Bernabé assegura que és una ‘prioritat absoluta’ buscar a les tres víctimes que seguixen desaparegudes per la dana

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha assegurat que per a la Guàrdia Civil i les forces i cossos de seguretat de l’Estat, recolzades per la UME, és “una prioritat absoluta buscar a les tres víctimes que queden desaparegudes de la dana”.

Així ho ha assenyalat, abans d’assistir a l’acte de lliurament dels Guardons d’Honor d’UGT-PV 2024, preguntada per la troballa este dijous per part de la Guàrdia Civil del vehicle d’Elizabeth Gil, la jove de 37 anys de Xest desapareguda durant la dana del passat 29 d’octubre quan circulava amb la seua mare de camí al treball.

Pilar Bernabé ha explicat que “la Guàrdia Civil està liderant totes les tasques de recerca dels desapareguts” i no va a “deixar de treballar en això”.

D’altra banda, preguntada per si hi ha novetats sobre la troballa del cadàver d’un bebè en una planta de residus de Guadassuar o sobre la localització dels cossos sense vida de dos ancians en un habitatge a Sant Fulgenci, la delegada del Govern ha indicat que tots dos successos s’estan investigant per part de la Guàrdia Civil.

En el cas del bebè, ha assenyalat que la Policia Judicial de la Guàrdia Civil va iniciar este dijous les investigacions i que s’informarà d’això quan siga possible.

Sobre les dos persones majors, ha afegit que “la Guàrdia Civil està investigant els fets i, per descomptat, són qüestions també que entraren en l’àmbit judicial i podrem donar-los la informació que a la qual puguem accedir”. Sobre si es contempla que puga tractar-se d’un cas de violència de gènere, Bernabé ha respost que “de moment s’està investigant tot”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.