Mercadona repartix 409 milions d’euros entre els seus treballadors pel seu compromís en la crisi sanitària

 

La companyia valenciana Mercadona ha decidit repartir 409 milions d’euros en primes en 2020 amb les més de 90.000 persones que conformen la seua plantilla, de les que 366 milions són en concepte de prima per objectius, que la cadena entrega este mateix dilluns.

 

A este import se sumen els 43 milions que durant l’abril de 2020 també van rebre els empleats «com a reconeixement al compromís i extraordinari esforç demostrat durant els inicis de la crisi sanitària que està vivint el país».

 

Segons ha assenyalat en un comunicat la directora general de Recursos Humans i Relacions Externes de Mercadona, Patricia Cortizas, «en un any com 2020, tan complex de gestionar, la companyia ha conseguit la millor gestió de la seua història».

 

Una mensualitat extra

«Garantir l’obertura tots els dies dels nostres més de 1.600 supermercats en Espanya i Portugal, no hauria sigut possible sense el talent i l’esforç diari de tots els treballadors que formem la companyia, sense el seu compromís per a preparar i servir les botigues, o per a entregar les comandes en línia en els moments tan difícils que estem vivint», ha subratllat.

 

La decisió de compartir amb tot el personal el benefici generat es va implantar un 1 de març fa més de 20 anys, en 2001. Des d’eixe moment, Mercadona ha repartit més de 4.200 milions d’euros. Qualsevol treballador, des del primer any i en cas d’aconseguir les metes i els objectius pactats al principi de l’exercici, cobra una mensualitat extra, quantitat que ascendix a dos mensualitats una volta se superen els cinc anys d’antiguitat, explica la cadena.

 

Amb això, el salari net del personal base ascendix a aproximadament 1.800 euros nets de mitjana al mes, amb les pagues extra i la prima per objectius ja incloses.

 

Mesures per protegir la salut i la seguretat dels treballadors

Des del moment en què es va declarar l’estat d’alarma i, fins hui, Mercadona ha destinat més de 200 milions d’euros per a protegir, reforçar i garantir la seguretat i salut dels clients, empleats i proveïdors, fent de les seues instal·lacions un lloc segur.

 

Esta despesa extraordinària ha anat principalment dirigit, entre altres, a l’adquisició d’equips de protecció individual; desinfecció, neteja i adequació de mesures de seguretat en botigues, blocs logístics, ruscos i oficines i reforç dels servicis mèdics propis.

 

La companyia de Juan Roig destaca que duen uns quants anys impulsant una política de recursos humans «pionera en el sector, que aposta per la conciliació, la formació i el desenvolupament personal i professional de quants componen la seua plantilla».

 

Aposta per la conciliació

A l’agost de 2020 va aprovar la jornada laboral de cinc dies per al personal de supermercats, una fita per a la companyia i per al sector, perquè permet millorar les mesures de conciliació laboral i familiar, en poder descansar dos dies complets a la setmana, així com disfrutar de huit caps de setmana llargs a l’any.

 

Amb esta mesura, Mercadona assegura que «reforça el seu compromís amb la posada en marxa d’iniciatives pioneres de conciliació laboral i familiar», que l’empresa valenciana «du a terme des de fa més de 25 anys, quan va decidir iniciar el procés de convertir en fixos a tota la plantilla, instaurant una forta aposta per l’ocupació estable i de qualitat».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.