Compromís li diu al PSOE que retirarà el suport si hi ha finançament singular per a Catalunya i no per a la Comunitat

MADRID, 18 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís en el Congrés, Àgueda Micó, ha advertit el PSOE que no recolzarà el finançament singular per a Catalunya si no s’aborda també l’infrafinançament valencià.

A més, ha emmarcat la posició dels socialistes en una “proposta partidista” de cara a aconseguir la investidura del líder del PSC, Salvador Illa.

En roda de premsa en la Cambra baixa, ha denunciat que la proposta del PSOE és “mentida” i que “no té cap virtualitat”, atès que ara mateix no hi ha majoria parlamentària per a traure avant una reforma del finançament.

Micó ha deixat clar que Compromís no està en contra de la millora del finançament a Catalunya i que no vol confrontrar la Comunitat Valenciana, ja que pot haver-hi singularitats, però també per al cas valencià.

Fonts de la coalició valencianista manifesten que la seua posició és ferma i comportarà una “crisi” per al Govern, atès que li retiraran el seu suport al si pretén pactar només el finançament singular de Catalunya en mes i mig.

La diputada de Compromís ha desgranat que en Sumar són conscients de la seua posició i que no hi ha problema entre els aliats de la coalició, ja que en l’acord de govern amb el PSOE es va incloure la necessitat de compensar la Comunitat Valenciana per l’infrafinançament.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut a València per apunyalar a un conegut que va haver de fer-se un torniquet

La Policia Local de València deté a un home acusat d'apunyalar a la cama a un conegut en l'avinguda Blasco Ibáñez. La víctima, de 25 anys, es va fer un torniquet amb una samarreta abans de ser traslladada a l'hospital.

L’Acadèmia de Gastronomia reivindica el producte local i el talent jove en els seus premis

Més de 400 persones abrigallen a Castelló la gala de l'Acadèmia de Gastronomia de la Comunitat Valenciana, que estrena premis al producte local i reforça el suport al talent jove.

El xofer de Mazón s’acull a la seua declaració judicial i evita respondre en la comissió del Congrés sobre la dana

El conductor de Carlos Mazón durant la dana de València es nega a respondre en la comissió del Congrés i es limita a remetre les seues explicacions a la declaració que ja va prestar davant el jutjat de Catarroja.

Bernabé defén les obres en Rodalia malgrat els problemes puntuals en la C2

Pilar Bernabé reivindica la inversió en Rodalia i admet incidències com el caos en la línia C2, que atribuïx a les obres per a millorar la xarxa ferroviària.

Ampli desfasament en el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana

Sanitat situa el seguiment de la vaga de metges en la Comunitat Valenciana en el 7,43%, mentres que el sindicat CESMCV l'eleva fins al 90%, amb fortes diferències per províncies i condicionades pels servicis mínims.

Boies marines que convertixen dades del Mediterrani en art digital viu

El projecte Coneixement flotant transforma en temps real les dades de boies marines enfront d'Oropesa en art digital i escultures que conviden a reflexionar sobre el patrimoni natural i els anomenats temps liquidos.

Justícia i Fiscalia pacten 200 noves places de fiscals, 20 per a la Comunitat Valenciana

El Ministeri de Justícia i la Fiscalia General de l'Estat acorden el repartiment territorial de 200 noves places de fiscal. La Comunitat Valenciana suma 20 llocs i Madrid, Catalunya i Andalusia concentren el major reforç percentual i en números absoluts.

El Llevant es juga la permanència davant tres rivals europeus i dos finals en el Ciutat

El Llevant tancarà la temporada amb tres eixides davant equips en lluita per Europa i dos dols directes a casa que poden decidir la permanència en LaLiga.