Brussel·les seguix avant amb aranzels al cotxe xinés després de no aconseguir frenar-ho els països reticents

BRUSSEL·LES, 4 (EUROPA PRESS)

Els governs europeus han sigut incapaços hui divendres de sumar una majoria suficient ni a favor ni en contra dels aranzels al cotxe elèctric importat de Xina, la qual cosa retorna a la Comissió Europea el poder per a adoptar en els pròxims dies la decisió definitiva que faça permanents les tarifes que la UE imposa de manera provisional des del passat mes de juliol.

En la votació, només cinc països han votat en contra de la proposta de Brussel·les de fer permanent els gravàmens, entre ells Alemanya, que tem les conseqüències d’una guerra comercial amb Pequín. A més, segons han informat a Europa Press diverses fonts diplomàtiques, Espanya i altres onze països s’han abstingut; mentre que altres deu han votat a favor.

Per a bloquejar la decisió de Brussel·les de seguir avant amb el gravamen requeria un bloc d’almenys 15 Estats membre que representaren un 65% de la població.

Els experts dels Vint-i-set s’han reunit a Brussel·les per a sotmetre a votació la proposta formal de l’Executiu comunitari per a consolidar els aranzels provisionals, sobre els quals les regles comunitàries obliguen a prendre una decisió sobre si es tornen permanents abans del 30 d’octubre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.

Castelló prepara un ampli dispositiu de seguretat per a l’eclipsi solar del 12 d’agost

Castelló ha iniciat la planificació d'un dispositiu especial de seguretat i mobilitat per a l'eclipsi total de sol del 12 d'agost, que atraurà a milers de persones i comptarà amb una àmplia programació divulgativa.

L’Arquebisbat de València crearà coordinadors de menors en parròquies per a previndre abusos

L'Oficina de Protecció del Menor de l'Arquebisbat de València incorporarà coordinadors de menors en parròquies i reforçarà la formació i els protocols per a previndre abusos sexuals en l'àmbit pastoral.