Es confirma el contagi entre humans del nou coronavirus que atemorix a Xina

La Comissió Nacional de Salut de la Xina ha confirmat, finalment, que el nou coronavirus (2019-nCoV) també es transmet entre humans, tot i que en un primer moment es pensava que només era transmissible d'animals a persones. Amb este anunci, els pitjors temors que ja anunciàvem fa 15 dies es complixen.

 

El líder de l'equip d'experts de la comissió, Zhong Nanshan, ha explicat que dos pacients de la província meridional de Guangdong han sigut infectats pel virus per contacte humà. «Els pacients van quedar infectats després de què els seus familiars viatjaren a Wuhan i es contagiaren», explica l'expert.

 

L'alerta es desplaça a Pequín, Xangai, el Japó, Corea del Sud i Tailàndia

De la mateixa forma, s'ha confirmat que, com a mínim, 15 treballadors mèdics de Wuhan han sigut ja infectats i que, fins i tot, un d'ells es troba en estat crític. Paral·lelament, l'alerta per possibles infeccions es desplaça fins a Pequín, Xangai, el Japó, Corea del Sud i Tailàndia.

 

Fins al moment hi ha quatre morts confirmades i 198 contagiats en el municipi, 35 d'ells en estat greu i 9 en estat crític. Per la seua part, el degà de la Facultat de Medicina de la Universitat de Hong Kong, Gabriel Leung, ha iniciat una investigació independent i ja ha estimat que el brot s'ha escampat a una vintena de ciutats i que, el més probable és que haja infectat a «més de 1.700 persones».

 

El brot es va originar en un mercat de peix i marisc

El brot es va originar en un mercat de peix i marisc en la ciutat de Wuhan, en el centre de la Xina, a on es venien també pardals, conills i serps. El recinte en qüestió va ser clausurat i desinfectat dies després de l'aparició del virus que, recordem, en un primer moment es creia que només era transmissible d'animals a humans.

 

Els símptomes majoritaris entre els afectats són febre i fatiga, tos seca i, a voltes, dificultats per a respirar. Finalment, el líder de l'equip d'experts de la comissió ha confirmat que «en l'actualitat no existix una cura especial per a este nou coronavirus» i que les mesures que s'estan prenent són d'aïllament i medicació dels afectats.

 

La preocupació és més que evident, ja que en breu se celebrarà l'Any Nou xinés, cosa que multiplicarà el trànsit de persones dins de Xina i incrementarà els riscos d'escampar la malaltia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.