11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Condemnat a tres anys i 10 mesos de presó ‘El Tuvi’ per ofegar a la seua exparella i infringir l’ordre d’allunyament

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a tres anys de presó a David S.O., àlies ‘El Tuvi’, per un delicte de lesions contra la seua exparella a la qual va ofegar el 2020 i, a més, a altres deu mesos presó per infringir l’ordre d’allunyament que tenia contra ella.

En la sentència, datada el 12 de juliol i consultada per Europa Press, es dona per provat que ‘El Tuvi’ –qui també està processat pel presumpte assassinat de Wafaa Sebbah, de 19 anys, al novembre del 2019–, després d’una discussió, va agafar a la seua víctima pel coll amb la mà i la va estrènyer amb força, però ella va forcejar i es va poder soltar. Quan la dona va començar a xisclar, ell va tornar a agafar-la per darrere i amb l’avantbraç li va estrènyer amb força el coll fins que va cessar en la seua acció, la va soltar i ella va caure al sòl. Com a resultat d’esta agressió, la dona va patir múltiples lesions.

En el juí, l’acusat va admetre que va escanyar al seu llavors parella, contra la qual tenia imposada una ordre d’allunyament, però va negar que tinguera intenció de matar-la: “Van ser uns segons. Vaig parar perquè no volia fer-li mal. Va començar a pegar-me i a cridar-me i la vaig reduir”, va dir.

Ara, en la resolució judicial, la Sala considera “creïble la declaració de la víctima, i versemblant el relat en el que concernix al fet nuclear que és objecte d’acusació: que el processament li va estrènyer del coll i que ho va fer conscient i voluntàriament”.

No obstant això, dissentix de les qualificacions efectuades pel Ministeri Públic i l’acusació particular per considerar que “no s’ha acreditat en l’acusat la concurrència de l’ànim de matar i sí del de lesionar, havent de concórrer el perquè la conducta encaixe en el tipus delictiu d’homicidi, tot i que este siga en una forma imperfecta d’execució”.

“En definitiva, per a la temptativa s’exigix el mateix dol que per al delicte consumat. Per això, respecte de la temptativa d’homicidi val tant el directe com l’eventual. La diferència entre temptativa i consumació no es troba en l’element subjectiu, sinó en l’objectiu, en tant que per a la consumació cal que es produïsca el resultat previst com a element del tipus dolós corresponent”, argumenten els magistrats.

DOL DE MATAR

I afig que, del conjunt de circumstàncies, “no pot inferir-se un dol de matar, ni tan sols eventual, en l’acusat, ja que ell una vegada iniciada l’execució dels seus actes, va desistir voluntàriament de continuar amb la mateixa, desprenent-se de la seua pròpia actuació que no tenia intenció de causar la mort de la seua exparella, ni li la va representar com a probable, atès que va desistir de la seua acció pocs segons després de realitzar-la, a la vista de la concreta entitat de les lesions que va causar a la víctima conforme s’ha exposat anteriorment, i de la seua actuació posterior després de la comissió d’estos fets”.

En conseqüència, conclou que els fets són constitutius d’un delicte de lesions, en la seua modalitat agreujada de l’article 148.4º del Codi Penal, per haver sigut la víctima companya sentimental de l’acusat, no apreciant-se l’existència del delicte d’homicidi intentat objecte de les acusacions.

Per tot això, l’Audiència condemna a ‘El Tuvi’ com a autor d’un delicte de trencament de mesura cautelar i un altre de lesions. Pel delicte de trencament de la mesura cautelar, li imposa deu mesos de presó, mentre que pel de lesions, tres la víctima a menys de 600 metres, el seu domicili, lloc de treball o qualsevol un altre freqüentat per esta. Per contra, se li absol dels delictes contra l’administració de justícia i d’homicidi intentat.

Últimes notícies

Mor un jove de 19 anys en ennuegar-se amb un grilló de mandarina a Alacant

Un jove de 19 anys ha mort a la Platja de Sant Joan després d'ennuegar-se amb un grilló de mandarina mentres estava amb amics. Els equips d'emergència no han aconseguit reanimar-ho i s'ha ordenat l'autòpsia.

Corberán crida a rebel·lar-se en Lliga davant el Getafe

El tècnic del València apel·la a caràcter i determinació per a competir en el Coliseum després de menys de 72 hores de descans. Assenyala pilota parada, transicions i defensa com a claus.

Final per la supervivència: Getafe i València es juguen aire en el Coliseum

Getafe i València disputen un dol directe per la permanència. Els azulones arriben en mala ratxa i amb tres reforços, mentres els che busquen el seu primer triomf fora.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia. Hi ha 19 detinguts, 121 víctimes identificades i 57 comptes bloquejats.

Montero critica als barons del PP per parlar sense propostes sobre finançament autonòmic

La vicepresidenta primera ha retret al PP que convoque un cim per a debatre sense plantejar alternatives i ha defés una proposta de 21.000 milions.

La família del naufragi a Indonèsia s’acomiada entre dolor i pau i demana justícia

L'única supervivent adulta del naufragi a Indonèsia ha agraït el suport en el funeral a València i ha reclamat una justícia sense odi ni rancor. La família demana a la societat que no s'oblide i recorda que seguix desaparegut un xiquet.

El PSPV impulsa mocions en tots els ajuntaments per a recolzar el nou model de finançament

El PSPV-PSOE presentarà mocions en tots els ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a recolzar el nou sistema de finançament autonòmic. La proposta preveu 21.000 milions extra i 3.669 per a la Comunitat en 2027, amb impacte directe en servicis públics

El València busca arrabassar el lideratge i el dia extra de Copa al Reial Madrid

El València visita al líder Reial Madrid en un dol que marca el primer lloc al tancament de la primera volta i atorga jugar les habitacions de Copa en dijous amb dia extra si hi ha passe a semifinals. El resultat condiciona també la condició de cap de sèrie i l'encreuament en el torneig.