14.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

València declara la guerra a l’ascensor

 

Combatre el canvi climàtic i estalviar diners alhora és el doble benefici que pretén la nova campanya municipal que hui han presentat el regidor d’Emergència Climàtica i Transició Energètica de l’Ajuntament de València, Alejandro Ramon, i representants del Col·legi Territorial d’Administracions de Finques de València i Castelló.

Baix el lema “La millor energia, la que no es consumeix”, l’objectiu és “fomentar un hàbit saludable i sostenible com és l’ús de les escales sempre que això resulte viable físicament per a la gent i evitar alhora tant la despesa com les emissions de diòxid de carboni que comporta l’ús dels ascensors”.

La campanya consta de tot un seguit de cartells que pretenen dissuadir d’utilitzar els ascensors i compara les emissions que estos emeten durant una setmana, comparables a les d’una llar durant tot un dia, o les que emeten durant tot un any, equivalents aproximadament al que suposa un viatge en vehicle motoritzat des de València fins a Berlín.

A més, altre cartell al final de les escales ressaltarà el que aconsegueix, tant pel que fa a l’estalvi d’energia -comparable a la necessària per recarregar a la meitat un telèfon mòbil-, com en relació amb la crema de quilocalories.

“L’ús dels ascensors és un dels factors, a més, que més encareix la factura energètica d’un edifici i juntament amb el Col·legi d’Administradors de Finques volem impulsar esta iniciativa per a fomentar l’ús de les escales sempre que siga possible, tant per ser un hàbit saludable per a les persones com pel compromís que suposa amb el medi ambient i la sostenibilitat”, ha explicat l’edil.

Alejandro Ramon ha emmarcat esta nova col·laboració en el conveni signat en 2020 entre la Fundació València Clima i Energia i el Col·legi d’Administradors de Finques per dinamitzar i accelerar la transició energètica en el sector residencial, on el 98 per cent de l’habitatge en la ciutat es troba en edificis amb més d’una vivenda.

“Este aspecte convida a incidir en esta col·laboració per poder avançar, de la mà de l’Oficina de l’Energia, en aspectes tan importants com ara la rehabilitació energètica d’habitatges i edificis residencials o la implantació d’energies renovables, així com en la creació de comunitats energètiques locals i la promoció, en general, de l’autoconsum”, ha destacat el regidor.

En este sentit, ha volgut agrair el compromís i la contribució del Col·legi d’Administradors de Finques amb múltiples iniciatives que se sumen a esta nova per fomentar l’ús de les escales en detriment dels ascensors, com ara els ‘Dimarts Ecològics’, jornades informatives online sobre eficiència energètica, renovació d’edificis, autoconsum d’energies renovables, ajudes, subvencions i bonificacions fiscals, etc.

O també amb el projecte Save the Homes, a través del qual l’Oficina de l’Energia acompanya durant tot el procés de rehabilitació d’una vivenda o un edifici, informant la propietat sobre aspectes tècnics, legals, financers, tràmits o subvencions disponibles en cada moment.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.