Illa, denunciat per prevaricació per frenar l’avanç del territori valencià a la fase 1

 

Nou colp per al Govern espanyol per la gestió de la pandèmia del coronavirus. L’advocat valencià Luis Vericat ha presentat una querella contra el ministre de Sanitat, Salvador Illa, per deixar a gran part del territori valencià sense passar a la fase 1.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, en esta querella, es demana al ministre que faça públics els informes tècnics que han permés o no passar de fase als diferents territoris, a demés de què desvele la identitat dels experts que assessoren al Govern en estes decisions.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’altra banda, Vericat considera que es tracta d’una decisió «arbitrària» del Govern, ja que altres autonomies, amb una situació pitjor que la del territori valencià, sí que han passat de fase, com és el cas del País Basc, com es va publicar ahir.

 

Esta querella, presentada davant del Tribunal Suprem, demana la declaració del ministre de Sanitat, però també del director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón; el president de la Generalitat, Ximo Puig; i la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

 

Cal recordar que un altre advocat valencià, Mariano Lorente, ja va presentar una querella contra Puig i Barceló per no prendre les mesures necessàries per a frenar la pandèmia del coronavirus en el territori valencià. Una querella que ja ha sigut admesa a tràmit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.