15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Sanitat llança una alerta perquè persones al·lèrgiques no consumisquen un gelat de maduixa i un suc de llima

Imatge del producte

Imatge del producte | València Diari

 

L’Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan), dependent del Ministeri de Sanitat, ha emés dos alertes per a advertir als al·lèrgics de la presència de sulfits en un suc de llima concentrada i de cacauet en un gelat de maduixa que es ven en cons en la Comunitat Valenciana.     

L’alerta del 8 de gener està relacionada amb uns cons de gelat de maduixa de la marca Ice King, que es comercialitzen en una caixa de cartó amb sis unitats. L’alerta és sobre una partida que té com a data de caducitat novembre de 2020. El gelat ha sigut fabricat a Regne Unit i distribuït a establiments de Regne Unit, Irlanda i Espanya (Comunitat Valenciana) .  

 L’altra alerta és del 4 de gener, quan l’agència va tindre coneixement d’una notificació d’alerta traslladada per les autoritats sanitàries d’Alemanya relativa a la presència de sulfits no declarat en el suc de llima concentrada de la marca Piacelli Citrilemon.  

 Com a mesura de precaució, Aecosan recomana a aquells consumidors al·lèrgics als sulfits que pogueren tindre el producte en les seues llars que s’abstinguen de consumir-lo. El suc es ven en una botella de plàstic groc redona-ovalada amb tapa abatible verd i una etiqueta de paper impresa multicolor. I la partida en qüestió afectada té com a data de caducitat el 14 de juliol de 2020.   

 El producte ha sigut fabricat a Itàlia i distribuït a establiments de Bèlgica, Albània, Bulgària, el Brasil, el Canadà, Suïssa, República Txeca, Alemanya, Estònia, França, Regne Unit, Geòrgia, Guinea Equatorial, Hong Kong, Irlanda, Itàlia i Lituània. També, de Luxemburg, Letònia, Malta, Maldives, Malàisia, Països Baixos, Filipines, Polònia, Romania, Surinam, els Estats Units, Sud-àfrica i Espanya.

 

Últimes notícies

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.

València Basket, revelació de la primera volta de l’Eurolliga; Pedro Martínez, millor tècnic, i ‘Larry’ De Larrea, millor jove

Un sondeig de mitat de temporada entre directors generals d'Eurolliga ha triat al València Basket com a equip revelació. Pedro Martínez lidera com a millor tècnic i Sergio 'Larry' De Larrea com a millor jove, amb més reconeixements a l'equip pel seu joc i competitivitat.

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.