Salvador Illa posa data al final de la pandèmia en Espanya i serà abans de l’esperat

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’arribada de la vacuna contra el coronavirus a Espanya és ja un fet i això obre per fi un fil d’esperances després dels durs mesos viscuts en el nostre país, que hui possiblement superarà la barrera oficial de 50.000 morts. En les últimes hores s’ha repetit el missatge que este és un gran pas […]

 

L’arribada de la vacuna contra el coronavirus a Espanya és ja un fet i això obre per fi un fil d’esperances després dels durs mesos viscuts en el nostre país, que hui possiblement superarà la barrera oficial de 50.000 morts. En les últimes hores s’ha repetit el missatge que este és un gran pas en la lluita contra el virus i l’expressió més citada és que és el «principi de la fi» de la pandèmia. 

 

Un dels que ahir no va dubtar a expressar-se d’esta manera va ser el ministre de Sanitat, Salvador Illa, que hui feia un pas més enllà i s’aventurava a posar data a este final. En una entrevista concedida este dilluns a la cadena SER, el titular de Sanitat feia este anunci sobre el final de la pandèmia en Espanya: «Es podrà produir a finals d’estiu» de l’any 2021. 

 

En este sentit, tornava a insistir en la importància que tindran les vacunes per a arribar a esta meta. «El principi de la fi és començar a posar les vacunes. I la fi és quan conseguim immunitzar al 70%», i esta xifra es podria conseguir en les últimes setmanes d’agost o al setembre segons els càlculs del govern espanyol.

 

Tot i este missatge d’esperança, Illa va voler fer una nova crida a la prudència sobretot tenint en compte en les dates que ens trobem. Tornava a demanar a la població que no baixe la guàrdia, ja que «són dies en què els contactes socials augmenten». Tot i això, es mostrava optimista sobre el comportament dels ciutadans: «Tinc la percepció que la ciutadania és conscient i vull aprofitar per a felicitar pel comportament majoritàriament exemplar».

 

La data en què s’espera rebre la segona vacuna

En l’entrevista a la cadena radiofònica, també ha volgut aclarir en primera persona que és el que ha passat amb la primera gran remesa de les vacunes de Pfizer que han patit un retard. Illa ha insistit que tot s’ha degut a «una incidència del procés de càrrega i enviament, relatiu a la temperatura». Això és el que li hauria comunicat el CEO de Pfizer.

 

Encara que hi haja un retard d’algunes hores, el ministre ha tornat a confirmar que el lliurament serà dut a terme este dimarts. A demés, aclaria que en cap cas esta situació «afecta el número de dosi» i que per tant hi haurà disponibles les 350.000 setmanals que estan pactades. 

 

Al costat destes, Salvador Illa confirmava que espera que en pocs dies a la vacuna de Pfizer se li puga sumar també la vacuna de Moderna, l’aprovació de la que està prevista per al dia de Reis, el pròxim 6 de gener. «Tot pareix que serà d’eixa manera i es donarà una valoració positiva. A partir d’eixe moment, tindrem concreció dels enviaments». 

 

L’arribada d’esta vacuna hauria d’augmentar molt la capacitat de vacunació en Espanya. I és que segons avançava el mateix ministre «Europa ha adquirit 80 milions de dosis de les que ens corresponen 8. Vorem com es concreten eixos lliuraments». 

 

Això sí, el ministre es va mostrar caut sobre la quantitat de dosi que pot rebre Espanya en les pròximes setmanes, una volta aprovada la de Moderna. «No vull especular, però totes les quantitats són rellevants, perquè ajuden a este procés de vacunació», recordant que de moment es faciliten les primeres dosis i al cap de 21 dies les segones. I encara que l’arribada de les vacunes és una notícia esperançadora, Salvador Illa no descartava que s’hagen de prendre en Espanya mesures més dures, ja que «gener no serà un mes fàcil».

Últimes notícies

Pérez Llorca reclama diàleg i gestió per a millorar la vida ciutadana

El president defensa una política útil basada en l’estabilitat, els acords i la col·laboració per a afrontar reptes com la vivenda, l’educació i la justícia.

Luis Enrique alerta: el PSG haurà d’estar al màxim davant del Villarreal

El tècnic del PSG ha advertit de la dificultat del partit de la Liga de Campeones contra el Villarreal i ha demanat als seus jugadors el màxim nivell.

La Comunitat Valenciana matricula 8.680 vehicles a l’octubre, un 2,6 % més

La Comunitat Valenciana ha registrat 8.680 matriculacions a l’octubre, un 2,6 % més interanual. En els deu primers mesos, el total baixa un 11,5 %.

Cinc membres d’una família detinguts a Alacant per l’apunyalament d’un home després d’una discussió de trànsit

Cinc homes d’una mateixa família han sigut detinguts per l’apunyalament greu d’un home de 50 anys a la zona nord d’Alacant. La discussió hauria començat perquè una moto aparcada bloquejava una furgoneta.

Iñigo Pérez: «No hi ha res millor que jugar contra el millor equip»

Iñigo Pérez afronta amb il·lusió el duel contra el PSG i veu el partit com una ocasió per a refer-se de l’última derrota.

El Villarreal C amplia l’avantatge i la lluita pel play-off s’estreny

El Villarreal C conserva el lideratge amb sis punts d’avantatge sobre el Levante B després de la novena jornada. Del tercer al desé classificat només hi ha dos punts de diferència.

‘La verbena de la Paloma’ arriba a Les Arts després de la cancel·lació per la dana

Les Arts estrena el 4 de novembre ‘La verbena de la Paloma’, la primera incursió del teatre en el gènere menut, després de cancel·lar-la en 2024 per la dana.

El pastisser d’Asp Raúl Asencio rebrà el premi Gastro Cinema 2026

El pastisser d’Asp rebrà el guardó en la clausura del festival, el 19 de novembre, al Teatro Arniches d’Alacant.