Es confirma el contagi entre humans del nou coronavirus que atemorix a Xina

La Comissió Nacional de Salut de la Xina ha confirmat, finalment, que el nou coronavirus (2019-nCoV) també es transmet entre humans, tot i que en un primer moment es pensava que només era transmissible d'animals a persones. Amb este anunci, els pitjors temors que ja anunciàvem fa 15 dies es complixen.

 

El líder de l'equip d'experts de la comissió, Zhong Nanshan, ha explicat que dos pacients de la província meridional de Guangdong han sigut infectats pel virus per contacte humà. «Els pacients van quedar infectats després de què els seus familiars viatjaren a Wuhan i es contagiaren», explica l'expert.

 

L'alerta es desplaça a Pequín, Xangai, el Japó, Corea del Sud i Tailàndia

De la mateixa forma, s'ha confirmat que, com a mínim, 15 treballadors mèdics de Wuhan han sigut ja infectats i que, fins i tot, un d'ells es troba en estat crític. Paral·lelament, l'alerta per possibles infeccions es desplaça fins a Pequín, Xangai, el Japó, Corea del Sud i Tailàndia.

 

Fins al moment hi ha quatre morts confirmades i 198 contagiats en el municipi, 35 d'ells en estat greu i 9 en estat crític. Per la seua part, el degà de la Facultat de Medicina de la Universitat de Hong Kong, Gabriel Leung, ha iniciat una investigació independent i ja ha estimat que el brot s'ha escampat a una vintena de ciutats i que, el més probable és que haja infectat a «més de 1.700 persones».

 

El brot es va originar en un mercat de peix i marisc

El brot es va originar en un mercat de peix i marisc en la ciutat de Wuhan, en el centre de la Xina, a on es venien també pardals, conills i serps. El recinte en qüestió va ser clausurat i desinfectat dies després de l'aparició del virus que, recordem, en un primer moment es creia que només era transmissible d'animals a humans.

 

Els símptomes majoritaris entre els afectats són febre i fatiga, tos seca i, a voltes, dificultats per a respirar. Finalment, el líder de l'equip d'experts de la comissió ha confirmat que «en l'actualitat no existix una cura especial per a este nou coronavirus» i que les mesures que s'estan prenent són d'aïllament i medicació dels afectats.

 

La preocupació és més que evident, ja que en breu se celebrarà l'Any Nou xinés, cosa que multiplicarà el trànsit de persones dins de Xina i incrementarà els riscos d'escampar la malaltia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.

La Guàrdia Civil investiga l’incident pirotècnic del Castell de l’Olla d’Altea

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per aclarir l’incident pirotècnic al Castell de l’Olla d’Altea, on 27 persones han resultat ferides de diversa consideració en acabar desviant-se una carcassa cap al públic.

Quatre menors denuncien una agressió homòfoba durant les festes de Benialí

Quatre xiques menors han denunciat una agressió homòfoba durant les festes de Benialí, a la Vall de la Gallinera. Els presumptes agressors són tres xics, també menors, que neguen els fets i han oferit una versió diferent als agents.

Detonats 68 projectils de la Guerra Civil trobats a Villores

La Guàrdia Civil ha fet esclatar de manera controlada 68 projectils de la Guerra Civil localitzats a Villores (Castelló), que mantenien intacta la seua capacitat destructiva malgrat l’avançat deteriorament.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ el 29 d’agost

València acollirà el dissabte 29 d'agost una nova concentració de protesta per la gestió de la DANA d'octubre de 2024, amb el lema 'Mazón a presó', convocada per desenes d'entitats socials.

Lladró dona una nova vida a Mickey i Donald en porcellana artística

Lladró ha llançat a València una nova col·lecció artesanal de figures de Mickey Mouse i el Pato Donald en porcellana, amb un llenguatge visual renovat i influències de l’art pop. La peça estrella és Mickey Mouse Doodle, de 58 centímetres i més de 600 hores de treball entre tècnica i ornamentació.