Isabel Pantoja, absolta; la cançonetista no anirà de nou a la presó

Bones notícies a la fi per a Isabel Pantoja. La cançonetista no haurà de tornar a la presó perquè ha sigut absolta del presumpte delicte d’insolvència punible per la venda del seu xalet a Marbella.

L’artista es va asseure en el banc dels acusats el passat 22 de març i durant la seua declaració va assegurar no haver comés cap delicte i que quan es va assabentar que hi havia un deute relacionat amb la seua casa de Marbella amb la constructora Codabe ella estava a la presó i «no tenia el cap per a res«.

Segons ha confirmat el Tribunal Superior de Justícia d’Andalusia (TSJA), el jutge penal número 5 de Màlaga ha dictat sentència absolutòria un mes després que se celebrara el judici, amb el que es deslliura d’una nova condemna que podria haver-la portat de nou a presó.

Segons la sentència a la qual ha tingut accés ‘Diez Minutos’, «Que he d’absoldre i absolc a l’acusada María Isabel Pantoja Martín que les seues altres dades personals obren en el procediment, major d’edat i amb antecedents penals no computables a l’efecte de reincidència, en situació de llibertat per aquesta causa, i l’entitat PANRIVER 56 S.L., del delicte del qual se l’acusava, sent declarades d’ofici les costes«, es pot llegir en l’escrit judicial.

El cas que havia portat una altra vegada als jutjats a la cançonetista venia a conseqüència d’un suposat deute després d’una reforma de ‘Mi Gitana’, la seua casa a Marbella. Pantoja havia sigut acusada com a administradora única de Panriver 56, empresa que va participar en una operació suposadament irregular de deute.

Li reclamava a la societat de la cantant una determinada quantitat per unes reformes en ‘Mi Gitana’. El procediment va concloure amb una sentència que condemnava a la societat de Patoja a pagar 114.100 euros i es va embargar el crèdit que poguera tindre al seu favor.

Així, en 2009, es va embargar la propietat en Nova Andalusia. Amb el crèdit embargat i amb  Pantoja interessada en la venda de l’immoble, la Fiscalia de Màlaga afirmava que va maniobrar amb l’altre imputat per a beneficiar-se.

Per això, el Ministeri Públic l’acusava que el març de 2015, amb la cantant complint pena presó, es va fer una escriptura pública per a, presumptament, abonar aqueix deute rebaixat a 62.759 euros. L’altra empresa que rebia els diners renunciava a qualsevol reclamació.

El jutge ha decidit absoldre a la cançonetista a pesar que la Fiscalia va mantindre la seua petició de tres anys després d’escoltar la seua declaració i la del seu germà Agustín Pantoja, que en qualitat de testimoni va declarar que ell signava tot el que li posaven davant i que confiava plenament en el seu advocat. Per al fiscal, «la senyora Pantoja Martín era cooperadora necessària d’un delicte d’insolvència punible, del qual és autor una altra entitat«.

Kiko Rivera reacciona: «M’alegra l’ànima»

Malgrat tots els enfrontaments i discrepàncies, Kiko Rivera ha parlat amb Paloma García Pelayo sobre aquesta decisió: «Ell em va dir que era una notícia que li alegrava l’ànima«.

Per part seua, la filla de la cançonetista ha explicat que “és una gran notícia i que m’alegre moltíssim«.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.