26 C
València
Diumenge, 6 juliol, 2025

FaceApp, l’aplicació de moda que podria posar en perill la privacitat de l’usuari

Faceapp

L’aplicació FaceApp podria comprometre als seus usuaris | Twitter (@TNTLA)

 

L’aplicació FaceApp s’ha fet viral després de dos anys de la seua arribada al món de la telefonia, ja que milers d’usuaris han compartit en les xarxes les seues experiències. La ferramenta, creada per la companyia russa Wireless Lab, resulta ser molt divertida i, fins i tot, addictiva ja que, mitjançant algoritmes que arriben a l’usuari en forma de filtres, convertix al protagonista de la fotografia que l’usuari tria en una persona envellida, en un ancià, en qüestió de segons. 

- Advertisement -Telegram València Diari

 

Recentment, esta aplicació ha millorat la qualitat dels filtres i a part d’eixa transformació, que ha resultat ser la preferida dels usuaris, l’aplicació també té la capacitat de convertir al sexe contrari, de canviar les característiques de la persona que apareix en la imatge per a que siga més atractiva, es pot posar monyo, barba, i pel contrari que la primera opció, també pots fer que la persona es rejovenisca.

 

Unes transformacions que pots fer a través d’una ‘selfie’ o pujant una fotografia ja feta del teu rostre o del d’altres persones. Per això, els usuaris de les xarxes no han tardat en reaccionar i han començat a compartir els resultats, provocant moltes reaccions, ja que una gran quantitat de les imàtgens són autèntiques bromes. 

 

 

 

 

Perill en la privacitat de l’usuari

Però FaceApp ha portat controvèrsia en un altre sentit. I és que l’aplicació russa, que et pots descarregar tant en ‘Android’ com a l’’IOS’, podria estar causant problemes de privacitat. L’usuari, en descarregar-se l’aplicació, ha d’acceptar els térmens i condicions per a poder utilitzar-la, a on es deixa clar que no llogaran ni vendran la informació a tercers fora de FaceApp sense consentiment de l’usuari.

 

No obstant això, entre les moltes clàusules del contracte entre Wireless Lab i l’usuari, es fa referència al fet que ells podran compartir informació amb organitzacions terceres que ajuden a la companyia a proporcionar i millorar el servici de l’usuari.

 

L’aplicació ‘monitoritza’ l’activitat que fa l’usuari. Inclou, per exemple, les pàgines web que ha visitat, la seua ubicació i també recopila ‘metadades‘ sobre com interactua l’usuari amb el servici, segons informa el mitjà ‘BBC’. Un dels aspectes que ressalten els analistes és que, a més a més, podria portar la informació a una jurisdicció diferent del país al que es troba l’usuari. D’eixa manera ho advertix en els térmens «tinga en compte que podem transferir informació, incloses dades personals, a un país i jurisdicció que no tinga les mateixes lleis de protecció de dades».

 

Per tant, l’empresa russa estaria deixant una porta oberta per a quw totes les dades dels usuaris de la seua aplicació puguen acabar en empreses que no tinguen cap compromís amb l’usuari de protegir-les, un fet que podria ser perillós. Abans de baixar-se l’aplicació en el seu dispositiu, l’usuari haurà de valorar la possibilitat que la seua privacitat es veja, o no, compromesa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Urbania i Selene lideren el XXVI Trofeu SM la Reina de Vela a València

Urbania, Selene i altres embarcacions destacades lideren el XXVI Trofeu SM la Reina a València, una regata internacional amb gran presència d'experts i països.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb Pérez Llorca i líders valencians clau

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP al costat de María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala, amb presència destacada valenciana.

Feijóo reforça l’executiva nacional del PP amb la incorporació de Pérez Llorca i altres líders valencians

Juan Francisco Pérez Llorca s'unix al Comité Executiu Nacional del PP en el congrés de 2025, amb representació destacada de dirigents valencians com María José Catalá, Alberto Fabra i Luis Barcala.

Diana Morant destaca el feminisme com a ferramenta crucial per a eliminar la corrupció i el masclisme a Espanya

La ministra Diana Morant ressalta en el Comité Federal del PSOE el feminisme com a clau per a erradicar la corrupció i superar desafiaments polítics amb veritat i unitat.

Avaria de camió amb àcid clorhídric curta l’A-7 i confina Alcàsser temporalment

Un camió que transportava àcid clorhídric patix avaria en l'A-7, tallant l'autovia i confinant Alcàsser per diverses hores. Continuen labors de control i retirada.

Jannik Sinner domina a Pedro Martínez a Wimbledon i avança ferm cap a octaus

L'italià Jannik Sinner va superar amb contundència a l'espanyol Pedro Martínez a Wimbledon, mostrant un joc sòlid i avançant a octaus de final sense perdre cap set.

Nico Fernández i Affengruber absents en la primera jornada de pretemporada de l’Elx

Nico Fernández i David Affengruber no van participar en la primera sessió de la pretemporada de l'Elx en l'estadi Martínez Valero. Fernández podria ser traspassat pròximament i Affengruber va tindre problemes burocràtics.

Yankuba Avenc s’acomiada de l’Unicaja i fitxa pel València Basket agraït i amb el cor ple

El pivot Yankuba Avenc deixa l'Unicaja després de pagar la seua clàusula i s'unix al València Basket. En el seu comiat, expressa gratitud per dos anys i mig plens d'èxits i carinyo.