Isabel Pantoja, absolta; la cançonetista no anirà de nou a la presó

Bones notícies a la fi per a Isabel Pantoja. La cançonetista no haurà de tornar a la presó perquè ha sigut absolta del presumpte delicte d’insolvència punible per la venda del seu xalet a Marbella.

L’artista es va asseure en el banc dels acusats el passat 22 de març i durant la seua declaració va assegurar no haver comés cap delicte i que quan es va assabentar que hi havia un deute relacionat amb la seua casa de Marbella amb la constructora Codabe ella estava a la presó i «no tenia el cap per a res«.

Segons ha confirmat el Tribunal Superior de Justícia d’Andalusia (TSJA), el jutge penal número 5 de Màlaga ha dictat sentència absolutòria un mes després que se celebrara el judici, amb el que es deslliura d’una nova condemna que podria haver-la portat de nou a presó.

Segons la sentència a la qual ha tingut accés ‘Diez Minutos’, «Que he d’absoldre i absolc a l’acusada María Isabel Pantoja Martín que les seues altres dades personals obren en el procediment, major d’edat i amb antecedents penals no computables a l’efecte de reincidència, en situació de llibertat per aquesta causa, i l’entitat PANRIVER 56 S.L., del delicte del qual se l’acusava, sent declarades d’ofici les costes«, es pot llegir en l’escrit judicial.

El cas que havia portat una altra vegada als jutjats a la cançonetista venia a conseqüència d’un suposat deute després d’una reforma de ‘Mi Gitana’, la seua casa a Marbella. Pantoja havia sigut acusada com a administradora única de Panriver 56, empresa que va participar en una operació suposadament irregular de deute.

Li reclamava a la societat de la cantant una determinada quantitat per unes reformes en ‘Mi Gitana’. El procediment va concloure amb una sentència que condemnava a la societat de Patoja a pagar 114.100 euros i es va embargar el crèdit que poguera tindre al seu favor.

Així, en 2009, es va embargar la propietat en Nova Andalusia. Amb el crèdit embargat i amb  Pantoja interessada en la venda de l’immoble, la Fiscalia de Màlaga afirmava que va maniobrar amb l’altre imputat per a beneficiar-se.

Per això, el Ministeri Públic l’acusava que el març de 2015, amb la cantant complint pena presó, es va fer una escriptura pública per a, presumptament, abonar aqueix deute rebaixat a 62.759 euros. L’altra empresa que rebia els diners renunciava a qualsevol reclamació.

El jutge ha decidit absoldre a la cançonetista a pesar que la Fiscalia va mantindre la seua petició de tres anys després d’escoltar la seua declaració i la del seu germà Agustín Pantoja, que en qualitat de testimoni va declarar que ell signava tot el que li posaven davant i que confiava plenament en el seu advocat. Per al fiscal, «la senyora Pantoja Martín era cooperadora necessària d’un delicte d’insolvència punible, del qual és autor una altra entitat«.

Kiko Rivera reacciona: «M’alegra l’ànima»

Malgrat tots els enfrontaments i discrepàncies, Kiko Rivera ha parlat amb Paloma García Pelayo sobre aquesta decisió: «Ell em va dir que era una notícia que li alegrava l’ànima«.

Per part seua, la filla de la cançonetista ha explicat que “és una gran notícia i que m’alegre moltíssim«.

Últimes notícies

Demanen 13 anys de presó per a dos músics acusats de violar una jove després d’un concert a València

Dos músics s’enfronten a 13 anys de presó per una presumpta violació a una jove en un hotel després d’un concert de rap a Mislata. La setmana també concentra diversos judicis a València per delictes d’odi, agressions, estafes massives i apropiació indeguda.

Els bombers continuen treballant per extingir l’incendi forestal de Serra, ja estabilitzat

Els bombers mantenen hui els treballs d’extinció de l’incendi forestal declarat divendres a Serra, estabilitzat des de les 20.00 hores i sense mitjans aeris del MITECO operatius des d’última hora de la vesprada.

Comprar vivenda en la Comunitat Valenciana és més car que mai en el primer trimestre

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana ha arribat als 1.898 euros per metre quadrat en el primer trimestre de 2026, un 17,2 % més que un any abans i per damunt dels valors de la bambolla immobiliària.

Un virus obliga a arrancar milers de llimoners després d’una campanya de preus rècord

El virus de la clorosi nervial groga s’ha detectat en joves llimoners d’Alacant i Múrcia després d’una campanya catalogada d’històrica per preus i qualitat, i el sector dona per fet que caldrà arrancar milers d’arbres.

Macrooperació antidroga al Llevant: 28 detinguts i 30 quilos de cocaïna confiscats

La Policia Nacional ha desmantellat una xarxa de narcotràfic amb ramificacions a València, Alacant i Múrcia, amb 28 detinguts i un important arsenal de droga, diners i armes confiscats.

Uns 30.000 metges valencians afronten una cinquena setmana de vaga des d’este dilluns

Prop de 30.000 metges valencians estan cridats a una nova setmana de vaga entre el 15 i el 19 de juny per reclamar millores laborals, més personal i una atenció sanitària de qualitat.

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.