Condemnat a tres anys i 10 mesos de presó ‘El Tuvi’ per ofegar a la seua exparella i infringir l’ordre d’allunyament

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a tres anys de presó a David S.O., àlies ‘El Tuvi’, per un delicte de lesions contra la seua exparella a la qual va ofegar el 2020 i, a més, a altres deu mesos presó per infringir l’ordre d’allunyament que tenia contra ella.

En la sentència, datada el 12 de juliol i consultada per Europa Press, es dona per provat que ‘El Tuvi’ –qui també està processat pel presumpte assassinat de Wafaa Sebbah, de 19 anys, al novembre del 2019–, després d’una discussió, va agafar a la seua víctima pel coll amb la mà i la va estrènyer amb força, però ella va forcejar i es va poder soltar. Quan la dona va començar a xisclar, ell va tornar a agafar-la per darrere i amb l’avantbraç li va estrènyer amb força el coll fins que va cessar en la seua acció, la va soltar i ella va caure al sòl. Com a resultat d’esta agressió, la dona va patir múltiples lesions.

En el juí, l’acusat va admetre que va escanyar al seu llavors parella, contra la qual tenia imposada una ordre d’allunyament, però va negar que tinguera intenció de matar-la: “Van ser uns segons. Vaig parar perquè no volia fer-li mal. Va començar a pegar-me i a cridar-me i la vaig reduir”, va dir.

Ara, en la resolució judicial, la Sala considera “creïble la declaració de la víctima, i versemblant el relat en el que concernix al fet nuclear que és objecte d’acusació: que el processament li va estrènyer del coll i que ho va fer conscient i voluntàriament”.

No obstant això, dissentix de les qualificacions efectuades pel Ministeri Públic i l’acusació particular per considerar que “no s’ha acreditat en l’acusat la concurrència de l’ànim de matar i sí del de lesionar, havent de concórrer el perquè la conducta encaixe en el tipus delictiu d’homicidi, tot i que este siga en una forma imperfecta d’execució”.

“En definitiva, per a la temptativa s’exigix el mateix dol que per al delicte consumat. Per això, respecte de la temptativa d’homicidi val tant el directe com l’eventual. La diferència entre temptativa i consumació no es troba en l’element subjectiu, sinó en l’objectiu, en tant que per a la consumació cal que es produïsca el resultat previst com a element del tipus dolós corresponent”, argumenten els magistrats.

DOL DE MATAR

I afig que, del conjunt de circumstàncies, “no pot inferir-se un dol de matar, ni tan sols eventual, en l’acusat, ja que ell una vegada iniciada l’execució dels seus actes, va desistir voluntàriament de continuar amb la mateixa, desprenent-se de la seua pròpia actuació que no tenia intenció de causar la mort de la seua exparella, ni li la va representar com a probable, atès que va desistir de la seua acció pocs segons després de realitzar-la, a la vista de la concreta entitat de les lesions que va causar a la víctima conforme s’ha exposat anteriorment, i de la seua actuació posterior després de la comissió d’estos fets”.

En conseqüència, conclou que els fets són constitutius d’un delicte de lesions, en la seua modalitat agreujada de l’article 148.4º del Codi Penal, per haver sigut la víctima companya sentimental de l’acusat, no apreciant-se l’existència del delicte d’homicidi intentat objecte de les acusacions.

Per tot això, l’Audiència condemna a ‘El Tuvi’ com a autor d’un delicte de trencament de mesura cautelar i un altre de lesions. Pel delicte de trencament de la mesura cautelar, li imposa deu mesos de presó, mentre que pel de lesions, tres la víctima a menys de 600 metres, el seu domicili, lloc de treball o qualsevol un altre freqüentat per esta. Per contra, se li absol dels delictes contra l’administració de justícia i d’homicidi intentat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.