Compromís li diu al PSOE que retirarà el suport si hi ha finançament singular per a Catalunya i no per a la Comunitat

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís en el Congrés, Àgueda Micó, ha advertit el PSOE que no recolzarà el finançament singular per a Catalunya si no s’aborda també l’infrafinançament valencià.

A més, ha emmarcat la posició dels socialistes en una “proposta partidista” de cara a aconseguir la investidura del líder del PSC, Salvador Illa.

En roda de premsa en la Cambra baixa, ha denunciat que la proposta del PSOE és “mentida” i que “no té cap virtualitat”, atès que ara mateix no hi ha majoria parlamentària per a traure avant una reforma del finançament.

Micó ha deixat clar que Compromís no està en contra de la millora del finançament a Catalunya i que no vol confrontrar la Comunitat Valenciana, ja que pot haver-hi singularitats, però també per al cas valencià.

Fonts de la coalició valencianista manifesten que la seua posició és ferma i comportarà una “crisi” per al Govern, atès que li retiraran el seu suport al si pretén pactar només el finançament singular de Catalunya en mes i mig.

La diputada de Compromís ha desgranat que en Sumar són conscients de la seua posició i que no hi ha problema entre els aliats de la coalició, ja que en l’acord de govern amb el PSOE es va incloure la necessitat de compensar la Comunitat Valenciana per l’infrafinançament.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.

Unai Núñez serà baixa en el Valencia CF per al partit contra l’Elx

Unai Núñez no arriba al duel entre l’Elx i el Valencia CF per unes molèsties del últim partit i es confirma com a baixa per a dissabte.

Les VTC reclamen seguretat jurídica per a operar en serveis urbans a la Comunitat Valenciana

Les patronals de les VTC demanen un nou decret amb seguretat jurídica que garantisca els serveis urbans a la Comunitat Valenciana.

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.