12.9 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Mercadona repartix 409 milions d’euros entre els seus treballadors pel seu compromís en la crisi sanitària

 

La companyia valenciana Mercadona ha decidit repartir 409 milions d’euros en primes en 2020 amb les més de 90.000 persones que conformen la seua plantilla, de les que 366 milions són en concepte de prima per objectius, que la cadena entrega este mateix dilluns.

 

A este import se sumen els 43 milions que durant l’abril de 2020 també van rebre els empleats «com a reconeixement al compromís i extraordinari esforç demostrat durant els inicis de la crisi sanitària que està vivint el país».

 

Segons ha assenyalat en un comunicat la directora general de Recursos Humans i Relacions Externes de Mercadona, Patricia Cortizas, «en un any com 2020, tan complex de gestionar, la companyia ha conseguit la millor gestió de la seua història».

 

Una mensualitat extra

«Garantir l’obertura tots els dies dels nostres més de 1.600 supermercats en Espanya i Portugal, no hauria sigut possible sense el talent i l’esforç diari de tots els treballadors que formem la companyia, sense el seu compromís per a preparar i servir les botigues, o per a entregar les comandes en línia en els moments tan difícils que estem vivint», ha subratllat.

 

La decisió de compartir amb tot el personal el benefici generat es va implantar un 1 de març fa més de 20 anys, en 2001. Des d’eixe moment, Mercadona ha repartit més de 4.200 milions d’euros. Qualsevol treballador, des del primer any i en cas d’aconseguir les metes i els objectius pactats al principi de l’exercici, cobra una mensualitat extra, quantitat que ascendix a dos mensualitats una volta se superen els cinc anys d’antiguitat, explica la cadena.

 

Amb això, el salari net del personal base ascendix a aproximadament 1.800 euros nets de mitjana al mes, amb les pagues extra i la prima per objectius ja incloses.

 

Mesures per protegir la salut i la seguretat dels treballadors

Des del moment en què es va declarar l’estat d’alarma i, fins hui, Mercadona ha destinat més de 200 milions d’euros per a protegir, reforçar i garantir la seguretat i salut dels clients, empleats i proveïdors, fent de les seues instal·lacions un lloc segur.

 

Esta despesa extraordinària ha anat principalment dirigit, entre altres, a l’adquisició d’equips de protecció individual; desinfecció, neteja i adequació de mesures de seguretat en botigues, blocs logístics, ruscos i oficines i reforç dels servicis mèdics propis.

 

La companyia de Juan Roig destaca que duen uns quants anys impulsant una política de recursos humans «pionera en el sector, que aposta per la conciliació, la formació i el desenvolupament personal i professional de quants componen la seua plantilla».

 

Aposta per la conciliació

A l’agost de 2020 va aprovar la jornada laboral de cinc dies per al personal de supermercats, una fita per a la companyia i per al sector, perquè permet millorar les mesures de conciliació laboral i familiar, en poder descansar dos dies complets a la setmana, així com disfrutar de huit caps de setmana llargs a l’any.

 

Amb esta mesura, Mercadona assegura que «reforça el seu compromís amb la posada en marxa d’iniciatives pioneres de conciliació laboral i familiar», que l’empresa valenciana «du a terme des de fa més de 25 anys, quan va decidir iniciar el procés de convertir en fixos a tota la plantilla, instaurant una forta aposta per l’ocupació estable i de qualitat».

Últimes notícies

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.