11.1 C
València
Dilluns, 27 octubre, 2025

València declara la guerra a l’ascensor

 

Combatre el canvi climàtic i estalviar diners alhora és el doble benefici que pretén la nova campanya municipal que hui han presentat el regidor d’Emergència Climàtica i Transició Energètica de l’Ajuntament de València, Alejandro Ramon, i representants del Col·legi Territorial d’Administracions de Finques de València i Castelló.

Baix el lema “La millor energia, la que no es consumeix”, l’objectiu és “fomentar un hàbit saludable i sostenible com és l’ús de les escales sempre que això resulte viable físicament per a la gent i evitar alhora tant la despesa com les emissions de diòxid de carboni que comporta l’ús dels ascensors”.

La campanya consta de tot un seguit de cartells que pretenen dissuadir d’utilitzar els ascensors i compara les emissions que estos emeten durant una setmana, comparables a les d’una llar durant tot un dia, o les que emeten durant tot un any, equivalents aproximadament al que suposa un viatge en vehicle motoritzat des de València fins a Berlín.

A més, altre cartell al final de les escales ressaltarà el que aconsegueix, tant pel que fa a l’estalvi d’energia -comparable a la necessària per recarregar a la meitat un telèfon mòbil-, com en relació amb la crema de quilocalories.

“L’ús dels ascensors és un dels factors, a més, que més encareix la factura energètica d’un edifici i juntament amb el Col·legi d’Administradors de Finques volem impulsar esta iniciativa per a fomentar l’ús de les escales sempre que siga possible, tant per ser un hàbit saludable per a les persones com pel compromís que suposa amb el medi ambient i la sostenibilitat”, ha explicat l’edil.

Alejandro Ramon ha emmarcat esta nova col·laboració en el conveni signat en 2020 entre la Fundació València Clima i Energia i el Col·legi d’Administradors de Finques per dinamitzar i accelerar la transició energètica en el sector residencial, on el 98 per cent de l’habitatge en la ciutat es troba en edificis amb més d’una vivenda.

“Este aspecte convida a incidir en esta col·laboració per poder avançar, de la mà de l’Oficina de l’Energia, en aspectes tan importants com ara la rehabilitació energètica d’habitatges i edificis residencials o la implantació d’energies renovables, així com en la creació de comunitats energètiques locals i la promoció, en general, de l’autoconsum”, ha destacat el regidor.

En este sentit, ha volgut agrair el compromís i la contribució del Col·legi d’Administradors de Finques amb múltiples iniciatives que se sumen a esta nova per fomentar l’ús de les escales en detriment dels ascensors, com ara els ‘Dimarts Ecològics’, jornades informatives online sobre eficiència energètica, renovació d’edificis, autoconsum d’energies renovables, ajudes, subvencions i bonificacions fiscals, etc.

O també amb el projecte Save the Homes, a través del qual l’Oficina de l’Energia acompanya durant tot el procés de rehabilitació d’una vivenda o un edifici, informant la propietat sobre aspectes tècnics, legals, financers, tràmits o subvencions disponibles en cada moment.

Últimes notícies

Taylor seca a Hunt en el tercer quart i el València Basket guanya el dol d’invictes (102-90)

La defensa de Taylor sobre Hunt en el tercer quart va frenar al Joventut i va obrir un avantatge definitiu. Montero va rematar amb penetracions en la seua estrena en el Roig Arena.

Treballadors d’À Punt critiquen l’emissió de bous enfront de la protesta per la DANA i la gestió de Mazón

La plantilla d'À Punt ha difós un escrit en el qual reprova que es programara una correguda de bous durant la manifestació per la DANA. L'adreça sosté que la cobertura va ser adequada en informatius, ràdio, web i xarxes.

El torneig ‘Tornem!’ culmina el retorn del futbol a la zona zero de la dana un any després

L'estadi Vicente Moreno de Massanassa va acollir el torneig de futbol 8 'Tornem!' per a commemorar un any de la riuada que va colpejar comarques valencianes. La cita va reunir seleccions sub12 i alevins de clubs de la Comunitat, malgrat la pluja, com a símbol del retorn a la normalitat.

Voluntaris i veïns reten homenatge a les víctimes de la DANA amb una cadena humana a Paiporta

Voluntaris i veïns han format una cadena humana amb veles a banda i banda del barranc de Poio a Paiporta per a recordar a les víctimes de la DANA. L'acte ha inclòs un minut de silenci, lectura de manifest i música en directe.

Taylor va assecar a Hunt en el tercer quart i el València Basket va guanyar al Joventut (102-90)

El València Basket es va imposar 102-90 al Joventut en el dol d'invictes gràcies a un tercer quart clau en el qual Taylor va apagar a Hunt i Montero va obrir la bretxa.

Mazón va acompanyar a Maribel Vilaplana a un aparcament a les 18.45 el dia de la DANA

El president va eixir del restaurant El Ventorro al costat de la periodista i la va acompanyar fins a un aparcament pròxim; després es va dirigir només al Palau. El detall, no conegut fins ara, encaixa la cronologia d'eixa vesprada i arriba abans de la declaració de Vilaplana citada per al 3 de novembre.

Vila-real i la selecció femenina valenciana regnen en el Torneig Tornem

El Vila-real aleví va guanyar la final en els penals (5-3) després d'un dol molt igualat; la selecció femenina valenciana sub-12 va véncer 6-1 a l'Elx. Més de 700 persones van seguir el torneig a Massanassa.

Treballadors d’À Punt critiquen l’emissió de bous en lloc de la manifestació per la DANA

Treballadors d'À Punt han denunciat l'emissió d'una correguda de bous coincidint amb la manifestació per la DANA a València. L'adreça sosté que la cobertura va ser adequada en informatius, ràdio, web i xarxes.