Algèria retira al seu ambaixador a França pel suport al pla marroquí per al Sàhara Occidental

MADRID, 30 (EUROPA PRESS)

El Govern algerià ha anunciat hui dimarts la retirada “amb efecte immediat” del seu ambaixador a França, Said Musi, i ha rebaixat les relacions diplomàtiques al nivell d’encarregat de negocis en represàlia per la decisió de París de reconèixer la sobirania marroquina del territori del Sàhara Occidental.

El Ministeri d’Exteriors d’Algèria ha indicat en un comunicat arreplegat per l’agència de notícies estatal APS que amb aquesta decisió el Govern francés “desacata la legalitat internacional” i assumeix “la negació del dret del poble sahrauí a la seua pròpia autodeterminació”.

De la mateixa forma, ha assenyalat que França “s’aparta de tots els esforços perseverantes realitzats per Nacions Unides per a acabar amb la descolonització i manifesta una abdicació de les seues responsabilitats particulars com a membre permanent del Consell de Seguretat”.

“Este pas que cap altre Govern francés abans havia cregut necessari donar, ha sigut donat amb gran lleugeresa i gran naturalitat, sense mesurar amb lucidesa totes les possibles repercussions”, ha agregat el Ministeri.

Macron s’ha dirigit al rei Mohamed VI en una missiva en la qual ha recalcat que considera que “el present i el futur del Sàhara Occidental s’emmarquen en la sobirania marroquina”. Este pas ho ha donat en el marc del 25 aniversari del Dia del Tron, que commemora la presa de possessió del monarca.

“El nostre suport al pla d’autonomia proposat pel Marroc el 2007 és clar i constant”, ha assegurat abans d’afirmar que l’objectiu és una solució “duradora i negociada conforme a les resolucions del Consell de Seguretat de Nacions Unides.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alejandro Talavante i Juan Ortega van naufragar en un mà a mà sense lluentor a Castelló

Mitja plaça i una correguda de Domingo Hernández sense raça, amb vent molest, van deixar un dol pla. A penes va haver-hi centellejos aïllats i l'espasa va fallar.

Un bou brau de Jandilla i la naturalitat de Pablo Aguado marquen la vesprada a València

Un bravíssim bou de Jandilla, 'Artista', i la temperada naturalitat de Pablo Aguado van centrar la correguda de Falles a València. Castella no va rematar i no va haver-hi trofeus.

L’Exposició del Ninot tanca amb més de 91.000 visitants

La mostra ha finalitzat després de rebre a més de 91.000 persones. En breu es donarà a conéixer el ninot indultat gran de les Falles de 2026.

L’Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada

L'Elx ha caigut a la zona de descens per primera vegada en la temporada després del 4-1 a Madrid i el 2-1 del Mallorca. És antepenúltim amb 26 punts, a dos d'Alabés i Mallorca.

Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026 amb una xiqueta que somia amb la pau

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una escena que contraposa guerra i infància. L'obra de Pedro Santaeulalia se salvarà de la Cremà.

Un Raig llançat rep a un Llevant urgit per puntuar

El Llamp encadena sis partits sense perdre i es mesura el dilluns (21.00) a un Llevant penúltim, que necessita sumar per a acostar-se a la salvació després de l'ensopegada de l'Elx.

La falla Sueca-Literat Azorín aconseguix el ninot indultat de 2026

Sueca-Literat Azorín ha aconseguit el ninot indultat de les Falles 2026 amb una figura de 'Onírica'. L'elecció tanca els indults i precedix al veredicte infantil.

Diego Ventura reafirma a València el seu lideratge en el rejoneo

El rellonejador sevillà va tallar dos orelles en la matinal de Falles i va eixir a coll després de dos faenes de precisió i ajust. Cartagena i Vicens van quedar molt per davall.