Compromís li diu al PSOE que retirarà el suport si hi ha finançament singular per a Catalunya i no per a la Comunitat

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís en el Congrés, Àgueda Micó, ha advertit el PSOE que no recolzarà el finançament singular per a Catalunya si no s’aborda també l’infrafinançament valencià.

A més, ha emmarcat la posició dels socialistes en una “proposta partidista” de cara a aconseguir la investidura del líder del PSC, Salvador Illa.

En roda de premsa en la Cambra baixa, ha denunciat que la proposta del PSOE és “mentida” i que “no té cap virtualitat”, atès que ara mateix no hi ha majoria parlamentària per a traure avant una reforma del finançament.

Micó ha deixat clar que Compromís no està en contra de la millora del finançament a Catalunya i que no vol confrontrar la Comunitat Valenciana, ja que pot haver-hi singularitats, però també per al cas valencià.

Fonts de la coalició valencianista manifesten que la seua posició és ferma i comportarà una “crisi” per al Govern, atès que li retiraran el seu suport al si pretén pactar només el finançament singular de Catalunya en mes i mig.

La diputada de Compromís ha desgranat que en Sumar són conscients de la seua posició i que no hi ha problema entre els aliats de la coalició, ja que en l’acord de govern amb el PSOE es va incloure la necessitat de compensar la Comunitat Valenciana per l’infrafinançament.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.