Es confirma el contagi entre humans del nou coronavirus que atemorix a Xina

La Comissió Nacional de Salut de la Xina ha confirmat, finalment, que el nou coronavirus (2019-nCoV) també es transmet entre humans, tot i que en un primer moment es pensava que només era transmissible d'animals a persones. Amb este anunci, els pitjors temors que ja anunciàvem fa 15 dies es complixen.

 

El líder de l'equip d'experts de la comissió, Zhong Nanshan, ha explicat que dos pacients de la província meridional de Guangdong han sigut infectats pel virus per contacte humà. «Els pacients van quedar infectats després de què els seus familiars viatjaren a Wuhan i es contagiaren», explica l'expert.

 

L'alerta es desplaça a Pequín, Xangai, el Japó, Corea del Sud i Tailàndia

De la mateixa forma, s'ha confirmat que, com a mínim, 15 treballadors mèdics de Wuhan han sigut ja infectats i que, fins i tot, un d'ells es troba en estat crític. Paral·lelament, l'alerta per possibles infeccions es desplaça fins a Pequín, Xangai, el Japó, Corea del Sud i Tailàndia.

 

Fins al moment hi ha quatre morts confirmades i 198 contagiats en el municipi, 35 d'ells en estat greu i 9 en estat crític. Per la seua part, el degà de la Facultat de Medicina de la Universitat de Hong Kong, Gabriel Leung, ha iniciat una investigació independent i ja ha estimat que el brot s'ha escampat a una vintena de ciutats i que, el més probable és que haja infectat a «més de 1.700 persones».

 

El brot es va originar en un mercat de peix i marisc

El brot es va originar en un mercat de peix i marisc en la ciutat de Wuhan, en el centre de la Xina, a on es venien també pardals, conills i serps. El recinte en qüestió va ser clausurat i desinfectat dies després de l'aparició del virus que, recordem, en un primer moment es creia que només era transmissible d'animals a humans.

 

Els símptomes majoritaris entre els afectats són febre i fatiga, tos seca i, a voltes, dificultats per a respirar. Finalment, el líder de l'equip d'experts de la comissió ha confirmat que «en l'actualitat no existix una cura especial per a este nou coronavirus» i que les mesures que s'estan prenent són d'aïllament i medicació dels afectats.

 

La preocupació és més que evident, ja que en breu se celebrarà l'Any Nou xinés, cosa que multiplicarà el trànsit de persones dins de Xina i incrementarà els riscos d'escampar la malaltia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’exposició del MARQ sobre canibalisme ritual supera els 55.000 visitants

La mostra Rituals de pastors del MARQ, centrada en el primer cas documentat de canibalisme funerari no violent en el sud-est peninsular, ha rebut més de 55.000 visitants.

Demanen 12 anys i 8 mesos de presó a un home per intentar matar a la seua exparella a Alacant

La Fiscalia sol·licita 12 anys i 8 mesos de presó per a un home acusat d'intentar matar a la seua exparella a Alacant, malgrat tindre en vigor una orde d'allunyament. L'acusat hauria irromput en la vivenda, l'hauria amenaçada de mort i tractat d'apunyalar-la en el pit i abdomen.

Inici de setmana estable en la Comunitat Valenciana amb pujada de temperatures i ruixats aïllats

La Comunitat Valenciana comença la setmana amb temps en general poc nuvolós i estable, lleuger ascens de les temperatures i possibilitat de ruixats aïllats a l'interior i zones del litoral.

Que condisca l’exemple de Luis García Montero

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que Espanya ha de reconéixer millor la seua pluralitat lingüística

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.