17.6 C
València
Diumenge, 19 octubre, 2025

El nou confinament que proposa Fernando Simón torna a escena

 

El passat dijous Fernando Simón va explicar en roda de premsa que veia amb bons ulls un confinament per edats per tal d’aturar l’expansió del coronavirus en Espanya. Una mesura que només afectaria els sectors més dèbils de la població: «Es pot plantejar, és una mesura que pot ser útil». En el món hi ha precedents d’esta mesura, com a Itàlia, a on algunes regions han demanat confinar a tota la població major de 70 anys.

 

El director del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES) parlava en la seua última compareixença sobre les restriccions de moviments establertes actualment en les residències de persones majors, assenyalant que l’obligatorietat de franges horàries per a les persones majors en regions com Astúries, és una mesura que té l’objectiu reduir el contacte d’este grup vulnerable amb la resta de la població.

 

 

Simón descarta el confinament total de la població

Preguntat per un possible confinament de tota la població, Simón ha respost que «probablement el confinament no arribe a ser necessari. No estem fent menys que en altres països, però ho expressem d’una altra manera». Simón va assenyalar que la tendència a l’alça dels contagis està més estabilitzada i «és molt possible que no siga necessari fer més del que estem fent».

 

«Si conseguim que baixe esta capacitat de transmissió per altres mitjans que no siga la vacuna, mentres arriba, sense dubte tindrem menys risc de confinaments domiciliaris, que per ara no es preveuen i, a demés, tindrem una vida molt més feliç. Crec que podem intentar-ho. El confinament 100% de compliment total durant 14 dies és impossible. Allò que conseguim amb el confinament és abaixar molt la incidència, però com més s’allargue, més impacte social i econòmic hi haurà».

 

Les associacions de persones grans rebutgen la proposta

La proposta de Simón no ha agradat gens a les associacions de persones majors, segons recull ’65Ymás’. De fet el geriatre i president de la Confederació Espanyola d’Organitzacions de Grans, Juan Manuel Martínez critica que «no es donen compte que estes coses no es poden generalitzar. Les persones majors tenen més risc, però si tenen alguna patologia prèvia. Si no, una persona de 70 és igual que una de 50. Crec que no es pot fer una mesura transversal». 

 

D’altra banda, la vicepresidenta de la Confederació que agrupa les Associacions dels Programes Universitaris de Persones Grans (CAUMAS), Marina Troncoso, opina que confinar per edats és «paternalisme pur. Tornem una altra volta al mateix. Pareix que no s’ha après res de l’anterior etapa». A demés, afirma que és injust aïllar als majors quan són els que han tingut un millor comportament i els que menys s’han contagiat:  «Crec que nosaltres ens podem manejar molt bé. Som els que mirem més per la nostra salut. Sabem cuidar-nos nosaltres mateixos».

Últimes notícies

Mor José Vicente González, referent empresarial i expresident de la CEV i Fira València

L'empresari metal·lúrgic José Vicente González mor als 83 anys. Va liderar FEMEVAL, la CEV i Fira València, on va ser l'últim president de perfil empresarial.

Antony rescata al Betis amb un doblet en el descompte davant el Vila-real

El Betis va neutralitzar un 2-0 amb dos gols d'Antony, l'últim en el 90+4, per a empatar en La Ceràmica. El Vila-real conserva la tercera plaça malgrat el colp final.

Antony rescata al Betis amb un doblet i sosté la baralla per la tercera plaça

El brasiler va marcar en el 66 i en el 94 per a igualar un 2-0 en La Ceràmica. El Betis va dominar el joc i el Vila-real manté la tercera plaça malgrat el colp final.

Antony rescata al Betis amb un doblet per a empatar 2-2 davant el Vila-real

Amb dos gols, el segon en el 94, Antony va remuntar un 2-0 per a firmar el 2-2 del Betis en La Ceràmica. El Vila-real conserva la tercera plaça en un dol directe per Europa.

Antony rescata al Betis amb un doblet davant el Vila-real (2-2)

Un doblet d'Antony, amb el segon en el temps afegit, va permetre al Betis empatar 2-2 en el camp del Vila-real. Els locals havien manat per dos gols.

Convertix un intent de robatori en xapes amb la cara desdibuixada i les esgota en hores

L'amo de la botiga Goatxa, a Benimaclet, va respondre amb humor a un intent de robatori: va convertir la imatge desdibuixada del merodeador en xapes d'un euro i les va esgotar en hores. La idea es va tornar viral i ja frega el mig miler d'unitats venudes

Espanya manté les mobilitzacions per a no oblidar-se de Palestina dos anys després

Organitzacions socials, sindicals i partits d'esquerra van convocar actes en diverses ciutats per a mantindre el focus a Gaza. Van reclamar no usar ports per a trànsit de material militar i van cridar a una gran marxa a Madrid.

Reanimen a un home de 34 anys després d’una parada cardíaca en l’avinguda Gaspar Aguilar de València

El SAMU va recuperar les constants d'un home de 34 anys després de patir una parada cardíaca en ple carrer en l'avinguda Gaspar Aguilar. El CICU va rebre l'avís a les 13.26 i va ser traslladat a l'Hospital Doctor Peset.