Disney retira el joguet ‘Forky’ del mercat per suposar un risc d’asfixia

La joguina de la pel·lícula Toy Story 4 ha sigut retirada del mercat per ser perillosa per als nens

El joguet de la pel·lícula Toy Story 4 ha sigut retirat del mercat per ser perillós per als xiquets | Cedida

 

La generació Y, més coneguda com a milennials, i els seus pares, ha crescut amb les pel·lícules de Disney. Toy Story, una de les sagues més cèlebres de la companyia, va estrenar la seua quarta part el passat 20 de juny. En ella, grans i menuts van poder tornar a disfrutar de les aventures de Woody i Buzz Lightyear una altra vegada; uns recordant com la història d’estos joguets animats va encisar-los ara ja fa 24 anys, i els altres, per la seua banda, descobrint tot un món dins l’univers cinematogràfic de Disney en què les nines i els ninots són, fins i tot, més humans que els seus propietaris. 

 

Per no fer monòtona la història, John Lasseter, el seu creador, ha introduït sempre personatges nous. Un dels últims és Forky —en valencià significa ‘forquilleta’—, un joguet creat a partir d’una forquilla de plàstic d’un sol ús. L’èxit de la pel·lícula ha sigut indubtable; tant, que els seguidors de la saga van reclamar ansiosos un joguet de Forky, que poc després va ser comercialitzada en fer cas de les demandes. No obstant això, Disney, voluntàriament, ha decidit retirar-la del mercat després de la preocupació de la Comissió de Seguretat de Productes de Consum dels Estats Units.

 

Pareix ser que el joguet suposa un risc per als xiquets, ja que els ulls es poden desprendre i provocar l’asfíxia dels més menuts. Així mateix, la companyia ha decidit no vendre’l més i tornar els diners a aquells que el van adquirir —uns 80.000 consumidors. Cal dir que només s’ha comercialitzat en els Estats Units i el Canadà i que, per al moment, no s’ha registrat cap incident al respecte. 

 

Forky neix a partir d'una forquilla de plàstic i es converteix en un dels personatges més icònics de la pel·lícula

Forky naix a partir d’una forquilla de plàstic i es convertix en un dels personatges més icònics de la pel·lícula | Cedida

 

Forky, existencialisme profund 

Forky pertany a Bonnie Anderson, la xiqueta que apareix per primera vegada en la tercera pel·lícula de la saga i que és propietària, alhora, dels protagonistes. Ara bé, a pesar de què el joguet-forquilla pot paréixer un personatge tret de la màniga, el cert és que, a banda de ser entranyable, és un dels protagonistes amb més rerefons que Toy Story ha tingut.

 

Forky viu dins d’una crisi existencial: insistint ell mateix en què no és més que fem —un joguet fet a partir d’un cobert reciclat—, viu condemnat a fer dos funcions, la de joguet i la de forquilla, un fet que el convertix en un personatge insegur, covard, i fràgil però lleial, amb bones maneres i tendre

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.

Fauma, la nova app que permet seguir i cuidar animals des del mòbil

La nova aplicació Fauma ja està disponible en App Store i Google Play i permet seguir en temps real tortugues, pingüins i taurons de centres com l'Oceanogràfic de València, implicant els usuaris en projectes reals de conservació.

Les Corts allarguen fins a finals de juliol per deixar tancada la llei d’Acompanyament de 2026

Les Corts han decidit allargar el període de sessions fins al 31 de juliol per aprovar la llei d’Acompanyament als pressupostos de la Generalitat de 2026 abans de les vacacions d’estiu.

Comparació de penes: 24 anys per a Ábalos davant dels 22 de Maje reactiva la batalla política a València

La condemna de 24 anys de presó a José Luis Ábalos, superior a la de casos com Maje o Asunta, ha obert un intens debat polític en Les Corts, amb el PSPV qüestionant la proporcionalitat de les penes i PP i Vox reclamant eleccions generals urgents.

Sanitat i Sindicat Mèdic acosten postures sobre la jornada de 35 hores i les guàrdies

El Sindicat Mèdic CESMCV i la Conselleria de Sanitat han acostat postures en la negociació sobre la jornada de 35 hores, les guàrdies, els trasllats i la situació dels residents, encara que admeten que queden punts per resoldre.

Sagunt a Escena 2025 arranca amb ‘El Narciso en su opinión’ i grans espectacles al carrer

El festival Sagunt a Escena, que arriba a la 43 edició, obrirà l’1 d’agost al Teatre Romà amb ‘El Narciso en su opinión’ i oferirà 19 espectacles, molts d’ells de creació valenciana i alguns de gran format en espais públics de Sagunt.

Pérez Llorca gaudix de la quinta mascletà de les Fogueres de Sant Joan a Alacant

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assistit a la quinta mascletà del concurs de les Fogueres de Sant Joan a Alacant, disparada per Pirotècnia Ferrández, després de visitar els racons dels mitjans de comunicació als jardins del Palau Provincial.

Una mascletà digital a Alacant arriba als 124,2 decibels en plenes Fogueres

La pirotècnia Hermanos Ferrández de Beniel ha disparat a la plaça dels Luceros d'Alacant una mascletà digital de cinc minuts i 24 segons que ha arribat als 124,2 decibels, amb 150 quilos de pólvora.