Disney retira el joguet ‘Forky’ del mercat per suposar un risc d’asfixia

La joguina de la pel·lícula Toy Story 4 ha sigut retirada del mercat per ser perillosa per als nens

El joguet de la pel·lícula Toy Story 4 ha sigut retirat del mercat per ser perillós per als xiquets | Cedida

 

La generació Y, més coneguda com a milennials, i els seus pares, ha crescut amb les pel·lícules de Disney. Toy Story, una de les sagues més cèlebres de la companyia, va estrenar la seua quarta part el passat 20 de juny. En ella, grans i menuts van poder tornar a disfrutar de les aventures de Woody i Buzz Lightyear una altra vegada; uns recordant com la història d’estos joguets animats va encisar-los ara ja fa 24 anys, i els altres, per la seua banda, descobrint tot un món dins l’univers cinematogràfic de Disney en què les nines i els ninots són, fins i tot, més humans que els seus propietaris. 

 

Per no fer monòtona la història, John Lasseter, el seu creador, ha introduït sempre personatges nous. Un dels últims és Forky —en valencià significa ‘forquilleta’—, un joguet creat a partir d’una forquilla de plàstic d’un sol ús. L’èxit de la pel·lícula ha sigut indubtable; tant, que els seguidors de la saga van reclamar ansiosos un joguet de Forky, que poc després va ser comercialitzada en fer cas de les demandes. No obstant això, Disney, voluntàriament, ha decidit retirar-la del mercat després de la preocupació de la Comissió de Seguretat de Productes de Consum dels Estats Units.

 

Pareix ser que el joguet suposa un risc per als xiquets, ja que els ulls es poden desprendre i provocar l’asfíxia dels més menuts. Així mateix, la companyia ha decidit no vendre’l més i tornar els diners a aquells que el van adquirir —uns 80.000 consumidors. Cal dir que només s’ha comercialitzat en els Estats Units i el Canadà i que, per al moment, no s’ha registrat cap incident al respecte. 

 

Forky neix a partir d'una forquilla de plàstic i es converteix en un dels personatges més icònics de la pel·lícula

Forky naix a partir d’una forquilla de plàstic i es convertix en un dels personatges més icònics de la pel·lícula | Cedida

 

Forky, existencialisme profund 

Forky pertany a Bonnie Anderson, la xiqueta que apareix per primera vegada en la tercera pel·lícula de la saga i que és propietària, alhora, dels protagonistes. Ara bé, a pesar de què el joguet-forquilla pot paréixer un personatge tret de la màniga, el cert és que, a banda de ser entranyable, és un dels protagonistes amb més rerefons que Toy Story ha tingut.

 

Forky viu dins d’una crisi existencial: insistint ell mateix en què no és més que fem —un joguet fet a partir d’un cobert reciclat—, viu condemnat a fer dos funcions, la de joguet i la de forquilla, un fet que el convertix en un personatge insegur, covard, i fràgil però lleial, amb bones maneres i tendre

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.

Ferran Torres firma pel PSG fins a 2031 i deixarà quasi un milió al València CF

Ferran Torres ha fitxat pel París Saint-Germain per cinc temporades i lluirà el dorsal 9. El traspàs ronda els 50 milions i deixarà prop d’un milió d’euros al València CF pels drets de formació.

El centre de salut Sant Vicent 1 sumarà Fisioteràpia i més espai per a embarassades

La Conselleria de Sanitat està ampliant el Centre de Salut Sant Vicent del Raspeig 1 amb més de 280 metres quadrats nous, per incorporar Fisioteràpia i millorar l’atenció a les dones embarassades.

Castielfabib aconseguix la distinció de Municipi Turístic de Singularitat

Castielfabib ha sigut reconegut com a Municipi Turístic de Singularitat de la Comunitat Valenciana, la qual cosa li obri l’accés a finançament extraordinari de Turisme. Amb esta incorporació, la Comunitat suma 40 municipis en esta categoria i un total de 85 destinacions amb distintiu turístic oficial.

Les Arts anuncia quatre grans estrenes d’òpera per a la temporada 2026-2027

El Palau de les Arts Reina Sofía incorporarà a la temporada 2026-2027 quatre noves produccions d’òpera a la Sala Principal: ‘Carmen’, ‘Lohengrin’, ‘La clemenza di Tito’ i ‘Simon Boccanegra’. Els muntatges comptaran amb direcció escènica de Ted Huffman, Damiano Michieletto, Rafael R. Villalobos i Àlex Ollé.