Paloma, l’espanyola que deu 2,6 milions al Fisc per l’herència del seu pare

 

L’Impost de Successions i Donacions (ISD) continua sent motiu de debat en diverses comunitats autònomes. Segons ‘El Español‘, la seua eliminació està a punt de ser una realitat a Castella i Lleó, on el president Alfonso Fernández Mañueco va confirmar que el seu executiu anava a suprimir este tribut en pocs dies, fet que significarà que totes aquelles persones que reben una herència no hauran de pagar per ella.

 

 

La vida amb deutes estratosfèrics amb el fisc

Una mesura que beneficiarà entre 5.000 i 15.000 persones, però també reduirà en 35 milions la recaptació. Això sí, el mateix president ha esmentat els ciutadans que s’han vist afectats pel tribut fins ara, i que continuaran sofrint les seues conseqüències, com a deutes milionaris i interessos, perquè l’eliminació no té efectes retroactius.

Són molts els contribuents de la comunitat que acumulen deutes molt importants amb Hisenda, que s’han acostumat a viure amb elles. És el cas de Paloma Alonso, de 40 anys, que ja acumula un deute de 2,6 milions d’euros. Va perdre als seus pares l’any 2004, quan el ISD a Castella i Lleó estava fixat en el 32%.

«Ni amb cinc vides podria pagar el que em demanen»

Paloma confessa sentir-se «plena de ràbia amb tothom», després de setze anys de problemes, que l’han portat a sentir-se «impotent». «Moltes vegades pense en els meus fills, en el futur que els deixaré …», assegura al mitjà citat. Quan va morir el seu pare, es va trobar de cara amb l’impost de successions, i el va pagar, encara que posteriorment Hisenda li va reclamar més diners.

Incapaç d’abonar els 600.000 euros que se li va reclamar, i sumant interessos i multes, Paloma ha arribat a acumular un deute de 2,6 milions d’euros en 17 anys, la persona que més deu en tota Espanya, per este tribut. «Ni amb cinc vides podria pagar el que em demanen, m’han destrossat la vida. Només demane una solució, per favor. Els delinqüents tenen dret a una segona oportunitat. Per què jo no?», es pregunta.

Ella i la seua mare ho van deixar tot en mans d’assessors l’any 2005, quan ella encara era una estudiant i no era molt conscient del tema. Finalment va pagar 50.000 euros per l’herència, que Hisenda va valorar en 2 milions d’euros: un pis a Palència, unes terres, i un solar que el seu pare tenia amb els seus tres germans sobre el qual acabaven de signar un projecte per a construir habitatges, que finalment va fracassar per la crisi.

Paloma lamenta que, contra l’Administració, és difícil guanyar

Hisenda li va aplicar la bonificació del 95% per tractar-se d’un negoci familiar, amb el que va saldar el 5% restant amb el fisc. No obstant això, l’any 2007 la Junta de Castella i Lleó li va reclamar 600.000 euros, deixant-la sense paraules. «Ja he pagat l’impost», va pensar en este moment, però la veritat és que no era conscient que havia de pagar-ho sense rebaixes, perquè pel que sembla no complia amb els requisits per a reduir el tribut.

Des de llavors, Paloma va iniciar una batalla legal per a tornar a aconseguir esta bonificació, arribant fins i tot al Tribunal Suprem, sense arribar a res. «Contra l’administració és difícil guanyar», sosté la dona, que també reconeix que mai hauria acceptat l’herència sabent tot el que comportava.

Així, en l’últim any la Junta ha tret a subhasta totes les seues possessions per a cobrir el seu deute, aconseguint vendre’l tot a un preu deu vegades menor del qual va valorar Hisenda, amb el que tot segueix igual perquè no es cobreixen ni un any d’interessos de l’esmentat deute. Això sí, mai va perdre l’esperança, i es va reunir, en representació de la plataforma Stop Successions, amb el líder popular, Pablo Casado, que li va prometre ajuda.

«Sé que l’eliminació de l’impost a Castella i Lleó és gràcies a Casado, però no em fie que dure molt», reconeix Paloma, que també lamenta que ni el president Pedro Sánchez ni la ministra María Jesús Montero li hagen fet cas. «De veritat, jo l’única cosa que vull és una segona oportunitat, poder començar de zero», insisteix.

Últimes notícies

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.