16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Condemnat a tres anys i 10 mesos de presó ‘El Tuvi’ per ofegar a la seua exparella i infringir l’ordre d’allunyament

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a tres anys de presó a David S.O., àlies ‘El Tuvi’, per un delicte de lesions contra la seua exparella a la qual va ofegar el 2020 i, a més, a altres deu mesos presó per infringir l’ordre d’allunyament que tenia contra ella.

En la sentència, datada el 12 de juliol i consultada per Europa Press, es dona per provat que ‘El Tuvi’ –qui també està processat pel presumpte assassinat de Wafaa Sebbah, de 19 anys, al novembre del 2019–, després d’una discussió, va agafar a la seua víctima pel coll amb la mà i la va estrènyer amb força, però ella va forcejar i es va poder soltar. Quan la dona va començar a xisclar, ell va tornar a agafar-la per darrere i amb l’avantbraç li va estrènyer amb força el coll fins que va cessar en la seua acció, la va soltar i ella va caure al sòl. Com a resultat d’esta agressió, la dona va patir múltiples lesions.

En el juí, l’acusat va admetre que va escanyar al seu llavors parella, contra la qual tenia imposada una ordre d’allunyament, però va negar que tinguera intenció de matar-la: “Van ser uns segons. Vaig parar perquè no volia fer-li mal. Va començar a pegar-me i a cridar-me i la vaig reduir”, va dir.

Ara, en la resolució judicial, la Sala considera “creïble la declaració de la víctima, i versemblant el relat en el que concernix al fet nuclear que és objecte d’acusació: que el processament li va estrènyer del coll i que ho va fer conscient i voluntàriament”.

No obstant això, dissentix de les qualificacions efectuades pel Ministeri Públic i l’acusació particular per considerar que “no s’ha acreditat en l’acusat la concurrència de l’ànim de matar i sí del de lesionar, havent de concórrer el perquè la conducta encaixe en el tipus delictiu d’homicidi, tot i que este siga en una forma imperfecta d’execució”.

“En definitiva, per a la temptativa s’exigix el mateix dol que per al delicte consumat. Per això, respecte de la temptativa d’homicidi val tant el directe com l’eventual. La diferència entre temptativa i consumació no es troba en l’element subjectiu, sinó en l’objectiu, en tant que per a la consumació cal que es produïsca el resultat previst com a element del tipus dolós corresponent”, argumenten els magistrats.

DOL DE MATAR

I afig que, del conjunt de circumstàncies, “no pot inferir-se un dol de matar, ni tan sols eventual, en l’acusat, ja que ell una vegada iniciada l’execució dels seus actes, va desistir voluntàriament de continuar amb la mateixa, desprenent-se de la seua pròpia actuació que no tenia intenció de causar la mort de la seua exparella, ni li la va representar com a probable, atès que va desistir de la seua acció pocs segons després de realitzar-la, a la vista de la concreta entitat de les lesions que va causar a la víctima conforme s’ha exposat anteriorment, i de la seua actuació posterior després de la comissió d’estos fets”.

En conseqüència, conclou que els fets són constitutius d’un delicte de lesions, en la seua modalitat agreujada de l’article 148.4º del Codi Penal, per haver sigut la víctima companya sentimental de l’acusat, no apreciant-se l’existència del delicte d’homicidi intentat objecte de les acusacions.

Per tot això, l’Audiència condemna a ‘El Tuvi’ com a autor d’un delicte de trencament de mesura cautelar i un altre de lesions. Pel delicte de trencament de la mesura cautelar, li imposa deu mesos de presó, mentre que pel de lesions, tres la víctima a menys de 600 metres, el seu domicili, lloc de treball o qualsevol un altre freqüentat per esta. Per contra, se li absol dels delictes contra l’administració de justícia i d’homicidi intentat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marcelino no perd davant el València com a local des de 2014

El tècnic del Vila-real encadena cinc partits a casa sense perdre davant el València des de 2014, amb marcadors curts. El seu equip rep als de Mestalla este diumenge.

El director general d’Innovació en Emergències demana el seu cessament i la Generalitat estudia relleus

Raúl Quílez ha demanat el seu cessament com a director general d'Innovació en Emergències i la Generalitat estudia renovar la cúpula. El Consell preveu un relleu ordenat sense buits de gestió mentres avança la causa sobre la DANA.

El Consell defén que Barcala ha actuat amb rapidesa i descarta demanar la seua dimissió

El Consell ha recolzat a Luis Barcala per la polèmica de les VPO i no contempla demanar la seua dimissió. Veu legal la VPO adquirida per la seua esposa i trasllada el cas a Policia i Fiscalia mentres reforça els controls.

Investiguen a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per un presumpte delicte d'agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat en un institut de Vinaròs. El centre va denunciar els fets, ocorreguts el dimarts, i les diligències continuen obertes.

Barcala denuncia una cacera i afirma que continuarà investigant les vivendes públiques

Luis Barcala ha denunciat ser víctima d'una 'cacera' contra ell i la seua família i ha reiterat que continuarà la investigació sobre l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan.

Enith Saló i Fiamma Benítez, convocades per Espanya per a l’arrancada de la classificació al Mundial 2027

Sonia Bermúdez ha citat a Enith Saló i Fiamma Benítez per a l'inici de la classificació al Mundial 2027. Espanya es mesura a Islàndia i Ucraïna al març.

Pedro Martínez trasllada la pressió al Reial Madrid i apel·la a la il·lusió del València Basket

Pedro Martínez va situar al Reial Madrid com a favorit i va afirmar que el València Basket arriba amb il·lusió per competir. Va destacar l''exhibició' blanca en quarts.

Costello subratlla el paper de Montero com a clau del València Basket davant el Reial Madrid

Costello va assenyalar a Montero com a termòmetre del València Basket després de la passada a semifinals. Va confirmar que jugarà malgrat molèsties i va assumir la dificultat del Reial Madrid.