El Parkison el pateixen més de 21.000 valencians i valencianes

Mans tremoloses provocat pel Parkinson

 

L’11 d’abril se celebra el Dia Mundial del Parkinson coincidint amb l’aniversari de James Parkinson, neuròleg britànic que en 1817 va descobrir el que en aquell temps va dir paràlisi agitant i que hui coneixem com a malaltia de Parkinson.

Un total de 20.173 persones de la Comunitat Valenciana estan diagnosticades de Parkinson, una malaltia que sol començar al voltant dels seixanta anys, però no es confien, ja que també pot aparéixer abans.

El nombre de pacients amb un diagnòstic actiu d’esta malaltia ha anat augmentant en els últims cinc anys. Si el 2015 hi havia 19.669 persones diagnosticades, el desembre del 2020 en sumaven un total de 20.173, ha informat la Generalitat en un comunicat. És a dir, que el nombre de persones diagnosticades ha crescut més d’un 2,5%. Del total de persones amb Parkinson a la Comunitat Valenciana, el 54% eren dones i un 46%, homes.

Què és el Parkinson?

La malaltia de Parkinson és una malaltia progressiva del sistema nerviós que afecta el moviment. Els símptomes comencen gradualment. A vegades, comença amb un tremolor a penes perceptible en una sola mà. Els tremolors són habituals, encara que la malaltia també sol causar rigidesa o disminució del moviment.

En les etapes inicials de la malaltia de Parkinson, el rostre pot tenir una expressió lleu o nul·la. És possible que els braços no es balancegen quan camines. La parla pot tornar-se suau o incomprensible. Els símptomes de la malaltia de Parkinson s’agreugen a mesura que esta progressa amb el temps.

A pesar que la malaltia de Parkinson no té cura, els medicaments podrien millorar notablement els símptomes. A vegades, el metge pot suggerir realitzar una cirurgia per a regular determinades zones del cervell i millorar els símptomes.

 

Personatges famosos en el món amb Parkinson

El Parkinson és una malaltia que definitivament transforma per complet la vida de les persones.

Este va ser el cas d’un dels més grans boxadors de tota la història conegut amb el nom de Muhamad Ali, qui després d’abandonar esta professió va ser víctima d’este patiment.

Un altre cotitzat i reconegut actor de Hollywood, anomenat Michael J. Fox.

Michael J. Fox somrient

Fox va sucumbir a este terrible trastorn. Amb només 29 anys, va haver d’enfrontar esta dura prova que va afectar la seua carrera. Encara l’adversitat, ha dedicat la seua vida a la lluita contra el Parkinson i trobar una possible cura per a tots els afectats.

 

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.