Eliminen l’obligació de portar mascaretes en aeroports i avions

L’Agència de Seguretat Aèria de la Unió Europea (EASA) i el Centre Europeu per a la Prevenció i el Control de Malalties (ECDC) han eliminat la recomanació de l’ús obligatori de mascaretes en aeroports i a bord d’un vol, al mateix temps que han assenyalat que la mascareta és una de les millors proteccions contra la transmissió de covid-19.

«A partir de la setmana vinent, les màscares ja no hauran de ser obligatòries en els viatges aeris en tots els casos, alineant-se àmpliament amb els requisits canviants de les autoritats nacionals de tota Europa per al transport públic. Per a molts passatgers i membres de les tripulacions aèries, aquest és un gran pas avant en la normalització dels viatges aeris. Estem ara a l’inici d’aquest procés. Els passatgers han de continuar complint amb els requisits de la seua aerolínia, comportar-se de manera responsable i respectar les eleccions dels altres al seu voltant. I un passatger que està tossint i esternudant hauria de considerar seriosament usar una màscara facial, per a tranquil·litat dels quals estan asseguts a prop«, ha assegurat el director executiu d’EASA, Patrick Ky.

El director de l’ECDC, Andrea Ammon, ha afirmat que les actualitzacions en el Protocol de Seguretat, han brindat als viatgers i al personal d’aviació un millor coneixement dels riscos de transmissió del SARS-CoV-2 i les seues variants.

«Si bé els riscos persisteixen, hem vist que les intervencions no farmacèutiques i les vacunes han permés que les nostres vides comencen a tornar a la normalitat. Si bé ja no es recomana l’ús obligatori de màscares en totes les situacions, és important tindre en compte que, juntament amb el distanciament físic i una bona higiene de mans, és un dels millors mètodes per a reduir la transmissió«, ha explicat.

Segons aerolínia i destí

Les normes relatives a les màscares continuaran variant segons la companyia aèria i trajecte a partir del 16 de maig. Per exemple, els vols cap a o des d’un destí en el qual la màscara és obligatòria en el transport públic, com Espanya, han d’exigir als passatgers i a la tripulació que complisquen aqueixos requisits, segons les recomanacions de l’AESA i l’ECDC.

De fet, les aerolínies- durant les seues comunicacions prèvies al vol, així com durant el mateix- han de continuar encoratjant als seus passatgers i membres de la tripulació a portar màscares facials durant el vol, així com en l’aeroport, fins i tot quan el seu ús no siga obligatori.

Els passatgers vulnerables han de continuar usant-la independentment de les regles, idealment una tipus FFP2/N95/KN95 que oferisca un major nivell de protecció que una màscara quirúrgica estàndard.

També insten els passatgers a observar les mesures de distanciament en àrees interiors, fins i tot en l’aeroport, sempre que siga possible.

Encara que molts estats ja no exigeixen als passatgers que presenten dades a través d’un formulari de localització de passatgers, les companyies aèries haurien de mantindre els seus sistemes de recollida de dades per a poder posar aquesta informació a la disposició de les autoritats de salut pública si fora necessari. D’aquesta manera, podria usar-se si sorgira una nova variant preocupant i potencialment més perillosa, per la seua fuita de la immunitat o la gravetat dels símptomes.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.