El MuVIM reobri les seues portes amb una exposició sobre els 50 anys de trajectòria de Francis Montesinos

 

El MuVIM de València obri les seues portes a la moda amb un viatge pels 50 anys de trajectòria de Francis Montesinos. El museu de la Diputació recupera la normalitat amb la mostra ’50 aniversari: València, seda i foc’, que projecta la dilatada i excitant carrera del visionari i innovador artista valencià, una de les figures més determinants en el panorama de la moda espanyola.

 

La Sala Alfons Roig rep el nou món amb esta «festa dels colors, la temptació del tacte i l’enlluernament de la bellesa», tal com el poeta Paco Brines descriu l’obra del dissenyador valencià. «Més de 300 peces seleccionades després de dos anys d’un procés creatiu obert que s’endinsa a la muntanya russa de Montesinos», segons explica el comissari de l’exposició, José Vicente Plaza.

 

La mostra, que podrà visitar-se fins a desembre seguint el protocol de seguretat anticoronavirus, està estructurada en quatre àmbits, des de la reconstrucció de l’artista urbà a peu de carrer fins a les fites de l’univers del dissenyador, passant per la creació de la marca i una gran passarel·la en la que no falten eixos estampats tan exclusius en els que València està sempre present.

 

No faltarà tampoc la sorpresa final en un trajecte expositiu que reconstruix la primera botiga de Montesinos, els colorits aires de llibertat en una Espanya en blanc i negre, l’eclecticisme d’un transgressor amb tendències hippies o de la ‘Moguda’ que s’entregava amb idèntica il·lusió en apassionats treballs per a les Falles o el tapís de la Verge.

 

En resum, «un art que naix i mor entre seda i foc, com ho fa la seua terra». Un muntatge amb el que el MuVIM s’avança a altres espais expositius i que concedix especial valor al seu vessant didàctic, ja que durant setembre i octubre estan previstes visites escolars en les que les noves generacions podran aprendre la professió de Montesinos.

 

El xiquet del Carmen

Francis Montesinos va nàixer en el valencià carrer Cavallers, envoltat de costureres, brodadores, restauradors i modistes, un entorn que, al costat de la botiga de manualitats de sa mare, va convertir la moda en el motor de la seua vida. Per això va començar a marcar la diferència a través dels seus dissenys en la botiga-taller de la plaça de Sant Jaume de València.

 

Va ser el punt d’eixida d’una excitant carrera que va passar per la Barcelona industrial, el Madrid del Palau de Cristall, i el salt internacional per a triomfar en Londres, París, Berlín, la Xina o Cuba.

 

«Agraïsc a la Diputació i el MuVIM que hagen obert les seues portes a la cultura de la moda, com van fer abans grans museus com el Metropolità i el Louvre, a les portes de què València siga capital del disseny», ha assenyalat Montesinos. A demés, ha volgut mencionar algunes localitats valencianes que han tingut especial importància en la seua trajectòria com Llíria o Algemesí, a on en 2019 van ser rehabilitats alguns dels seus dissenys. 

Aposta per la itinerància

El cap d’exposicions del MuVIM, Amador Griñó, ha incidit en la «complexitat del muntatge de la primera exposició específica sobre moda que acull un museu d’estes característiques en els últims anys», i ha celebrat el resultat d’una mostra que es basa en «l’acumulació de la memòria i els fragments de la vida de Francis Montesinos».

 

Un producte museístic amb l’objectiu de «fer el salt a espais com el Museu del Vestit de Madrid o el de la Indumentària de Barcelona, i per què no a Marràqueix o París».

 

Per part seua, la diputada del MuVIM, Glòria Tello, ha considerat que després del parèntesi de les obres de climatització i especialment el tancament a causa de la pandèmia, «l’espera ha valgut la pena per a acollir
esta gran exposició d’un dels nostres artistes més emblemàtics».

La diputada provincial s’ha mostrat satisfeta de què el museu de la Diputació puga acollir «esta fantàstica selecció de peces intergeneracionals que demostren el sentiment de pertinença que ha conseguit Montesinos amb este segell tan mediterrani».

 

L’exposició ’50 aniversari: València, seda i foc’ ha sigut inaugurada este dijous amb la presència del president de la Diputació, Toni Gaspar, la diputada del MuVIM, Glòria Tello, i el protagonista de l’esdeveniment, Francis Montesinos, que en octubre del passat any rebia l’Alta Distinció de la Generalitat Valenciana.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.