El Parkison el pateixen més de 21.000 valencians i valencianes

Mans tremoloses provocat pel Parkinson

 

L’11 d’abril se celebra el Dia Mundial del Parkinson coincidint amb l’aniversari de James Parkinson, neuròleg britànic que en 1817 va descobrir el que en aquell temps va dir paràlisi agitant i que hui coneixem com a malaltia de Parkinson.

Un total de 20.173 persones de la Comunitat Valenciana estan diagnosticades de Parkinson, una malaltia que sol començar al voltant dels seixanta anys, però no es confien, ja que també pot aparéixer abans.

El nombre de pacients amb un diagnòstic actiu d’esta malaltia ha anat augmentant en els últims cinc anys. Si el 2015 hi havia 19.669 persones diagnosticades, el desembre del 2020 en sumaven un total de 20.173, ha informat la Generalitat en un comunicat. És a dir, que el nombre de persones diagnosticades ha crescut més d’un 2,5%. Del total de persones amb Parkinson a la Comunitat Valenciana, el 54% eren dones i un 46%, homes.

Què és el Parkinson?

La malaltia de Parkinson és una malaltia progressiva del sistema nerviós que afecta el moviment. Els símptomes comencen gradualment. A vegades, comença amb un tremolor a penes perceptible en una sola mà. Els tremolors són habituals, encara que la malaltia també sol causar rigidesa o disminució del moviment.

En les etapes inicials de la malaltia de Parkinson, el rostre pot tenir una expressió lleu o nul·la. És possible que els braços no es balancegen quan camines. La parla pot tornar-se suau o incomprensible. Els símptomes de la malaltia de Parkinson s’agreugen a mesura que esta progressa amb el temps.

A pesar que la malaltia de Parkinson no té cura, els medicaments podrien millorar notablement els símptomes. A vegades, el metge pot suggerir realitzar una cirurgia per a regular determinades zones del cervell i millorar els símptomes.

 

Personatges famosos en el món amb Parkinson

El Parkinson és una malaltia que definitivament transforma per complet la vida de les persones.

Este va ser el cas d’un dels més grans boxadors de tota la història conegut amb el nom de Muhamad Ali, qui després d’abandonar esta professió va ser víctima d’este patiment.

Un altre cotitzat i reconegut actor de Hollywood, anomenat Michael J. Fox.

Michael J. Fox somrient

Fox va sucumbir a este terrible trastorn. Amb només 29 anys, va haver d’enfrontar esta dura prova que va afectar la seua carrera. Encara l’adversitat, ha dedicat la seua vida a la lluita contra el Parkinson i trobar una possible cura per a tots els afectats.

 

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.