14.1 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Almenys 16 morts, entre ells una desena de xiquets, en els bombardejos israelians a Ciutat de Gaza

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

Almenys 16 palestins han mort, entre els quals es troben una desena de xiquets, en els bombardejos de l’exèrcit d’Israel contra un edifici residencial a Ciutat de Gaza, al nord de la Franja, dins l’ofensiva israeliana contra Hamàs en resposta als atacs del 7 d’octubre.

L’aviació israeliana ha bombardat aquest dimecres a la vesprada un habitatge al barri d’Al-Daraj, en què han resultat ferides una gran quantitat de persones i sense que encara hi haja un registre definitiu, segons han informat fonts locals a l’agència de notícies palestina WAFA.

Així mateix, una altra persona ha mort a la ciutat de Rafah, al sud, pels tirs dels soldats israelians contra una casa; poc abans, un atac al camp de refugiats de Nuseirat, al centre de l’enclavament, ha deixat huit morts.

L’exèrcit d’Israel va llançar l’ofensiva contra Gaza en resposta als atacs el 7 d’octubre de Hamàs i altres milícies palestines, que es van saldar amb prop de 1.200 morts i 240 ostatges. Des d’aleshores, les autoritats de Gaza, controlades pel grup islamista, han denunciat més de 35.700 víctimes mortals a causa de l’ofensiva israeliana, als quals se sumen més de 515 palestins morts a Cisjordània i Jerusalem Est.

Últimes notícies

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.

Pescadors es mobilitzen a Santa Pola i Madrid contra la norma de control de la UE

Pescadors han parat l'activitat i s'han concentrat a Santa Pola i Madrid contra el reglament europeu de control, que titllen d'inviable i sancionador. El sector ha avisat que, si la reunió amb Pesca no llança avanços, seguiran els aturs en tot el país.

El fiscal demana 25 anys de presó per a l’acusat d’assassinar a la seua parella amb 18 punyalades

La Fiscalia ha mantingut la seua acusació i ha sol·licitat 25 anys de presó per a l'acusat de l'assassinat de la seua parella a Alcoi en 2022, amb 18 punyalades. El jurat rebrà l'objecte del veredicte per a iniciar la deliberació.