Condemnat a 2 anys de presó per entrar a casa de la seua exparella a Castelló després infringir una ordre d’allunyament

CASTELLÓ, 21 (EUROPA PRESS)-

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a dos anys de presó per dos delictes de trencament de condemna i un altre de violació de domicili a un home que va accedir a la casa de la qual havia sigut la seua parella sense el seu permís malgrat que pesava sobre ell una condemna prèvia que li impedia acostar-se a menys de 150 metres de la víctima i comunicar-se amb ella, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Els fets van succeir sobre les 19.30 hores del 10 de març del 2024 en una localitat de la comarca de la Plana Alta, quan l’home, que ja havia sigut condemnat per un jutjat de Violència sobre la Dona per un delicte de coaccions i un altre d’amenaces, va vulnerar l’ordre d’allunyament i va entrar en el domicili de la víctima usant una clau que li hauria d’haver retornat.

La sentència detalla que, una vegada a l’interior de la casa, on es trobaven la seua exnóvia i els seus dos fills menors, el penat va agafar una porció de cocaïna i una bàscula i es va dirigir a la víctima per a dir-li que li pegaria i que li donava “coratge”, abans de marxar-se.

Poc després, a les 20.47 hores del mateix dia, l’home va enviar un missatge telefònic a la dona en el qual li etzibava que era “dolenta”. La sentència afig que el condemnat ha intentat parlar amb la perjudicada per telèfon amb posterioritat malgrat que sabia que ho tenia prohibit judicialment.

En començar el juí, tramitat mitjançant el procediment del Tribunal del Jurat, el Ministeri Fiscal va presentar escrit de conclusions de conformitat amb la resta de parts, que es van mostrar d’acord en la qualificació jurídica dels fets, la seua autoria i les pena a imposar.

La sentència arreplega que l’existència d’esta conformitat va fer innecessària la constitució del jurat popular i la celebració del juí, motiu pel qual l’Audiència va dictar una sentència ‘in voce’. La sentència ha sigut declarada ferma.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.

Compromís demana auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d’Alacant després de la detenció de Carlos Baño

Compromís ha demanat a la Sindicatura de Comptes auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d'Alacant i reclama al Consell de Transparència revisar el compliment de la llei.

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.

Awa Fam prioritza a Espanya i aparca la WNBA mentres brilla en el Premundial

La pivot de 19 anys del València Basket va apostar per centrar-se en la selecció en el Premundial de Puerto Rico i aparcar, de moment, el seu salt a la WNBA. Va firmar 7 punts davant Nova Zelanda i 9 enfront del Senegal i va avisar del desafiament de jugar contra l'amfitriona.