Compromís li diu al PSOE que retirarà el suport si hi ha finançament singular per a Catalunya i no per a la Comunitat

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís en el Congrés, Àgueda Micó, ha advertit el PSOE que no recolzarà el finançament singular per a Catalunya si no s’aborda també l’infrafinançament valencià.

A més, ha emmarcat la posició dels socialistes en una “proposta partidista” de cara a aconseguir la investidura del líder del PSC, Salvador Illa.

En roda de premsa en la Cambra baixa, ha denunciat que la proposta del PSOE és “mentida” i que “no té cap virtualitat”, atès que ara mateix no hi ha majoria parlamentària per a traure avant una reforma del finançament.

Micó ha deixat clar que Compromís no està en contra de la millora del finançament a Catalunya i que no vol confrontrar la Comunitat Valenciana, ja que pot haver-hi singularitats, però també per al cas valencià.

Fonts de la coalició valencianista manifesten que la seua posició és ferma i comportarà una “crisi” per al Govern, atès que li retiraran el seu suport al si pretén pactar només el finançament singular de Catalunya en mes i mig.

La diputada de Compromís ha desgranat que en Sumar són conscients de la seua posició i que no hi ha problema entre els aliats de la coalició, ja que en l’acord de govern amb el PSOE es va incloure la necessitat de compensar la Comunitat Valenciana per l’infrafinançament.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.