12.3 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Condemnat a quatre anys de presó un turista per agredir sexualment al seu fill menor a València durant les vacances

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a quatre anys i dos mesos de presó per un delicte d’agressió sexual amb agreujant de parentiu a un turista que va sotmetre a tocaments al seu fill menor d’edat i es va masturbar davant d’ell en un apartament en el qual tots dos estaven passant les vacances.

La sentència establix també per al penat la inhabilitació per a l’exercici de la pàtria potestat, la tutela o l’acolliment durant sis anys. A més no podrà acostar-se a menys de 200 metres ni comunicar-se amb la víctima durant el mateix període, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La Sala li imposa així mateix l’obligació d’una indemnització al xiquet amb 5.000 euros pels danys morals, doncs va necessitar tractament psicològic i va començar a tenir mals resultats escolars a conseqüència dels fets.

El condemnat i el seu fill, que tenia 14 anys en este moment, van arribar a València procedents de França el 16 de juliol del 2024 i es van allotjar en un apartament turístic de la ciutat que tenia un llit doble.

Els pares del menor estaven divorciats en règim de custòdia compartida segons la qual el xiquet residia durant el curs acadèmic amb la seua mare, a França, i passava les vacances amb el seu pare.

La resolució considera provat que la nit del 17 de juliol el pare va deixar al xiquet en l’habitació i es va anar a una discoteca, per a tornar hores després i ficar-se al llit junt amb ell, que estava dormit en estos moments. Al matí, l’home va sotmetre a tocaments al seu fill al mateix temps que es va masturbar davant d’ell.

VA DEMANAR AJUDA EN RECEPCIÓ

El menor va quedar en estat de xoc i es va introduir en el bany, des d’on va telefonar a la seua mare i li va explicar l’ocorregut. A continuació, va baixar fins a la recepció de l’establiment en el qual pernoctaven i va ser atès per l’encarregada del mateix, fins que va arribar la Policia, que li va traslladar a un centre hospitalari perquè ho atengueren.

En la sentència, el tribunal considera acreditats els fets que s’atribuïen al processament a partir a la declaració de la víctima, en el relat de la qual aprecia versemblança amb corroboracions com les declaracions de l’encarregada de l’establiment on van passar la nit, la pediatra que va atendre al menor, la mare o els policies que es van personar en el lloc dels fets.

NO HI HA RESSENTIMENT NI ENEMISTAT

A més, amb la prova practicada en el juí la Sala no aprecia “l’existència d’un mòbil de ressentiment, enemistat o d’una altra índole” en el relat del xiquet, qui va explicar en el juí que la relació amb el seu progenitor era molt bona però després dels fets ell va entrar “en pànic” perquè “no es podia creure el que estava passant”.

La sentència no és ferma i es pot recórrer davant de la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.