Brussel·les seguix avant amb aranzels al cotxe xinés després de no aconseguir frenar-ho els països reticents

BRUSSEL·LES, 4 (EUROPA PRESS)

Els governs europeus han sigut incapaços hui divendres de sumar una majoria suficient ni a favor ni en contra dels aranzels al cotxe elèctric importat de Xina, la qual cosa retorna a la Comissió Europea el poder per a adoptar en els pròxims dies la decisió definitiva que faça permanents les tarifes que la UE imposa de manera provisional des del passat mes de juliol.

En la votació, només cinc països han votat en contra de la proposta de Brussel·les de fer permanent els gravàmens, entre ells Alemanya, que tem les conseqüències d’una guerra comercial amb Pequín. A més, segons han informat a Europa Press diverses fonts diplomàtiques, Espanya i altres onze països s’han abstingut; mentre que altres deu han votat a favor.

Per a bloquejar la decisió de Brussel·les de seguir avant amb el gravamen requeria un bloc d’almenys 15 Estats membre que representaren un 65% de la població.

Els experts dels Vint-i-set s’han reunit a Brussel·les per a sotmetre a votació la proposta formal de l’Executiu comunitari per a consolidar els aranzels provisionals, sobre els quals les regles comunitàries obliguen a prendre una decisió sobre si es tornen permanents abans del 30 d’octubre.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.