Es confirma el contagi entre humans del nou coronavirus que atemorix a Xina

La Comissió Nacional de Salut de la Xina ha confirmat, finalment, que el nou coronavirus (2019-nCoV) també es transmet entre humans, tot i que en un primer moment es pensava que només era transmissible d'animals a persones. Amb este anunci, els pitjors temors que ja anunciàvem fa 15 dies es complixen.

 

El líder de l'equip d'experts de la comissió, Zhong Nanshan, ha explicat que dos pacients de la província meridional de Guangdong han sigut infectats pel virus per contacte humà. «Els pacients van quedar infectats després de què els seus familiars viatjaren a Wuhan i es contagiaren», explica l'expert.

 

L'alerta es desplaça a Pequín, Xangai, el Japó, Corea del Sud i Tailàndia

De la mateixa forma, s'ha confirmat que, com a mínim, 15 treballadors mèdics de Wuhan han sigut ja infectats i que, fins i tot, un d'ells es troba en estat crític. Paral·lelament, l'alerta per possibles infeccions es desplaça fins a Pequín, Xangai, el Japó, Corea del Sud i Tailàndia.

 

Fins al moment hi ha quatre morts confirmades i 198 contagiats en el municipi, 35 d'ells en estat greu i 9 en estat crític. Per la seua part, el degà de la Facultat de Medicina de la Universitat de Hong Kong, Gabriel Leung, ha iniciat una investigació independent i ja ha estimat que el brot s'ha escampat a una vintena de ciutats i que, el més probable és que haja infectat a «més de 1.700 persones».

 

El brot es va originar en un mercat de peix i marisc

El brot es va originar en un mercat de peix i marisc en la ciutat de Wuhan, en el centre de la Xina, a on es venien també pardals, conills i serps. El recinte en qüestió va ser clausurat i desinfectat dies després de l'aparició del virus que, recordem, en un primer moment es creia que només era transmissible d'animals a humans.

 

Els símptomes majoritaris entre els afectats són febre i fatiga, tos seca i, a voltes, dificultats per a respirar. Finalment, el líder de l'equip d'experts de la comissió ha confirmat que «en l'actualitat no existix una cura especial per a este nou coronavirus» i que les mesures que s'estan prenent són d'aïllament i medicació dels afectats.

 

La preocupació és més que evident, ja que en breu se celebrarà l'Any Nou xinés, cosa que multiplicarà el trànsit de persones dins de Xina i incrementarà els riscos d'escampar la malaltia.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts dos germans per violar a una dona en un cotxe en un descampat de València

La Policia Nacional deté a València a dos germans de 56 i 71 anys acusats d'agredir sexualment a una dona en un cotxe aparcat en un descampat del barri de Malilla.

La Orquestra de València debutarà en el Musikverein de Viena el 16 d’abril

La Orquestra de València reforçarà la seua projecció internacional amb la seua estrena el 16 d'abril a la sala principal del Musikverein de Viena, sota la batuta d'Alexander Liebreich i amb el duo Silver-Garburg com a solistes.

Detingut a Santa Pola un fugitiu reclamat a Itàlia per robar en màquines recreatives

La Policia Nacional ha arrestat a Santa Pola a un home de 51 anys buscat a Itàlia per integrar un grup que va robar més de 4.500 euros en màquines de joc en 2020.

Una nova nanopartícula valenciana connecta al sistema immune amb el tumor i obri una via contra el càncer

Investigadors de la Politècnica de València han creat una nanopartícula tipus Janus que actua com a pont entre cèl·lules tumorals i immunes, restaurant la seua comunicació i potenciant la destrucció de les cèl·lules canceroses.

La memòria oculta del Patronat de Protecció a la Dona de València emergix després de dècades de silenci

Investigadores i supervivents trauen a la llum la història del Patronat de Protecció a la Dona de València, una institució franquista que va tancar a milers de jóvens per conductes considerades immorals.

La Comunitat Valenciana supera la mitjana espanyola en feminicidis des de 2003

La Comunitat Valenciana registra una taxa acumulada de feminicidis superior a la mitjana nacional des de 2003, en un context on Canàries i Melilla presenten els nivells més alts i Extremadura els més baixos.

Dissabte Sant amb cel buidat i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El Dissabte Sant arriba a la Comunitat Valenciana amb cels buidats, temperatures màximes en ascens i vent fluix amb brises en el litoral. El diumenge es mantindrà l'ambient estable i lleugerament més càlid.

Nteka decidix un triomf clau del Raig davant un Elx en inferioritat

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar al Rayo Vallecano una victòria patida davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i es complica la seua lluita per la permanència.