11.2 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Illa, denunciat per prevaricació per frenar l’avanç del territori valencià a la fase 1

 

Nou colp per al Govern espanyol per la gestió de la pandèmia del coronavirus. L’advocat valencià Luis Vericat ha presentat una querella contra el ministre de Sanitat, Salvador Illa, per deixar a gran part del territori valencià sense passar a la fase 1.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, en esta querella, es demana al ministre que faça públics els informes tècnics que han permés o no passar de fase als diferents territoris, a demés de què desvele la identitat dels experts que assessoren al Govern en estes decisions.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’altra banda, Vericat considera que es tracta d’una decisió «arbitrària» del Govern, ja que altres autonomies, amb una situació pitjor que la del territori valencià, sí que han passat de fase, com és el cas del País Basc, com es va publicar ahir.

 

Esta querella, presentada davant del Tribunal Suprem, demana la declaració del ministre de Sanitat, però també del director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries, Fernando Simón; el president de la Generalitat, Ximo Puig; i la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló.

 

Cal recordar que un altre advocat valencià, Mariano Lorente, ja va presentar una querella contra Puig i Barceló per no prendre les mesures necessàries per a frenar la pandèmia del coronavirus en el territori valencià. Una querella que ja ha sigut admesa a tràmit.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.