Sanitat llança una alerta perquè persones al·lèrgiques no consumisquen un gelat de maduixa i un suc de llima

Imatge del producte

Imatge del producte | València Diari

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan), dependent del Ministeri de Sanitat, ha emés dos alertes per a advertir als al·lèrgics de la presència de sulfits en un suc de llima concentrada i de cacauet en un gelat de maduixa que es ven en cons en la Comunitat Valenciana.     

L’alerta del 8 de gener està relacionada amb uns cons de gelat de maduixa de la marca Ice King, que es comercialitzen en una caixa de cartó amb sis unitats. L’alerta és sobre una partida que té com a data de caducitat novembre de 2020. El gelat ha sigut fabricat a Regne Unit i distribuït a establiments de Regne Unit, Irlanda i Espanya (Comunitat Valenciana) .  

 L’altra alerta és del 4 de gener, quan l’agència va tindre coneixement d’una notificació d’alerta traslladada per les autoritats sanitàries d’Alemanya relativa a la presència de sulfits no declarat en el suc de llima concentrada de la marca Piacelli Citrilemon.  

 Com a mesura de precaució, Aecosan recomana a aquells consumidors al·lèrgics als sulfits que pogueren tindre el producte en les seues llars que s’abstinguen de consumir-lo. El suc es ven en una botella de plàstic groc redona-ovalada amb tapa abatible verd i una etiqueta de paper impresa multicolor. I la partida en qüestió afectada té com a data de caducitat el 14 de juliol de 2020.   

 El producte ha sigut fabricat a Itàlia i distribuït a establiments de Bèlgica, Albània, Bulgària, el Brasil, el Canadà, Suïssa, República Txeca, Alemanya, Estònia, França, Regne Unit, Geòrgia, Guinea Equatorial, Hong Kong, Irlanda, Itàlia i Lituània. També, de Luxemburg, Letònia, Malta, Maldives, Malàisia, Països Baixos, Filipines, Polònia, Romania, Surinam, els Estats Units, Sud-àfrica i Espanya.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.