Paloma, l’espanyola que deu 2,6 milions al Fisc per l’herència del seu pare

 

L’Impost de Successions i Donacions (ISD) continua sent motiu de debat en diverses comunitats autònomes. Segons ‘El Español‘, la seua eliminació està a punt de ser una realitat a Castella i Lleó, on el president Alfonso Fernández Mañueco va confirmar que el seu executiu anava a suprimir este tribut en pocs dies, fet que significarà que totes aquelles persones que reben una herència no hauran de pagar per ella.

 

 

La vida amb deutes estratosfèrics amb el fisc

Una mesura que beneficiarà entre 5.000 i 15.000 persones, però també reduirà en 35 milions la recaptació. Això sí, el mateix president ha esmentat els ciutadans que s’han vist afectats pel tribut fins ara, i que continuaran sofrint les seues conseqüències, com a deutes milionaris i interessos, perquè l’eliminació no té efectes retroactius.

Són molts els contribuents de la comunitat que acumulen deutes molt importants amb Hisenda, que s’han acostumat a viure amb elles. És el cas de Paloma Alonso, de 40 anys, que ja acumula un deute de 2,6 milions d’euros. Va perdre als seus pares l’any 2004, quan el ISD a Castella i Lleó estava fixat en el 32%.

«Ni amb cinc vides podria pagar el que em demanen»

Paloma confessa sentir-se «plena de ràbia amb tothom», després de setze anys de problemes, que l’han portat a sentir-se «impotent». «Moltes vegades pense en els meus fills, en el futur que els deixaré …», assegura al mitjà citat. Quan va morir el seu pare, es va trobar de cara amb l’impost de successions, i el va pagar, encara que posteriorment Hisenda li va reclamar més diners.

Incapaç d’abonar els 600.000 euros que se li va reclamar, i sumant interessos i multes, Paloma ha arribat a acumular un deute de 2,6 milions d’euros en 17 anys, la persona que més deu en tota Espanya, per este tribut. «Ni amb cinc vides podria pagar el que em demanen, m’han destrossat la vida. Només demane una solució, per favor. Els delinqüents tenen dret a una segona oportunitat. Per què jo no?», es pregunta.

Ella i la seua mare ho van deixar tot en mans d’assessors l’any 2005, quan ella encara era una estudiant i no era molt conscient del tema. Finalment va pagar 50.000 euros per l’herència, que Hisenda va valorar en 2 milions d’euros: un pis a Palència, unes terres, i un solar que el seu pare tenia amb els seus tres germans sobre el qual acabaven de signar un projecte per a construir habitatges, que finalment va fracassar per la crisi.

Paloma lamenta que, contra l’Administració, és difícil guanyar

Hisenda li va aplicar la bonificació del 95% per tractar-se d’un negoci familiar, amb el que va saldar el 5% restant amb el fisc. No obstant això, l’any 2007 la Junta de Castella i Lleó li va reclamar 600.000 euros, deixant-la sense paraules. «Ja he pagat l’impost», va pensar en este moment, però la veritat és que no era conscient que havia de pagar-ho sense rebaixes, perquè pel que sembla no complia amb els requisits per a reduir el tribut.

Des de llavors, Paloma va iniciar una batalla legal per a tornar a aconseguir esta bonificació, arribant fins i tot al Tribunal Suprem, sense arribar a res. «Contra l’administració és difícil guanyar», sosté la dona, que també reconeix que mai hauria acceptat l’herència sabent tot el que comportava.

Així, en l’últim any la Junta ha tret a subhasta totes les seues possessions per a cobrir el seu deute, aconseguint vendre’l tot a un preu deu vegades menor del qual va valorar Hisenda, amb el que tot segueix igual perquè no es cobreixen ni un any d’interessos de l’esmentat deute. Això sí, mai va perdre l’esperança, i es va reunir, en representació de la plataforma Stop Successions, amb el líder popular, Pablo Casado, que li va prometre ajuda.

«Sé que l’eliminació de l’impost a Castella i Lleó és gràcies a Casado, però no em fie que dure molt», reconeix Paloma, que també lamenta que ni el president Pedro Sánchez ni la ministra María Jesús Montero li hagen fet cas. «De veritat, jo l’única cosa que vull és una segona oportunitat, poder començar de zero», insisteix.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Congrés debat estendre la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El Congrés sotmet hui a presa en consideració la proposta del PP per a ampliar els supòsits de la presó permanent revisable. La reforma afig l'ocultació del cadàver i la reincidència com a criteris per a aplicar esta pena en l'article 140 del Codi Penal.

El Suprem confirma la multa a una jutgessa de Nules per humiliar i insultar a funcionaris

El Tribunal Suprem ha confirmat la sanció de 2.000 euros a la titular del Jutjat 4 de Nules per una falta greu de desconsideració. La fallada rebutja que fora un tracte en confiança.

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.