12.5 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Condemnat a tres anys i 10 mesos de presó ‘El Tuvi’ per ofegar a la seua exparella i infringir l’ordre d’allunyament

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a tres anys de presó a David S.O., àlies ‘El Tuvi’, per un delicte de lesions contra la seua exparella a la qual va ofegar el 2020 i, a més, a altres deu mesos presó per infringir l’ordre d’allunyament que tenia contra ella.

En la sentència, datada el 12 de juliol i consultada per Europa Press, es dona per provat que ‘El Tuvi’ –qui també està processat pel presumpte assassinat de Wafaa Sebbah, de 19 anys, al novembre del 2019–, després d’una discussió, va agafar a la seua víctima pel coll amb la mà i la va estrènyer amb força, però ella va forcejar i es va poder soltar. Quan la dona va començar a xisclar, ell va tornar a agafar-la per darrere i amb l’avantbraç li va estrènyer amb força el coll fins que va cessar en la seua acció, la va soltar i ella va caure al sòl. Com a resultat d’esta agressió, la dona va patir múltiples lesions.

En el juí, l’acusat va admetre que va escanyar al seu llavors parella, contra la qual tenia imposada una ordre d’allunyament, però va negar que tinguera intenció de matar-la: “Van ser uns segons. Vaig parar perquè no volia fer-li mal. Va començar a pegar-me i a cridar-me i la vaig reduir”, va dir.

Ara, en la resolució judicial, la Sala considera “creïble la declaració de la víctima, i versemblant el relat en el que concernix al fet nuclear que és objecte d’acusació: que el processament li va estrènyer del coll i que ho va fer conscient i voluntàriament”.

No obstant això, dissentix de les qualificacions efectuades pel Ministeri Públic i l’acusació particular per considerar que “no s’ha acreditat en l’acusat la concurrència de l’ànim de matar i sí del de lesionar, havent de concórrer el perquè la conducta encaixe en el tipus delictiu d’homicidi, tot i que este siga en una forma imperfecta d’execució”.

“En definitiva, per a la temptativa s’exigix el mateix dol que per al delicte consumat. Per això, respecte de la temptativa d’homicidi val tant el directe com l’eventual. La diferència entre temptativa i consumació no es troba en l’element subjectiu, sinó en l’objectiu, en tant que per a la consumació cal que es produïsca el resultat previst com a element del tipus dolós corresponent”, argumenten els magistrats.

DOL DE MATAR

I afig que, del conjunt de circumstàncies, “no pot inferir-se un dol de matar, ni tan sols eventual, en l’acusat, ja que ell una vegada iniciada l’execució dels seus actes, va desistir voluntàriament de continuar amb la mateixa, desprenent-se de la seua pròpia actuació que no tenia intenció de causar la mort de la seua exparella, ni li la va representar com a probable, atès que va desistir de la seua acció pocs segons després de realitzar-la, a la vista de la concreta entitat de les lesions que va causar a la víctima conforme s’ha exposat anteriorment, i de la seua actuació posterior després de la comissió d’estos fets”.

En conseqüència, conclou que els fets són constitutius d’un delicte de lesions, en la seua modalitat agreujada de l’article 148.4º del Codi Penal, per haver sigut la víctima companya sentimental de l’acusat, no apreciant-se l’existència del delicte d’homicidi intentat objecte de les acusacions.

Per tot això, l’Audiència condemna a ‘El Tuvi’ com a autor d’un delicte de trencament de mesura cautelar i un altre de lesions. Pel delicte de trencament de la mesura cautelar, li imposa deu mesos de presó, mentre que pel de lesions, tres la víctima a menys de 600 metres, el seu domicili, lloc de treball o qualsevol un altre freqüentat per esta. Per contra, se li absol dels delictes contra l’administració de justícia i d’homicidi intentat.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.