Barcala rep a les noves belleas del foc i els reconeix com a símbol de les Fogueres

L’alcalde d’Alacant presidix l’acte oficial de recepció de la nova bellea del foc

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, al costat dels diferents grups representats a l’ajuntament, ha presidit l’acte oficial de recepció de la nova bellea del foc, les seues dames d’honor i les representants infantils. Durant la cerimònia, s’ha subratllat que totes elles encarnen la manera de sentir i viure les Fogueres, una de les festes més emblemàtiques de la ciutat.

Barcala ha posat en valor el paper de les belleas del foc, María Pastor González i la infantil Leire Arellano Ruiz, així com el de les dames d’honor: Sara Pérez Ramón, Marta Salaberri Marcos, María Moya Baeza, Nora Banegas Santos, Nerea Alpera Ramón, Eva Egea Molina, Estrella de la Mar Peláez García, Irene Straub González, Alba Illana Mas, Lluïa Burilla González, Martina Albaladejo Quero i Nerea Navarro Cardoso. L’alcalde ha recalcat que totes elles representen el conjunt de tradicions que definixen la manera de ser de la ciutadania alacantina i que, a través de la seua presència en actes oficials i festius, projectaran eixa identitat durant tot l’any.

Reconeixement institucional a les belleas del foc

El regidor ha recordat a més que María Pastor és la bellea del foc número 90 de la història, una dada que reforça la llarga trajectòria d’esta figura en les Fogueres. Segons ha explicat, este acte de recepció simbolitza el respecte de tot l’ajuntament cap als qui assumixen la responsabilitat de representar a Alacant durant tot un exercici fester, en el qual es multipliquen els compromisos i aparicions públiques.

Barcala ha insistit que les noves representants seran xiquetes i dones que exerciran com a ambaixadores de la ciutat. La seua missió serà engrandir el nom d’Alacant en cada acte al qual acudisquen, amb una activitat que es preveu intensa i quasi constant, especialment en els mesos previs i durant les festes oficials de Fogueres. Amb la seua presència, la corporació municipal busca projectar la imatge d’una ciutat compromesa amb les seues tradicions i orgullosa de la seua cultura festiva.

En la seua intervenció, l’acabada de triar bellea del foc, María Pastor, ha confessat que ja comença a assimilar el viscut en la nit de la seua elecció i a sentir-se orgullosa, juntament amb les seues Dames, del càrrec que representen. Ha expressat la seua intenció de ser una bellea pròxima, sempre a peu de carrer, com a festera de bressol, disposada a compartir amb veïns i visitants l’ambient de les Fogueres i a acompanyar a les comissions en els seus principals actes.

Per part seua, la bellea del foc infantil, Leire Arellano, ha resumit en una sola paraula com se sent tres dies després de la seua elecció: feliç. El seu nomenament suposa per a ella l’inici d’un any carregat d’actes, salutacions i emocions, en el qual tindrà l’oportunitat de viure les Fogueres des d’un paper protagonista i de representar als xiquets i xiquetes que participen en la festa.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.