21.9 C
València
Dimecres, 29 octubre, 2025

Isabel Pantoja, absolta; la cançonetista no anirà de nou a la presó

Bones notícies a la fi per a Isabel Pantoja. La cançonetista no haurà de tornar a la presó perquè ha sigut absolta del presumpte delicte d’insolvència punible per la venda del seu xalet a Marbella.

L’artista es va asseure en el banc dels acusats el passat 22 de març i durant la seua declaració va assegurar no haver comés cap delicte i que quan es va assabentar que hi havia un deute relacionat amb la seua casa de Marbella amb la constructora Codabe ella estava a la presó i “no tenia el cap per a res“.

Segons ha confirmat el Tribunal Superior de Justícia d’Andalusia (TSJA), el jutge penal número 5 de Màlaga ha dictat sentència absolutòria un mes després que se celebrara el judici, amb el que es deslliura d’una nova condemna que podria haver-la portat de nou a presó.

Segons la sentència a la qual ha tingut accés ‘Diez Minutos’, “Que he d’absoldre i absolc a l’acusada María Isabel Pantoja Martín que les seues altres dades personals obren en el procediment, major d’edat i amb antecedents penals no computables a l’efecte de reincidència, en situació de llibertat per aquesta causa, i l’entitat PANRIVER 56 S.L., del delicte del qual se l’acusava, sent declarades d’ofici les costes“, es pot llegir en l’escrit judicial.

El cas que havia portat una altra vegada als jutjats a la cançonetista venia a conseqüència d’un suposat deute després d’una reforma de ‘Mi Gitana’, la seua casa a Marbella. Pantoja havia sigut acusada com a administradora única de Panriver 56, empresa que va participar en una operació suposadament irregular de deute.

Li reclamava a la societat de la cantant una determinada quantitat per unes reformes en ‘Mi Gitana’. El procediment va concloure amb una sentència que condemnava a la societat de Patoja a pagar 114.100 euros i es va embargar el crèdit que poguera tindre al seu favor.

Així, en 2009, es va embargar la propietat en Nova Andalusia. Amb el crèdit embargat i amb  Pantoja interessada en la venda de l’immoble, la Fiscalia de Màlaga afirmava que va maniobrar amb l’altre imputat per a beneficiar-se.

Per això, el Ministeri Públic l’acusava que el març de 2015, amb la cantant complint pena presó, es va fer una escriptura pública per a, presumptament, abonar aqueix deute rebaixat a 62.759 euros. L’altra empresa que rebia els diners renunciava a qualsevol reclamació.

El jutge ha decidit absoldre a la cançonetista a pesar que la Fiscalia va mantindre la seua petició de tres anys després d’escoltar la seua declaració i la del seu germà Agustín Pantoja, que en qualitat de testimoni va declarar que ell signava tot el que li posaven davant i que confiava plenament en el seu advocat. Per al fiscal, “la senyora Pantoja Martín era cooperadora necessària d’un delicte d’insolvència punible, del qual és autor una altra entitat“.

Kiko Rivera reacciona: “M’alegra l’ànima”

Malgrat tots els enfrontaments i discrepàncies, Kiko Rivera ha parlat amb Paloma García Pelayo sobre aquesta decisió: “Ell em va dir que era una notícia que li alegrava l’ànima“.

Per part seua, la filla de la cançonetista ha explicat que “és una gran notícia i que m’alegre moltíssim“.

Últimes notícies

Mazón admet fallades el dia de la DANA i crida a reflexionar davant el desemparament

En el primer aniversari de la DANA que va deixar 229 morts, Mazón ha admés que va haver-hi coses que degueren funcionar millor i ha demanat reflexió. El Consell ha declarat el 29 d'octubre dia de record i dol oficial.

El PP acusa a Sánchez d’usar a les víctimes de la DANA per a no parlar de corrupció

El PP ha retret a Pedro Sánchez que haja usat l'aniversari de la DANA per a evitar respondre en la sessió de control. El Govern ha defés que va prevaldre el respecte a les víctimes i el seu compromís amb la reconstrucció.

Els reis i Sánchez saludaran als familiars en el funeral d’Estat per la dana

El funeral d'Estat per les 237 víctimes se celebra esta vesprada a València, amb discursos de familiars i del rei Felip VI. Els reis i Sánchez saludaran als afins en una sala adjacent després de la salutació a les autoritats

València acull el funeral d’Estat per les 237 víctimes de la DANA, un any després

València acull esta vesprada el funeral d'Estat per les 237 víctimes de la DANA del 29 d'octubre de 2024, en el primer aniversari. L'acte, de caràcter laic, col·loca a les famílies en el centre de l'homenatge i reunix altes autoritats.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, reconeix que ‘hi hagué coses que haurien d’haver funcionat millor’ en el primer aniversari de la DANA

El Consell declara el 29 d’octubre com a Dia de Record a les Víctimes de la DANA i jornada de dol oficial a tota la Comunitat Valenciana

Sedaví declara el 29 d’octubre dia de dol oficial durant 12 anys

El ple municipal ha aprovat per unanimitat fixar cada 29 d'octubre com a jornada de dol durant 12 anys en memòria de les 12 víctimes vinculades al municipi. La decisió coincidix amb el primer aniversari de la riuada provocada per la DANA del 29-O i s'acompanya d'actes d'homenatge.

Morant exigix a Mazón explicacions i dignitat política per a les víctimes de la DANA

Diana Morant ha afirmat que Carlos Mazón encara deu explicacions i dignitat política a les víctimes de la DANA. Yolanda Díaz i Patxi López han recolzat les exigències de rendició de comptes.

Un any després de la DANA a València: lliçons i canvis

Dotze mesos després de les riuades a València, l'experiència ha deixat aprenentatges clars: millor anticipació, comunicació més clara, urbanisme més responsable i una societat més preparada.