Anuncios

Condemnat a quatre anys de presó un turista per agredir sexualment al seu fill menor a València durant les vacances

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a quatre anys i dos mesos de presó per un delicte d’agressió sexual amb agreujant de parentiu a un turista que va sotmetre a tocaments al seu fill menor d’edat i es va masturbar davant d’ell en un apartament en el qual tots dos estaven passant les vacances.

Anuncios

La sentència establix també per al penat la inhabilitació per a l’exercici de la pàtria potestat, la tutela o l’acolliment durant sis anys. A més no podrà acostar-se a menys de 200 metres ni comunicar-se amb la víctima durant el mateix període, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La Sala li imposa així mateix l’obligació d’una indemnització al xiquet amb 5.000 euros pels danys morals, doncs va necessitar tractament psicològic i va començar a tenir mals resultats escolars a conseqüència dels fets.

El condemnat i el seu fill, que tenia 14 anys en este moment, van arribar a València procedents de França el 16 de juliol del 2024 i es van allotjar en un apartament turístic de la ciutat que tenia un llit doble.

Els pares del menor estaven divorciats en règim de custòdia compartida segons la qual el xiquet residia durant el curs acadèmic amb la seua mare, a França, i passava les vacances amb el seu pare.

La resolució considera provat que la nit del 17 de juliol el pare va deixar al xiquet en l’habitació i es va anar a una discoteca, per a tornar hores després i ficar-se al llit junt amb ell, que estava dormit en estos moments. Al matí, l’home va sotmetre a tocaments al seu fill al mateix temps que es va masturbar davant d’ell.

VA DEMANAR AJUDA EN RECEPCIÓ

El menor va quedar en estat de xoc i es va introduir en el bany, des d’on va telefonar a la seua mare i li va explicar l’ocorregut. A continuació, va baixar fins a la recepció de l’establiment en el qual pernoctaven i va ser atès per l’encarregada del mateix, fins que va arribar la Policia, que li va traslladar a un centre hospitalari perquè ho atengueren.

En la sentència, el tribunal considera acreditats els fets que s’atribuïen al processament a partir a la declaració de la víctima, en el relat de la qual aprecia versemblança amb corroboracions com les declaracions de l’encarregada de l’establiment on van passar la nit, la pediatra que va atendre al menor, la mare o els policies que es van personar en el lloc dels fets.

NO HI HA RESSENTIMENT NI ENEMISTAT

A més, amb la prova practicada en el juí la Sala no aprecia “l’existència d’un mòbil de ressentiment, enemistat o d’una altra índole” en el relat del xiquet, qui va explicar en el juí que la relació amb el seu progenitor era molt bona però després dels fets ell va entrar “en pànic” perquè “no es podia creure el que estava passant”.

La sentència no és ferma i es pot recórrer davant de la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.

Les tempestes es generalitzen a Espanya amb xàfecs torrencials i risc de crescudes

Un tàlveg d'aire fred dispara la inestabilitat en quasi tota Espanya amb tempestes molt intenses al Mediterrani, registres torrencials a Alzira i risc de crescudes sobtades en la conca de l'Ebre.
Anuncios