El nou confinament que proposa Fernando Simón torna a escena

 

El passat dijous Fernando Simón va explicar en roda de premsa que veia amb bons ulls un confinament per edats per tal d’aturar l’expansió del coronavirus en Espanya. Una mesura que només afectaria els sectors més dèbils de la població: «Es pot plantejar, és una mesura que pot ser útil». En el món hi ha precedents d’esta mesura, com a Itàlia, a on algunes regions han demanat confinar a tota la població major de 70 anys.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) parlava en la seua última compareixença sobre les restriccions de moviments establertes actualment en les residències de persones majors, assenyalant que l’obligatorietat de franges horàries per a les persones majors en regions com Astúries, és una mesura que té l’objectiu reduir el contacte d’este grup vulnerable amb la resta de la població.

 

 

Simón descarta el confinament total de la població

Preguntat per un possible confinament de tota la població, Simón ha respost que «probablement el confinament no arribe a ser necessari. No estem fent menys que en altres països, però ho expressem d’una altra manera». Simón va assenyalar que la tendència a l’alça dels contagis està més estabilitzada i «és molt possible que no siga necessari fer més del que estem fent».

 

«Si conseguim que baixe esta capacitat de transmissió per altres mitjans que no siga la vacuna, mentres arriba, sense dubte tindrem menys risc de confinaments domiciliaris, que per ara no es preveuen i, a demés, tindrem una vida molt més feliç. Crec que podem intentar-ho. El confinament 100% de compliment total durant 14 dies és impossible. Allò que conseguim amb el confinament és abaixar molt la incidència, però com més s’allargue, més impacte social i econòmic hi haurà».

 

Les associacions de persones grans rebutgen la proposta

La proposta de Simón no ha agradat gens a les associacions de persones majors, segons recull ’65Ymás’. De fet el geriatre i president de la Confederació Espanyola d’Organitzacions de Grans, Juan Manuel Martínez critica que «no es donen compte que estes coses no es poden generalitzar. Les persones majors tenen més risc, però si tenen alguna patologia prèvia. Si no, una persona de 70 és igual que una de 50. Crec que no es pot fer una mesura transversal». 

 

D’altra banda, la vicepresidenta de la Confederació que agrupa les Associacions dels Programes Universitaris de Persones Grans (CAUMAS), Marina Troncoso, opina que confinar per edats és «paternalisme pur. Tornem una altra volta al mateix. Pareix que no s’ha après res de l’anterior etapa». A demés, afirma que és injust aïllar als majors quan són els que han tingut un millor comportament i els que menys s’han contagiat:  «Crec que nosaltres ens podem manejar molt bé. Som els que mirem més per la nostra salut. Sabem cuidar-nos nosaltres mateixos».

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.