Brussel·les seguix avant amb aranzels al cotxe xinés després de no aconseguir frenar-ho els països reticents

BRUSSEL·LES, 4 (EUROPA PRESS)

Els governs europeus han sigut incapaços hui divendres de sumar una majoria suficient ni a favor ni en contra dels aranzels al cotxe elèctric importat de Xina, la qual cosa retorna a la Comissió Europea el poder per a adoptar en els pròxims dies la decisió definitiva que faça permanents les tarifes que la UE imposa de manera provisional des del passat mes de juliol.

En la votació, només cinc països han votat en contra de la proposta de Brussel·les de fer permanent els gravàmens, entre ells Alemanya, que tem les conseqüències d’una guerra comercial amb Pequín. A més, segons han informat a Europa Press diverses fonts diplomàtiques, Espanya i altres onze països s’han abstingut; mentre que altres deu han votat a favor.

Per a bloquejar la decisió de Brussel·les de seguir avant amb el gravamen requeria un bloc d’almenys 15 Estats membre que representaren un 65% de la població.

Els experts dels Vint-i-set s’han reunit a Brussel·les per a sotmetre a votació la proposta formal de l’Executiu comunitari per a consolidar els aranzels provisionals, sobre els quals les regles comunitàries obliguen a prendre una decisió sobre si es tornen permanents abans del 30 d’octubre.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.