8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Mercadona repartix 409 milions d’euros entre els seus treballadors pel seu compromís en la crisi sanitària

 

La companyia valenciana Mercadona ha decidit repartir 409 milions d’euros en primes en 2020 amb les més de 90.000 persones que conformen la seua plantilla, de les que 366 milions són en concepte de prima per objectius, que la cadena entrega este mateix dilluns.

 

A este import se sumen els 43 milions que durant l’abril de 2020 també van rebre els empleats «com a reconeixement al compromís i extraordinari esforç demostrat durant els inicis de la crisi sanitària que està vivint el país».

 

Segons ha assenyalat en un comunicat la directora general de Recursos Humans i Relacions Externes de Mercadona, Patricia Cortizas, «en un any com 2020, tan complex de gestionar, la companyia ha conseguit la millor gestió de la seua història».

 

Una mensualitat extra

«Garantir l’obertura tots els dies dels nostres més de 1.600 supermercats en Espanya i Portugal, no hauria sigut possible sense el talent i l’esforç diari de tots els treballadors que formem la companyia, sense el seu compromís per a preparar i servir les botigues, o per a entregar les comandes en línia en els moments tan difícils que estem vivint», ha subratllat.

 

La decisió de compartir amb tot el personal el benefici generat es va implantar un 1 de març fa més de 20 anys, en 2001. Des d’eixe moment, Mercadona ha repartit més de 4.200 milions d’euros. Qualsevol treballador, des del primer any i en cas d’aconseguir les metes i els objectius pactats al principi de l’exercici, cobra una mensualitat extra, quantitat que ascendix a dos mensualitats una volta se superen els cinc anys d’antiguitat, explica la cadena.

 

Amb això, el salari net del personal base ascendix a aproximadament 1.800 euros nets de mitjana al mes, amb les pagues extra i la prima per objectius ja incloses.

 

Mesures per protegir la salut i la seguretat dels treballadors

Des del moment en què es va declarar l’estat d’alarma i, fins hui, Mercadona ha destinat més de 200 milions d’euros per a protegir, reforçar i garantir la seguretat i salut dels clients, empleats i proveïdors, fent de les seues instal·lacions un lloc segur.

 

Esta despesa extraordinària ha anat principalment dirigit, entre altres, a l’adquisició d’equips de protecció individual; desinfecció, neteja i adequació de mesures de seguretat en botigues, blocs logístics, ruscos i oficines i reforç dels servicis mèdics propis.

 

La companyia de Juan Roig destaca que duen uns quants anys impulsant una política de recursos humans «pionera en el sector, que aposta per la conciliació, la formació i el desenvolupament personal i professional de quants componen la seua plantilla».

 

Aposta per la conciliació

A l’agost de 2020 va aprovar la jornada laboral de cinc dies per al personal de supermercats, una fita per a la companyia i per al sector, perquè permet millorar les mesures de conciliació laboral i familiar, en poder descansar dos dies complets a la setmana, així com disfrutar de huit caps de setmana llargs a l’any.

 

Amb esta mesura, Mercadona assegura que «reforça el seu compromís amb la posada en marxa d’iniciatives pioneres de conciliació laboral i familiar», que l’empresa valenciana «du a terme des de fa més de 25 anys, quan va decidir iniciar el procés de convertir en fixos a tota la plantilla, instaurant una forta aposta per l’ocupació estable i de qualitat».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.