13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Compromís li diu al PSOE que retirarà el suport si hi ha finançament singular per a Catalunya i no per a la Comunitat

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís en el Congrés, Àgueda Micó, ha advertit el PSOE que no recolzarà el finançament singular per a Catalunya si no s’aborda també l’infrafinançament valencià.

A més, ha emmarcat la posició dels socialistes en una “proposta partidista” de cara a aconseguir la investidura del líder del PSC, Salvador Illa.

En roda de premsa en la Cambra baixa, ha denunciat que la proposta del PSOE és “mentida” i que “no té cap virtualitat”, atès que ara mateix no hi ha majoria parlamentària per a traure avant una reforma del finançament.

Micó ha deixat clar que Compromís no està en contra de la millora del finançament a Catalunya i que no vol confrontrar la Comunitat Valenciana, ja que pot haver-hi singularitats, però també per al cas valencià.

Fonts de la coalició valencianista manifesten que la seua posició és ferma i comportarà una “crisi” per al Govern, atès que li retiraran el seu suport al si pretén pactar només el finançament singular de Catalunya en mes i mig.

La diputada de Compromís ha desgranat que en Sumar són conscients de la seua posició i que no hi ha problema entre els aliats de la coalició, ja que en l’acord de govern amb el PSOE es va incloure la necessitat de compensar la Comunitat Valenciana per l’infrafinançament.

Últimes notícies

Galícia entra en alerta roja per ones de fins a 9 metres i el temporal activa avisos en 13 comunitats

La Aemet manté a catorze comunitats en avís per vent, neu, pluja i mala mar, amb Galícia en roig per onatge extrem. La cota de neu baixarà al final del dia i el perill d'allaus és limitat en Pics d'Europa.

María León i Julia Medina calfen el Benidorm Fest amb una aliança i un avís: ‘No venim a perdre’

Les dos solistes, adobades en concursos, unixen forces per a competir amb 'Les dames i un rodamon'. Defenen Benidorm Fest com a festival propi i recolzen la decisió d'RTVE sobre Eurovisió 2026.

El coordinador de benestar és obligatori en els col·legis, però la seua regulació canvia per comunitats

La figura, vigent des de fa quatre anys, s'aplica de manera dispar entre autonomies. Eduque reclama una norma bàsica i alerta de l'absència en 0-3 anys.

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.