Salvador Illa posa data al final de la pandèmia en Espanya i serà abans de l’esperat

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’arribada de la vacuna contra el coronavirus a Espanya és ja un fet i això obre per fi un fil d’esperances després dels durs mesos viscuts en el nostre país, que hui possiblement superarà la barrera oficial de 50.000 morts. En les últimes hores s’ha repetit el missatge que este és un gran pas […]

 

L’arribada de la vacuna contra el coronavirus a Espanya és ja un fet i això obre per fi un fil d’esperances després dels durs mesos viscuts en el nostre país, que hui possiblement superarà la barrera oficial de 50.000 morts. En les últimes hores s’ha repetit el missatge que este és un gran pas en la lluita contra el virus i l’expressió més citada és que és el «principi de la fi» de la pandèmia. 

 

Un dels que ahir no va dubtar a expressar-se d’esta manera va ser el ministre de Sanitat, Salvador Illa, que hui feia un pas més enllà i s’aventurava a posar data a este final. En una entrevista concedida este dilluns a la cadena SER, el titular de Sanitat feia este anunci sobre el final de la pandèmia en Espanya: «Es podrà produir a finals d’estiu» de l’any 2021. 

 

En este sentit, tornava a insistir en la importància que tindran les vacunes per a arribar a esta meta. «El principi de la fi és començar a posar les vacunes. I la fi és quan conseguim immunitzar al 70%», i esta xifra es podria conseguir en les últimes setmanes d’agost o al setembre segons els càlculs del govern espanyol.

 

Tot i este missatge d’esperança, Illa va voler fer una nova crida a la prudència sobretot tenint en compte en les dates que ens trobem. Tornava a demanar a la població que no baixe la guàrdia, ja que «són dies en què els contactes socials augmenten». Tot i això, es mostrava optimista sobre el comportament dels ciutadans: «Tinc la percepció que la ciutadania és conscient i vull aprofitar per a felicitar pel comportament majoritàriament exemplar».

 

La data en què s’espera rebre la segona vacuna

En l’entrevista a la cadena radiofònica, també ha volgut aclarir en primera persona que és el que ha passat amb la primera gran remesa de les vacunes de Pfizer que han patit un retard. Illa ha insistit que tot s’ha degut a «una incidència del procés de càrrega i enviament, relatiu a la temperatura». Això és el que li hauria comunicat el CEO de Pfizer.

 

Encara que hi haja un retard d’algunes hores, el ministre ha tornat a confirmar que el lliurament serà dut a terme este dimarts. A demés, aclaria que en cap cas esta situació «afecta el número de dosi» i que per tant hi haurà disponibles les 350.000 setmanals que estan pactades. 

 

Al costat destes, Salvador Illa confirmava que espera que en pocs dies a la vacuna de Pfizer se li puga sumar també la vacuna de Moderna, l’aprovació de la que està prevista per al dia de Reis, el pròxim 6 de gener. «Tot pareix que serà d’eixa manera i es donarà una valoració positiva. A partir d’eixe moment, tindrem concreció dels enviaments». 

 

L’arribada d’esta vacuna hauria d’augmentar molt la capacitat de vacunació en Espanya. I és que segons avançava el mateix ministre «Europa ha adquirit 80 milions de dosis de les que ens corresponen 8. Vorem com es concreten eixos lliuraments». 

 

Això sí, el ministre es va mostrar caut sobre la quantitat de dosi que pot rebre Espanya en les pròximes setmanes, una volta aprovada la de Moderna. «No vull especular, però totes les quantitats són rellevants, perquè ajuden a este procés de vacunació», recordant que de moment es faciliten les primeres dosis i al cap de 21 dies les segones. I encara que l’arribada de les vacunes és una notícia esperançadora, Salvador Illa no descartava que s’hagen de prendre en Espanya mesures més dures, ja que «gener no serà un mes fàcil».

Últimes notícies

Paiporta ajorna l’acte per les víctimes de la dana després de l’accident ferroviari

L’Associació de Víctimes DANA 29 de Octubre trasllada al 5 de novembre l’homenatge previst a Paiporta. Les altres marxes es mantenen.

Boluda Shipping adquirirà Samskip i potenciarà el transport marítim al nord d’Europa

Boluda Shipping ha firmat un acord amb Samskip per a adquirir la totalitat de la companyia, inclosos tots els seus actius i operacions, amb l’objectiu d’oferir als clients més connexions, més capacitat i servicis més eficients i fiables. Està previst que l’operació es tanque l’1 de gener de 2027, subjecta a l’aprovació de les autoritats competents i al compliment de les condicions acordades.

Ferit greu un home apunyalat per l’esquena al nord d’Alacant

Un home de 47 anys ha sigut ingressat greu a l’Hospital de San Juan després de rebre una punyalada per l’esquena al nord d’Alacant.

Detenen a València un menor per incitar a disturbis i saquejos dissabte que ve

La Policia Nacional ha detingut a València un menor de 17 anys per incitar en les xarxes socials a causar disturbis i saquejos durant la celebració de Halloween dissabte que ve.

L’exdirectora de l’Institut de les Dones nega irregularitats en contractes dels Punts Violeta

Isabel García i Elisabeth García han negat davant un jutjat de Mislata haver comés irregularitats en contractes municipals per a gestionar Punts Violeta.

Baixa la incidència de les infeccions respiratòries per grip i covid a la Comunitat

La incidència de les infeccions respiratòries agudes per grip ha baixat a 6,7 casos per cada 100.000 habitants, davant dels 22 de la setmana anterior. També ha descendit la incidència de la covid-19, mentre que la incidència conjunta de les infeccions respiratòries i els ingressos hospitalaris greus han augmentat.

L’aniversari de la dana pot reactivar el dolor emocional de les persones afectades

El COPCV alerta que el segon aniversari de la dana pot reactivar emocions i records traumàtics. Demana escoltar i acompanyar les persones afectades.

Familiars dels dos desapareguts de la dana esperen que hi haja responsabilitats polítiques

Familiars de Francisco i Elisabeth, desapareguts en la dana de 2024, reclamen responsabilitats polítiques i continuen esperant trobar-ne els cossos.