El vandalisme desbarata la casa més icònica de Xàbia en Instagram

 

Aquest matí, la famosa porta blava de la cala del Portitxol de Xàbia, en la comarca de la Marina Alta (Alacant), ha començat el dia totalment canviada. Un grafiter ha pintat la façana i els escalons de l’antiga caseta de pescadors en la qual cada any es fotografien milers de turistes, i és que la porta blava s’ha convertit en tota una icona.

 

El grafiter ha desbaratat la foto de l’estiu, però, afortunadament, als turistes els queda, l’altra porta, en la qual el disbauxat no ha estampat la seua signatura. Aquesta casa pertany a quatre famílies de la localitat de Gata de Gorgos. Un dels propietaris de l’habitatge ha explicat al diari ‘Levante-EMV’, que ara els tocarà pintar les parets i els escalons, per a eliminar la trencadissa.

 

D’altra banda, cal destacar que el grafiter també ha pintat un dels pilons de l’accés a la platja. A més, l’amo de la casa més famosa de la Comunitat Valenciana ha indicat que no fa molt també van trobar una pintada en la mateixa porta. Algú va escriure ”80 estius’. Va ser llavors quan els propietaris van tornar a pintar de blau aquesta porta de fusta tan fotografiada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València Basket s’aferra a la segona plaça davant l’empenyiment del UCAM en el Roig Arena

València Basket rep a UCAM Murcia amb la segona plaça en joc. Els locals arriben amb ritme després de l'Eurolliga; els murcians, més descansats i amb precedents favorables a València.

Finalitza l’alerta groga per pluja a València i Alacant i es manté a Castelló

Emergències ha actualitzat els avisos: el nivell groc per pluja es manté a Castelló i acaba a València i Alacant. Fins al dia 8 poden acumular-se 60 l/m² en 12 hores i els ruixats podran anar amb tempesta.

La Generalitat declara d’Interés Turístic Autonòmic les festes de Moros i Cristians de Sagunt

La Generalitat atorga la distinció d'Interés Turístic Autonòmic a les festes de Moros i Cristians de Sagunt. La resolució, firmada per la consellera Marián Cano, es publicarà en el DOGV.

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.