14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Brussel·les examina totes les opcions per a alleujar la crisi immediata després de les inundacions per la DANA

BRUSSEL·LES, 4 (EUROPA PRESS)

El vice-president de la Comissió Europea per a Relacions Institucionals, Maros Sefcovic, ha assegurat que Brussel·les examina totes les opcions per a ajudar a alleujar els efectes de les greus inundacions que ha deixat la DANA al seu pas per l’est i sud d’Espanya, on ha deixat més de 200 morts, la majoria d’ells a València.

“Per part de la Comissió Europea mirarem cadascuna de les opcions per a alleujar la crisi immediata”, ha dit Sefcovic en un debat amb eurodiputats per a avaluar la seua candidatura per a repetir en el nou Executiu comunitari d’Ursula von der Leyen, esta vegada com a comissari de Comerç i Seguretat Econòmica, a partir de l’1 de desembre.

Preguntat per la situació, el socialdemòcrata eslovac ha volgut expressar la seua solidaritat amb els afectats i apuntar que estes inundacions, com les registrades en altres parts d’Europa en l’últim any, són un avís del “potencial destructor” que té el canvi climàtic a Europa.

En el cas concret de la DANA a Espanya, Sefcovic ha esmentat tant el Mecanisme europeu de Protecció Civil –que si Espanya sol·licitara la seua activació permetria a Brussel·les coordinar l’enviament d’equips i mitjans de socors des d’altres Estats membre a Espanya–, com el Fons de Solidaritat per a catàstrofes al qual el Govern podrà sol·licitar ajudes per a finançar part de l’acció urgent després de les inundacions una vegada s’hagen avaluat els danys.

Sefcovic també ha parlat entre les possibilitats que s’examinen la de “prioritzar” el desemborsament de fons de cohesió que ja estiguen disponibles perquè, ha dit, l’Executiu comunitari és conscient de la “devastació” que està causant el temporal a la regió.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.