Condemnat a 2 anys de presó per entrar a casa de la seua exparella a Castelló després infringir una ordre d’allunyament

CASTELLÓ, 21 (EUROPA PRESS)-

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a dos anys de presó per dos delictes de trencament de condemna i un altre de violació de domicili a un home que va accedir a la casa de la qual havia sigut la seua parella sense el seu permís malgrat que pesava sobre ell una condemna prèvia que li impedia acostar-se a menys de 150 metres de la víctima i comunicar-se amb ella, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Els fets van succeir sobre les 19.30 hores del 10 de març del 2024 en una localitat de la comarca de la Plana Alta, quan l’home, que ja havia sigut condemnat per un jutjat de Violència sobre la Dona per un delicte de coaccions i un altre d’amenaces, va vulnerar l’ordre d’allunyament i va entrar en el domicili de la víctima usant una clau que li hauria d’haver retornat.

La sentència detalla que, una vegada a l’interior de la casa, on es trobaven la seua exnóvia i els seus dos fills menors, el penat va agafar una porció de cocaïna i una bàscula i es va dirigir a la víctima per a dir-li que li pegaria i que li donava “coratge”, abans de marxar-se.

Poc després, a les 20.47 hores del mateix dia, l’home va enviar un missatge telefònic a la dona en el qual li etzibava que era “dolenta”. La sentència afig que el condemnat ha intentat parlar amb la perjudicada per telèfon amb posterioritat malgrat que sabia que ho tenia prohibit judicialment.

En començar el juí, tramitat mitjançant el procediment del Tribunal del Jurat, el Ministeri Fiscal va presentar escrit de conclusions de conformitat amb la resta de parts, que es van mostrar d’acord en la qualificació jurídica dels fets, la seua autoria i les pena a imposar.

La sentència arreplega que l’existència d’esta conformitat va fer innecessària la constitució del jurat popular i la celebració del juí, motiu pel qual l’Audiència va dictar una sentència ‘in voce’. La sentència ha sigut declarada ferma.

Anuncios

Últimes notícies

Detingut a València després d’atracar una farmàcia amb un ganivet i fugir a peu

La Policia Nacional deté a València a un home de 62 anys després d'atracar una farmàcia armat amb un ganivet i fugir a peu sense aconseguir emportar-se la recaptació.

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.