14 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

Sanitat llança una alerta perquè persones al·lèrgiques no consumisquen un gelat de maduixa i un suc de llima

Imatge del producte

Imatge del producte | València Diari

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan), dependent del Ministeri de Sanitat, ha emés dos alertes per a advertir als al·lèrgics de la presència de sulfits en un suc de llima concentrada i de cacauet en un gelat de maduixa que es ven en cons en la Comunitat Valenciana.     

L’alerta del 8 de gener està relacionada amb uns cons de gelat de maduixa de la marca Ice King, que es comercialitzen en una caixa de cartó amb sis unitats. L’alerta és sobre una partida que té com a data de caducitat novembre de 2020. El gelat ha sigut fabricat a Regne Unit i distribuït a establiments de Regne Unit, Irlanda i Espanya (Comunitat Valenciana) .  

 L’altra alerta és del 4 de gener, quan l’agència va tindre coneixement d’una notificació d’alerta traslladada per les autoritats sanitàries d’Alemanya relativa a la presència de sulfits no declarat en el suc de llima concentrada de la marca Piacelli Citrilemon.  

 Com a mesura de precaució, Aecosan recomana a aquells consumidors al·lèrgics als sulfits que pogueren tindre el producte en les seues llars que s’abstinguen de consumir-lo. El suc es ven en una botella de plàstic groc redona-ovalada amb tapa abatible verd i una etiqueta de paper impresa multicolor. I la partida en qüestió afectada té com a data de caducitat el 14 de juliol de 2020.   

 El producte ha sigut fabricat a Itàlia i distribuït a establiments de Bèlgica, Albània, Bulgària, el Brasil, el Canadà, Suïssa, República Txeca, Alemanya, Estònia, França, Regne Unit, Geòrgia, Guinea Equatorial, Hong Kong, Irlanda, Itàlia i Lituània. També, de Luxemburg, Letònia, Malta, Maldives, Malàisia, Països Baixos, Filipines, Polònia, Romania, Surinam, els Estats Units, Sud-àfrica i Espanya.

 

Últimes notícies

El Llevant domina a l’Espanyol però es va al descans sense gol després d’un primer temps d’ocasions (0-0)

El Llevant va portar la iniciativa i va generar diverses ocasions clares, però l'encert de Dmitrovic i el desencert en la definició van mantindre el 0-0 al descans.

El Mediterrani ha registrat temperatures per damunt de la mitjana en 2024 i 2025

La Aemet assenyala que la temperatura superficial del Mediterrani ha estat per damunt de la mitjana 1991-2020 en 2024 i 2025, amb breus retorns a la normalitat. En paral·lel, la calor oceànica global va aconseguir un nou màxim en 2025.

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.