Petru, un bebé contagiat de Covid-19 poc després de nàixer, deixa l’UCI després de 70 dies ingressat

 

Petru, un bebé que va ingressar en l’UCI pediàtrica de l’Hospital Vithas 9 d’Octubre de València als nou dies de nàixer després de contraure coronavirus, acaba de rebre l’alta hospitalària i eixir de la unitat de crítics 70 dies després. Es tracta d’un dels «casos excepcionals» en els que el coronavirus ha afectat tant un menor, fins al punt d’haver de traslladar-li a una unitat de Vigilància intensiva (UCI).

 

Ara, segons ha informat l’hospital en un comunicat, el 9 d’Octubre ha viscut un moment «molt emotiu» amb l’alta hospitalària de Petru, que ja es troba «completament recuperat» després de 70 dies ingressat i que ha eixit del centre adormit i entre aplaudiments del personal.

 

 

El bebé va nàixer en Vithas València 9 d’Octubre en «perfectes condicions», però quan es va traslladar a casa al costat de sa mare, el seu germà era portador de la malaltia de manera asimptomàtica. El nounat es va contagiar i va començar a empitjorar el seu estat.

 

La seua recuperació ha sigut lenta fins a la seua total millora

Els seus pares, Cristina i José, li van portar a urgències pediàtriques de Vithas València 9 d’Octubre i l’equip mèdic va decidir traslladar-lo a l’UCI pediàtrica a on es va confirmar que havia contret la malaltia per Covid-19.

 

Petru inicialment va presentar problemes respiratoris i, posteriorment, dificultat en l’alimentació, cosa que ha requerit un complex procés de rehabilitació. La seua recuperació ha sigut lenta fins a la seua total millora i, de fet, al principi, els seus papes sol podien vore’l per videoconferència.

 

Segons el centre, la situació viscuda ha sigut «angoixant» fins que el bebé per fi va donar negatiu i els seus pares van poder estar al seu costat. En rebre l’alta, els treballadors han fer un corredor per a acomiadar a Petru i la seua mamà entre aplaudiments, missatges d’ànim i emoció per a mostrar-li tot el seu afecte.

 

A la seua eixida, la mare, entre llàgrimes, ha oferit un «gràcies de cor» i ha assegurat «haver-se sentit molt recolzada en tot moment per tot el personal» i ha destacat que «mai, ni ella ni la seua família, oblidaran la solidaritat i les mostres d’afecte demostrat per tot el centre hospitalari».

Últimes notícies

Desarticulada una banda itinerant implicada en 27 robatoris en vivendes de diverses províncies

La Policia ha detingut a tretze membres d'una banda amb base en Torrevieja implicada en almenys 27 robatoris en vivendes de diferents províncies, comeses aprofitant períodes vacacionals i vivendes buides.

Xiulada del professorat davant Educació marca l’inici de la reunió entre Conselleria i sindicats

La quarta jornada de vaga indefinida del professorat en la Comunitat Valenciana arranca amb una sonora xiulada a les portes de la Conselleria d'Educació mentres sindicats esperen un preacord que consideren mínimament satisfactori.

Universitats reforcen la vigilància per a frenar el plagi amb IA en els exàmens

Les universitats espanyoles endurixen la vigilància en els exàmens amb detectors de radiofreqüència i més presència a les aules, mentres replantegen com avaluar en plena expansió de la IA generativa.

Controlat l’incendi en una empresa de processament d’ametla a Vall d’Alba

L'incendi declarat en una planta de processament d'ametla en un polígon de La Vall d'Alba ha sigut finalment controlat després d'arrasar una nau d'uns 10.000 metres quadrats i provocar el col·lapse de la seua estructura.

Ruixats i tempestes en el terç nord i vent molt fort a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cels poc nuvolosos però amb ruixats i tempestes en el terç nord i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a l'interior de Castelló.

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.

El Roig Arena es rendix al València Basket després d’aconseguir la seua primera Final Four de l’Eurolliga

El València Basket certifica la seua primera classificació per a una Final Four de l'Eurolliga davant el Panathinaikos, amb un Roig Arena ple i bolcat en la celebració.

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.