15 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Paloma, l’espanyola que deu 2,6 milions al Fisc per l’herència del seu pare

 

L’Impost de Successions i Donacions (ISD) continua sent motiu de debat en diverses comunitats autònomes. Segons ‘El Español‘, la seua eliminació està a punt de ser una realitat a Castella i Lleó, on el president Alfonso Fernández Mañueco va confirmar que el seu executiu anava a suprimir este tribut en pocs dies, fet que significarà que totes aquelles persones que reben una herència no hauran de pagar per ella.

 

 

La vida amb deutes estratosfèrics amb el fisc

Una mesura que beneficiarà entre 5.000 i 15.000 persones, però també reduirà en 35 milions la recaptació. Això sí, el mateix president ha esmentat els ciutadans que s’han vist afectats pel tribut fins ara, i que continuaran sofrint les seues conseqüències, com a deutes milionaris i interessos, perquè l’eliminació no té efectes retroactius.

Són molts els contribuents de la comunitat que acumulen deutes molt importants amb Hisenda, que s’han acostumat a viure amb elles. És el cas de Paloma Alonso, de 40 anys, que ja acumula un deute de 2,6 milions d’euros. Va perdre als seus pares l’any 2004, quan el ISD a Castella i Lleó estava fixat en el 32%.

«Ni amb cinc vides podria pagar el que em demanen»

Paloma confessa sentir-se «plena de ràbia amb tothom», després de setze anys de problemes, que l’han portat a sentir-se «impotent». «Moltes vegades pense en els meus fills, en el futur que els deixaré …», assegura al mitjà citat. Quan va morir el seu pare, es va trobar de cara amb l’impost de successions, i el va pagar, encara que posteriorment Hisenda li va reclamar més diners.

Incapaç d’abonar els 600.000 euros que se li va reclamar, i sumant interessos i multes, Paloma ha arribat a acumular un deute de 2,6 milions d’euros en 17 anys, la persona que més deu en tota Espanya, per este tribut. «Ni amb cinc vides podria pagar el que em demanen, m’han destrossat la vida. Només demane una solució, per favor. Els delinqüents tenen dret a una segona oportunitat. Per què jo no?», es pregunta.

Ella i la seua mare ho van deixar tot en mans d’assessors l’any 2005, quan ella encara era una estudiant i no era molt conscient del tema. Finalment va pagar 50.000 euros per l’herència, que Hisenda va valorar en 2 milions d’euros: un pis a Palència, unes terres, i un solar que el seu pare tenia amb els seus tres germans sobre el qual acabaven de signar un projecte per a construir habitatges, que finalment va fracassar per la crisi.

Paloma lamenta que, contra l’Administració, és difícil guanyar

Hisenda li va aplicar la bonificació del 95% per tractar-se d’un negoci familiar, amb el que va saldar el 5% restant amb el fisc. No obstant això, l’any 2007 la Junta de Castella i Lleó li va reclamar 600.000 euros, deixant-la sense paraules. «Ja he pagat l’impost», va pensar en este moment, però la veritat és que no era conscient que havia de pagar-ho sense rebaixes, perquè pel que sembla no complia amb els requisits per a reduir el tribut.

Des de llavors, Paloma va iniciar una batalla legal per a tornar a aconseguir esta bonificació, arribant fins i tot al Tribunal Suprem, sense arribar a res. «Contra l’administració és difícil guanyar», sosté la dona, que també reconeix que mai hauria acceptat l’herència sabent tot el que comportava.

Així, en l’últim any la Junta ha tret a subhasta totes les seues possessions per a cobrir el seu deute, aconseguint vendre’l tot a un preu deu vegades menor del qual va valorar Hisenda, amb el que tot segueix igual perquè no es cobreixen ni un any d’interessos de l’esmentat deute. Això sí, mai va perdre l’esperança, i es va reunir, en representació de la plataforma Stop Successions, amb el líder popular, Pablo Casado, que li va prometre ajuda.

«Sé que l’eliminació de l’impost a Castella i Lleó és gràcies a Casado, però no em fie que dure molt», reconeix Paloma, que també lamenta que ni el president Pedro Sánchez ni la ministra María Jesús Montero li hagen fet cas. «De veritat, jo l’única cosa que vull és una segona oportunitat, poder començar de zero», insisteix.

Últimes notícies

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.

Xiquet ferit per la caiguda d’una cornisa a València

Un xiquet ha resultat ferit després de caure part de la cornisa d'una vivenda al carrer Santos Justo i Pastor de València. Policia i bombers han assegurat la zona; l'edat del menor diferix entre les primeres fonts.

L’Elx busca tancar l’any invicte a casa davant un Raig eufòric a Europa

Elx, invicte com a local, aspira a acomiadar un any d'ascens amb un triomf davant un Raig eufòric per Europa però bloquejat en Lliga. Les baixes obliguen a ajustos.

Vila-real i Barcelona, dol en el cim en La Ceràmica

Vila-real rep al Barcelona en La Ceràmica en ple pols per LaLiga: líder contra un equip en ratxa i invicte a casa. Les baixes i els onces marquen el xoc.

Marcelino busca la seua primera victòria davant el Barcelona com a local en Lliga al nové intent

El tècnic del Vila-real afronta un altre dol en La Ceràmica amb el repte d'aconseguir el seu primer triomf de lliga a casa davant el Barça. El seu historial com a local reunix empats i derrotes, amb l'última cita saldada 1-5.

Pepelu demana desconnectar en l’aturada per a tornar més fortes: serà un camí llarg

Pepelu va reivindicar l'aturada de Nadal per a reinicialitzar i tornar donant la seua millor versió. Va lamentar que al València se li escapen punts per detalls, sobretot a pilota parada.

Pogacar bat el seu propi rècord al Coll de Rates en un entrenament a Alacant

Tadej Pogacar va batre el seu propi registre al Coll de Rates amb 11.57 durant un entrenament amb el UAE Team Emirates. Va millorar en 24 segons la seua marca de 2024 en els 6,5 km al 5,5%.