Les últimes analítiques d’aigües residuals de Sagunt han confirmat que no hi ha restes de coronavirus

 

El clavegueram de Sagunt, en la comarca del Camp de Morvedre (València), està lliure de restes genòmiques del virus causant del Covid-19 en les aigües residuals. Esta dada es desprén de l’informe encarregat per Aigües de Sagunt al laboratori que analitza de manera sistemàtica les aigües residuals i les potables i confirma que en les últimes mostres preses des del 2 de juny fins al 6 de juliol en la ciutat no s’han obtingut resultats amb presència del virus.

 

Des de què en maig es començara a fer esta anàlisi, s’han pres 131 mostres, tres voltes per setmana, i en total s’han obtingut 17 resultats positius amb presència de SARS-CoV2, l’últim l’1 de juny en la mostra presa en els voltants de l’Hospital de Sagunt, cosa que demostra una evolució favorable.

 

GAMASER, laboratori contractat per Aigües de Sagunt, amb el seu mètode pioner i validat pel Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), determina quantitativament el número d’unitats genòmiques del SARS-CoV2, causant del Covid-19, presents per litre d’aigua i, per tant, permet establir la corba de l’epidèmia després de fer un mostreig de dades i anàlisis.

 

L’últim Consell d’Administració d’Aigües de Sagunt, empresa mixta de la que l’Ajuntament de Sagunt n’és soci majoritari amb Global Omnium, va aprovar destinar una partida per a que de manera sistemàtica s’analitzaren les aigües residuals de 5 punts de la ciutat, que s’arrepleguen al llarg de tot el dia, per a intentar incrementar la representativitat de la mostra que es pren i detectar la possible presència de possibles restes de virus.

 

La intenció d’este sistema és que puga servir d’alerta per a detectar l’existència de persones infectades per coronavirus ja siguen sense símptomes o bé que no hagen sigut diagnosticades, segons ha explicat el regidor delegat d’Aigües de Sagunt, Pepe Gil. «D’esta manera, quan tenim els resultats i si són positius, els comuniquem a les autoritats sanitàries per a que puguen actuar i previndre o avançar-se a les possibles conseqüències, encara que esperem que no siga d’esta manera», ha aclarit el regidor.

 

L’edil ha matisat que el virus no es transmet a través de les aigües i per tant no hi ha risc, «però sí que pot ser un sistema d’alerta implementat per a poder detectar de manera preventiva i ràpida que puga haver malalts i, per tant, contagiar a més gent».

 

Quatre fases de mostreig en Sagunt

En els resultats de les anàlisis fetes per GAMASER es distingixen quatre fases ben diferenciades amb una clara tendència a la baixa.

 

  1. La primera fase (mostres congelades) entre el 28 d’abril i el 2 de maig: trobem valors positius en un 69% de les mostres amb alguns valors significativament alts (987 000 ug/L).
  2. La segona fase entre el 14 i el 20 de maig: el número de casos positius es reduix notablement passant del 69% al 17% i amb valors molt més baixos (aprox. 75 000 ug/L).
  3. La tercera fase del 21 de maig i el 03 juny: es van prendre un total de 51 mostres, d’elles una va obtindre un resultat positiu de 34 465 ug/L en data 1 de juny. Este punt de mostreig correspon al P1 Hospital Sagunt.
  4. La quarta fase fins a 6 de juliol es van prendre més de 25 mostres amb 0 resultats de presència de SARS-CoV2 en tot el municipi.

Últimes notícies

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.