Alcaldes de municipis de la dana lamenten que no s’aprovaren les ajudes del decret ‘ómnibus’ i repartixen culpes

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

Alcaldes de municipis afectats per la dana han lamentat la no aprovació de les ajudes dirigides als afectats per la dana contingudes en el decret ‘ómnibus’ del Govern central, però si bé des del PP culpen a l’executiu de Pedro Sánchez per “camuflar-les” entre altres mesures, per part del PSPV-PSOE asseguren, com a partit d’estat, els ‘populars’ haurien d’haver-les aprovat.

En declaracions als mitjans després de la Comissió Interministerial sobre la dana en la qual el president del Govern, Pedro Sánchez, s’ha reunit amb alcaldes i alcaldesses dels municipis afectats per les inundacions, l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado (PP), ha recriminat que “fa tres mesos que va passar la dana i ho van portar ahir” al Congrés.

“Una persona major em feia ahir un símil molt clar. Si jo vaig a arreglar el meu cotxe a un taller, la qual cosa no puc prevenir és que la persona que m’haja d’arreglar el cotxe intente vendre’m un piano, una fotocopiadora, un maniquí i un paquet de pipes. És a dir, si volem fer realment ajudes per la dana, es porta un decret per a la dana, per a tots els municipis”, ha sostingut.

Folgado ha subratllat que “la importància del que va passar el dia 29 no es mereix que, per part d’un govern, s’intente camuflar altres mesures”, quan a més “ha de cercar el consens de tots”. “En este tema tinc clar que tots els seus diputats (del PP) hagueren votat a favor”, ha afirmat.

Per la seua banda, l’alcalde de Riba-roja de Turia, Robert Raga (PSPV), ha assenyalat que el decaïment del decret no és bo per als municipis afectats i que un “partit d’Estat, com és el PP, deuria haver ajudat al fet que aquests temes de la dana no es queden en el calaix”. “Els titulars de premsa que tenen hui no són res encoratjadors per als pobles afectats per la dana”, ha afirmat.

Raga ha indicat que els ajuntaments necessitaven l’ampliació de terminis per a sol·licitar les ajudes per la dana. “Molts no tenen ni ajuntament, els funcionaris no poden ni treballar”, ha detallat. També ha destacat la necessitat que la Generalitat compte amb el finançament de l’endeutament especial.

Així, ha demanat al PP que “sisplau se sent, que abandone a Junts, o a qui haja d’abandonar, i que estos acords isquen per avant”. “No sol val venir ací, quedar bé, fer-se les fotos, sinó que cal arremangarse, perquè els que estan patint necessiten com més ajuda, millor, i com més prompte millor, millor”, ha resolt.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.

Dani Fernández és operat amb èxit del muscle després de la seua caiguda en el Roig Arena

Dani Fernández ha sigut intervingut amb èxit d'una luxació acromioclavicular severa en el muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València.

Aleix Febas avisa d’un mes final molt intens per a l’Elx

Aleix Febas advertix que a l'Elx li espera un mes de competició molt intens i demana màxima preparació, confiança en la fortalesa en el Martínez Valero i suport total de l'afició.

El PP vincula els feixos de bitllets del cas Assut amb la seu del PSPV

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, reclama explicacions al PSPV per l'informe de l'UCO del cas Assut i qüestiona el paper de Ximo Puig i Diana Morant.