Condemnat a 2 anys de presó per entrar a casa de la seua exparella a Castelló després infringir una ordre d’allunyament

CASTELLÓ, 21 (EUROPA PRESS)-

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a dos anys de presó per dos delictes de trencament de condemna i un altre de violació de domicili a un home que va accedir a la casa de la qual havia sigut la seua parella sense el seu permís malgrat que pesava sobre ell una condemna prèvia que li impedia acostar-se a menys de 150 metres de la víctima i comunicar-se amb ella, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Els fets van succeir sobre les 19.30 hores del 10 de març del 2024 en una localitat de la comarca de la Plana Alta, quan l’home, que ja havia sigut condemnat per un jutjat de Violència sobre la Dona per un delicte de coaccions i un altre d’amenaces, va vulnerar l’ordre d’allunyament i va entrar en el domicili de la víctima usant una clau que li hauria d’haver retornat.

La sentència detalla que, una vegada a l’interior de la casa, on es trobaven la seua exnóvia i els seus dos fills menors, el penat va agafar una porció de cocaïna i una bàscula i es va dirigir a la víctima per a dir-li que li pegaria i que li donava “coratge”, abans de marxar-se.

Poc després, a les 20.47 hores del mateix dia, l’home va enviar un missatge telefònic a la dona en el qual li etzibava que era “dolenta”. La sentència afig que el condemnat ha intentat parlar amb la perjudicada per telèfon amb posterioritat malgrat que sabia que ho tenia prohibit judicialment.

En començar el juí, tramitat mitjançant el procediment del Tribunal del Jurat, el Ministeri Fiscal va presentar escrit de conclusions de conformitat amb la resta de parts, que es van mostrar d’acord en la qualificació jurídica dels fets, la seua autoria i les pena a imposar.

La sentència arreplega que l’existència d’esta conformitat va fer innecessària la constitució del jurat popular i la celebració del juí, motiu pel qual l’Audiència va dictar una sentència ‘in voce’. La sentència ha sigut declarada ferma.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.