El nou confinament que proposa Fernando Simón torna a escena

 

El passat dijous Fernando Simón va explicar en roda de premsa que veia amb bons ulls un confinament per edats per tal d’aturar l’expansió del coronavirus en Espanya. Una mesura que només afectaria els sectors més dèbils de la població: «Es pot plantejar, és una mesura que pot ser útil». En el món hi ha precedents d’esta mesura, com a Itàlia, a on algunes regions han demanat confinar a tota la població major de 70 anys.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) parlava en la seua última compareixença sobre les restriccions de moviments establertes actualment en les residències de persones majors, assenyalant que l’obligatorietat de franges horàries per a les persones majors en regions com Astúries, és una mesura que té l’objectiu reduir el contacte d’este grup vulnerable amb la resta de la població.

 

 

Simón descarta el confinament total de la població

Preguntat per un possible confinament de tota la població, Simón ha respost que «probablement el confinament no arribe a ser necessari. No estem fent menys que en altres països, però ho expressem d’una altra manera». Simón va assenyalar que la tendència a l’alça dels contagis està més estabilitzada i «és molt possible que no siga necessari fer més del que estem fent».

 

«Si conseguim que baixe esta capacitat de transmissió per altres mitjans que no siga la vacuna, mentres arriba, sense dubte tindrem menys risc de confinaments domiciliaris, que per ara no es preveuen i, a demés, tindrem una vida molt més feliç. Crec que podem intentar-ho. El confinament 100% de compliment total durant 14 dies és impossible. Allò que conseguim amb el confinament és abaixar molt la incidència, però com més s’allargue, més impacte social i econòmic hi haurà».

 

Les associacions de persones grans rebutgen la proposta

La proposta de Simón no ha agradat gens a les associacions de persones majors, segons recull ’65Ymás’. De fet el geriatre i president de la Confederació Espanyola d’Organitzacions de Grans, Juan Manuel Martínez critica que «no es donen compte que estes coses no es poden generalitzar. Les persones majors tenen més risc, però si tenen alguna patologia prèvia. Si no, una persona de 70 és igual que una de 50. Crec que no es pot fer una mesura transversal». 

 

D’altra banda, la vicepresidenta de la Confederació que agrupa les Associacions dels Programes Universitaris de Persones Grans (CAUMAS), Marina Troncoso, opina que confinar per edats és «paternalisme pur. Tornem una altra volta al mateix. Pareix que no s’ha après res de l’anterior etapa». A demés, afirma que és injust aïllar als majors quan són els que han tingut un millor comportament i els que menys s’han contagiat:  «Crec que nosaltres ens podem manejar molt bé. Som els que mirem més per la nostra salut. Sabem cuidar-nos nosaltres mateixos».

Últimes notícies

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.

Sergio García afronta Valderrama com un desafiament marcat pel vent

Sergio García ressalta l'exigència del Real Club de Valderrama i advertix que el vent reduïx al mínim el marge d'error en el torneig LIV, on el seu equip arriba molt motivat.

Les màximes freguen els 40 graus a l’interior sud d’Alacant en una jornada de calor intensa

L'interior sud d'Alacant registra màximes pròximes als 40 graus, amb Orihuela i Crevillent al capdavant i valors entre els més alts de tota Espanya.

El Defensor del Poble obri una investigació per l’actuació policial en una protesta docent a València

El Defensor del Poble ha sol·licitat a la Direcció General de la Policia un informe detallat i material audiovisual sobre l'actuació d'un agent que presumptament va agredir a una mestra durant una manifestació de docents a València.

El Govern responsabilitza a l’Ajuntament de València de gestionar l’acampada de docents

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana sosté que és l'Ajuntament de València qui ha d'autoritzar i, si és el cas, retirar l'acampada de docents en la plaça de la Verge, en el marc de la vaga indefinida iniciada l'11 de maig.

Callosa de Segura declara tres dies de dol per l’últim crim masclista

L'Ajuntament de Callosa de Segura ha decretat tres dies de dol oficial per l'últim crim masclista i ha cridat la ciutadania a guardar un minut de silenci davant el consistori.

La Generalitat rebutja una negociació bilateral del finançament i reclama el CPFF

La Generalitat insistix que la reforma del finançament autonòmic ha de debatre's de manera multilateral en el Consell de Política Fiscal i Financera i descarta reunions bilaterals amb Hisenda.

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.