Algèria retira al seu ambaixador a França pel suport al pla marroquí per al Sàhara Occidental

MADRID, 30 (EUROPA PRESS)

El Govern algerià ha anunciat hui dimarts la retirada “amb efecte immediat” del seu ambaixador a França, Said Musi, i ha rebaixat les relacions diplomàtiques al nivell d’encarregat de negocis en represàlia per la decisió de París de reconèixer la sobirania marroquina del territori del Sàhara Occidental.

El Ministeri d’Exteriors d’Algèria ha indicat en un comunicat arreplegat per l’agència de notícies estatal APS que amb aquesta decisió el Govern francés “desacata la legalitat internacional” i assumeix “la negació del dret del poble sahrauí a la seua pròpia autodeterminació”.

De la mateixa forma, ha assenyalat que França “s’aparta de tots els esforços perseverantes realitzats per Nacions Unides per a acabar amb la descolonització i manifesta una abdicació de les seues responsabilitats particulars com a membre permanent del Consell de Seguretat”.

“Este pas que cap altre Govern francés abans havia cregut necessari donar, ha sigut donat amb gran lleugeresa i gran naturalitat, sense mesurar amb lucidesa totes les possibles repercussions”, ha agregat el Ministeri.

Macron s’ha dirigit al rei Mohamed VI en una missiva en la qual ha recalcat que considera que “el present i el futur del Sàhara Occidental s’emmarquen en la sobirania marroquina”. Este pas ho ha donat en el marc del 25 aniversari del Dia del Tron, que commemora la presa de possessió del monarca.

“El nostre suport al pla d’autonomia proposat pel Marroc el 2007 és clar i constant”, ha assegurat abans d’afirmar que l’objectiu és una solució “duradora i negociada conforme a les resolucions del Consell de Seguretat de Nacions Unides.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.