Paloma, l’espanyola que deu 2,6 milions al Fisc per l’herència del seu pare

 

L’Impost de Successions i Donacions (ISD) continua sent motiu de debat en diverses comunitats autònomes. Segons ‘El Español‘, la seua eliminació està a punt de ser una realitat a Castella i Lleó, on el president Alfonso Fernández Mañueco va confirmar que el seu executiu anava a suprimir este tribut en pocs dies, fet que significarà que totes aquelles persones que reben una herència no hauran de pagar per ella.

 

 

La vida amb deutes estratosfèrics amb el fisc

Una mesura que beneficiarà entre 5.000 i 15.000 persones, però també reduirà en 35 milions la recaptació. Això sí, el mateix president ha esmentat els ciutadans que s’han vist afectats pel tribut fins ara, i que continuaran sofrint les seues conseqüències, com a deutes milionaris i interessos, perquè l’eliminació no té efectes retroactius.

Són molts els contribuents de la comunitat que acumulen deutes molt importants amb Hisenda, que s’han acostumat a viure amb elles. És el cas de Paloma Alonso, de 40 anys, que ja acumula un deute de 2,6 milions d’euros. Va perdre als seus pares l’any 2004, quan el ISD a Castella i Lleó estava fixat en el 32%.

«Ni amb cinc vides podria pagar el que em demanen»

Paloma confessa sentir-se «plena de ràbia amb tothom», després de setze anys de problemes, que l’han portat a sentir-se «impotent». «Moltes vegades pense en els meus fills, en el futur que els deixaré …», assegura al mitjà citat. Quan va morir el seu pare, es va trobar de cara amb l’impost de successions, i el va pagar, encara que posteriorment Hisenda li va reclamar més diners.

Incapaç d’abonar els 600.000 euros que se li va reclamar, i sumant interessos i multes, Paloma ha arribat a acumular un deute de 2,6 milions d’euros en 17 anys, la persona que més deu en tota Espanya, per este tribut. «Ni amb cinc vides podria pagar el que em demanen, m’han destrossat la vida. Només demane una solució, per favor. Els delinqüents tenen dret a una segona oportunitat. Per què jo no?», es pregunta.

Ella i la seua mare ho van deixar tot en mans d’assessors l’any 2005, quan ella encara era una estudiant i no era molt conscient del tema. Finalment va pagar 50.000 euros per l’herència, que Hisenda va valorar en 2 milions d’euros: un pis a Palència, unes terres, i un solar que el seu pare tenia amb els seus tres germans sobre el qual acabaven de signar un projecte per a construir habitatges, que finalment va fracassar per la crisi.

Paloma lamenta que, contra l’Administració, és difícil guanyar

Hisenda li va aplicar la bonificació del 95% per tractar-se d’un negoci familiar, amb el que va saldar el 5% restant amb el fisc. No obstant això, l’any 2007 la Junta de Castella i Lleó li va reclamar 600.000 euros, deixant-la sense paraules. «Ja he pagat l’impost», va pensar en este moment, però la veritat és que no era conscient que havia de pagar-ho sense rebaixes, perquè pel que sembla no complia amb els requisits per a reduir el tribut.

Des de llavors, Paloma va iniciar una batalla legal per a tornar a aconseguir esta bonificació, arribant fins i tot al Tribunal Suprem, sense arribar a res. «Contra l’administració és difícil guanyar», sosté la dona, que també reconeix que mai hauria acceptat l’herència sabent tot el que comportava.

Així, en l’últim any la Junta ha tret a subhasta totes les seues possessions per a cobrir el seu deute, aconseguint vendre’l tot a un preu deu vegades menor del qual va valorar Hisenda, amb el que tot segueix igual perquè no es cobreixen ni un any d’interessos de l’esmentat deute. Això sí, mai va perdre l’esperança, i es va reunir, en representació de la plataforma Stop Successions, amb el líder popular, Pablo Casado, que li va prometre ajuda.

«Sé que l’eliminació de l’impost a Castella i Lleó és gràcies a Casado, però no em fie que dure molt», reconeix Paloma, que també lamenta que ni el president Pedro Sánchez ni la ministra María Jesús Montero li hagen fet cas. «De veritat, jo l’única cosa que vull és una segona oportunitat, poder començar de zero», insisteix.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.