10.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Algèria retira al seu ambaixador a França pel suport al pla marroquí per al Sàhara Occidental

MADRID, 30 (EUROPA PRESS)

El Govern algerià ha anunciat hui dimarts la retirada “amb efecte immediat” del seu ambaixador a França, Said Musi, i ha rebaixat les relacions diplomàtiques al nivell d’encarregat de negocis en represàlia per la decisió de París de reconèixer la sobirania marroquina del territori del Sàhara Occidental.

El Ministeri d’Exteriors d’Algèria ha indicat en un comunicat arreplegat per l’agència de notícies estatal APS que amb aquesta decisió el Govern francés “desacata la legalitat internacional” i assumeix “la negació del dret del poble sahrauí a la seua pròpia autodeterminació”.

De la mateixa forma, ha assenyalat que França “s’aparta de tots els esforços perseverantes realitzats per Nacions Unides per a acabar amb la descolonització i manifesta una abdicació de les seues responsabilitats particulars com a membre permanent del Consell de Seguretat”.

“Este pas que cap altre Govern francés abans havia cregut necessari donar, ha sigut donat amb gran lleugeresa i gran naturalitat, sense mesurar amb lucidesa totes les possibles repercussions”, ha agregat el Ministeri.

Macron s’ha dirigit al rei Mohamed VI en una missiva en la qual ha recalcat que considera que “el present i el futur del Sàhara Occidental s’emmarquen en la sobirania marroquina”. Este pas ho ha donat en el marc del 25 aniversari del Dia del Tron, que commemora la presa de possessió del monarca.

“El nostre suport al pla d’autonomia proposat pel Marroc el 2007 és clar i constant”, ha assegurat abans d’afirmar que l’objectiu és una solució “duradora i negociada conforme a les resolucions del Consell de Seguretat de Nacions Unides.

Últimes notícies

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.