Salvador Illa posa data al final de la pandèmia en Espanya i serà abans de l’esperat

 

L’arribada de la vacuna contra el coronavirus a Espanya és ja un fet i això obre per fi un fil d’esperances després dels durs mesos viscuts en el nostre país, que hui possiblement superarà la barrera oficial de 50.000 morts. En les últimes hores s’ha repetit el missatge que este és un gran pas en la lluita contra el virus i l’expressió més citada és que és el «principi de la fi» de la pandèmia. 

 

Un dels que ahir no va dubtar a expressar-se d’esta manera va ser el ministre de Sanitat, Salvador Illa, que hui feia un pas més enllà i s’aventurava a posar data a este final. En una entrevista concedida este dilluns a la cadena SER, el titular de Sanitat feia este anunci sobre el final de la pandèmia en Espanya: «Es podrà produir a finals d’estiu» de l’any 2021

 

En este sentit, tornava a insistir en la importància que tindran les vacunes per a arribar a esta meta. «El principi de la fi és començar a posar les vacunes. I la fi és quan conseguim immunitzar al 70%», i esta xifra es podria conseguir en les últimes setmanes d’agost o al setembre segons els càlculs del govern espanyol.

 

Tot i este missatge d’esperança, Illa va voler fer una nova crida a la prudència sobretot tenint en compte en les dates que ens trobem. Tornava a demanar a la població que no baixe la guàrdia, ja que «són dies en què els contactes socials augmenten». Tot i això, es mostrava optimista sobre el comportament dels ciutadans: «Tinc la percepció que la ciutadania és conscient i vull aprofitar per a felicitar pel comportament majoritàriament exemplar».

 

La data en què s’espera rebre la segona vacuna

En l’entrevista a la cadena radiofònica, també ha volgut aclarir en primera persona que és el que ha passat amb la primera gran remesa de les vacunes de Pfizer que han patit un retard. Illa ha insistit que tot s’ha degut a «una incidència del procés de càrrega i enviament, relatiu a la temperatura». Això és el que li hauria comunicat el CEO de Pfizer.

 

Encara que hi haja un retard d’algunes hores, el ministre ha tornat a confirmar que el lliurament serà dut a terme este dimarts. A demés, aclaria que en cap cas esta situació «afecta el número de dosi» i que per tant hi haurà disponibles les 350.000 setmanals que estan pactades. 

 

Al costat destes, Salvador Illa confirmava que espera que en pocs dies a la vacuna de Pfizer se li puga sumar també la vacuna de Moderna, l’aprovació de la que està prevista per al dia de Reis, el pròxim 6 de gener. «Tot pareix que serà d’eixa manera i es donarà una valoració positiva. A partir d’eixe moment, tindrem concreció dels enviaments». 

 

L’arribada d’esta vacuna hauria d’augmentar molt la capacitat de vacunació en Espanya. I és que segons avançava el mateix ministre «Europa ha adquirit 80 milions de dosis de les que ens corresponen 8. Vorem com es concreten eixos lliuraments». 

 

Això sí, el ministre es va mostrar caut sobre la quantitat de dosi que pot rebre Espanya en les pròximes setmanes, una volta aprovada la de Moderna. «No vull especular, però totes les quantitats són rellevants, perquè ajuden a este procés de vacunació», recordant que de moment es faciliten les primeres dosis i al cap de 21 dies les segones. I encara que l’arribada de les vacunes és una notícia esperançadora, Salvador Illa no descartava que s’hagen de prendre en Espanya mesures més dures, ja que «gener no serà un mes fàcil».

Últimes notícies

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.

Demostren que les pedres de la Lluna poden servir per a construir carreteres i edificis lunars

Personal investigador de la UPV i la Universitat de Surrey ha confirmat que el regolita lunar es fon de manera més ràpida i eficient amb microones, fet que obri la porta a fabricar carreteres, pistes d’aterratge i edificis directament a la superfície de la Lluna.

Alerta groga diumenge per temperatures de fins a 38 °C i tronades a València i al sud de Castelló

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc en tota la província de València i al sud de Castelló per màximes de fins a 38 graus i risc de tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes.

Oratge calorós i risc de tempestes amb granís i ratxes fortes a l’interior de València

La Comunitat Valenciana viu este diumenge una jornada de molta calor, amb risc de tempestes fortes amb granís i ratxes de vent molt intenses a l’interior de València, i pols en suspensió a tot el territori.

135.000 persones omplin Benicàssim en el 30é aniversari del FIB amb The Prodigy com a colofó

El FIB ha tancat la seua 30a edició a Benicàssim amb 135.000 assistents i un potent concert final de The Prodigy, en un festival cada volta més orientat al públic estatal.

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana, amb mínimes de fins a 28 graus i humitats extremes

La Comunitat Valenciana ha viscut una altra nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28 graus i humitat que ha arribat al 100 % en diversos municipis.

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.