Eliminen l’obligació de portar mascaretes en aeroports i avions

L’Agència de Seguretat Aèria de la Unió Europea (EASA) i el Centre Europeu per a la Prevenció i el Control de Malalties (ECDC) han eliminat la recomanació de l’ús obligatori de mascaretes en aeroports i a bord d’un vol, al mateix temps que han assenyalat que la mascareta és una de les millors proteccions contra la transmissió de covid-19.

«A partir de la setmana vinent, les màscares ja no hauran de ser obligatòries en els viatges aeris en tots els casos, alineant-se àmpliament amb els requisits canviants de les autoritats nacionals de tota Europa per al transport públic. Per a molts passatgers i membres de les tripulacions aèries, aquest és un gran pas avant en la normalització dels viatges aeris. Estem ara a l’inici d’aquest procés. Els passatgers han de continuar complint amb els requisits de la seua aerolínia, comportar-se de manera responsable i respectar les eleccions dels altres al seu voltant. I un passatger que està tossint i esternudant hauria de considerar seriosament usar una màscara facial, per a tranquil·litat dels quals estan asseguts a prop«, ha assegurat el director executiu d’EASA, Patrick Ky.

El director de l’ECDC, Andrea Ammon, ha afirmat que les actualitzacions en el Protocol de Seguretat, han brindat als viatgers i al personal d’aviació un millor coneixement dels riscos de transmissió del SARS-CoV-2 i les seues variants.

«Si bé els riscos persisteixen, hem vist que les intervencions no farmacèutiques i les vacunes han permés que les nostres vides comencen a tornar a la normalitat. Si bé ja no es recomana l’ús obligatori de màscares en totes les situacions, és important tindre en compte que, juntament amb el distanciament físic i una bona higiene de mans, és un dels millors mètodes per a reduir la transmissió«, ha explicat.

Segons aerolínia i destí

Les normes relatives a les màscares continuaran variant segons la companyia aèria i trajecte a partir del 16 de maig. Per exemple, els vols cap a o des d’un destí en el qual la màscara és obligatòria en el transport públic, com Espanya, han d’exigir als passatgers i a la tripulació que complisquen aqueixos requisits, segons les recomanacions de l’AESA i l’ECDC.

De fet, les aerolínies- durant les seues comunicacions prèvies al vol, així com durant el mateix- han de continuar encoratjant als seus passatgers i membres de la tripulació a portar màscares facials durant el vol, així com en l’aeroport, fins i tot quan el seu ús no siga obligatori.

Els passatgers vulnerables han de continuar usant-la independentment de les regles, idealment una tipus FFP2/N95/KN95 que oferisca un major nivell de protecció que una màscara quirúrgica estàndard.

També insten els passatgers a observar les mesures de distanciament en àrees interiors, fins i tot en l’aeroport, sempre que siga possible.

Encara que molts estats ja no exigeixen als passatgers que presenten dades a través d’un formulari de localització de passatgers, les companyies aèries haurien de mantindre els seus sistemes de recollida de dades per a poder posar aquesta informació a la disposició de les autoritats de salut pública si fora necessari. D’aquesta manera, podria usar-se si sorgira una nova variant preocupant i potencialment més perillosa, per la seua fuita de la immunitat o la gravetat dels símptomes.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.