Almenys 16 morts, entre ells una desena de xiquets, en els bombardejos israelians a Ciutat de Gaza

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

Almenys 16 palestins han mort, entre els quals es troben una desena de xiquets, en els bombardejos de l’exèrcit d’Israel contra un edifici residencial a Ciutat de Gaza, al nord de la Franja, dins l’ofensiva israeliana contra Hamàs en resposta als atacs del 7 d’octubre.

L’aviació israeliana ha bombardat aquest dimecres a la vesprada un habitatge al barri d’Al-Daraj, en què han resultat ferides una gran quantitat de persones i sense que encara hi haja un registre definitiu, segons han informat fonts locals a l’agència de notícies palestina WAFA.

Així mateix, una altra persona ha mort a la ciutat de Rafah, al sud, pels tirs dels soldats israelians contra una casa; poc abans, un atac al camp de refugiats de Nuseirat, al centre de l’enclavament, ha deixat huit morts.

L’exèrcit d’Israel va llançar l’ofensiva contra Gaza en resposta als atacs el 7 d’octubre de Hamàs i altres milícies palestines, que es van saldar amb prop de 1.200 morts i 240 ostatges. Des d’aleshores, les autoritats de Gaza, controlades pel grup islamista, han denunciat més de 35.700 víctimes mortals a causa de l’ofensiva israeliana, als quals se sumen més de 515 palestins morts a Cisjordània i Jerusalem Est.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.

El Port de València reobri després del tancament per ratxes de vent

El Port de València ha reobert després d'un tancament marítim per ratxes de vent a primera hora. La normalitat s'ha recuperat a les 14.33, amb obertura parcial prèvia a les 09.24.

La Generalitat impulsa un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

La Generalitat va plantejar un Pla 2030 d'investigació per a donar estabilitat a l'I+D+i valencià, atraure talent i consolidar inversions estratègiques, amb coordinació entre Sanitat i Educació.

L’IVAM ha adquirit en ARC 30 obres de 23 artistes per a reforçar la seua col·lecció

El museu ha comprat 30 obres en ARC 2026, amb majoria d'autoria femenina, per a cobrir llacunes i consolidar línies d'investigació. L'operació va ser aprovada pel seu Consell Rector.