L’OMS publica un mapa amb els centres en els quals se subministrarà la vacuna i demana a pares i cuidadors que porten allí als xiquets
MADRID, 14 (EUROPA PRESS)
Les autoritats de la Franja de Gaza, controlades pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs), han confirmat este dilluns la porta en marxa de la segona ronda de la campanya de vacunació contra la poliomielitis en l’enclavament, que té com a objectiu vacunar a prop de 590.000 xiquets menors de deu anys.
El Ministeri de Sanitat gazià ha publicat en el seu compte en Telegram diverses fotografies de la campanya, que ha arrancat en la governació central i que en una primera etapa s’estendrà en esta zona fins al 17 d’octubre, si bé podria estendre’s un dia més, en cas de ser necessari.
L’inici de la campanya ha sigut confirmat per l’Organització Mundial de la Salut (OMS). «La vacunació contra la polio en el centre de Gaza ha començat», ha assenyalat en un missatge publicat a través del seu compte en la xarxa social X.
«Demanem a tots els pares i cuidadors que s’asseguren que el seu xiquet rep la vacuna», ha manifestat l’organisme, que ha publicat a més un mapa amb els centres en els quals es durà a terme la campanya durant els pròxims dies en l’enclavament.
En un d’ells, una escola situada en el campament de refugiats de Nuseirat, ha sigut suspesa la campanya després d’un bombardeig executat per Israel que ha deixat prop de 20 morts, segons ha confirmat el comissionat general de l’Agència de Nacions Unides per als Refugiats Palestins a Pròxim Orient (UNRWA), Philippe Lazzarini.
Posteriorment, la campanya serà traslladada al sud de la Franja de Gaza, a les governacions de Jan Junis i Rafah, del 19 al 22 d’este mes. La tercera ronda final tindrà lloc en la governació de Ciutat de Gaza i el nord de l’enclavament (ara mateix escenari d’una gran operació militar israeliana), des del 22 al 25 d’octubre.
Les autoritats palestines van indicar el diumenge que l’èxit d’esta campanya depèn de la treva humanitària pactada durant la primera ronda d’agost i setembre, si bé la vacunació ha arrancat hores després d’un bombardeig executat per l’Exèrcit d’Israel contra l’Hospital dels Màrtirs d’Al Aqsa (Deir al Balà), al centre de la Franja de Gaza.
El Ministeri de Sanitat gazià ha confirmat almenys quatre morts i 40 ferits en un bombardeig contra tendes de campanya que estaven instal·lades dins de l’hospital per a acollir a desplaçats per l’ofensiva militar d’Israel en l’enclavament i ha destacat que la majoria de les víctimes «són xiquets i dones».
«Reiterem la nostra crida a les institucions internacionals i de Nacions Unides, així com a les parts implicades, perquè intervinguen ràpidament i protegisquen els hospitals i al personal sanitari davant de la brutalitat i els crims per part de l’ocupació», ha sostingut.
L’Organització Mundial de la Salut (OMS) va confirmar a l’agost un cas de polio en un bebè de deu mesos en el centre de l’enclavament palestí enmig de l’ofensiva israeliana, primer cas d’este tipus ratificat a la Franja de Gaza des de fa 25 anys. El poliovirus va ser detectat en mostres ambientals en Jan Junis i Deir el Balà.
L’ofensiva d’Israel contra Gaza va ser llançada després dels citats atacs del 7 d’octubre del 2023, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats, segons les autoritats israelianes. Des de llavors han mort més de 42.200 palestins, tal com han indicat les autoritats gazianes, als quals se sumen més de 750 palestins morts a mans de les forces de seguretat israelianes i en atacs perpetrats per colons a Cisjordània i Jerusalem Est des d’esta data.







