Eliminen l’obligació de portar mascaretes en aeroports i avions

L’Agència de Seguretat Aèria de la Unió Europea (EASA) i el Centre Europeu per a la Prevenció i el Control de Malalties (ECDC) han eliminat la recomanació de l’ús obligatori de mascaretes en aeroports i a bord d’un vol, al mateix temps que han assenyalat que la mascareta és una de les millors proteccions contra la transmissió de covid-19.

«A partir de la setmana vinent, les màscares ja no hauran de ser obligatòries en els viatges aeris en tots els casos, alineant-se àmpliament amb els requisits canviants de les autoritats nacionals de tota Europa per al transport públic. Per a molts passatgers i membres de les tripulacions aèries, aquest és un gran pas avant en la normalització dels viatges aeris. Estem ara a l’inici d’aquest procés. Els passatgers han de continuar complint amb els requisits de la seua aerolínia, comportar-se de manera responsable i respectar les eleccions dels altres al seu voltant. I un passatger que està tossint i esternudant hauria de considerar seriosament usar una màscara facial, per a tranquil·litat dels quals estan asseguts a prop«, ha assegurat el director executiu d’EASA, Patrick Ky.

El director de l’ECDC, Andrea Ammon, ha afirmat que les actualitzacions en el Protocol de Seguretat, han brindat als viatgers i al personal d’aviació un millor coneixement dels riscos de transmissió del SARS-CoV-2 i les seues variants.

«Si bé els riscos persisteixen, hem vist que les intervencions no farmacèutiques i les vacunes han permés que les nostres vides comencen a tornar a la normalitat. Si bé ja no es recomana l’ús obligatori de màscares en totes les situacions, és important tindre en compte que, juntament amb el distanciament físic i una bona higiene de mans, és un dels millors mètodes per a reduir la transmissió«, ha explicat.

Segons aerolínia i destí

Les normes relatives a les màscares continuaran variant segons la companyia aèria i trajecte a partir del 16 de maig. Per exemple, els vols cap a o des d’un destí en el qual la màscara és obligatòria en el transport públic, com Espanya, han d’exigir als passatgers i a la tripulació que complisquen aqueixos requisits, segons les recomanacions de l’AESA i l’ECDC.

De fet, les aerolínies- durant les seues comunicacions prèvies al vol, així com durant el mateix- han de continuar encoratjant als seus passatgers i membres de la tripulació a portar màscares facials durant el vol, així com en l’aeroport, fins i tot quan el seu ús no siga obligatori.

Els passatgers vulnerables han de continuar usant-la independentment de les regles, idealment una tipus FFP2/N95/KN95 que oferisca un major nivell de protecció que una màscara quirúrgica estàndard.

També insten els passatgers a observar les mesures de distanciament en àrees interiors, fins i tot en l’aeroport, sempre que siga possible.

Encara que molts estats ja no exigeixen als passatgers que presenten dades a través d’un formulari de localització de passatgers, les companyies aèries haurien de mantindre els seus sistemes de recollida de dades per a poder posar aquesta informació a la disposició de les autoritats de salut pública si fora necessari. D’aquesta manera, podria usar-se si sorgira una nova variant preocupant i potencialment més perillosa, per la seua fuita de la immunitat o la gravetat dels símptomes.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.