Alcaldes de municipis de la dana lamenten que no s’aprovaren les ajudes del decret ‘ómnibus’ i repartixen culpes

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

Alcaldes de municipis afectats per la dana han lamentat la no aprovació de les ajudes dirigides als afectats per la dana contingudes en el decret ‘ómnibus’ del Govern central, però si bé des del PP culpen a l’executiu de Pedro Sánchez per «camuflar-les» entre altres mesures, per part del PSPV-PSOE asseguren, com a partit d’estat, els ‘populars’ haurien d’haver-les aprovat.

En declaracions als mitjans després de la Comissió Interministerial sobre la dana en la qual el president del Govern, Pedro Sánchez, s’ha reunit amb alcaldes i alcaldesses dels municipis afectats per les inundacions, l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado (PP), ha recriminat que «fa tres mesos que va passar la dana i ho van portar ahir» al Congrés.

«Una persona major em feia ahir un símil molt clar. Si jo vaig a arreglar el meu cotxe a un taller, la qual cosa no puc prevenir és que la persona que m’haja d’arreglar el cotxe intente vendre’m un piano, una fotocopiadora, un maniquí i un paquet de pipes. És a dir, si volem fer realment ajudes per la dana, es porta un decret per a la dana, per a tots els municipis», ha sostingut.

Folgado ha subratllat que «la importància del que va passar el dia 29 no es mereix que, per part d’un govern, s’intente camuflar altres mesures», quan a més «ha de cercar el consens de tots». «En este tema tinc clar que tots els seus diputats (del PP) hagueren votat a favor», ha afirmat.

Per la seua banda, l’alcalde de Riba-roja de Turia, Robert Raga (PSPV), ha assenyalat que el decaïment del decret no és bo per als municipis afectats i que un «partit d’Estat, com és el PP, deuria haver ajudat al fet que aquests temes de la dana no es queden en el calaix». «Els titulars de premsa que tenen hui no són res encoratjadors per als pobles afectats per la dana», ha afirmat.

Raga ha indicat que els ajuntaments necessitaven l’ampliació de terminis per a sol·licitar les ajudes per la dana. «Molts no tenen ni ajuntament, els funcionaris no poden ni treballar», ha detallat. També ha destacat la necessitat que la Generalitat compte amb el finançament de l’endeutament especial.

Així, ha demanat al PP que «sisplau se sent, que abandone a Junts, o a qui haja d’abandonar, i que estos acords isquen per avant». «No sol val venir ací, quedar bé, fer-se les fotos, sinó que cal arremangarse, perquè els que estan patint necessiten com més ajuda, millor, i com més prompte millor, millor», ha resolt.

Últimes notícies

Tot o res per a Almería i Castellón en la lluita per la final d’ascens

Almería i Castellón es juguen este dimarts, a l’UD Almería Stadium, l’accés a la final de la promoció d’ascens a Primera Divisió, amb lleugera avantatge per als andalusos després de l’empat a u de l’anada.

El PSPV qualifica d aberració portar a Fiscalia les docents que protestaren en Les Corts

El síndic del PSPV en Les Corts, Jose Muñoz, acusa la Generalitat Valenciana de violència institucional contra la comunitat educativa i reclama que la Mesa no denuncie davant la Fiscalia les professores que protestaren pacíficament en el ple, en plena cinquena setmana de vaga indefinida del professorat.

Muñoz acusa Pérez Llorca de pensar només en ser candidat del PP en 2027

El síndic del PSPV en Les Corts, Jose Muñoz, acusa el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, de desatendre educació i sanitat pública i de tindre com a única prioritat repetir com a candidat del PP en 2027.

L’Ajuntament de València defensa la cancel·lació del Festival de Les Arts per complir la normativa acústica

L’Ajuntament de València justifica la cancel·lació del Festival de Les Arts després de detectar un excés de 20 decibels i recorda que els promotors coneixien la normativa. El regidor Juan Giner critica també la gestió de l’anterior govern municipal en matèria de contaminació acústica.

L’Audiència ratifica la condició d’investigat de l’exregidor Jorge Bellver en el cas Azud

La secció tercera de l’Audiència Provincial de València manté la situació d’investigat de l’exregidor del PP Jorge Bellver en el cas Azud, que analitza el presumpte pagament de comissions a càrrecs públics entre 1999 i 2013. El tribunal desestima el recurs d’apel·lació de la defensa i confirma les últimes resolucions del Jutjat d’Instrucció número 13 de València.

Jesús Lancis pren el relleu al Rectorat de la UJI després de formalitzar la transició amb Eva Alcón

Jesús Lancis ha assumit el Rectorat de la Universitat Jaume I després de formalitzar el traspàs institucional amb la rectora eixint, Eva Alcón, culminant així el procés obert amb les eleccions del 14 de maig i la publicació del seu nomenament en el DOGV.

Compromís demana en Les Corts reprovar Pérez Llorca i Ortí pel conflicte docent

Compromís ha registrat en Les Corts una proposta per a reprovar el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i la consellera d'Educació, Carmen Ortí, per la seua gestió de la vaga indefinida del professorat i per la seua manca de diàleg amb la comunitat educativa. La iniciativa reclama també la dimissió d'Ortí i que Pérez Llorca convoque eleccions.

Baldoví anirà a l’acte de Mónica Oltra i Gabriel Rufián per escoltar la seua proposta de confluència

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, confirma que assistirà el 19 de juny a València a l’acte conjunt de Mónica Oltra i Gabriel Rufián per escoltar la seua visió sobre possibles confluències electorals.