10.8 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Mercadona repartix 409 milions d’euros entre els seus treballadors pel seu compromís en la crisi sanitària

 

La companyia valenciana Mercadona ha decidit repartir 409 milions d’euros en primes en 2020 amb les més de 90.000 persones que conformen la seua plantilla, de les que 366 milions són en concepte de prima per objectius, que la cadena entrega este mateix dilluns.

 

A este import se sumen els 43 milions que durant l’abril de 2020 també van rebre els empleats «com a reconeixement al compromís i extraordinari esforç demostrat durant els inicis de la crisi sanitària que està vivint el país».

 

Segons ha assenyalat en un comunicat la directora general de Recursos Humans i Relacions Externes de Mercadona, Patricia Cortizas, «en un any com 2020, tan complex de gestionar, la companyia ha conseguit la millor gestió de la seua història».

 

Una mensualitat extra

«Garantir l’obertura tots els dies dels nostres més de 1.600 supermercats en Espanya i Portugal, no hauria sigut possible sense el talent i l’esforç diari de tots els treballadors que formem la companyia, sense el seu compromís per a preparar i servir les botigues, o per a entregar les comandes en línia en els moments tan difícils que estem vivint», ha subratllat.

 

La decisió de compartir amb tot el personal el benefici generat es va implantar un 1 de març fa més de 20 anys, en 2001. Des d’eixe moment, Mercadona ha repartit més de 4.200 milions d’euros. Qualsevol treballador, des del primer any i en cas d’aconseguir les metes i els objectius pactats al principi de l’exercici, cobra una mensualitat extra, quantitat que ascendix a dos mensualitats una volta se superen els cinc anys d’antiguitat, explica la cadena.

 

Amb això, el salari net del personal base ascendix a aproximadament 1.800 euros nets de mitjana al mes, amb les pagues extra i la prima per objectius ja incloses.

 

Mesures per protegir la salut i la seguretat dels treballadors

Des del moment en què es va declarar l’estat d’alarma i, fins hui, Mercadona ha destinat més de 200 milions d’euros per a protegir, reforçar i garantir la seguretat i salut dels clients, empleats i proveïdors, fent de les seues instal·lacions un lloc segur.

 

Esta despesa extraordinària ha anat principalment dirigit, entre altres, a l’adquisició d’equips de protecció individual; desinfecció, neteja i adequació de mesures de seguretat en botigues, blocs logístics, ruscos i oficines i reforç dels servicis mèdics propis.

 

La companyia de Juan Roig destaca que duen uns quants anys impulsant una política de recursos humans «pionera en el sector, que aposta per la conciliació, la formació i el desenvolupament personal i professional de quants componen la seua plantilla».

 

Aposta per la conciliació

A l’agost de 2020 va aprovar la jornada laboral de cinc dies per al personal de supermercats, una fita per a la companyia i per al sector, perquè permet millorar les mesures de conciliació laboral i familiar, en poder descansar dos dies complets a la setmana, així com disfrutar de huit caps de setmana llargs a l’any.

 

Amb esta mesura, Mercadona assegura que «reforça el seu compromís amb la posada en marxa d’iniciatives pioneres de conciliació laboral i familiar», que l’empresa valenciana «du a terme des de fa més de 25 anys, quan va decidir iniciar el procés de convertir en fixos a tota la plantilla, instaurant una forta aposta per l’ocupació estable i de qualitat».

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.