Isabel Pantoja, absolta; la cançonetista no anirà de nou a la presó

Bones notícies a la fi per a Isabel Pantoja. La cançonetista no haurà de tornar a la presó perquè ha sigut absolta del presumpte delicte d’insolvència punible per la venda del seu xalet a Marbella.

L’artista es va asseure en el banc dels acusats el passat 22 de març i durant la seua declaració va assegurar no haver comés cap delicte i que quan es va assabentar que hi havia un deute relacionat amb la seua casa de Marbella amb la constructora Codabe ella estava a la presó i “no tenia el cap per a res“.

Segons ha confirmat el Tribunal Superior de Justícia d’Andalusia (TSJA), el jutge penal número 5 de Màlaga ha dictat sentència absolutòria un mes després que se celebrara el judici, amb el que es deslliura d’una nova condemna que podria haver-la portat de nou a presó.

Segons la sentència a la qual ha tingut accés ‘Diez Minutos’, “Que he d’absoldre i absolc a l’acusada María Isabel Pantoja Martín que les seues altres dades personals obren en el procediment, major d’edat i amb antecedents penals no computables a l’efecte de reincidència, en situació de llibertat per aquesta causa, i l’entitat PANRIVER 56 S.L., del delicte del qual se l’acusava, sent declarades d’ofici les costes“, es pot llegir en l’escrit judicial.

El cas que havia portat una altra vegada als jutjats a la cançonetista venia a conseqüència d’un suposat deute després d’una reforma de ‘Mi Gitana’, la seua casa a Marbella. Pantoja havia sigut acusada com a administradora única de Panriver 56, empresa que va participar en una operació suposadament irregular de deute.

Li reclamava a la societat de la cantant una determinada quantitat per unes reformes en ‘Mi Gitana’. El procediment va concloure amb una sentència que condemnava a la societat de Patoja a pagar 114.100 euros i es va embargar el crèdit que poguera tindre al seu favor.

Així, en 2009, es va embargar la propietat en Nova Andalusia. Amb el crèdit embargat i amb  Pantoja interessada en la venda de l’immoble, la Fiscalia de Màlaga afirmava que va maniobrar amb l’altre imputat per a beneficiar-se.

Per això, el Ministeri Públic l’acusava que el març de 2015, amb la cantant complint pena presó, es va fer una escriptura pública per a, presumptament, abonar aqueix deute rebaixat a 62.759 euros. L’altra empresa que rebia els diners renunciava a qualsevol reclamació.

El jutge ha decidit absoldre a la cançonetista a pesar que la Fiscalia va mantindre la seua petició de tres anys després d’escoltar la seua declaració i la del seu germà Agustín Pantoja, que en qualitat de testimoni va declarar que ell signava tot el que li posaven davant i que confiava plenament en el seu advocat. Per al fiscal, “la senyora Pantoja Martín era cooperadora necessària d’un delicte d’insolvència punible, del qual és autor una altra entitat“.

Kiko Rivera reacciona: “M’alegra l’ànima”

Malgrat tots els enfrontaments i discrepàncies, Kiko Rivera ha parlat amb Paloma García Pelayo sobre aquesta decisió: “Ell em va dir que era una notícia que li alegrava l’ànima“.

Per part seua, la filla de la cançonetista ha explicat que “és una gran notícia i que m’alegre moltíssim“.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.