Eliminen l’obligació de portar mascaretes en aeroports i avions

L’Agència de Seguretat Aèria de la Unió Europea (EASA) i el Centre Europeu per a la Prevenció i el Control de Malalties (ECDC) han eliminat la recomanació de l’ús obligatori de mascaretes en aeroports i a bord d’un vol, al mateix temps que han assenyalat que la mascareta és una de les millors proteccions contra la transmissió de covid-19.

«A partir de la setmana vinent, les màscares ja no hauran de ser obligatòries en els viatges aeris en tots els casos, alineant-se àmpliament amb els requisits canviants de les autoritats nacionals de tota Europa per al transport públic. Per a molts passatgers i membres de les tripulacions aèries, aquest és un gran pas avant en la normalització dels viatges aeris. Estem ara a l’inici d’aquest procés. Els passatgers han de continuar complint amb els requisits de la seua aerolínia, comportar-se de manera responsable i respectar les eleccions dels altres al seu voltant. I un passatger que està tossint i esternudant hauria de considerar seriosament usar una màscara facial, per a tranquil·litat dels quals estan asseguts a prop«, ha assegurat el director executiu d’EASA, Patrick Ky.

El director de l’ECDC, Andrea Ammon, ha afirmat que les actualitzacions en el Protocol de Seguretat, han brindat als viatgers i al personal d’aviació un millor coneixement dels riscos de transmissió del SARS-CoV-2 i les seues variants.

«Si bé els riscos persisteixen, hem vist que les intervencions no farmacèutiques i les vacunes han permés que les nostres vides comencen a tornar a la normalitat. Si bé ja no es recomana l’ús obligatori de màscares en totes les situacions, és important tindre en compte que, juntament amb el distanciament físic i una bona higiene de mans, és un dels millors mètodes per a reduir la transmissió«, ha explicat.

Segons aerolínia i destí

Les normes relatives a les màscares continuaran variant segons la companyia aèria i trajecte a partir del 16 de maig. Per exemple, els vols cap a o des d’un destí en el qual la màscara és obligatòria en el transport públic, com Espanya, han d’exigir als passatgers i a la tripulació que complisquen aqueixos requisits, segons les recomanacions de l’AESA i l’ECDC.

De fet, les aerolínies- durant les seues comunicacions prèvies al vol, així com durant el mateix- han de continuar encoratjant als seus passatgers i membres de la tripulació a portar màscares facials durant el vol, així com en l’aeroport, fins i tot quan el seu ús no siga obligatori.

Els passatgers vulnerables han de continuar usant-la independentment de les regles, idealment una tipus FFP2/N95/KN95 que oferisca un major nivell de protecció que una màscara quirúrgica estàndard.

També insten els passatgers a observar les mesures de distanciament en àrees interiors, fins i tot en l’aeroport, sempre que siga possible.

Encara que molts estats ja no exigeixen als passatgers que presenten dades a través d’un formulari de localització de passatgers, les companyies aèries haurien de mantindre els seus sistemes de recollida de dades per a poder posar aquesta informació a la disposició de les autoritats de salut pública si fora necessari. D’aquesta manera, podria usar-se si sorgira una nova variant preocupant i potencialment més perillosa, per la seua fuita de la immunitat o la gravetat dels símptomes.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.