Les últimes analítiques d’aigües residuals de Sagunt han confirmat que no hi ha restes de coronavirus

 

El clavegueram de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), està lliure de restes genòmiques del virus causant del Covid-19 en les aigües residuals. Esta dada es desprén de l’informe encarregat per Aigües de Sagunt al laboratori que analitza de manera sistemàtica les aigües residuals i les potables i confirma que en les últimes mostres preses des del 2 de juny fins al 6 de juliol en la ciutat no s’han obtingut resultats amb presència del virus.

 

Des de què en maig es començara a fer esta anàlisi, s’han pres 131 mostres, tres voltes per setmana, i en total s’han obtingut 17 resultats positius amb presència de SARS-CoV2, l’últim l’1 de juny en la mostra presa en els voltants de l’Hospital de Sagunt, cosa que demostra una evolució favorable.

 

GAMASER, laboratori contractat per Aigües de Sagunt, amb el seu mètode pioner i validat pel Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), determina quantitativament el número d’unitats genòmiques del SARS-CoV2, causant del Covid-19, presents per litre d’aigua i, per tant, permet establir la corba de l’epidèmia després de fer un mostreig de dades i anàlisis.

 

L’últim Consell d’Administració d’Aigües de Sagunt, empresa mixta de la que l’Ajuntament de Sagunt n’és soci majoritari amb Global Omnium, va aprovar destinar una partida per a que de manera sistemàtica s’analitzaren les aigües residuals de 5 punts de la ciutat, que s’arrepleguen al llarg de tot el dia, per a intentar incrementar la representativitat de la mostra que es pren i detectar la possible presència de possibles restes de virus.

 

La intenció d’este sistema és que puga servir d’alerta per a detectar l’existència de persones infectades per coronavirus ja siguen sense símptomes o bé que no hagen sigut diagnosticades, segons ha explicat el regidor delegat d’Aigües de Sagunt, Pepe Gil. «D’esta manera, quan tenim els resultats i si són positius, els comuniquem a les autoritats sanitàries per a que puguen actuar i previndre o avançar-se a les possibles conseqüències, encara que esperem que no siga d’esta manera», ha aclarit el regidor.

 

L’edil ha matisat que el virus no es transmet a través de les aigües i per tant no hi ha risc, «però sí que pot ser un sistema d’alerta implementat per a poder detectar de manera preventiva i ràpida que puga haver malalts i, per tant, contagiar a més gent».

 

Quatre fases de mostreig en Sagunt

En els resultats de les anàlisis fetes per GAMASER es distingixen quatre fases ben diferenciades amb una clara tendència a la baixa.

 

  1. La primera fase (mostres congelades) entre el 28 d’abril i el 2 de maig: trobem valors positius en un 69% de les mostres amb alguns valors significativament alts (987 000 ug/L).
  2. La segona fase entre el 14 i el 20 de maig: el número de casos positius es reduix notablement passant del 69% al 17% i amb valors molt més baixos (aprox. 75 000 ug/L).
  3. La tercera fase del 21 de maig i el 03 juny: es van prendre un total de 51 mostres, d’elles una va obtindre un resultat positiu de 34 465 ug/L en data 1 de juny. Este punt de mostreig correspon al P1 Hospital Sagunt.
  4. La quarta fase fins a 6 de juliol es van prendre més de 25 mostres amb 0 resultats de presència de SARS-CoV2 en tot el municipi.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.