Paloma, l’espanyola que deu 2,6 milions al Fisc per l’herència del seu pare

 

L’Impost de Successions i Donacions (ISD) continua sent motiu de debat en diverses comunitats autònomes. Segons ‘El Español‘, la seua eliminació està a punt de ser una realitat a Castella i Lleó, on el president Alfonso Fernández Mañueco va confirmar que el seu executiu anava a suprimir este tribut en pocs dies, fet que significarà que totes aquelles persones que reben una herència no hauran de pagar per ella.

 

 

La vida amb deutes estratosfèrics amb el fisc

Una mesura que beneficiarà entre 5.000 i 15.000 persones, però també reduirà en 35 milions la recaptació. Això sí, el mateix president ha esmentat els ciutadans que s’han vist afectats pel tribut fins ara, i que continuaran sofrint les seues conseqüències, com a deutes milionaris i interessos, perquè l’eliminació no té efectes retroactius.

Són molts els contribuents de la comunitat que acumulen deutes molt importants amb Hisenda, que s’han acostumat a viure amb elles. És el cas de Paloma Alonso, de 40 anys, que ja acumula un deute de 2,6 milions d’euros. Va perdre als seus pares l’any 2004, quan el ISD a Castella i Lleó estava fixat en el 32%.

«Ni amb cinc vides podria pagar el que em demanen»

Paloma confessa sentir-se «plena de ràbia amb tothom», després de setze anys de problemes, que l’han portat a sentir-se «impotent». «Moltes vegades pense en els meus fills, en el futur que els deixaré …», assegura al mitjà citat. Quan va morir el seu pare, es va trobar de cara amb l’impost de successions, i el va pagar, encara que posteriorment Hisenda li va reclamar més diners.

Incapaç d’abonar els 600.000 euros que se li va reclamar, i sumant interessos i multes, Paloma ha arribat a acumular un deute de 2,6 milions d’euros en 17 anys, la persona que més deu en tota Espanya, per este tribut. «Ni amb cinc vides podria pagar el que em demanen, m’han destrossat la vida. Només demane una solució, per favor. Els delinqüents tenen dret a una segona oportunitat. Per què jo no?», es pregunta.

Ella i la seua mare ho van deixar tot en mans d’assessors l’any 2005, quan ella encara era una estudiant i no era molt conscient del tema. Finalment va pagar 50.000 euros per l’herència, que Hisenda va valorar en 2 milions d’euros: un pis a Palència, unes terres, i un solar que el seu pare tenia amb els seus tres germans sobre el qual acabaven de signar un projecte per a construir habitatges, que finalment va fracassar per la crisi.

Paloma lamenta que, contra l’Administració, és difícil guanyar

Hisenda li va aplicar la bonificació del 95% per tractar-se d’un negoci familiar, amb el que va saldar el 5% restant amb el fisc. No obstant això, l’any 2007 la Junta de Castella i Lleó li va reclamar 600.000 euros, deixant-la sense paraules. «Ja he pagat l’impost», va pensar en este moment, però la veritat és que no era conscient que havia de pagar-ho sense rebaixes, perquè pel que sembla no complia amb els requisits per a reduir el tribut.

Des de llavors, Paloma va iniciar una batalla legal per a tornar a aconseguir esta bonificació, arribant fins i tot al Tribunal Suprem, sense arribar a res. «Contra l’administració és difícil guanyar», sosté la dona, que també reconeix que mai hauria acceptat l’herència sabent tot el que comportava.

Així, en l’últim any la Junta ha tret a subhasta totes les seues possessions per a cobrir el seu deute, aconseguint vendre’l tot a un preu deu vegades menor del qual va valorar Hisenda, amb el que tot segueix igual perquè no es cobreixen ni un any d’interessos de l’esmentat deute. Això sí, mai va perdre l’esperança, i es va reunir, en representació de la plataforma Stop Successions, amb el líder popular, Pablo Casado, que li va prometre ajuda.

«Sé que l’eliminació de l’impost a Castella i Lleó és gràcies a Casado, però no em fie que dure molt», reconeix Paloma, que també lamenta que ni el president Pedro Sánchez ni la ministra María Jesús Montero li hagen fet cas. «De veritat, jo l’única cosa que vull és una segona oportunitat, poder començar de zero», insisteix.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.