Salvador Illa posa data al final de la pandèmia en Espanya i serà abans de l’esperat

 

L’arribada de la vacuna contra el coronavirus a Espanya és ja un fet i això obre per fi un fil d’esperances després dels durs mesos viscuts en el nostre país, que hui possiblement superarà la barrera oficial de 50.000 morts. En les últimes hores s’ha repetit el missatge que este és un gran pas en la lluita contra el virus i l’expressió més citada és que és el «principi de la fi» de la pandèmia. 

 

Un dels que ahir no va dubtar a expressar-se d’esta manera va ser el ministre de Sanitat, Salvador Illa, que hui feia un pas més enllà i s’aventurava a posar data a este final. En una entrevista concedida este dilluns a la cadena SER, el titular de Sanitat feia este anunci sobre el final de la pandèmia en Espanya: «Es podrà produir a finals d’estiu» de l’any 2021

 

En este sentit, tornava a insistir en la importància que tindran les vacunes per a arribar a esta meta. «El principi de la fi és començar a posar les vacunes. I la fi és quan conseguim immunitzar al 70%», i esta xifra es podria conseguir en les últimes setmanes d’agost o al setembre segons els càlculs del govern espanyol.

 

Tot i este missatge d’esperança, Illa va voler fer una nova crida a la prudència sobretot tenint en compte en les dates que ens trobem. Tornava a demanar a la població que no baixe la guàrdia, ja que «són dies en què els contactes socials augmenten». Tot i això, es mostrava optimista sobre el comportament dels ciutadans: «Tinc la percepció que la ciutadania és conscient i vull aprofitar per a felicitar pel comportament majoritàriament exemplar».

 

La data en què s’espera rebre la segona vacuna

En l’entrevista a la cadena radiofònica, també ha volgut aclarir en primera persona que és el que ha passat amb la primera gran remesa de les vacunes de Pfizer que han patit un retard. Illa ha insistit que tot s’ha degut a «una incidència del procés de càrrega i enviament, relatiu a la temperatura». Això és el que li hauria comunicat el CEO de Pfizer.

 

Encara que hi haja un retard d’algunes hores, el ministre ha tornat a confirmar que el lliurament serà dut a terme este dimarts. A demés, aclaria que en cap cas esta situació «afecta el número de dosi» i que per tant hi haurà disponibles les 350.000 setmanals que estan pactades. 

 

Al costat destes, Salvador Illa confirmava que espera que en pocs dies a la vacuna de Pfizer se li puga sumar també la vacuna de Moderna, l’aprovació de la que està prevista per al dia de Reis, el pròxim 6 de gener. «Tot pareix que serà d’eixa manera i es donarà una valoració positiva. A partir d’eixe moment, tindrem concreció dels enviaments». 

 

L’arribada d’esta vacuna hauria d’augmentar molt la capacitat de vacunació en Espanya. I és que segons avançava el mateix ministre «Europa ha adquirit 80 milions de dosis de les que ens corresponen 8. Vorem com es concreten eixos lliuraments». 

 

Això sí, el ministre es va mostrar caut sobre la quantitat de dosi que pot rebre Espanya en les pròximes setmanes, una volta aprovada la de Moderna. «No vull especular, però totes les quantitats són rellevants, perquè ajuden a este procés de vacunació», recordant que de moment es faciliten les primeres dosis i al cap de 21 dies les segones. I encara que l’arribada de les vacunes és una notícia esperançadora, Salvador Illa no descartava que s’hagen de prendre en Espanya mesures més dures, ja que «gener no serà un mes fàcil».

Últimes notícies

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.

Condemnat a més de dos anys de presó un policia que va fingir el robatori de la seua moto per a cobrar l’assegurança

L'Audiència Provincial de València imposa dos anys i un mes de presó a un agent que va fingir el robatori de la seua motocicleta per a cobrar més de 13.200 euros del segur, encara que la pena queda suspesa.

El Govern central confirma que seguix avant la nova Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant

La delegada del Govern assegura que la nova Comandància de la Guàrdia Civil d'Alacant continuarà la seua tramitació en figurar en el Pla d'Infraestructures Estratègiques i comptar ja amb terrenys.

El PSPV suspén la seua reunió amb Mompó després del pacte pressupostari entre PP i Vox

El PSPV de la Diputació de València cancel·la la reunió amb Vicent Mompó en considerar que el pacte pressupostari entre PP i Vox compromet els comptes provincials i exigix explicacions per la gestió de la dana en lHorta.

El Congrés cita a María José Catalá i Virginia Barcones per la riuada de la dana

La comissió de la dana en el Congrés interrogarà el 15 de juny a l'alcaldessa de València, María José Catalá, i a la responsable de Protecció Civil, Virginia Barcones, per la riuada del 29 d'octubre de 2024.

ANPE i CSIF denuncien pintades, amenaces i danys en les seues seus després de donar suport a la proposta d’Educació

ANPE i CSIF denuncien pintades, amenaces i danys en les seues seus de Castelló després de recolzar la proposta salarial de la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

La jutgessa de la DANA torna a citar com a testimoni a Vicent Mompó

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA torna a citar com a testimoni al president de la Diputació de València, Vicent Mompó, després de la declaració de l'alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado.