L’alcalde d’Alacant presidix l’acte oficial de recepció de la nova bellea del foc
L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, al costat dels diferents grups representats a l’ajuntament, ha presidit l’acte oficial de recepció de la nova bellea del foc, les seues dames d’honor i les representants infantils. Durant la cerimònia, s’ha subratllat que totes elles encarnen la manera de sentir i viure les Fogueres, una de les festes més emblemàtiques de la ciutat.
Barcala ha posat en valor el paper de les belleas del foc, María Pastor González i la infantil Leire Arellano Ruiz, així com el de les dames d’honor: Sara Pérez Ramón, Marta Salaberri Marcos, María Moya Baeza, Nora Banegas Santos, Nerea Alpera Ramón, Eva Egea Molina, Estrella de la Mar Peláez García, Irene Straub González, Alba Illana Mas, Lluïa Burilla González, Martina Albaladejo Quero i Nerea Navarro Cardoso. L’alcalde ha recalcat que totes elles representen el conjunt de tradicions que definixen la manera de ser de la ciutadania alacantina i que, a través de la seua presència en actes oficials i festius, projectaran eixa identitat durant tot l’any.
Reconeixement institucional a les belleas del foc
El regidor ha recordat a més que María Pastor és la bellea del foc número 90 de la història, una dada que reforça la llarga trajectòria d’esta figura en les Fogueres. Segons ha explicat, este acte de recepció simbolitza el respecte de tot l’ajuntament cap als qui assumixen la responsabilitat de representar a Alacant durant tot un exercici fester, en el qual es multipliquen els compromisos i aparicions públiques.
Barcala ha insistit que les noves representants seran xiquetes i dones que exerciran com a ambaixadores de la ciutat. La seua missió serà engrandir el nom d’Alacant en cada acte al qual acudisquen, amb una activitat que es preveu intensa i quasi constant, especialment en els mesos previs i durant les festes oficials de Fogueres. Amb la seua presència, la corporació municipal busca projectar la imatge d’una ciutat compromesa amb les seues tradicions i orgullosa de la seua cultura festiva.
En la seua intervenció, l’acabada de triar bellea del foc, María Pastor, ha confessat que ja comença a assimilar el viscut en la nit de la seua elecció i a sentir-se orgullosa, juntament amb les seues Dames, del càrrec que representen. Ha expressat la seua intenció de ser una bellea pròxima, sempre a peu de carrer, com a festera de bressol, disposada a compartir amb veïns i visitants l’ambient de les Fogueres i a acompanyar a les comissions en els seus principals actes.
Per part seua, la bellea del foc infantil, Leire Arellano, ha resumit en una sola paraula com se sent tres dies després de la seua elecció: feliç. El seu nomenament suposa per a ella l’inici d’un any carregat d’actes, salutacions i emocions, en el qual tindrà l’oportunitat de viure les Fogueres des d’un paper protagonista i de representar als xiquets i xiquetes que participen en la festa.







