Es confirma el contagi entre humans del nou coronavirus que atemorix a Xina

La Comissió Nacional de Salut de la Xina ha confirmat, finalment, que el nou coronavirus (2019-nCoV) també es transmet entre humans, tot i que en un primer moment es pensava que només era transmissible d'animals a persones. Amb este anunci, els pitjors temors que ja anunciàvem fa 15 dies es complixen.

 

El líder de l'equip d'experts de la comissió, Zhong Nanshan, ha explicat que dos pacients de la província meridional de Guangdong han sigut infectats pel virus per contacte humà. «Els pacients van quedar infectats després de què els seus familiars viatjaren a Wuhan i es contagiaren», explica l'expert.

 

L'alerta es desplaça a Pequín, Xangai, el Japó, Corea del Sud i Tailàndia

De la mateixa forma, s'ha confirmat que, com a mínim, 15 treballadors mèdics de Wuhan han sigut ja infectats i que, fins i tot, un d'ells es troba en estat crític. Paral·lelament, l'alerta per possibles infeccions es desplaça fins a Pequín, Xangai, el Japó, Corea del Sud i Tailàndia.

 

Fins al moment hi ha quatre morts confirmades i 198 contagiats en el municipi, 35 d'ells en estat greu i 9 en estat crític. Per la seua part, el degà de la Facultat de Medicina de la Universitat de Hong Kong, Gabriel Leung, ha iniciat una investigació independent i ja ha estimat que el brot s'ha escampat a una vintena de ciutats i que, el més probable és que haja infectat a «més de 1.700 persones».

 

El brot es va originar en un mercat de peix i marisc

El brot es va originar en un mercat de peix i marisc en la ciutat de Wuhan, en el centre de la Xina, a on es venien també pardals, conills i serps. El recinte en qüestió va ser clausurat i desinfectat dies després de l'aparició del virus que, recordem, en un primer moment es creia que només era transmissible d'animals a humans.

 

Els símptomes majoritaris entre els afectats són febre i fatiga, tos seca i, a voltes, dificultats per a respirar. Finalment, el líder de l'equip d'experts de la comissió ha confirmat que «en l'actualitat no existix una cura especial per a este nou coronavirus» i que les mesures que s'estan prenent són d'aïllament i medicació dels afectats.

 

La preocupació és més que evident, ja que en breu se celebrarà l'Any Nou xinés, cosa que multiplicarà el trànsit de persones dins de Xina i incrementarà els riscos d'escampar la malaltia.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.