Condemnat a tres anys i 10 mesos de presó ‘El Tuvi’ per ofegar a la seua exparella i infringir l’ordre d’allunyament

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a tres anys de presó a David S.O., àlies ‘El Tuvi’, per un delicte de lesions contra la seua exparella a la qual va ofegar el 2020 i, a més, a altres deu mesos presó per infringir l’ordre d’allunyament que tenia contra ella.

En la sentència, datada el 12 de juliol i consultada per Europa Press, es dona per provat que ‘El Tuvi’ –qui també està processat pel presumpte assassinat de Wafaa Sebbah, de 19 anys, al novembre del 2019–, després d’una discussió, va agafar a la seua víctima pel coll amb la mà i la va estrènyer amb força, però ella va forcejar i es va poder soltar. Quan la dona va començar a xisclar, ell va tornar a agafar-la per darrere i amb l’avantbraç li va estrènyer amb força el coll fins que va cessar en la seua acció, la va soltar i ella va caure al sòl. Com a resultat d’esta agressió, la dona va patir múltiples lesions.

En el juí, l’acusat va admetre que va escanyar al seu llavors parella, contra la qual tenia imposada una ordre d’allunyament, però va negar que tinguera intenció de matar-la: “Van ser uns segons. Vaig parar perquè no volia fer-li mal. Va començar a pegar-me i a cridar-me i la vaig reduir”, va dir.

Ara, en la resolució judicial, la Sala considera “creïble la declaració de la víctima, i versemblant el relat en el que concernix al fet nuclear que és objecte d’acusació: que el processament li va estrènyer del coll i que ho va fer conscient i voluntàriament”.

No obstant això, dissentix de les qualificacions efectuades pel Ministeri Públic i l’acusació particular per considerar que “no s’ha acreditat en l’acusat la concurrència de l’ànim de matar i sí del de lesionar, havent de concórrer el perquè la conducta encaixe en el tipus delictiu d’homicidi, tot i que este siga en una forma imperfecta d’execució”.

“En definitiva, per a la temptativa s’exigix el mateix dol que per al delicte consumat. Per això, respecte de la temptativa d’homicidi val tant el directe com l’eventual. La diferència entre temptativa i consumació no es troba en l’element subjectiu, sinó en l’objectiu, en tant que per a la consumació cal que es produïsca el resultat previst com a element del tipus dolós corresponent”, argumenten els magistrats.

DOL DE MATAR

I afig que, del conjunt de circumstàncies, “no pot inferir-se un dol de matar, ni tan sols eventual, en l’acusat, ja que ell una vegada iniciada l’execució dels seus actes, va desistir voluntàriament de continuar amb la mateixa, desprenent-se de la seua pròpia actuació que no tenia intenció de causar la mort de la seua exparella, ni li la va representar com a probable, atès que va desistir de la seua acció pocs segons després de realitzar-la, a la vista de la concreta entitat de les lesions que va causar a la víctima conforme s’ha exposat anteriorment, i de la seua actuació posterior després de la comissió d’estos fets”.

En conseqüència, conclou que els fets són constitutius d’un delicte de lesions, en la seua modalitat agreujada de l’article 148.4º del Codi Penal, per haver sigut la víctima companya sentimental de l’acusat, no apreciant-se l’existència del delicte d’homicidi intentat objecte de les acusacions.

Per tot això, l’Audiència condemna a ‘El Tuvi’ com a autor d’un delicte de trencament de mesura cautelar i un altre de lesions. Pel delicte de trencament de la mesura cautelar, li imposa deu mesos de presó, mentre que pel de lesions, tres la víctima a menys de 600 metres, el seu domicili, lloc de treball o qualsevol un altre freqüentat per esta. Per contra, se li absol dels delictes contra l’administració de justícia i d’homicidi intentat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La memòria oculta del Patronat de Protecció a la Dona de València emergix després de dècades de silenci

Investigadores i supervivents trauen a la llum la història del Patronat de Protecció a la Dona de València, una institució franquista que va tancar a milers de jóvens per conductes considerades immorals.

La Comunitat Valenciana supera la mitjana espanyola en feminicidis des de 2003

La Comunitat Valenciana registra una taxa acumulada de feminicidis superior a la mitjana nacional des de 2003, en un context on Canàries i Melilla presenten els nivells més alts i Extremadura els més baixos.

Dissabte Sant amb cel buidat i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El Dissabte Sant arriba a la Comunitat Valenciana amb cels buidats, temperatures màximes en ascens i vent fluix amb brises en el litoral. El diumenge es mantindrà l'ambient estable i lleugerament més càlid.

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.