13 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Isabel Pantoja, absolta; la cançonetista no anirà de nou a la presó

Bones notícies a la fi per a Isabel Pantoja. La cançonetista no haurà de tornar a la presó perquè ha sigut absolta del presumpte delicte d’insolvència punible per la venda del seu xalet a Marbella.

L’artista es va asseure en el banc dels acusats el passat 22 de març i durant la seua declaració va assegurar no haver comés cap delicte i que quan es va assabentar que hi havia un deute relacionat amb la seua casa de Marbella amb la constructora Codabe ella estava a la presó i “no tenia el cap per a res“.

Segons ha confirmat el Tribunal Superior de Justícia d’Andalusia (TSJA), el jutge penal número 5 de Màlaga ha dictat sentència absolutòria un mes després que se celebrara el judici, amb el que es deslliura d’una nova condemna que podria haver-la portat de nou a presó.

Segons la sentència a la qual ha tingut accés ‘Diez Minutos’, “Que he d’absoldre i absolc a l’acusada María Isabel Pantoja Martín que les seues altres dades personals obren en el procediment, major d’edat i amb antecedents penals no computables a l’efecte de reincidència, en situació de llibertat per aquesta causa, i l’entitat PANRIVER 56 S.L., del delicte del qual se l’acusava, sent declarades d’ofici les costes“, es pot llegir en l’escrit judicial.

El cas que havia portat una altra vegada als jutjats a la cançonetista venia a conseqüència d’un suposat deute després d’una reforma de ‘Mi Gitana’, la seua casa a Marbella. Pantoja havia sigut acusada com a administradora única de Panriver 56, empresa que va participar en una operació suposadament irregular de deute.

Li reclamava a la societat de la cantant una determinada quantitat per unes reformes en ‘Mi Gitana’. El procediment va concloure amb una sentència que condemnava a la societat de Patoja a pagar 114.100 euros i es va embargar el crèdit que poguera tindre al seu favor.

Així, en 2009, es va embargar la propietat en Nova Andalusia. Amb el crèdit embargat i amb  Pantoja interessada en la venda de l’immoble, la Fiscalia de Màlaga afirmava que va maniobrar amb l’altre imputat per a beneficiar-se.

Per això, el Ministeri Públic l’acusava que el març de 2015, amb la cantant complint pena presó, es va fer una escriptura pública per a, presumptament, abonar aqueix deute rebaixat a 62.759 euros. L’altra empresa que rebia els diners renunciava a qualsevol reclamació.

El jutge ha decidit absoldre a la cançonetista a pesar que la Fiscalia va mantindre la seua petició de tres anys després d’escoltar la seua declaració i la del seu germà Agustín Pantoja, que en qualitat de testimoni va declarar que ell signava tot el que li posaven davant i que confiava plenament en el seu advocat. Per al fiscal, “la senyora Pantoja Martín era cooperadora necessària d’un delicte d’insolvència punible, del qual és autor una altra entitat“.

Kiko Rivera reacciona: “M’alegra l’ànima”

Malgrat tots els enfrontaments i discrepàncies, Kiko Rivera ha parlat amb Paloma García Pelayo sobre aquesta decisió: “Ell em va dir que era una notícia que li alegrava l’ànima“.

Per part seua, la filla de la cançonetista ha explicat que “és una gran notícia i que m’alegre moltíssim“.

Últimes notícies

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La façana de la vivenda on es va cometre el crim ha aparegut amb pintades de 'assassí' i 'justícia per a Àlex' i seguix precintada. El detingut, de 48 anys, ha passat la seua primera nit a la presó provisional sense fiança.