Condemnat a 2 anys de presó per entrar a casa de la seua exparella a Castelló després infringir una ordre d’allunyament

CASTELLÓ, 21 (EUROPA PRESS)-

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a dos anys de presó per dos delictes de trencament de condemna i un altre de violació de domicili a un home que va accedir a la casa de la qual havia sigut la seua parella sense el seu permís malgrat que pesava sobre ell una condemna prèvia que li impedia acostar-se a menys de 150 metres de la víctima i comunicar-se amb ella, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Els fets van succeir sobre les 19.30 hores del 10 de març del 2024 en una localitat de la comarca de la Plana Alta, quan l’home, que ja havia sigut condemnat per un jutjat de Violència sobre la Dona per un delicte de coaccions i un altre d’amenaces, va vulnerar l’ordre d’allunyament i va entrar en el domicili de la víctima usant una clau que li hauria d’haver retornat.

La sentència detalla que, una vegada a l’interior de la casa, on es trobaven la seua exnóvia i els seus dos fills menors, el penat va agafar una porció de cocaïna i una bàscula i es va dirigir a la víctima per a dir-li que li pegaria i que li donava “coratge”, abans de marxar-se.

Poc després, a les 20.47 hores del mateix dia, l’home va enviar un missatge telefònic a la dona en el qual li etzibava que era “dolenta”. La sentència afig que el condemnat ha intentat parlar amb la perjudicada per telèfon amb posterioritat malgrat que sabia que ho tenia prohibit judicialment.

En començar el juí, tramitat mitjançant el procediment del Tribunal del Jurat, el Ministeri Fiscal va presentar escrit de conclusions de conformitat amb la resta de parts, que es van mostrar d’acord en la qualificació jurídica dels fets, la seua autoria i les pena a imposar.

La sentència arreplega que l’existència d’esta conformitat va fer innecessària la constitució del jurat popular i la celebració del juí, motiu pel qual l’Audiència va dictar una sentència ‘in voce’. La sentència ha sigut declarada ferma.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.