8.3 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Brussel·les seguix avant amb aranzels al cotxe xinés després de no aconseguir frenar-ho els països reticents

BRUSSEL·LES, 4 (EUROPA PRESS)

Els governs europeus han sigut incapaços hui divendres de sumar una majoria suficient ni a favor ni en contra dels aranzels al cotxe elèctric importat de Xina, la qual cosa retorna a la Comissió Europea el poder per a adoptar en els pròxims dies la decisió definitiva que faça permanents les tarifes que la UE imposa de manera provisional des del passat mes de juliol.

En la votació, només cinc països han votat en contra de la proposta de Brussel·les de fer permanent els gravàmens, entre ells Alemanya, que tem les conseqüències d’una guerra comercial amb Pequín. A més, segons han informat a Europa Press diverses fonts diplomàtiques, Espanya i altres onze països s’han abstingut; mentre que altres deu han votat a favor.

Per a bloquejar la decisió de Brussel·les de seguir avant amb el gravamen requeria un bloc d’almenys 15 Estats membre que representaren un 65% de la població.

Els experts dels Vint-i-set s’han reunit a Brussel·les per a sotmetre a votació la proposta formal de l’Executiu comunitari per a consolidar els aranzels provisionals, sobre els quals les regles comunitàries obliguen a prendre una decisió sobre si es tornen permanents abans del 30 d’octubre.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.