Petru, un bebé contagiat de Covid-19 poc després de nàixer, deixa l’UCI després de 70 dies ingressat

 

Petru, un bebé que va ingressar en l’UCI pediàtrica de l’Hospital Vithas 9 d’Octubre de València als nou dies de nàixer després de contraure coronavirus, acaba de rebre l’alta hospitalària i eixir de la unitat de crítics 70 dies després. Es tracta d’un dels «casos excepcionals» en els que el coronavirus ha afectat tant un menor, fins al punt d’haver de traslladar-li a una unitat de Vigilància intensiva (UCI).

 

Ara, segons ha informat l’hospital en un comunicat, el 9 d’Octubre ha viscut un moment «molt emotiu» amb l’alta hospitalària de Petru, que ja es troba «completament recuperat» després de 70 dies ingressat i que ha eixit del centre adormit i entre aplaudiments del personal.

 

 

El bebé va nàixer en Vithas València 9 d’Octubre en «perfectes condicions», però quan es va traslladar a casa al costat de sa mare, el seu germà era portador de la malaltia de manera asimptomàtica. El nounat es va contagiar i va començar a empitjorar el seu estat.

 

La seua recuperació ha sigut lenta fins a la seua total millora

Els seus pares, Cristina i José, li van portar a urgències pediàtriques de Vithas València 9 d’Octubre i l’equip mèdic va decidir traslladar-lo a l’UCI pediàtrica a on es va confirmar que havia contret la malaltia per Covid-19.

 

Petru inicialment va presentar problemes respiratoris i, posteriorment, dificultat en l’alimentació, cosa que ha requerit un complex procés de rehabilitació. La seua recuperació ha sigut lenta fins a la seua total millora i, de fet, al principi, els seus papes sol podien vore’l per videoconferència.

 

Segons el centre, la situació viscuda ha sigut «angoixant» fins que el bebé per fi va donar negatiu i els seus pares van poder estar al seu costat. En rebre l’alta, els treballadors han fer un corredor per a acomiadar a Petru i la seua mamà entre aplaudiments, missatges d’ànim i emoció per a mostrar-li tot el seu afecte.

 

A la seua eixida, la mare, entre llàgrimes, ha oferit un «gràcies de cor» i ha assegurat «haver-se sentit molt recolzada en tot moment per tot el personal» i ha destacat que «mai, ni ella ni la seua família, oblidaran la solidaritat i les mostres d’afecte demostrat per tot el centre hospitalari».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.