10.4 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Disney retira el joguet ‘Forky’ del mercat per suposar un risc d’asfixia

La joguina de la pel·lícula Toy Story 4 ha sigut retirada del mercat per ser perillosa per als nens

El joguet de la pel·lícula Toy Story 4 ha sigut retirat del mercat per ser perillós per als xiquets | Cedida

 

La generació Y, més coneguda com a milennials, i els seus pares, ha crescut amb les pel·lícules de Disney. Toy Story, una de les sagues més cèlebres de la companyia, va estrenar la seua quarta part el passat 20 de juny. En ella, grans i menuts van poder tornar a disfrutar de les aventures de Woody i Buzz Lightyear una altra vegada; uns recordant com la història d’estos joguets animats va encisar-los ara ja fa 24 anys, i els altres, per la seua banda, descobrint tot un món dins l’univers cinematogràfic de Disney en què les nines i els ninots són, fins i tot, més humans que els seus propietaris. 

 

Per no fer monòtona la història, John Lasseter, el seu creador, ha introduït sempre personatges nous. Un dels últims és Forky —en valencià significa ‘forquilleta’—, un joguet creat a partir d’una forquilla de plàstic d’un sol ús. L’èxit de la pel·lícula ha sigut indubtable; tant, que els seguidors de la saga van reclamar ansiosos un joguet de Forky, que poc després va ser comercialitzada en fer cas de les demandes. No obstant això, Disney, voluntàriament, ha decidit retirar-la del mercat després de la preocupació de la Comissió de Seguretat de Productes de Consum dels Estats Units.

 

Pareix ser que el joguet suposa un risc per als xiquets, ja que els ulls es poden desprendre i provocar l’asfíxia dels més menuts. Així mateix, la companyia ha decidit no vendre’l més i tornar els diners a aquells que el van adquirir —uns 80.000 consumidors. Cal dir que només s’ha comercialitzat en els Estats Units i el Canadà i que, per al moment, no s’ha registrat cap incident al respecte. 

 

Forky neix a partir d'una forquilla de plàstic i es converteix en un dels personatges més icònics de la pel·lícula

Forky naix a partir d’una forquilla de plàstic i es convertix en un dels personatges més icònics de la pel·lícula | Cedida

 

Forky, existencialisme profund 

Forky pertany a Bonnie Anderson, la xiqueta que apareix per primera vegada en la tercera pel·lícula de la saga i que és propietària, alhora, dels protagonistes. Ara bé, a pesar de què el joguet-forquilla pot paréixer un personatge tret de la màniga, el cert és que, a banda de ser entranyable, és un dels protagonistes amb més rerefons que Toy Story ha tingut.

 

Forky viu dins d’una crisi existencial: insistint ell mateix en què no és més que fem —un joguet fet a partir d’un cobert reciclat—, viu condemnat a fer dos funcions, la de joguet i la de forquilla, un fet que el convertix en un personatge insegur, covard, i fràgil però lleial, amb bones maneres i tendre

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El vent no amaina a l’inici de la setmana en la Comunitat Valenciana: pugen les màximes i el cel continua nuvolós

La Comunitat arranca la setmana amb ratxes molt fortes d'oest a l'interior al final del dia. Les màximes pugen i tornen les pluges febles en el terç nord.

Mor un home després de ser apunyalat en el barri del Xenillet de Torrent

Un home ha mort a l'Hospital Clínic de València després de ser apunyalat anit en el barri del Xenillet, a Torrent. No hi ha detinguts i Homicidis s'ha fet càrrec de la investigació.

Molt més que una obra: la Generalitat es bolca amb la reconstrucció

La Generalitat Valenciana ha desplegat un ampli conjunt d’actuacions...

Mor un home després de ser apunyalat en el barri del Xenillet de Torrent

Un home ha mort a l'Hospital Clínic de València després de ser apunyalat la nit del diumenge en el barri del Xenillet, a Torrent. No hi ha detencions ara com ara.

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.