Isabel Pantoja, absolta; la cançonetista no anirà de nou a la presó

Bones notícies a la fi per a Isabel Pantoja. La cançonetista no haurà de tornar a la presó perquè ha sigut absolta del presumpte delicte d’insolvència punible per la venda del seu xalet a Marbella.

L’artista es va asseure en el banc dels acusats el passat 22 de març i durant la seua declaració va assegurar no haver comés cap delicte i que quan es va assabentar que hi havia un deute relacionat amb la seua casa de Marbella amb la constructora Codabe ella estava a la presó i “no tenia el cap per a res“.

Segons ha confirmat el Tribunal Superior de Justícia d’Andalusia (TSJA), el jutge penal número 5 de Màlaga ha dictat sentència absolutòria un mes després que se celebrara el judici, amb el que es deslliura d’una nova condemna que podria haver-la portat de nou a presó.

Segons la sentència a la qual ha tingut accés ‘Diez Minutos’, “Que he d’absoldre i absolc a l’acusada María Isabel Pantoja Martín que les seues altres dades personals obren en el procediment, major d’edat i amb antecedents penals no computables a l’efecte de reincidència, en situació de llibertat per aquesta causa, i l’entitat PANRIVER 56 S.L., del delicte del qual se l’acusava, sent declarades d’ofici les costes“, es pot llegir en l’escrit judicial.

El cas que havia portat una altra vegada als jutjats a la cançonetista venia a conseqüència d’un suposat deute després d’una reforma de ‘Mi Gitana’, la seua casa a Marbella. Pantoja havia sigut acusada com a administradora única de Panriver 56, empresa que va participar en una operació suposadament irregular de deute.

Li reclamava a la societat de la cantant una determinada quantitat per unes reformes en ‘Mi Gitana’. El procediment va concloure amb una sentència que condemnava a la societat de Patoja a pagar 114.100 euros i es va embargar el crèdit que poguera tindre al seu favor.

Així, en 2009, es va embargar la propietat en Nova Andalusia. Amb el crèdit embargat i amb  Pantoja interessada en la venda de l’immoble, la Fiscalia de Màlaga afirmava que va maniobrar amb l’altre imputat per a beneficiar-se.

Per això, el Ministeri Públic l’acusava que el març de 2015, amb la cantant complint pena presó, es va fer una escriptura pública per a, presumptament, abonar aqueix deute rebaixat a 62.759 euros. L’altra empresa que rebia els diners renunciava a qualsevol reclamació.

El jutge ha decidit absoldre a la cançonetista a pesar que la Fiscalia va mantindre la seua petició de tres anys després d’escoltar la seua declaració i la del seu germà Agustín Pantoja, que en qualitat de testimoni va declarar que ell signava tot el que li posaven davant i que confiava plenament en el seu advocat. Per al fiscal, “la senyora Pantoja Martín era cooperadora necessària d’un delicte d’insolvència punible, del qual és autor una altra entitat“.

Kiko Rivera reacciona: “M’alegra l’ànima”

Malgrat tots els enfrontaments i discrepàncies, Kiko Rivera ha parlat amb Paloma García Pelayo sobre aquesta decisió: “Ell em va dir que era una notícia que li alegrava l’ànima“.

Per part seua, la filla de la cançonetista ha explicat que “és una gran notícia i que m’alegre moltíssim“.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.