Disney retira el joguet ‘Forky’ del mercat per suposar un risc d’asfixia

La joguina de la pel·lícula Toy Story 4 ha sigut retirada del mercat per ser perillosa per als nens

El joguet de la pel·lícula Toy Story 4 ha sigut retirat del mercat per ser perillós per als xiquets | Cedida

 

La generació Y, més coneguda com a milennials, i els seus pares, ha crescut amb les pel·lícules de Disney. Toy Story, una de les sagues més cèlebres de la companyia, va estrenar la seua quarta part el passat 20 de juny. En ella, grans i menuts van poder tornar a disfrutar de les aventures de Woody i Buzz Lightyear una altra vegada; uns recordant com la història d’estos joguets animats va encisar-los ara ja fa 24 anys, i els altres, per la seua banda, descobrint tot un món dins l’univers cinematogràfic de Disney en què les nines i els ninots són, fins i tot, més humans que els seus propietaris. 

 

Per no fer monòtona la història, John Lasseter, el seu creador, ha introduït sempre personatges nous. Un dels últims és Forky —en valencià significa ‘forquilleta’—, un joguet creat a partir d’una forquilla de plàstic d’un sol ús. L’èxit de la pel·lícula ha sigut indubtable; tant, que els seguidors de la saga van reclamar ansiosos un joguet de Forky, que poc després va ser comercialitzada en fer cas de les demandes. No obstant això, Disney, voluntàriament, ha decidit retirar-la del mercat després de la preocupació de la Comissió de Seguretat de Productes de Consum dels Estats Units.

 

Pareix ser que el joguet suposa un risc per als xiquets, ja que els ulls es poden desprendre i provocar l’asfíxia dels més menuts. Així mateix, la companyia ha decidit no vendre’l més i tornar els diners a aquells que el van adquirir —uns 80.000 consumidors. Cal dir que només s’ha comercialitzat en els Estats Units i el Canadà i que, per al moment, no s’ha registrat cap incident al respecte. 

 

Forky neix a partir d'una forquilla de plàstic i es converteix en un dels personatges més icònics de la pel·lícula

Forky naix a partir d’una forquilla de plàstic i es convertix en un dels personatges més icònics de la pel·lícula | Cedida

 

Forky, existencialisme profund 

Forky pertany a Bonnie Anderson, la xiqueta que apareix per primera vegada en la tercera pel·lícula de la saga i que és propietària, alhora, dels protagonistes. Ara bé, a pesar de què el joguet-forquilla pot paréixer un personatge tret de la màniga, el cert és que, a banda de ser entranyable, és un dels protagonistes amb més rerefons que Toy Story ha tingut.

 

Forky viu dins d’una crisi existencial: insistint ell mateix en què no és més que fem —un joguet fet a partir d’un cobert reciclat—, viu condemnat a fer dos funcions, la de joguet i la de forquilla, un fet que el convertix en un personatge insegur, covard, i fràgil però lleial, amb bones maneres i tendre

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha oferit tota la informació en temps real sobre la investigació de les vivendes públiques de Les Naus i retreta a l’esquerra les seues crítiques, comparant el cas amb l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa la gestió del PP en Les Naus i nega falta de transparència a Alacant

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern del PP està col·laborant i sent transparent en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta situació amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.