Anuncios

El nou confinament que proposa Fernando Simón torna a escena

 

El passat dijous Fernando Simón va explicar en roda de premsa que veia amb bons ulls un confinament per edats per tal d’aturar l’expansió del coronavirus en Espanya. Una mesura que només afectaria els sectors més dèbils de la població: «Es pot plantejar, és una mesura que pot ser útil». En el món hi ha precedents d’esta mesura, com a Itàlia, a on algunes regions han demanat confinar a tota la població major de 70 anys.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) parlava en la seua última compareixença sobre les restriccions de moviments establertes actualment en les residències de persones majors, assenyalant que l’obligatorietat de franges horàries per a les persones majors en regions com Astúries, és una mesura que té l’objectiu reduir el contacte d’este grup vulnerable amb la resta de la població.

Anuncios

 

 

Simón descarta el confinament total de la població

Preguntat per un possible confinament de tota la població, Simón ha respost que «probablement el confinament no arribe a ser necessari. No estem fent menys que en altres països, però ho expressem d’una altra manera». Simón va assenyalar que la tendència a l’alça dels contagis està més estabilitzada i «és molt possible que no siga necessari fer més del que estem fent».

 

«Si conseguim que baixe esta capacitat de transmissió per altres mitjans que no siga la vacuna, mentres arriba, sense dubte tindrem menys risc de confinaments domiciliaris, que per ara no es preveuen i, a demés, tindrem una vida molt més feliç. Crec que podem intentar-ho. El confinament 100% de compliment total durant 14 dies és impossible. Allò que conseguim amb el confinament és abaixar molt la incidència, però com més s’allargue, més impacte social i econòmic hi haurà».

 

Les associacions de persones grans rebutgen la proposta

La proposta de Simón no ha agradat gens a les associacions de persones majors, segons recull ’65Ymás’. De fet el geriatre i president de la Confederació Espanyola d’Organitzacions de Grans, Juan Manuel Martínez critica que «no es donen compte que estes coses no es poden generalitzar. Les persones majors tenen més risc, però si tenen alguna patologia prèvia. Si no, una persona de 70 és igual que una de 50. Crec que no es pot fer una mesura transversal». 

 

D’altra banda, la vicepresidenta de la Confederació que agrupa les Associacions dels Programes Universitaris de Persones Grans (CAUMAS), Marina Troncoso, opina que confinar per edats és «paternalisme pur. Tornem una altra volta al mateix. Pareix que no s’ha après res de l’anterior etapa». A demés, afirma que és injust aïllar als majors quan són els que han tingut un millor comportament i els que menys s’han contagiat:  «Crec que nosaltres ens podem manejar molt bé. Som els que mirem més per la nostra salut. Sabem cuidar-nos nosaltres mateixos».

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.

El València Basket perseguix el seu quart títol seguit en la seua sexta final de Lliga Femenina

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza en la final de la Lliga Femenina amb el repte d'aconseguir el seu quart títol consecutiu en la seua sexta final seguida en la competició.

El turisme genera ingressos fiscals suficients per a quasi cobrir la sanitat valenciana

El Consell destaca que la recaptació fiscal vinculada al turisme en 2024 va ascendir a 9.263 milions, una xifra que permetria cobrir pràcticament el cost del sistema sanitari valencià.

La Fiscalia recolza que se cite a Barrachina i Rovira en la causa per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València demana a la jutgessa que revoque la seua decisió i cite com a testimonis als consellers Miguel Barrachina i José Antonio Rovira en la investigació penal per la gestió de la dana.

Celta i Llevant es juguen la temporada en Balaídos

Celta i Llevant arriben en bon moment a un partit clau en Balaídos: els gallecs busquen afermar la lluita per Europa i els valencians eixir del descens.

Barrachina reclama una PAC que assegure relleu generacional i continuïtat del camp valencià

El conseller Miguel Barrachina defén una PAC justa i adaptada al camp valencià que garantisca relleu generacional, competitivitat i continuïtat de l'activitat agrària enfront de les retallades i la renacionalització.

València oferix formació gratuïta en intel·ligència artificial a ciutadania i personal municipal

L'Ajuntament de València llança, al costat de Microsoft i Founderz, un programa gratuït de formació i certificació en intel·ligència artificial per a tota la ciutadania i més de 5.500 empleats públics.

El TSJCV manté els servicis mínims per a la vaga indefinida de docents

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja suspendre els servicis mínims fixats per la Generalitat per a la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària, després de les peticions de CSIF i CCOO.
Anuncios