Eliminen l’obligació de portar mascaretes en aeroports i avions

L’Agència de Seguretat Aèria de la Unió Europea (EASA) i el Centre Europeu per a la Prevenció i el Control de Malalties (ECDC) han eliminat la recomanació de l’ús obligatori de mascaretes en aeroports i a bord d’un vol, al mateix temps que han assenyalat que la mascareta és una de les millors proteccions contra la transmissió de covid-19.

A partir de la setmana vinent, les màscares ja no hauran de ser obligatòries en els viatges aeris en tots els casos, alineant-se àmpliament amb els requisits canviants de les autoritats nacionals de tota Europa per al transport públic. Per a molts passatgers i membres de les tripulacions aèries, aquest és un gran pas avant en la normalització dels viatges aeris. Estem ara a l’inici d’aquest procés. Els passatgers han de continuar complint amb els requisits de la seua aerolínia, comportar-se de manera responsable i respectar les eleccions dels altres al seu voltant. I un passatger que està tossint i esternudant hauria de considerar seriosament usar una màscara facial, per a tranquil·litat dels quals estan asseguts a prop“, ha assegurat el director executiu d’EASA, Patrick Ky.

El director de l’ECDC, Andrea Ammon, ha afirmat que les actualitzacions en el Protocol de Seguretat, han brindat als viatgers i al personal d’aviació un millor coneixement dels riscos de transmissió del SARS-CoV-2 i les seues variants.

Si bé els riscos persisteixen, hem vist que les intervencions no farmacèutiques i les vacunes han permés que les nostres vides comencen a tornar a la normalitat. Si bé ja no es recomana l’ús obligatori de màscares en totes les situacions, és important tindre en compte que, juntament amb el distanciament físic i una bona higiene de mans, és un dels millors mètodes per a reduir la transmissió“, ha explicat.

Segons aerolínia i destí

Les normes relatives a les màscares continuaran variant segons la companyia aèria i trajecte a partir del 16 de maig. Per exemple, els vols cap a o des d’un destí en el qual la màscara és obligatòria en el transport públic, com Espanya, han d’exigir als passatgers i a la tripulació que complisquen aqueixos requisits, segons les recomanacions de l’AESA i l’ECDC.

De fet, les aerolínies- durant les seues comunicacions prèvies al vol, així com durant el mateix- han de continuar encoratjant als seus passatgers i membres de la tripulació a portar màscares facials durant el vol, així com en l’aeroport, fins i tot quan el seu ús no siga obligatori.

Els passatgers vulnerables han de continuar usant-la independentment de les regles, idealment una tipus FFP2/N95/KN95 que oferisca un major nivell de protecció que una màscara quirúrgica estàndard.

També insten els passatgers a observar les mesures de distanciament en àrees interiors, fins i tot en l’aeroport, sempre que siga possible.

Encara que molts estats ja no exigeixen als passatgers que presenten dades a través d’un formulari de localització de passatgers, les companyies aèries haurien de mantindre els seus sistemes de recollida de dades per a poder posar aquesta informació a la disposició de les autoritats de salut pública si fora necessari. D’aquesta manera, podria usar-se si sorgira una nova variant preocupant i potencialment més perillosa, per la seua fuita de la immunitat o la gravetat dels símptomes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Milers es mobilitzen a Espanya per a exigir la fi de la guerra a Orient Mitjà

Milers de persones protesten en més de 150 ciutats espanyoles per a reclamar que es detinga la guerra a l'Iran i a Orient Mitjà. Madrid reunix 5.000 segons l'organització.

Una potent mascletà ha obert els dies grans de les Falles 2026

La mascletà de Pirotècnia Aitana, titulada 'La bellesa del sota', ha inaugurat els dies grans de les Falles 2026 amb 274 quilos de pólvora en sis minuts. La jornada ha estat marcada pel comiat de Juan Bautista Mollá i un balanç de 88 atencions sanitàries.

Compromís demana auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d’Alacant després de la detenció de Carlos Baño

Compromís ha demanat a la Sindicatura de Comptes auditar les ajudes a la Cambra de Comerç d'Alacant i reclama al Consell de Transparència revisar el compliment de la llei.

Carlos Baño nega irregularitats i s’oferix a col·laborar amb la justícia

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant rebutja qualsevol benefici personal i afirma que col·laborarà amb la investigació sobre els bons consum. Va quedar en llibertat amb càrrecs després d'acollir-se al seu dret a no declarar.

Una potent mascletà obri els dies grans de les Falles 2026

Pirotècnia Aitana ha inaugurat els dies grans amb 'La bellesa del sota', 274 quilos de pólvora en sis minuts i l'adeu de Juan Bautista Mollà.

La Generalitat enaltix als CEVEX com els millors ambaixadors i anuncia un congrés a Peníscola

La Generalitat recupera l'esperit del Vaixell Faller amb una recepció en l'Edifici del Rellotge i situa als CEVEX com a pont amb la diàspora. Anuncia un congrés a Peníscola

Metrovalencia oferix més de 2.700 places d’aparcament gratuïtes en Falles

La xarxa habilita 1.513 places P+M i 1.248 municipals, totes gratuïtes i al costat d'estacions, per a accedir a València en dies amb més de 500 carrers tallats.

Emergències demana extremar precaucions pel fort vent a Castelló: alerta taronja a l’interior nord

La Generalitat ha elevat a taronja l'avís per vent a l'interior nord de Castelló per a demà, amb ratxes que podrien aconseguir els 100 km/h. Es manté el nivell groc en la resta.