El MuVIM reobri les seues portes amb una exposició sobre els 50 anys de trajectòria de Francis Montesinos

 

El MuVIM de València obri les seues portes a la moda amb un viatge pels 50 anys de trajectòria de Francis Montesinos. El museu de la Diputació recupera la normalitat amb la mostra ’50 aniversari: València, seda i foc’, que projecta la dilatada i excitant carrera del visionari i innovador artista valencià, una de les figures més determinants en el panorama de la moda espanyola.

 

La Sala Alfons Roig rep el nou món amb esta «festa dels colors, la temptació del tacte i l’enlluernament de la bellesa», tal com el poeta Paco Brines descriu l’obra del dissenyador valencià. «Més de 300 peces seleccionades després de dos anys d’un procés creatiu obert que s’endinsa a la muntanya russa de Montesinos», segons explica el comissari de l’exposició, José Vicente Plaza.

 

La mostra, que podrà visitar-se fins a desembre seguint el protocol de seguretat anticoronavirus, està estructurada en quatre àmbits, des de la reconstrucció de l’artista urbà a peu de carrer fins a les fites de l’univers del dissenyador, passant per la creació de la marca i una gran passarel·la en la que no falten eixos estampats tan exclusius en els que València està sempre present.

 

No faltarà tampoc la sorpresa final en un trajecte expositiu que reconstruix la primera botiga de Montesinos, els colorits aires de llibertat en una Espanya en blanc i negre, l’eclecticisme d’un transgressor amb tendències hippies o de la ‘Moguda’ que s’entregava amb idèntica il·lusió en apassionats treballs per a les Falles o el tapís de la Verge.

 

En resum, «un art que naix i mor entre seda i foc, com ho fa la seua terra». Un muntatge amb el que el MuVIM s’avança a altres espais expositius i que concedix especial valor al seu vessant didàctic, ja que durant setembre i octubre estan previstes visites escolars en les que les noves generacions podran aprendre la professió de Montesinos.

 

El xiquet del Carmen

Francis Montesinos va nàixer en el valencià carrer Cavallers, envoltat de costureres, brodadores, restauradors i modistes, un entorn que, al costat de la botiga de manualitats de sa mare, va convertir la moda en el motor de la seua vida. Per això va començar a marcar la diferència a través dels seus dissenys en la botiga-taller de la plaça de Sant Jaume de València.

 

Va ser el punt d’eixida d’una excitant carrera que va passar per la Barcelona industrial, el Madrid del Palau de Cristall, i el salt internacional per a triomfar en Londres, París, Berlín, la Xina o Cuba.

 

«Agraïsc a la Diputació i el MuVIM que hagen obert les seues portes a la cultura de la moda, com van fer abans grans museus com el Metropolità i el Louvre, a les portes de què València siga capital del disseny», ha assenyalat Montesinos. A demés, ha volgut mencionar algunes localitats valencianes que han tingut especial importància en la seua trajectòria com Llíria o Algemesí, a on en 2019 van ser rehabilitats alguns dels seus dissenys. 

Aposta per la itinerància

El cap d’exposicions del MuVIM, Amador Griñó, ha incidit en la «complexitat del muntatge de la primera exposició específica sobre moda que acull un museu d’estes característiques en els últims anys», i ha celebrat el resultat d’una mostra que es basa en «l’acumulació de la memòria i els fragments de la vida de Francis Montesinos».

 

Un producte museístic amb l’objectiu de «fer el salt a espais com el Museu del Vestit de Madrid o el de la Indumentària de Barcelona, i per què no a Marràqueix o París».

 

Per part seua, la diputada del MuVIM, Glòria Tello, ha considerat que després del parèntesi de les obres de climatització i especialment el tancament a causa de la pandèmia, «l’espera ha valgut la pena per a acollir
esta gran exposició d’un dels nostres artistes més emblemàtics».

La diputada provincial s’ha mostrat satisfeta de què el museu de la Diputació puga acollir «esta fantàstica selecció de peces intergeneracionals que demostren el sentiment de pertinença que ha conseguit Montesinos amb este segell tan mediterrani».

 

L’exposició ’50 aniversari: València, seda i foc’ ha sigut inaugurada este dijous amb la presència del president de la Diputació, Toni Gaspar, la diputada del MuVIM, Glòria Tello, i el protagonista de l’esdeveniment, Francis Montesinos, que en octubre del passat any rebia l’Alta Distinció de la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.