Bernabé assegura que és una ‘prioritat absoluta’ buscar a les tres víctimes que seguixen desaparegudes per la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha assegurat que per a la Guàrdia Civil i les forces i cossos de seguretat de l’Estat, recolzades per la UME, és «una prioritat absoluta buscar a les tres víctimes que queden desaparegudes de la dana».

Així ho ha assenyalat, abans d’assistir a l’acte de lliurament dels Guardons d’Honor d’UGT-PV 2024, preguntada per la troballa este dijous per part de la Guàrdia Civil del vehicle d’Elizabeth Gil, la jove de 37 anys de Xest desapareguda durant la dana del passat 29 d’octubre quan circulava amb la seua mare de camí al treball.

Pilar Bernabé ha explicat que «la Guàrdia Civil està liderant totes les tasques de recerca dels desapareguts» i no va a «deixar de treballar en això».

D’altra banda, preguntada per si hi ha novetats sobre la troballa del cadàver d’un bebè en una planta de residus de Guadassuar o sobre la localització dels cossos sense vida de dos ancians en un habitatge a Sant Fulgenci, la delegada del Govern ha indicat que tots dos successos s’estan investigant per part de la Guàrdia Civil.

En el cas del bebè, ha assenyalat que la Policia Judicial de la Guàrdia Civil va iniciar este dijous les investigacions i que s’informarà d’això quan siga possible.

Sobre les dos persones majors, ha afegit que «la Guàrdia Civil està investigant els fets i, per descomptat, són qüestions també que entraren en l’àmbit judicial i podrem donar-los la informació que a la qual puguem accedir». Sobre si es contempla que puga tractar-se d’un cas de violència de gènere, Bernabé ha respost que «de moment s’està investigant tot».

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.