El Parkison el pateixen més de 21.000 valencians i valencianes

Mans tremoloses provocat pel Parkinson

 

L’11 d’abril se celebra el Dia Mundial del Parkinson coincidint amb l’aniversari de James Parkinson, neuròleg britànic que en 1817 va descobrir el que en aquell temps va dir paràlisi agitant i que hui coneixem com a malaltia de Parkinson.

Un total de 20.173 persones de la Comunitat Valenciana estan diagnosticades de Parkinson, una malaltia que sol començar al voltant dels seixanta anys, però no es confien, ja que també pot aparéixer abans.

El nombre de pacients amb un diagnòstic actiu d’esta malaltia ha anat augmentant en els últims cinc anys. Si el 2015 hi havia 19.669 persones diagnosticades, el desembre del 2020 en sumaven un total de 20.173, ha informat la Generalitat en un comunicat. És a dir, que el nombre de persones diagnosticades ha crescut més d’un 2,5%. Del total de persones amb Parkinson a la Comunitat Valenciana, el 54% eren dones i un 46%, homes.

Què és el Parkinson?

La malaltia de Parkinson és una malaltia progressiva del sistema nerviós que afecta el moviment. Els símptomes comencen gradualment. A vegades, comença amb un tremolor a penes perceptible en una sola mà. Els tremolors són habituals, encara que la malaltia també sol causar rigidesa o disminució del moviment.

En les etapes inicials de la malaltia de Parkinson, el rostre pot tenir una expressió lleu o nul·la. És possible que els braços no es balancegen quan camines. La parla pot tornar-se suau o incomprensible. Els símptomes de la malaltia de Parkinson s’agreugen a mesura que esta progressa amb el temps.

A pesar que la malaltia de Parkinson no té cura, els medicaments podrien millorar notablement els símptomes. A vegades, el metge pot suggerir realitzar una cirurgia per a regular determinades zones del cervell i millorar els símptomes.

 

Personatges famosos en el món amb Parkinson

El Parkinson és una malaltia que definitivament transforma per complet la vida de les persones.

Este va ser el cas d’un dels més grans boxadors de tota la història conegut amb el nom de Muhamad Ali, qui després d’abandonar esta professió va ser víctima d’este patiment.

Un altre cotitzat i reconegut actor de Hollywood, anomenat Michael J. Fox.

Michael J. Fox somrient

Fox va sucumbir a este terrible trastorn. Amb només 29 anys, va haver d’enfrontar esta dura prova que va afectar la seua carrera. Encara l’adversitat, ha dedicat la seua vida a la lluita contra el Parkinson i trobar una possible cura per a tots els afectats.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PPCV estudiarà la proposta de Vox sobre prioritat nacional abans de pactar

El síndic del PPCV, Nando Pastor, afirma que el grup es documentarà abans de fixar la seua posició sobre la PNL de Vox per a instaurar la prioritat nacional en els servicis públics.

Bernabé insta a Pérez Llorca a trencar amb Vox i a rebutjar la prioritat nacional en els servicis públics

Pilar Bernabé reclama al president de la Generalitat que es desmarque de la proposta de Vox sobre prioritat nacional en els servicis públics i l'acusa de posar en risc drets i oportunitats en la Comunitat Valenciana.

García Plaza alerta després de la derrota a València: ‘Així no podem competir en Primera’

Luis García Plaza es va mostrar molt crític amb la primera part del seu equip en la derrota davant el Llevant i va advertir que, amb esta imatge, el Sevilla patirà per a salvar la categoria.

Ple xoc polític a Alacant per l’absència de tècnics en la comissió de vivendes públiques

Els cinc funcionaris d'Urbanisme citats a la comissió que investiga les irregularitats en la promoció pública Els Naus no han comparegut, la qual cosa ha disparat la tensió política a l'Ajuntament d'Alacant.

Les hipoteques de vivenda pugen un 16,3% al febrer en la Comunitat Valenciana

Les hipoteques sobre vivendes augmenten un 16,3% al febrer en la Comunitat Valenciana, en línia amb el repunt nacional i en un context de tipus mitjans pròxims al 3%.

Dissabte amb núvols i possibles pluges en el sud de la Comunitat i diumenge amb màximes a l’alça

La Comunitat Valenciana afronta un divendres amb ruixats, un dissabte amb intervals nuvolosos i possibles pluges en el sud i un diumenge més estable, amb cels buidats i màximes en ascens.

Rubén Burgos ajusta al València Basket per a arribar en forma al play off

Rubén Burgos subratlla que el València Basket afronta l'última jornada de lliga centrat en afinar la seua preparació per al play off, després de diverses setmanes de càrrega física i dos derrotes consecutives.

Luís Castro rebaixa l’eufòria després del triomf del Llevant davant el Sevilla

Luís Castro celebra la victòria del Llevant enfront del Sevilla, que acosta la salvació, però advertix que encara queden molts punts en joc i que el dol davant l'Espanyol serà clau.