Illa, denunciat per prevaricació per frenar l’avanç del territori valencià a la fase 1

 

Nou colp per al Govern espanyol per la gestió de la pandèmia del coronavirus. L’advocat valencià Luis Vericat ha presentat una querella contra el ministre de Sanitat, Salvador Illa, per deixar a gran part del territori valencià sense passar a la fase 1.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, en esta querella, es demana al ministre que faça públics els informes tècnics que han permés o no passar de fase als diferents territoris, a demés de què desvele la identitat dels experts que assessoren al Govern en estes decisions.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’altra banda, Vericat considera que es tracta d’una decisió «arbitrària» del Govern, ja que altres autonomies, amb una situació pitjor que la del territori valencià, sí que han passat de fase, com és el cas del País Basc, com es va publicar ahir.

 

Esta querella, presentada davant del Tribunal Suprem, demana la declaració del ministre de Sanitat, però també del director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón; el president de la Generalitat, Ximo Puig; i la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

 

Cal recordar que un altre advocat valencià, Mariano Lorente, ja va presentar una querella contra Puig i Barceló per no prendre les mesures necessàries per a frenar la pandèmia del coronavirus en el territori valencià. Una querella que ja ha sigut admesa a tràmit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.