Mercadona repartix 409 milions d’euros entre els seus treballadors pel seu compromís en la crisi sanitària

 

La companyia valenciana Mercadona ha decidit repartir 409 milions d’euros en primes en 2020 amb les més de 90.000 persones que conformen la seua plantilla, de les que 366 milions són en concepte de prima per objectius, que la cadena entrega este mateix dilluns.

 

A este import se sumen els 43 milions que durant l’abril de 2020 també van rebre els empleats «com a reconeixement al compromís i extraordinari esforç demostrat durant els inicis de la crisi sanitària que està vivint el país».

 

Segons ha assenyalat en un comunicat la directora general de Recursos Humans i Relacions Externes de Mercadona, Patricia Cortizas, «en un any com 2020, tan complex de gestionar, la companyia ha conseguit la millor gestió de la seua història».

 

Una mensualitat extra

«Garantir l’obertura tots els dies dels nostres més de 1.600 supermercats en Espanya i Portugal, no hauria sigut possible sense el talent i l’esforç diari de tots els treballadors que formem la companyia, sense el seu compromís per a preparar i servir les botigues, o per a entregar les comandes en línia en els moments tan difícils que estem vivint», ha subratllat.

 

La decisió de compartir amb tot el personal el benefici generat es va implantar un 1 de març fa més de 20 anys, en 2001. Des d’eixe moment, Mercadona ha repartit més de 4.200 milions d’euros. Qualsevol treballador, des del primer any i en cas d’aconseguir les metes i els objectius pactats al principi de l’exercici, cobra una mensualitat extra, quantitat que ascendix a dos mensualitats una volta se superen els cinc anys d’antiguitat, explica la cadena.

 

Amb això, el salari net del personal base ascendix a aproximadament 1.800 euros nets de mitjana al mes, amb les pagues extra i la prima per objectius ja incloses.

 

Mesures per protegir la salut i la seguretat dels treballadors

Des del moment en què es va declarar l’estat d’alarma i, fins hui, Mercadona ha destinat més de 200 milions d’euros per a protegir, reforçar i garantir la seguretat i salut dels clients, empleats i proveïdors, fent de les seues instal·lacions un lloc segur.

 

Esta despesa extraordinària ha anat principalment dirigit, entre altres, a l’adquisició d’equips de protecció individual; desinfecció, neteja i adequació de mesures de seguretat en botigues, blocs logístics, ruscos i oficines i reforç dels servicis mèdics propis.

 

La companyia de Juan Roig destaca que duen uns quants anys impulsant una política de recursos humans «pionera en el sector, que aposta per la conciliació, la formació i el desenvolupament personal i professional de quants componen la seua plantilla».

 

Aposta per la conciliació

A l’agost de 2020 va aprovar la jornada laboral de cinc dies per al personal de supermercats, una fita per a la companyia i per al sector, perquè permet millorar les mesures de conciliació laboral i familiar, en poder descansar dos dies complets a la setmana, així com disfrutar de huit caps de setmana llargs a l’any.

 

Amb esta mesura, Mercadona assegura que «reforça el seu compromís amb la posada en marxa d’iniciatives pioneres de conciliació laboral i familiar», que l’empresa valenciana «du a terme des de fa més de 25 anys, quan va decidir iniciar el procés de convertir en fixos a tota la plantilla, instaurant una forta aposta per l’ocupació estable i de qualitat».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.

El PSPV acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a Camarero sobre la comissió de VPP a Alacant

El PSPV-PSOE acusa el PP de bloquejar les seues preguntes a la vicepresidenta Susana Camarero sobre la comissió d'investigació de vivendes públiques a Alacant, mentres els populars neguen el veto i parlen de simple reformulació.

L’enginyer de la presa de Buseo admet fallades de previsió i comunicació durant la dana de 2024

L'enginyer adjunt de la presa de Buseo assegura davant la comissió d'investigació que durant la dana de 2024 van fallar la previsió, les comunicacions i la implantació del pla d'emergència, i que la situació podia haver derivat en una catàstrofe.

Baldoví s’obri a primàries en Compromís per a legitimar als futurs candidats

Joan Baldoví es mostra a favor de celebrar primàries en Compromís per a triar als qui encapçalaran les pròximes candidatures, amb l'objectiu de reforçar la seua legitimitat davant la militància i els òrgans interns.