Anuncios

València declara la guerra a l’ascensor

 

Combatre el canvi climàtic i estalviar diners alhora és el doble benefici que pretén la nova campanya municipal que hui han presentat el regidor d’Emergència Climàtica i Transició Energètica de l’Ajuntament de València, Alejandro Ramon, i representants del Col·legi Territorial d’Administracions de Finques de València i Castelló.

Baix el lema “La millor energia, la que no es consumeix”, l’objectiu és “fomentar un hàbit saludable i sostenible com és l’ús de les escales sempre que això resulte viable físicament per a la gent i evitar alhora tant la despesa com les emissions de diòxid de carboni que comporta l’ús dels ascensors”.

Anuncios

La campanya consta de tot un seguit de cartells que pretenen dissuadir d’utilitzar els ascensors i compara les emissions que estos emeten durant una setmana, comparables a les d’una llar durant tot un dia, o les que emeten durant tot un any, equivalents aproximadament al que suposa un viatge en vehicle motoritzat des de València fins a Berlín.

A més, altre cartell al final de les escales ressaltarà el que aconsegueix, tant pel que fa a l’estalvi d’energia -comparable a la necessària per recarregar a la meitat un telèfon mòbil-, com en relació amb la crema de quilocalories.

“L’ús dels ascensors és un dels factors, a més, que més encareix la factura energètica d’un edifici i juntament amb el Col·legi d’Administradors de Finques volem impulsar esta iniciativa per a fomentar l’ús de les escales sempre que siga possible, tant per ser un hàbit saludable per a les persones com pel compromís que suposa amb el medi ambient i la sostenibilitat”, ha explicat l’edil.

Alejandro Ramon ha emmarcat esta nova col·laboració en el conveni signat en 2020 entre la Fundació València Clima i Energia i el Col·legi d’Administradors de Finques per dinamitzar i accelerar la transició energètica en el sector residencial, on el 98 per cent de l’habitatge en la ciutat es troba en edificis amb més d’una vivenda.

“Este aspecte convida a incidir en esta col·laboració per poder avançar, de la mà de l’Oficina de l’Energia, en aspectes tan importants com ara la rehabilitació energètica d’habitatges i edificis residencials o la implantació d’energies renovables, així com en la creació de comunitats energètiques locals i la promoció, en general, de l’autoconsum”, ha destacat el regidor.

En este sentit, ha volgut agrair el compromís i la contribució del Col·legi d’Administradors de Finques amb múltiples iniciatives que se sumen a esta nova per fomentar l’ús de les escales en detriment dels ascensors, com ara els ‘Dimarts Ecològics’, jornades informatives online sobre eficiència energètica, renovació d’edificis, autoconsum d’energies renovables, ajudes, subvencions i bonificacions fiscals, etc.

O també amb el projecte Save the Homes, a través del qual l’Oficina de l’Energia acompanya durant tot el procés de rehabilitació d’una vivenda o un edifici, informant la propietat sobre aspectes tècnics, legals, financers, tràmits o subvencions disponibles en cada moment.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Diana Morant crida a obrir el PSPV perquè la societat decidisca projecte i candidatures

Diana Morant proposa obrir el PSPV a 100.000 activistes del canvi perquè la ciutadania participe en el projecte polític i en l'elecció de lideratges i candidatures.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Baskonia a l’aguait

El València Basket rep al Kosner Baskonia en un dol directe per la segona plaça de la Lliga Endesa, clau per a assegurar el factor pista i evitar al Reial Madrid en semifinals.

La primera pacient ingressada per sospita de hantavirus a Espanya continua estable a Alacant

La primera persona ingressada a Espanya per sospita de hantavirus, una dona de 32 anys, continua a l'hospital de Sant Joan d'Alacant amb un quadre lleu i tos sota estricte aïllament.

La Generalitat reforça el servici d’avisos per fauna silvestre davant l’augment d’incidències

La Generalitat ha reforçat el servici d'atenció d'avisos per fauna silvestre que es gestiona a través del 112, davant l'augment d'intervencions i el context de risc sanitari per pesta porcina africana.

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada després del tancament per la pluja

La Fira del Llibre de València reobrirà esta vesprada a les 17.00 després de la suspensió cautelar de les activitats per la pluja i reprendrà part de la seua programació cultural.

València organitza un gran dispositiu a la Malva-rosa per a seguir l’eclipsi solar d’agost

L'Ajuntament de València prepara un ampli dispositiu de mobilitat, seguretat, emergències i neteja per a l'eclipsi solar del 12 d'agost, que s'observarà de manera total des de la platja de la Malva-rosa.

Les tempestes es desplacen cap al nord i mantenen l’avís groc en quasi tota la Comunitat Valenciana

Les tempestes que afecten a Alacant es desplacen cap al nord amb intensitat forta i graníssol, mantenint activat l'avís groc per pluges en quasi tota la Comunitat Valenciana.

El Llevant encadena quatre triomfs en el Ciutat i frega la seua millor ratxa en Primera

El Llevant suma quatre victòries consecutives en el Ciutat de València i se situa a un sol triomf d'igualar la seua millor ratxa històrica com a local en Primera Divisió.
Anuncios