València declara la guerra a l’ascensor

 

Combatre el canvi climàtic i estalviar diners alhora és el doble benefici que pretén la nova campanya municipal que hui han presentat el regidor d’Emergència Climàtica i Transició Energètica de l’Ajuntament de València, Alejandro Ramon, i representants del Col·legi Territorial d’Administracions de Finques de València i Castelló.

Baix el lema “La millor energia, la que no es consumeix”, l’objectiu és “fomentar un hàbit saludable i sostenible com és l’ús de les escales sempre que això resulte viable físicament per a la gent i evitar alhora tant la despesa com les emissions de diòxid de carboni que comporta l’ús dels ascensors”.

La campanya consta de tot un seguit de cartells que pretenen dissuadir d’utilitzar els ascensors i compara les emissions que estos emeten durant una setmana, comparables a les d’una llar durant tot un dia, o les que emeten durant tot un any, equivalents aproximadament al que suposa un viatge en vehicle motoritzat des de València fins a Berlín.

A més, altre cartell al final de les escales ressaltarà el que aconsegueix, tant pel que fa a l’estalvi d’energia -comparable a la necessària per recarregar a la meitat un telèfon mòbil-, com en relació amb la crema de quilocalories.

“L’ús dels ascensors és un dels factors, a més, que més encareix la factura energètica d’un edifici i juntament amb el Col·legi d’Administradors de Finques volem impulsar esta iniciativa per a fomentar l’ús de les escales sempre que siga possible, tant per ser un hàbit saludable per a les persones com pel compromís que suposa amb el medi ambient i la sostenibilitat”, ha explicat l’edil.

Alejandro Ramon ha emmarcat esta nova col·laboració en el conveni signat en 2020 entre la Fundació València Clima i Energia i el Col·legi d’Administradors de Finques per dinamitzar i accelerar la transició energètica en el sector residencial, on el 98 per cent de l’habitatge en la ciutat es troba en edificis amb més d’una vivenda.

“Este aspecte convida a incidir en esta col·laboració per poder avançar, de la mà de l’Oficina de l’Energia, en aspectes tan importants com ara la rehabilitació energètica d’habitatges i edificis residencials o la implantació d’energies renovables, així com en la creació de comunitats energètiques locals i la promoció, en general, de l’autoconsum”, ha destacat el regidor.

En este sentit, ha volgut agrair el compromís i la contribució del Col·legi d’Administradors de Finques amb múltiples iniciatives que se sumen a esta nova per fomentar l’ús de les escales en detriment dels ascensors, com ara els ‘Dimarts Ecològics’, jornades informatives online sobre eficiència energètica, renovació d’edificis, autoconsum d’energies renovables, ajudes, subvencions i bonificacions fiscals, etc.

O també amb el projecte Save the Homes, a través del qual l’Oficina de l’Energia acompanya durant tot el procés de rehabilitació d’una vivenda o un edifici, informant la propietat sobre aspectes tècnics, legals, financers, tràmits o subvencions disponibles en cada moment.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.