Almenys 16 morts, entre ells una desena de xiquets, en els bombardejos israelians a Ciutat de Gaza

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

Almenys 16 palestins han mort, entre els quals es troben una desena de xiquets, en els bombardejos de l’exèrcit d’Israel contra un edifici residencial a Ciutat de Gaza, al nord de la Franja, dins l’ofensiva israeliana contra Hamàs en resposta als atacs del 7 d’octubre.

L’aviació israeliana ha bombardat aquest dimecres a la vesprada un habitatge al barri d’Al-Daraj, en què han resultat ferides una gran quantitat de persones i sense que encara hi haja un registre definitiu, segons han informat fonts locals a l’agència de notícies palestina WAFA.

Així mateix, una altra persona ha mort a la ciutat de Rafah, al sud, pels tirs dels soldats israelians contra una casa; poc abans, un atac al camp de refugiats de Nuseirat, al centre de l’enclavament, ha deixat huit morts.

L’exèrcit d’Israel va llançar l’ofensiva contra Gaza en resposta als atacs el 7 d’octubre de Hamàs i altres milícies palestines, que es van saldar amb prop de 1.200 morts i 240 ostatges. Des d’aleshores, les autoritats de Gaza, controlades pel grup islamista, han denunciat més de 35.700 víctimes mortals a causa de l’ofensiva israeliana, als quals se sumen més de 515 palestins morts a Cisjordània i Jerusalem Est.

Últimes notícies

Així funcionen els requisits d’empadronament per a l’abonament transport segons cada comunitat

La limitació de Madrid per a la targeta de transport personal ha reobert el debat sobre si cal estar empadronat per a obtindre l’abonament en cada comunitat autònoma.

Dimarts assolellat i lleuger descens de les màximes al sud d’Alacant

Dimarts l'oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat o ras i un lleuger descens de les temperatures màximes a la mitat sud d'Alacant.

Un jurat popular declara culpables dos acusats d’assassinar i descuartitzar el propietari del pis on vivien

Un jurat popular ha declarat culpables d’homicidi un home i una dona per la mort i el descuartizament del propietari del pis on vivien, al barri de Verge del Carme d’Alacant. La Fiscalia manté la petició de 17 anys de presó per a cadascun, mentres les defenses anuncien recurs.

Un jove es presentada a la comissaria de Burjassot i és detingut per apunyalar mortalment un home

La Policia Nacional ha detingut un jove de 24 anys després que es presentara a la comissaria de Burjassot amb les mans plenes de sang i confessara haver matat un home presumptament apunyalant-lo.

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.