23 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

Condemnat a quatre anys de presó un turista per agredir sexualment al seu fill menor a València durant les vacances

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La Secció Quarta de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a quatre anys i dos mesos de presó per un delicte d’agressió sexual amb agreujant de parentiu a un turista que va sotmetre a tocaments al seu fill menor d’edat i es va masturbar davant d’ell en un apartament en el qual tots dos estaven passant les vacances.

La sentència establix també per al penat la inhabilitació per a l’exercici de la pàtria potestat, la tutela o l’acolliment durant sis anys. A més no podrà acostar-se a menys de 200 metres ni comunicar-se amb la víctima durant el mateix període, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La Sala li imposa així mateix l’obligació d’una indemnització al xiquet amb 5.000 euros pels danys morals, doncs va necessitar tractament psicològic i va començar a tenir mals resultats escolars a conseqüència dels fets.

El condemnat i el seu fill, que tenia 14 anys en este moment, van arribar a València procedents de França el 16 de juliol del 2024 i es van allotjar en un apartament turístic de la ciutat que tenia un llit doble.

Els pares del menor estaven divorciats en règim de custòdia compartida segons la qual el xiquet residia durant el curs acadèmic amb la seua mare, a França, i passava les vacances amb el seu pare.

La resolució considera provat que la nit del 17 de juliol el pare va deixar al xiquet en l’habitació i es va anar a una discoteca, per a tornar hores després i ficar-se al llit junt amb ell, que estava dormit en estos moments. Al matí, l’home va sotmetre a tocaments al seu fill al mateix temps que es va masturbar davant d’ell.

VA DEMANAR AJUDA EN RECEPCIÓ

El menor va quedar en estat de xoc i es va introduir en el bany, des d’on va telefonar a la seua mare i li va explicar l’ocorregut. A continuació, va baixar fins a la recepció de l’establiment en el qual pernoctaven i va ser atès per l’encarregada del mateix, fins que va arribar la Policia, que li va traslladar a un centre hospitalari perquè ho atengueren.

En la sentència, el tribunal considera acreditats els fets que s’atribuïen al processament a partir a la declaració de la víctima, en el relat de la qual aprecia versemblança amb corroboracions com les declaracions de l’encarregada de l’establiment on van passar la nit, la pediatra que va atendre al menor, la mare o els policies que es van personar en el lloc dels fets.

NO HI HA RESSENTIMENT NI ENEMISTAT

A més, amb la prova practicada en el juí la Sala no aprecia “l’existència d’un mòbil de ressentiment, enemistat o d’una altra índole” en el relat del xiquet, qui va explicar en el juí que la relació amb el seu progenitor era molt bona però després dels fets ell va entrar “en pànic” perquè “no es podia creure el que estava passant”.

La sentència no és ferma i es pot recórrer davant de la Sala civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

El Consell critica la fi de la pròrroga nuclear i reivindica el paper clau de Cofrentes

El Consell ha criticat la decisió de no prorrogar les centrals nuclears i ha defés que Cofrentes és clau per al subministrament i la competitivitat. Ha demanat revisar l'acord de tancament de 2019.

Alacant, Ministeri i Consell agilitzen la rehabilitació de la biblioteca Azorín

Ajuntament, Consell i Ministeri han alineat els últims tràmits per a la reforma interior de la biblioteca Azorín, la principal de la província. La coordinació tècnica pretén que les obres arranquen en poques setmanes i es compatibilitzen amb la protecció patrimonial de l'entorn.

Huit pianos de cua omplin de música les places de València

Huit pianos de cua s'han instal·lat en places de València i han acostat la música a tots els públics amb la iniciativa 'La teua ciutat s'ompli de pianos', emmarcada a València Music City.

Tres detinguts per l’homicidi d’un home després de robar-li el mòbil a Torrevieja

Tres jóvens de 21 i 22 anys han sigut detinguts per la mort d'un home suec de 30 anys després del robatori del seu mòbil. La víctima va ser arrossegada amb un cotxe i va morir quatre dies després.

Folgat marca el ritme en Moto2 i Moreira es queda fora de la segona classificació a Cheste

Daniel Holgado va ser el més ràpid en la pràctica oficial de Moto2 a Cheste i va batre dos vegades el rècord de la categoria. El líder Diogo Moreira va acabar 19é i haurà de passar per la primera classificació.

Els bombers de València es van reforçar com si tota la província estiguera en roig per la DANA

El Consorci Provincial de Bombers de València va blindar el seu operatiu durant la DANA amb un reforç equivalent al nivell roig en tota la província. La decisió es va sustentar en una cadena d'avisos i va quedar documentada en un informe remés al jutjat que investiga la gestió de l'episodi.

Armengol advoca per eleccions anticipades en la Comunitat Valenciana davant una situació ‘dramàtica’

Francina Armengol ha defés un avançament electoral en la Comunitat Valenciana en qualificar de 'dramàtica' la situació política i social. Ha lligat la seua postura a la dimissió de Carlos Mazón i a la necessitat que Diana Morant romanga a València.

David Almansa va manar a Cheste i set espanyols van entrar directes a la Q2 de Moto3

David Almansa (Honda) es va imposar en la pràctica oficial de Moto3 a Cheste amb 1.37.333 i va assegurar la passada directa a la Q2. Set espanyols es van situar entre els catorze més ràpids, amb Ángel Piqueras i Adrián Cruces també classificats.