14.1 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Les mesures anunciades pel Govern no entraran encara en vigor en el territori valencià

 

Les mesures anunciades este divendres pel ministre de Sanitat, Salvador Illa, que afecten especialment a l’oci nocturn, no entraran en vigor de forma immediata en el territori valencià. D’esta manera ho ha assegurat la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en un comunicat.

 

En este sentit, la Generalitat està estudiant l’entrada en vigor del tancament de l’oci nocturn, la prohibició de fumar en el carrer si no es manté la distància o la reducció d’horaris de bars i restaurants amb totes les garanties jurídiques. Per això, la setmana que ve publicarà una resolució que arreplegue totes estes mesures.

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat que «algunes de les mesures acordades ja s’estan adoptant en la Comunitat Valenciana» i ha valorat de forma «molt positiva» l’acord, ja que servirà «per a unificar criteris per a que les mesures de control de la pandèmia siguen homogènies en tot el territori i despleguen la seua efectivitat».

 

A pesar d’açò, les mesures anunciades dijous per Barceló, que afecten a la ciutat de València, sí que entren en vigor este mateix divendres, després de què hagen sigut publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

Últimes notícies

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.

Ford Almussafes suma dos dies de parada per ERTO en la planta de motors

Ford Almussafes ha afegit dos dies de parada total en la planta de motors, el 26 de gener i el 2 de febrer, dins de l'ERTO en vigor. La mesura afecta a totes les línies excepte blocs i servicis indirectes i se suma al calendari acordat per a gener i febrer.

Pérez Llorca reclama una proposta seriosa i rigorosa de finançament autonòmic

El president ha lamentat l'absència d'una proposta concreta del Govern després de l'últim Consell de Política Fiscal i Financera i ha demanat un debat transparent i conjunt.