Condemnat a quatre anys de presó un turista per agredir sexualment al seu fill menor a València durant les vacances

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a quatre anys i dos mesos de presó per un delicte d’agressió sexual amb agreujant de parentiu a un turista que va sotmetre a tocaments al seu fill menor d’edat i es va masturbar davant d’ell en un apartament en el qual tots dos estaven passant les vacances.

La sentència establix també per al penat la inhabilitació per a l’exercici de la pàtria potestat, la tutela o l’acolliment durant sis anys. A més no podrà acostar-se a menys de 200 metres ni comunicar-se amb la víctima durant el mateix període, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La Sala li imposa així mateix l’obligació d’una indemnització al xiquet amb 5.000 euros pels danys morals, doncs va necessitar tractament psicològic i va començar a tenir mals resultats escolars a conseqüència dels fets.

El condemnat i el seu fill, que tenia 14 anys en este moment, van arribar a València procedents de França el 16 de juliol del 2024 i es van allotjar en un apartament turístic de la ciutat que tenia un llit doble.

Els pares del menor estaven divorciats en règim de custòdia compartida segons la qual el xiquet residia durant el curs acadèmic amb la seua mare, a França, i passava les vacances amb el seu pare.

La resolució considera provat que la nit del 17 de juliol el pare va deixar al xiquet en l’habitació i es va anar a una discoteca, per a tornar hores després i ficar-se al llit junt amb ell, que estava dormit en estos moments. Al matí, l’home va sotmetre a tocaments al seu fill al mateix temps que es va masturbar davant d’ell.

VA DEMANAR AJUDA EN RECEPCIÓ

El menor va quedar en estat de xoc i es va introduir en el bany, des d’on va telefonar a la seua mare i li va explicar l’ocorregut. A continuació, va baixar fins a la recepció de l’establiment en el qual pernoctaven i va ser atès per l’encarregada del mateix, fins que va arribar la Policia, que li va traslladar a un centre hospitalari perquè ho atengueren.

En la sentència, el tribunal considera acreditats els fets que s’atribuïen al processament a partir a la declaració de la víctima, en el relat de la qual aprecia versemblança amb corroboracions com les declaracions de l’encarregada de l’establiment on van passar la nit, la pediatra que va atendre al menor, la mare o els policies que es van personar en el lloc dels fets.

NO HI HA RESSENTIMENT NI ENEMISTAT

A més, amb la prova practicada en el juí la Sala no aprecia «l’existència d’un mòbil de ressentiment, enemistat o d’una altra índole» en el relat del xiquet, qui va explicar en el juí que la relació amb el seu progenitor era molt bona però després dels fets ell va entrar «en pànic» perquè «no es podia creure el que estava passant».

La sentència no és ferma i es pot recórrer davant de la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.