Illa, denunciat per prevaricació per frenar l’avanç del territori valencià a la fase 1

 

Nou colp per al Govern espanyol per la gestió de la pandèmia del coronavirus. L’advocat valencià Luis Vericat ha presentat una querella contra el ministre de Sanitat, Salvador Illa, per deixar a gran part del territori valencià sense passar a la fase 1.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, en esta querella, es demana al ministre que faça públics els informes tècnics que han permés o no passar de fase als diferents territoris, a demés de què desvele la identitat dels experts que assessoren al Govern en estes decisions.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’altra banda, Vericat considera que es tracta d’una decisió «arbitrària» del Govern, ja que altres autonomies, amb una situació pitjor que la del territori valencià, sí que han passat de fase, com és el cas del País Basc, com es va publicar ahir.

 

Esta querella, presentada davant del Tribunal Suprem, demana la declaració del ministre de Sanitat, però també del director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón; el president de la Generalitat, Ximo Puig; i la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

 

Cal recordar que un altre advocat valencià, Mariano Lorente, ja va presentar una querella contra Puig i Barceló per no prendre les mesures necessàries per a frenar la pandèmia del coronavirus en el territori valencià. Una querella que ja ha sigut admesa a tràmit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts un pare i el seu fill per estafar 140.000 euros amb factures falses a cinc persones

Pare i fill han sigut arrestats a Alacant per un suposat frau de 140.000 euros usant factures i pressupostos a nom d'empreses alienes. Hi ha cinc perjudicats, entre ells un treballador al qual van deixar a deure 4.000 euros.

Detinguts dos hòmens amb quasi 20 quilos de marihuana en un cotxe dins d’una nau a la Vall d’Albaida

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens després de trobar 19.890 grams de marihuana envasada al buit en un cotxe aparcat dins d'una nau d'un polígon de la Vall d'Albaida. Les diligències han sigut remeses al jutjat d'Ontinyent.

Detingut un regidor d’Altea de Compromís per bufetejar i lesionar a la seua parella

La Guàrdia Civil va detindre a l'edil Rafael Ramón Mompó en una vivenda de Xàbia. No constaven antecedents i l'alcalde li retira competències de manera cautelar.

Mor un home de 51 anys després de xocar el seu cotxe contra un semàfor a Sant Vicent del Raspeig

El sinistre va ocórrer de matinada i el SAMU va intentar reanimar-lo sense èxit. El cap de setmana va deixar una altra víctima mortal a la província en un xoc entre furgoneta i tractor.

Detingut un home a Albatera per clavar un tornavís al cap a un jove; està molt greu

Un home de 37 anys ha sigut detingut a Albatera després d'una batussa en la qual, presumptament, va clavar un tornavís al cap d'un jove de 25 anys. El ferit va ser traslladat a l'hospital amb la ferramenta incrustada i seguix molt greu; es preveu que l'arrestat passe hui a disposició judicial.

MariLuz, 85 anys i més de sis dècades en l’Ofrena, espera que no siga l’última desfilada

Als seus 85 anys, MariLuz Marín tornarà a desfilar en l'Ofrena de les Falles després de més de sis dècades de tradició familiar i devoció, i confia a repetir.

Mor en caure per un penya-segat en intentar arreplegar unes ulleres a Pilar de la Horadada

Un home de 28 anys ha mort en precipitar-se uns deu metres per un penya-segat a Pilar de la Horadada quan intentava recuperar unes ulleres. El cos va ser rescatat de la mar pel GEAS de la Guàrdia Civil.