El Parkison el pateixen més de 21.000 valencians i valencianes

Mans tremoloses provocat pel Parkinson

 

L’11 d’abril se celebra el Dia Mundial del Parkinson coincidint amb l’aniversari de James Parkinson, neuròleg britànic que en 1817 va descobrir el que en aquell temps va dir paràlisi agitant i que hui coneixem com a malaltia de Parkinson.

Un total de 20.173 persones de la Comunitat Valenciana estan diagnosticades de Parkinson, una malaltia que sol començar al voltant dels seixanta anys, però no es confien, ja que també pot aparéixer abans.

El nombre de pacients amb un diagnòstic actiu d’esta malaltia ha anat augmentant en els últims cinc anys. Si el 2015 hi havia 19.669 persones diagnosticades, el desembre del 2020 en sumaven un total de 20.173, ha informat la Generalitat en un comunicat. És a dir, que el nombre de persones diagnosticades ha crescut més d’un 2,5%. Del total de persones amb Parkinson a la Comunitat Valenciana, el 54% eren dones i un 46%, homes.

Què és el Parkinson?

La malaltia de Parkinson és una malaltia progressiva del sistema nerviós que afecta el moviment. Els símptomes comencen gradualment. A vegades, comença amb un tremolor a penes perceptible en una sola mà. Els tremolors són habituals, encara que la malaltia també sol causar rigidesa o disminució del moviment.

En les etapes inicials de la malaltia de Parkinson, el rostre pot tenir una expressió lleu o nul·la. És possible que els braços no es balancegen quan camines. La parla pot tornar-se suau o incomprensible. Els símptomes de la malaltia de Parkinson s’agreugen a mesura que esta progressa amb el temps.

A pesar que la malaltia de Parkinson no té cura, els medicaments podrien millorar notablement els símptomes. A vegades, el metge pot suggerir realitzar una cirurgia per a regular determinades zones del cervell i millorar els símptomes.

 

Personatges famosos en el món amb Parkinson

El Parkinson és una malaltia que definitivament transforma per complet la vida de les persones.

Este va ser el cas d’un dels més grans boxadors de tota la història conegut amb el nom de Muhamad Ali, qui després d’abandonar esta professió va ser víctima d’este patiment.

Un altre cotitzat i reconegut actor de Hollywood, anomenat Michael J. Fox.

Michael J. Fox somrient

Fox va sucumbir a este terrible trastorn. Amb només 29 anys, va haver d’enfrontar esta dura prova que va afectar la seua carrera. Encara l’adversitat, ha dedicat la seua vida a la lluita contra el Parkinson i trobar una possible cura per a tots els afectats.

 

Últimes notícies

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.

Papi Robles recolza el retorn de Mónica Oltra i confia a recuperar l’alcaldia de València en 2027

La portaveu de Compromís a l'Ajuntament de València, Papi Robles, celebra el retorn de Mónica Oltra a la primera línia política i la veu com la millor opció per a recuperar l'alcaldia en 2027.

Diana Morant insistix en el rebuig a la guerra i acusa el PP d’alinear-se amb Trump i Netanyahu

Diana Morant defén el rebuig a la guerra i el respecte al dret internacional, vincula el conflicte a l'Iran amb un greu cost humà i critica al PP per la seua postura exterior i la seua gestió de les crisis.

Ruga i Wilhelm dominen la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali en la seua vintena edició

Fábio Ruga revalida triomf i Annemarie Wilhelm s'estrena com a campiona de la Pujada Vertical al Gran Hotel Bali, en una edició amb 550 participants i domini estranger en l'elit.

Rovira reclama a Arcadi España un fons d’anivellament transitori per a la Comunitat Valenciana

Rovira exigix al nou ministre d'Hisenda, Arcadi España, un fons d'anivellament transitori i major sensibilitat amb l'infrafinançament de la Comunitat Valenciana.

Cristhian Mosquera entra en la història del futbol alacantí amb el seu debut amb Espanya

El central de l'Arsenal Cristhian Mosquera s'estrena amb la selecció espanyola absoluta davant Sèrbia i es convertix en el quinzé futbolista nascut a la província d'Alacant que vist la samarreta nacional.

El Vila-real s’acosta a la seua tercera temporada amb més de vint triomfs en Lliga

El Vila-real afronta el tram final de la temporada amb 18 triomfs després de 29 jornades i té a tir superar les vint victòries en Lliga per tercera vegada en la seua història.