Brussel·les examina totes les opcions per a alleujar la crisi immediata després de les inundacions per la DANA

BRUSSEL·LES, 4 (EUROPA PRESS)

El vice-president de la Comissió Europea per a Relacions Institucionals, Maros Sefcovic, ha assegurat que Brussel·les examina totes les opcions per a ajudar a alleujar els efectes de les greus inundacions que ha deixat la DANA al seu pas per l’est i sud d’Espanya, on ha deixat més de 200 morts, la majoria d’ells a València.

“Per part de la Comissió Europea mirarem cadascuna de les opcions per a alleujar la crisi immediata”, ha dit Sefcovic en un debat amb eurodiputats per a avaluar la seua candidatura per a repetir en el nou Executiu comunitari d’Ursula von der Leyen, esta vegada com a comissari de Comerç i Seguretat Econòmica, a partir de l’1 de desembre.

Preguntat per la situació, el socialdemòcrata eslovac ha volgut expressar la seua solidaritat amb els afectats i apuntar que estes inundacions, com les registrades en altres parts d’Europa en l’últim any, són un avís del “potencial destructor” que té el canvi climàtic a Europa.

En el cas concret de la DANA a Espanya, Sefcovic ha esmentat tant el Mecanisme europeu de Protecció Civil –que si Espanya sol·licitara la seua activació permetria a Brussel·les coordinar l’enviament d’equips i mitjans de socors des d’altres Estats membre a Espanya–, com el Fons de Solidaritat per a catàstrofes al qual el Govern podrà sol·licitar ajudes per a finançar part de l’acció urgent després de les inundacions una vegada s’hagen avaluat els danys.

Sefcovic també ha parlat entre les possibilitats que s’examinen la de “prioritzar” el desemborsament de fons de cohesió que ja estiguen disponibles perquè, ha dit, l’Executiu comunitari és conscient de la “devastació” que està causant el temporal a la regió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.