20.4 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Illa, denunciat per prevaricació per frenar l’avanç del territori valencià a la fase 1

 

Nou colp per al Govern espanyol per la gestió de la pandèmia del coronavirus. L’advocat valencià Luis Vericat ha presentat una querella contra el ministre de Sanitat, Salvador Illa, per deixar a gran part del territori valencià sense passar a la fase 1.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, en esta querella, es demana al ministre que faça públics els informes tècnics que han permés o no passar de fase als diferents territoris, a demés de què desvele la identitat dels experts que assessoren al Govern en estes decisions.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’altra banda, Vericat considera que es tracta d’una decisió «arbitrària» del Govern, ja que altres autonomies, amb una situació pitjor que la del territori valencià, sí que han passat de fase, com és el cas del País Basc, com es va publicar ahir.

 

Esta querella, presentada davant del Tribunal Suprem, demana la declaració del ministre de Sanitat, però també del director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón; el president de la Generalitat, Ximo Puig; i la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

 

Cal recordar que un altre advocat valencià, Mariano Lorente, ja va presentar una querella contra Puig i Barceló per no prendre les mesures necessàries per a frenar la pandèmia del coronavirus en el territori valencià. Una querella que ja ha sigut admesa a tràmit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.

25 famílies afectades per l’incendi en el barri Miguel Hernández d’Alacant seran reallotjades

El foc en el barri Miguel Hernández ha afectat 25 famílies. Generalitat i Ajuntament han activat reallotjaments i avaluacions tècniques, sense víctimes mortals.

Els Arts reivindica la sarsuela amb un homenatge a José Serrano

Els Arts estrenarà este dijous 'Un misteri de sainet o sarsuela a la cassola', ideada per Enrique Viana, que combina tradició i llenguatge actual. El muntatge rendix tribut a José Serrano i comptarà amb intèrprets del Centre de Perfeccionament.

La Generalitat llança Nus davant el porno per a evitar que els jóvens normalitzen rols del porno

La Generalitat ha presentat Nus davant el porno per a frenar la normalització de rols del porno entre adolescents i reforçar l'educació afectiu-sexual. La campanya combina tallers, cartelleria en 715 IES i vídeos per a xarxes amb abast a 300.000 alumnes.

Seguix tancat el centre de salut de Benicàssim després de l’assassinat d’una infermera a les mans de la seua exparella

El centre de salut de Benicàssim roman tancat després de l'assassinat a ganivetades d'una infermera de 64 anys. El PAC atén urgències i un equip de salut mental fa costat al personal.

Pérez Llorca reforça el diàleg amb el TSJCV i destaca 101 milions per a seus judicials

Pérez Llorca ha reafirmat el diàleg permanent amb el TSJCV per a una justícia 'més eficient, pròxima i al servici de la ciutadania'. A més, ha detallat que en dos anys la inversió en infraestructures judicials aconseguix 101 milions, 70 més que en l'anterior legislatura, amb seus culminades a Llíria, Gandia i Alzira

Una infermera de 64 anys mor apunyalada per la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim

La sanitària, de 64 anys, ha mort després de ser atacada amb una arma blanca de grans dimensions en el seu lloc de treball; la seua exparella, de 70, ha sigut detinguda. Ni víctima ni presumpte autor figuraven en VioGén i la investigació continua oberta.