El nou confinament que proposa Fernando Simón torna a escena

 

El passat dijous Fernando Simón va explicar en roda de premsa que veia amb bons ulls un confinament per edats per tal d’aturar l’expansió del coronavirus en Espanya. Una mesura que només afectaria els sectors més dèbils de la població: «Es pot plantejar, és una mesura que pot ser útil». En el món hi ha precedents d’esta mesura, com a Itàlia, a on algunes regions han demanat confinar a tota la població major de 70 anys.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) parlava en la seua última compareixença sobre les restriccions de moviments establertes actualment en les residències de persones majors, assenyalant que l’obligatorietat de franges horàries per a les persones majors en regions com Astúries, és una mesura que té l’objectiu reduir el contacte d’este grup vulnerable amb la resta de la població.

 

 

Simón descarta el confinament total de la població

Preguntat per un possible confinament de tota la població, Simón ha respost que «probablement el confinament no arribe a ser necessari. No estem fent menys que en altres països, però ho expressem d’una altra manera». Simón va assenyalar que la tendència a l’alça dels contagis està més estabilitzada i «és molt possible que no siga necessari fer més del que estem fent».

 

«Si conseguim que baixe esta capacitat de transmissió per altres mitjans que no siga la vacuna, mentres arriba, sense dubte tindrem menys risc de confinaments domiciliaris, que per ara no es preveuen i, a demés, tindrem una vida molt més feliç. Crec que podem intentar-ho. El confinament 100% de compliment total durant 14 dies és impossible. Allò que conseguim amb el confinament és abaixar molt la incidència, però com més s’allargue, més impacte social i econòmic hi haurà».

 

Les associacions de persones grans rebutgen la proposta

La proposta de Simón no ha agradat gens a les associacions de persones majors, segons recull ’65Ymás’. De fet el geriatre i president de la Confederació Espanyola d’Organitzacions de Grans, Juan Manuel Martínez critica que «no es donen compte que estes coses no es poden generalitzar. Les persones majors tenen més risc, però si tenen alguna patologia prèvia. Si no, una persona de 70 és igual que una de 50. Crec que no es pot fer una mesura transversal». 

 

D’altra banda, la vicepresidenta de la Confederació que agrupa les Associacions dels Programes Universitaris de Persones Grans (CAUMAS), Marina Troncoso, opina que confinar per edats és «paternalisme pur. Tornem una altra volta al mateix. Pareix que no s’ha après res de l’anterior etapa». A demés, afirma que és injust aïllar als majors quan són els que han tingut un millor comportament i els que menys s’han contagiat:  «Crec que nosaltres ens podem manejar molt bé. Som els que mirem més per la nostra salut. Sabem cuidar-nos nosaltres mateixos».

Últimes notícies

Gueye destaca la seua versatilitat i potència física en el seu aterratge al València Basket

L’ala-pívot Mouhamadou Gueye s’ha presentat com a nou jugador del València Basket destacant la seua versatilitat i capacitat atlètica, que confia que li permetran tindre un impacte immediat en el Roig Arena. El jugador, que afronta la seua primera experiència a Europa, ha assegurat que el procés d’adaptació avança de manera positiva gràcies al suport del vestidor.

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.