10.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

FaceApp, l’aplicació de moda que podria posar en perill la privacitat de l’usuari

Faceapp

L’aplicació FaceApp podria comprometre als seus usuaris | Twitter (@TNTLA)

 

L’aplicació FaceApp s’ha fet viral després de dos anys de la seua arribada al món de la telefonia, ja que milers d’usuaris han compartit en les xarxes les seues experiències. La ferramenta, creada per la companyia russa Wireless Lab, resulta ser molt divertida i, fins i tot, addictiva ja que, mitjançant algoritmes que arriben a l’usuari en forma de filtres, convertix al protagonista de la fotografia que l’usuari tria en una persona envellida, en un ancià, en qüestió de segons. 

 

Recentment, esta aplicació ha millorat la qualitat dels filtres i a part d’eixa transformació, que ha resultat ser la preferida dels usuaris, l’aplicació també té la capacitat de convertir al sexe contrari, de canviar les característiques de la persona que apareix en la imatge per a que siga més atractiva, es pot posar monyo, barba, i pel contrari que la primera opció, també pots fer que la persona es rejovenisca.

 

Unes transformacions que pots fer a través d’una ‘selfie’ o pujant una fotografia ja feta del teu rostre o del d’altres persones. Per això, els usuaris de les xarxes no han tardat en reaccionar i han començat a compartir els resultats, provocant moltes reaccions, ja que una gran quantitat de les imàtgens són autèntiques bromes. 

 

 

 

 

Perill en la privacitat de l’usuari

Però FaceApp ha portat controvèrsia en un altre sentit. I és que l’aplicació russa, que et pots descarregar tant en ‘Android’ com a l’’IOS’, podria estar causant problemes de privacitat. L’usuari, en descarregar-se l’aplicació, ha d’acceptar els térmens i condicions per a poder utilitzar-la, a on es deixa clar que no llogaran ni vendran la informació a tercers fora de FaceApp sense consentiment de l’usuari.

 

No obstant això, entre les moltes clàusules del contracte entre Wireless Lab i l’usuari, es fa referència al fet que ells podran compartir informació amb organitzacions terceres que ajuden a la companyia a proporcionar i millorar el servici de l’usuari.

 

L’aplicació ‘monitoritza’ l’activitat que fa l’usuari. Inclou, per exemple, les pàgines web que ha visitat, la seua ubicació i també recopila ‘metadades‘ sobre com interactua l’usuari amb el servici, segons informa el mitjà ‘BBC’. Un dels aspectes que ressalten els analistes és que, a més a més, podria portar la informació a una jurisdicció diferent del país al que es troba l’usuari. D’eixa manera ho advertix en els térmens «tinga en compte que podem transferir informació, incloses dades personals, a un país i jurisdicció que no tinga les mateixes lleis de protecció de dades».

 

Per tant, l’empresa russa estaria deixant una porta oberta per a quw totes les dades dels usuaris de la seua aplicació puguen acabar en empreses que no tinguen cap compromís amb l’usuari de protegir-les, un fet que podria ser perillós. Abans de baixar-se l’aplicació en el seu dispositiu, l’usuari haurà de valorar la possibilitat que la seua privacitat es veja, o no, compromesa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El València examina l’estat anímic del Raig a Vallecas

El Raig busca rescabalar-se de la maçada europea davant un València que arriba reforçat pel derbi. El dol mesura la solidesa local i l'assignatura pendent visitant.

Localitzat il·lés el menor desaparegut a Navarrés

El menor de 12 anys desaparegut este diumenge a Navarrés ha sigut localitzat il·lés sobre les 13.40. Va ser trobat prop de la zona d'acampada després d'un operatiu iniciat a les 10.00.

Calero ix del Llevant amb un somriure i agraït després de la seua destitució

El Llevant va cessar a Julián Calero després del 0-2 davant l'Athletic. El tècnic s'acomiada sense retrets i afirma que sale amb un somriure i agraït.

El Llevant destituïx a Julián Calero després de la quarta derrota seguida

El club ha acomiadat al tècnic després del 0-2 davant l'Athletic Club, quarta derrota consecutiva, que deixa a l'equip penúltim amb nou punts. Encara no hi ha relleu.

Drons i unitats canines se sumen a la busca d’un menor a Navarrés

Drons dels bombers forestals i un guia caní de la Guàrdia Civil s'han sumat a la busca d'un xiquet de 12 anys a Navarrés. El dispositiu, actiu des de les 10 hores, inclou diverses dotacions, un helicòpter i unitats canines del Consorci Provincial.

La Generalitat recupera dos terços de les vies, passarel·les i ponts danyats per la DANA

Dos terços de les 58 actuacions municipals ja estan acabades i la Generalitat entra en la fase final de reconstrucció. El pla prioritza la resiliència enfront d'inundacions.

El xiquet rescatat de l’aigua a Oliva roman ingressat en La Fe amb pronòstic reservat

El menor de 10 anys va ser trobat de nit a 400 metres del port d'Oliva, inconscient en l'aigua, i va aconseguir ser reanimat. Continua en La Fe amb pronòstic reservat.

Els CIPS van notificar 440 nous casos de VIH en la Comunitat Valenciana en 2024

Els centres d'informació i prevenció de la sida van atendre prop de 18.000 consultes i més de 8.000 proves en 2024, amb 440 casos autòctons i 156 importats. El perfil predominant va ser d'hòmens de 25 a 29 anys i la transmissió es va concentrar en pràctiques sexuals sense preservatiu.