13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Brussel·les examina totes les opcions per a alleujar la crisi immediata després de les inundacions per la DANA

BRUSSEL·LES, 4 (EUROPA PRESS)

El vice-president de la Comissió Europea per a Relacions Institucionals, Maros Sefcovic, ha assegurat que Brussel·les examina totes les opcions per a ajudar a alleujar els efectes de les greus inundacions que ha deixat la DANA al seu pas per l’est i sud d’Espanya, on ha deixat més de 200 morts, la majoria d’ells a València.

“Per part de la Comissió Europea mirarem cadascuna de les opcions per a alleujar la crisi immediata”, ha dit Sefcovic en un debat amb eurodiputats per a avaluar la seua candidatura per a repetir en el nou Executiu comunitari d’Ursula von der Leyen, esta vegada com a comissari de Comerç i Seguretat Econòmica, a partir de l’1 de desembre.

Preguntat per la situació, el socialdemòcrata eslovac ha volgut expressar la seua solidaritat amb els afectats i apuntar que estes inundacions, com les registrades en altres parts d’Europa en l’últim any, són un avís del “potencial destructor” que té el canvi climàtic a Europa.

En el cas concret de la DANA a Espanya, Sefcovic ha esmentat tant el Mecanisme europeu de Protecció Civil –que si Espanya sol·licitara la seua activació permetria a Brussel·les coordinar l’enviament d’equips i mitjans de socors des d’altres Estats membre a Espanya–, com el Fons de Solidaritat per a catàstrofes al qual el Govern podrà sol·licitar ajudes per a finançar part de l’acció urgent després de les inundacions una vegada s’hagen avaluat els danys.

Sefcovic també ha parlat entre les possibilitats que s’examinen la de “prioritzar” el desemborsament de fons de cohesió que ja estiguen disponibles perquè, ha dit, l’Executiu comunitari és conscient de la “devastació” que està causant el temporal a la regió.

Últimes notícies

L’ex director d’Emergències ha negat haver accedit ni filtrat l’àudio de Aemet

L'ex director general d'Emergències ha negat haver accedit o filtrat l'àudio de Aemet. Un informe de la Guàrdia Civil li situa entre els qui van copiar la crida, en una causa paral·lela a la gestió de la DANA.

El Govern Basc ha concedit a ‘Txeroki’ la semillibertat de dilluns a divendres

El Govern Basc ha concedit a Garikoitz Aspiazu, Txeroki, un règim de semillibertat de dilluns a divendres amb l'article 100.2. La mesura queda a decisió del Jutjat Central de Vigilància Penitenciària després de l'informe no vinculant de la Fiscalia.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat col·loca sis registres entre els deu més alts

El ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 graus i va situar a la Comunitat entre els principals registres del país, amb sis marques en el top 10.

Ratxes de 148 km/h a Xodos pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

L'episodi manté l'avís groc en quasi tota la Comunitat i ha deixat ratxes molt fortes a Castelló, Alacant i València. A València s'han atés deu servicis pel vent.

Montero lidera la remuntada del València Basket a Tel Aviv: 99-104 en la pròrroga

València Basket es va imposar 99-104 al Hapoel Tel Aviv després d'una pròrroga, remuntant 15 punts amb un descomunal Jean Montero (29 punts, 8 assistències i 4 rebots). El base va sostindre a l'equip i el triple final de Darius Thompson en el temps extra va rematar la victòria.

Fort vent i baixada de temperatures marcaran un cap de setmana més fred i nuvolós en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana estarà dominat pel vent de l'oest, un descens tèrmic i més nuvolositat, amb pluges febles i cota de neu en descens. La mar es mantindrà alterada en tot el litoral.

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.