Disney retira el joguet ‘Forky’ del mercat per suposar un risc d’asfixia

La joguina de la pel·lícula Toy Story 4 ha sigut retirada del mercat per ser perillosa per als nens

El joguet de la pel·lícula Toy Story 4 ha sigut retirat del mercat per ser perillós per als xiquets | Cedida

 

La generació Y, més coneguda com a milennials, i els seus pares, ha crescut amb les pel·lícules de Disney. Toy Story, una de les sagues més cèlebres de la companyia, va estrenar la seua quarta part el passat 20 de juny. En ella, grans i menuts van poder tornar a disfrutar de les aventures de Woody i Buzz Lightyear una altra vegada; uns recordant com la història d’estos joguets animats va encisar-los ara ja fa 24 anys, i els altres, per la seua banda, descobrint tot un món dins l’univers cinematogràfic de Disney en què les nines i els ninots són, fins i tot, més humans que els seus propietaris. 

 

Per no fer monòtona la història, John Lasseter, el seu creador, ha introduït sempre personatges nous. Un dels últims és Forky —en valencià significa ‘forquilleta’—, un joguet creat a partir d’una forquilla de plàstic d’un sol ús. L’èxit de la pel·lícula ha sigut indubtable; tant, que els seguidors de la saga van reclamar ansiosos un joguet de Forky, que poc després va ser comercialitzada en fer cas de les demandes. No obstant això, Disney, voluntàriament, ha decidit retirar-la del mercat després de la preocupació de la Comissió de Seguretat de Productes de Consum dels Estats Units.

 

Pareix ser que el joguet suposa un risc per als xiquets, ja que els ulls es poden desprendre i provocar l’asfíxia dels més menuts. Així mateix, la companyia ha decidit no vendre’l més i tornar els diners a aquells que el van adquirir —uns 80.000 consumidors. Cal dir que només s’ha comercialitzat en els Estats Units i el Canadà i que, per al moment, no s’ha registrat cap incident al respecte. 

 

Forky neix a partir d'una forquilla de plàstic i es converteix en un dels personatges més icònics de la pel·lícula

Forky naix a partir d’una forquilla de plàstic i es convertix en un dels personatges més icònics de la pel·lícula | Cedida

 

Forky, existencialisme profund 

Forky pertany a Bonnie Anderson, la xiqueta que apareix per primera vegada en la tercera pel·lícula de la saga i que és propietària, alhora, dels protagonistes. Ara bé, a pesar de què el joguet-forquilla pot paréixer un personatge tret de la màniga, el cert és que, a banda de ser entranyable, és un dels protagonistes amb més rerefons que Toy Story ha tingut.

 

Forky viu dins d’una crisi existencial: insistint ell mateix en què no és més que fem —un joguet fet a partir d’un cobert reciclat—, viu condemnat a fer dos funcions, la de joguet i la de forquilla, un fet que el convertix en un personatge insegur, covard, i fràgil però lleial, amb bones maneres i tendre

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.

PP i Vox imposen en Les Corts el seu dictamen sobre la dana entre dures crítiques de l’oposició

PP i Vox acorden en Les Corts un dictamen de 126 pàgines sobre la dana de 2024 que responsabilitza a l'Estat i a la Generalitat, mentres l'oposició el qualifica d'ignomínia i el compara amb l'informe del metre de 2006.

València llança la campanya de l’Orgull 2026 amb el lema La meta que compartim

València presenta la campanya institucional de l'Orgull LGTBIQ+ 2026, centrada en l'esport i vinculada als XII Gai Games que se celebraran a la ciutat entre el 27 de juny i el 4 de juliol.