Condemnat a quatre anys de presó un turista per agredir sexualment al seu fill menor a València durant les vacances

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a quatre anys i dos mesos de presó per un delicte d’agressió sexual amb agreujant de parentiu a un turista que va sotmetre a tocaments al seu fill menor d’edat i es va masturbar davant d’ell en un apartament en el qual tots dos estaven passant les vacances.

La sentència establix també per al penat la inhabilitació per a l’exercici de la pàtria potestat, la tutela o l’acolliment durant sis anys. A més no podrà acostar-se a menys de 200 metres ni comunicar-se amb la víctima durant el mateix període, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La Sala li imposa així mateix l’obligació d’una indemnització al xiquet amb 5.000 euros pels danys morals, doncs va necessitar tractament psicològic i va començar a tenir mals resultats escolars a conseqüència dels fets.

El condemnat i el seu fill, que tenia 14 anys en este moment, van arribar a València procedents de França el 16 de juliol del 2024 i es van allotjar en un apartament turístic de la ciutat que tenia un llit doble.

Els pares del menor estaven divorciats en règim de custòdia compartida segons la qual el xiquet residia durant el curs acadèmic amb la seua mare, a França, i passava les vacances amb el seu pare.

La resolució considera provat que la nit del 17 de juliol el pare va deixar al xiquet en l’habitació i es va anar a una discoteca, per a tornar hores després i ficar-se al llit junt amb ell, que estava dormit en estos moments. Al matí, l’home va sotmetre a tocaments al seu fill al mateix temps que es va masturbar davant d’ell.

VA DEMANAR AJUDA EN RECEPCIÓ

El menor va quedar en estat de xoc i es va introduir en el bany, des d’on va telefonar a la seua mare i li va explicar l’ocorregut. A continuació, va baixar fins a la recepció de l’establiment en el qual pernoctaven i va ser atès per l’encarregada del mateix, fins que va arribar la Policia, que li va traslladar a un centre hospitalari perquè ho atengueren.

En la sentència, el tribunal considera acreditats els fets que s’atribuïen al processament a partir a la declaració de la víctima, en el relat de la qual aprecia versemblança amb corroboracions com les declaracions de l’encarregada de l’establiment on van passar la nit, la pediatra que va atendre al menor, la mare o els policies que es van personar en el lloc dels fets.

NO HI HA RESSENTIMENT NI ENEMISTAT

A més, amb la prova practicada en el juí la Sala no aprecia «l’existència d’un mòbil de ressentiment, enemistat o d’una altra índole» en el relat del xiquet, qui va explicar en el juí que la relació amb el seu progenitor era molt bona però després dels fets ell va entrar «en pànic» perquè «no es podia creure el que estava passant».

La sentència no és ferma i es pot recórrer davant de la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Catalá recorda que només un de sis festivals seguix a la Ciutat de les Arts per la sentència acústica

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que només el festival de Les Arts es manté a la Ciutat de les Arts després d'una sentència per contaminació acústica, i atribueix a CACSA i als promotors la decisió de conservar l'emplaçament.

Borja Sémper exigix a Pedro Sánchez eleccions per a posar fi a la degradació política

El portaveu del PP, Borja Sémper, reclama a Pedro Sánchez que dissolga les Corts i convoque eleccions en considerar insostenible la situació política i els casos de corrupció. Ho ha dit a València, on ha afirmat que la degradació política espanyola ha d'acabar donant la paraula als ciutadans.

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.