Algèria retira al seu ambaixador a França pel suport al pla marroquí per al Sàhara Occidental

MADRID, 30 (EUROPA PRESS)

El Govern algerià ha anunciat hui dimarts la retirada «amb efecte immediat» del seu ambaixador a França, Said Musi, i ha rebaixat les relacions diplomàtiques al nivell d’encarregat de negocis en represàlia per la decisió de París de reconèixer la sobirania marroquina del territori del Sàhara Occidental.

El Ministeri d’Exteriors d’Algèria ha indicat en un comunicat arreplegat per l’agència de notícies estatal APS que amb aquesta decisió el Govern francés «desacata la legalitat internacional» i assumeix «la negació del dret del poble sahrauí a la seua pròpia autodeterminació».

De la mateixa forma, ha assenyalat que França «s’aparta de tots els esforços perseverantes realitzats per Nacions Unides per a acabar amb la descolonització i manifesta una abdicació de les seues responsabilitats particulars com a membre permanent del Consell de Seguretat».

«Este pas que cap altre Govern francés abans havia cregut necessari donar, ha sigut donat amb gran lleugeresa i gran naturalitat, sense mesurar amb lucidesa totes les possibles repercussions», ha agregat el Ministeri.

Macron s’ha dirigit al rei Mohamed VI en una missiva en la qual ha recalcat que considera que «el present i el futur del Sàhara Occidental s’emmarquen en la sobirania marroquina». Este pas ho ha donat en el marc del 25 aniversari del Dia del Tron, que commemora la presa de possessió del monarca.

«El nostre suport al pla d’autonomia proposat pel Marroc el 2007 és clar i constant», ha assegurat abans d’afirmar que l’objectiu és una solució «duradora i negociada conforme a les resolucions del Consell de Seguretat de Nacions Unides.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.