13.2 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Algèria retira al seu ambaixador a França pel suport al pla marroquí per al Sàhara Occidental

MADRID, 30 (EUROPA PRESS)

El Govern algerià ha anunciat hui dimarts la retirada “amb efecte immediat” del seu ambaixador a França, Said Musi, i ha rebaixat les relacions diplomàtiques al nivell d’encarregat de negocis en represàlia per la decisió de París de reconèixer la sobirania marroquina del territori del Sàhara Occidental.

El Ministeri d’Exteriors d’Algèria ha indicat en un comunicat arreplegat per l’agència de notícies estatal APS que amb aquesta decisió el Govern francés “desacata la legalitat internacional” i assumeix “la negació del dret del poble sahrauí a la seua pròpia autodeterminació”.

De la mateixa forma, ha assenyalat que França “s’aparta de tots els esforços perseverantes realitzats per Nacions Unides per a acabar amb la descolonització i manifesta una abdicació de les seues responsabilitats particulars com a membre permanent del Consell de Seguretat”.

“Este pas que cap altre Govern francés abans havia cregut necessari donar, ha sigut donat amb gran lleugeresa i gran naturalitat, sense mesurar amb lucidesa totes les possibles repercussions”, ha agregat el Ministeri.

Macron s’ha dirigit al rei Mohamed VI en una missiva en la qual ha recalcat que considera que “el present i el futur del Sàhara Occidental s’emmarquen en la sobirania marroquina”. Este pas ho ha donat en el marc del 25 aniversari del Dia del Tron, que commemora la presa de possessió del monarca.

“El nostre suport al pla d’autonomia proposat pel Marroc el 2007 és clar i constant”, ha assegurat abans d’afirmar que l’objectiu és una solució “duradora i negociada conforme a les resolucions del Consell de Seguretat de Nacions Unides.

Últimes notícies

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.