El MuVIM reobri les seues portes amb una exposició sobre els 50 anys de trajectòria de Francis Montesinos

 

El MuVIM de València obri les seues portes a la moda amb un viatge pels 50 anys de trajectòria de Francis Montesinos. El museu de la Diputació recupera la normalitat amb la mostra ’50 aniversari: València, seda i foc’, que projecta la dilatada i excitant carrera del visionari i innovador artista valencià, una de les figures més determinants en el panorama de la moda espanyola.

 

La Sala Alfons Roig rep el nou món amb esta «festa dels colors, la temptació del tacte i l’enlluernament de la bellesa», tal com el poeta Paco Brines descriu l’obra del dissenyador valencià. «Més de 300 peces seleccionades després de dos anys d’un procés creatiu obert que s’endinsa a la muntanya russa de Montesinos», segons explica el comissari de l’exposició, José Vicente Plaza.

 

La mostra, que podrà visitar-se fins a desembre seguint el protocol de seguretat anticoronavirus, està estructurada en quatre àmbits, des de la reconstrucció de l’artista urbà a peu de carrer fins a les fites de l’univers del dissenyador, passant per la creació de la marca i una gran passarel·la en la que no falten eixos estampats tan exclusius en els que València està sempre present.

 

No faltarà tampoc la sorpresa final en un trajecte expositiu que reconstruix la primera botiga de Montesinos, els colorits aires de llibertat en una Espanya en blanc i negre, l’eclecticisme d’un transgressor amb tendències hippies o de la ‘Moguda’ que s’entregava amb idèntica il·lusió en apassionats treballs per a les Falles o el tapís de la Verge.

 

En resum, «un art que naix i mor entre seda i foc, com ho fa la seua terra». Un muntatge amb el que el MuVIM s’avança a altres espais expositius i que concedix especial valor al seu vessant didàctic, ja que durant setembre i octubre estan previstes visites escolars en les que les noves generacions podran aprendre la professió de Montesinos.

 

El xiquet del Carmen

Francis Montesinos va nàixer en el valencià carrer Cavallers, envoltat de costureres, brodadores, restauradors i modistes, un entorn que, al costat de la botiga de manualitats de sa mare, va convertir la moda en el motor de la seua vida. Per això va començar a marcar la diferència a través dels seus dissenys en la botiga-taller de la plaça de Sant Jaume de València.

 

Va ser el punt d’eixida d’una excitant carrera que va passar per la Barcelona industrial, el Madrid del Palau de Cristall, i el salt internacional per a triomfar en Londres, París, Berlín, la Xina o Cuba.

 

«Agraïsc a la Diputació i el MuVIM que hagen obert les seues portes a la cultura de la moda, com van fer abans grans museus com el Metropolità i el Louvre, a les portes de què València siga capital del disseny», ha assenyalat Montesinos. A demés, ha volgut mencionar algunes localitats valencianes que han tingut especial importància en la seua trajectòria com Llíria o Algemesí, a on en 2019 van ser rehabilitats alguns dels seus dissenys. 

Aposta per la itinerància

El cap d’exposicions del MuVIM, Amador Griñó, ha incidit en la «complexitat del muntatge de la primera exposició específica sobre moda que acull un museu d’estes característiques en els últims anys», i ha celebrat el resultat d’una mostra que es basa en «l’acumulació de la memòria i els fragments de la vida de Francis Montesinos».

 

Un producte museístic amb l’objectiu de «fer el salt a espais com el Museu del Vestit de Madrid o el de la Indumentària de Barcelona, i per què no a Marràqueix o París».

 

Per part seua, la diputada del MuVIM, Glòria Tello, ha considerat que després del parèntesi de les obres de climatització i especialment el tancament a causa de la pandèmia, «l’espera ha valgut la pena per a acollir
esta gran exposició d’un dels nostres artistes més emblemàtics».

La diputada provincial s’ha mostrat satisfeta de què el museu de la Diputació puga acollir «esta fantàstica selecció de peces intergeneracionals que demostren el sentiment de pertinença que ha conseguit Montesinos amb este segell tan mediterrani».

 

L’exposició ’50 aniversari: València, seda i foc’ ha sigut inaugurada este dijous amb la presència del president de la Diputació, Toni Gaspar, la diputada del MuVIM, Glòria Tello, i el protagonista de l’esdeveniment, Francis Montesinos, que en octubre del passat any rebia l’Alta Distinció de la Generalitat Valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.