Les últimes analítiques d’aigües residuals de Sagunt han confirmat que no hi ha restes de coronavirus

 

El clavegueram de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), està lliure de restes genòmiques del virus causant del Covid-19 en les aigües residuals. Esta dada es desprén de l’informe encarregat per Aigües de Sagunt al laboratori que analitza de manera sistemàtica les aigües residuals i les potables i confirma que en les últimes mostres preses des del 2 de juny fins al 6 de juliol en la ciutat no s’han obtingut resultats amb presència del virus.

 

Des de què en maig es començara a fer esta anàlisi, s’han pres 131 mostres, tres voltes per setmana, i en total s’han obtingut 17 resultats positius amb presència de SARS-CoV2, l’últim l’1 de juny en la mostra presa en els voltants de l’Hospital de Sagunt, cosa que demostra una evolució favorable.

 

GAMASER, laboratori contractat per Aigües de Sagunt, amb el seu mètode pioner i validat pel Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), determina quantitativament el número d’unitats genòmiques del SARS-CoV2, causant del Covid-19, presents per litre d’aigua i, per tant, permet establir la corba de l’epidèmia després de fer un mostreig de dades i anàlisis.

 

L’últim Consell d’Administració d’Aigües de Sagunt, empresa mixta de la que l’Ajuntament de Sagunt n’és soci majoritari amb Global Omnium, va aprovar destinar una partida per a que de manera sistemàtica s’analitzaren les aigües residuals de 5 punts de la ciutat, que s’arrepleguen al llarg de tot el dia, per a intentar incrementar la representativitat de la mostra que es pren i detectar la possible presència de possibles restes de virus.

 

La intenció d’este sistema és que puga servir d’alerta per a detectar l’existència de persones infectades per coronavirus ja siguen sense símptomes o bé que no hagen sigut diagnosticades, segons ha explicat el regidor delegat d’Aigües de Sagunt, Pepe Gil. «D’esta manera, quan tenim els resultats i si són positius, els comuniquem a les autoritats sanitàries per a que puguen actuar i previndre o avançar-se a les possibles conseqüències, encara que esperem que no siga d’esta manera», ha aclarit el regidor.

 

L’edil ha matisat que el virus no es transmet a través de les aigües i per tant no hi ha risc, «però sí que pot ser un sistema d’alerta implementat per a poder detectar de manera preventiva i ràpida que puga haver malalts i, per tant, contagiar a més gent».

 

Quatre fases de mostreig en Sagunt

En els resultats de les anàlisis fetes per GAMASER es distingixen quatre fases ben diferenciades amb una clara tendència a la baixa.

 

  1. La primera fase (mostres congelades) entre el 28 d’abril i el 2 de maig: trobem valors positius en un 69% de les mostres amb alguns valors significativament alts (987 000 ug/L).
  2. La segona fase entre el 14 i el 20 de maig: el número de casos positius es reduix notablement passant del 69% al 17% i amb valors molt més baixos (aprox. 75 000 ug/L).
  3. La tercera fase del 21 de maig i el 03 juny: es van prendre un total de 51 mostres, d’elles una va obtindre un resultat positiu de 34 465 ug/L en data 1 de juny. Este punt de mostreig correspon al P1 Hospital Sagunt.
  4. La quarta fase fins a 6 de juliol es van prendre més de 25 mostres amb 0 resultats de presència de SARS-CoV2 en tot el municipi.

Últimes notícies

Alerta per calor extrem: la Generalitat demana adaptar la faena per protegir la salut laboral

La Generalitat ha instat empreses, administracions i persones treballadores a reforçar la prevenció i reorganitzar la faena davant l’episodi de calor extrem anunciat a la Comunitat Valenciana.

Cinc ferits en un xoc entre una furgoneta i un autobús de l’EMT a El Saler

Cinc persones han resultat ferides en un accident entre un autobús de la línia 25 de l’EMT i una furgoneta a la CV-500, a l’altura d’El Saler, i han sigut traslladades a hospitals de València.

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.