19.1 C
València
Dimecres, 12 novembre, 2025

Disney retira el joguet ‘Forky’ del mercat per suposar un risc d’asfixia

La joguina de la pel·lícula Toy Story 4 ha sigut retirada del mercat per ser perillosa per als nens

El joguet de la pel·lícula Toy Story 4 ha sigut retirat del mercat per ser perillós per als xiquets | Cedida

 

La generació Y, més coneguda com a milennials, i els seus pares, ha crescut amb les pel·lícules de Disney. Toy Story, una de les sagues més cèlebres de la companyia, va estrenar la seua quarta part el passat 20 de juny. En ella, grans i menuts van poder tornar a disfrutar de les aventures de Woody i Buzz Lightyear una altra vegada; uns recordant com la història d’estos joguets animats va encisar-los ara ja fa 24 anys, i els altres, per la seua banda, descobrint tot un món dins l’univers cinematogràfic de Disney en què les nines i els ninots són, fins i tot, més humans que els seus propietaris. 

 

Per no fer monòtona la història, John Lasseter, el seu creador, ha introduït sempre personatges nous. Un dels últims és Forky —en valencià significa ‘forquilleta’—, un joguet creat a partir d’una forquilla de plàstic d’un sol ús. L’èxit de la pel·lícula ha sigut indubtable; tant, que els seguidors de la saga van reclamar ansiosos un joguet de Forky, que poc després va ser comercialitzada en fer cas de les demandes. No obstant això, Disney, voluntàriament, ha decidit retirar-la del mercat després de la preocupació de la Comissió de Seguretat de Productes de Consum dels Estats Units.

 

Pareix ser que el joguet suposa un risc per als xiquets, ja que els ulls es poden desprendre i provocar l’asfíxia dels més menuts. Així mateix, la companyia ha decidit no vendre’l més i tornar els diners a aquells que el van adquirir —uns 80.000 consumidors. Cal dir que només s’ha comercialitzat en els Estats Units i el Canadà i que, per al moment, no s’ha registrat cap incident al respecte. 

 

Forky neix a partir d'una forquilla de plàstic i es converteix en un dels personatges més icònics de la pel·lícula

Forky naix a partir d’una forquilla de plàstic i es convertix en un dels personatges més icònics de la pel·lícula | Cedida

 

Forky, existencialisme profund 

Forky pertany a Bonnie Anderson, la xiqueta que apareix per primera vegada en la tercera pel·lícula de la saga i que és propietària, alhora, dels protagonistes. Ara bé, a pesar de què el joguet-forquilla pot paréixer un personatge tret de la màniga, el cert és que, a banda de ser entranyable, és un dels protagonistes amb més rerefons que Toy Story ha tingut.

 

Forky viu dins d’una crisi existencial: insistint ell mateix en què no és més que fem —un joguet fet a partir d’un cobert reciclat—, viu condemnat a fer dos funcions, la de joguet i la de forquilla, un fet que el convertix en un personatge insegur, covard, i fràgil però lleial, amb bones maneres i tendre

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València Basket visita a un París de perfil bessó

València es mesura al Paris Basketball en l'Eurolliga en el seu primer enfrontament, amb estils calcats basats en el ritme alt i el triple. Arriba després de batre al Reial Madrid; París ve de caure davant Panathinaikos.

Avenc avisa: el Paris Basketball és un rival molt complicat a casa

Yankuba Avenc va demanar passar pàgina del triomf davant el Madrid i centrar-se en París. El pivot va destacar el ritme, el triple i el físic del rival.

Espinosa de los Monteros veu en la Comunitat Valenciana el preàmbul del futur nacional

L'exdiputat de Vox sosté que els pactes PP-Vox en la Comunitat Valenciana anticiparan l'escenari nacional i reclama un acord estable i reformista. Advertix del pes del deute i demana atraure inversions i reduir l'Estat.

Sánchez acusa el Consell de retallar en Sanitat mentres alimenta concerts privats

Pedro Sánchez ha acusat governs autonòmics del PP d'usar diners públics per a fins que considera immorals i ha assenyalat al Consell per retallar en sanitat i ampliar concerts amb clíniques privades. La Generalitat Valenciana ha rebatut les seues xifres i defén que la Comunitat és l'autonomia pitjor finançada.

El Congrés vota demà la pròrroga de les nuclears dins de la Llei de Mobilitat Sostenible

El Congrés votarà demà més de cent esmenes a la Llei de Mobilitat Sostenible, entre elles la que elimina la data de tancament de Almaraz, Ascó I i Cofrentes. La votació inclou canvis sobre trens, autobusos, taxes d'Aena i descarbonització de flotes.

Morant i Torró se sumen a un acte del PSPV per a exigir eleccions en la Comunitat

El PSPV celebrarà el dissabte un acte a València amb Diana Morant i Rebeca Torró per a mobilitzar a la ciutadania i exigir la convocatòria electoral en la Comunitat.

Catalá defén que Mazón és l’únic que ha donat la cara i critica als qui rehúyen la comissió de la DANA

Catalá ha defés que Carlos Mazón és l'únic que ha assumit responsabilitats per la DANA i ha demanat que Govern i Delegació expliquen la seua actuació.

Els consellers ressalten l’experiència i el tarannà dialogant de Juanfran Pérez Llorca

El Consell en funcions ha avalat la proposta del PP perquè Juanfran Pérez Llorca relleve a Carlos Mazón, subratllant la seua experiència i la seua proximitat. La designació requerix el suport de Vox.