Brussel·les examina totes les opcions per a alleujar la crisi immediata després de les inundacions per la DANA

BRUSSEL·LES, 4 (EUROPA PRESS)

El vice-president de la Comissió Europea per a Relacions Institucionals, Maros Sefcovic, ha assegurat que Brussel·les examina totes les opcions per a ajudar a alleujar els efectes de les greus inundacions que ha deixat la DANA al seu pas per l’est i sud d’Espanya, on ha deixat més de 200 morts, la majoria d’ells a València.

“Per part de la Comissió Europea mirarem cadascuna de les opcions per a alleujar la crisi immediata”, ha dit Sefcovic en un debat amb eurodiputats per a avaluar la seua candidatura per a repetir en el nou Executiu comunitari d’Ursula von der Leyen, esta vegada com a comissari de Comerç i Seguretat Econòmica, a partir de l’1 de desembre.

Preguntat per la situació, el socialdemòcrata eslovac ha volgut expressar la seua solidaritat amb els afectats i apuntar que estes inundacions, com les registrades en altres parts d’Europa en l’últim any, són un avís del “potencial destructor” que té el canvi climàtic a Europa.

En el cas concret de la DANA a Espanya, Sefcovic ha esmentat tant el Mecanisme europeu de Protecció Civil –que si Espanya sol·licitara la seua activació permetria a Brussel·les coordinar l’enviament d’equips i mitjans de socors des d’altres Estats membre a Espanya–, com el Fons de Solidaritat per a catàstrofes al qual el Govern podrà sol·licitar ajudes per a finançar part de l’acció urgent després de les inundacions una vegada s’hagen avaluat els danys.

Sefcovic també ha parlat entre les possibilitats que s’examinen la de “prioritzar” el desemborsament de fons de cohesió que ja estiguen disponibles perquè, ha dit, l’Executiu comunitari és conscient de la “devastació” que està causant el temporal a la regió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.