6.8 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

La família reial britànica ultima els preparatius per acomiadar Felip d’Edimburg

El príncep Felip, Duc d’Edimburg i marit de la reina Isabel II, rebrà sepultura este dissabte al Palau de Windsor, en una xicoteta cerimònia familiar a causa de les restriccions pel coronavirus. El funeral està programat per començar a les 15.40 (hora espanyola), amb l’eixida del fèretre del castell, seguit d’una marxa fúnebre i un minut de silenci a tot el país, segons ha comunicat el Palau de Buckingham. El funeral serà retransmés en directe per televisió.

 

 

Després d’un servei a la capella de Sant Jordi a càrrec del degà de Windsor, l’arquebisbe de Canterbury donarà la benedicció després de baixar el taüt a la volta reial. D’acord amb les regulacions de salut vigents a Anglaterra, només 30 convidats assistiran a la cerimònia, la majoria d’ells membres de la família reial. El primer ministre britànic, Boris Johnson, va anunciar la setmana passada que no aniria a l’esdeveniment per permetre que hi anaren més familiars i reunits.

 

Meghan de Sussex estarà

Entre els assistents a la cerimònia d’este dissabte a la capella de Sant Jordi, hi seran la reina Elisabet II, així com els quatre fills de la parella —Carles, Anna, Andreu i Eduard—, els vuit nets, la neboda i el nebot de la reina i tres dels seus cosins. Així mateix, hi assistiran tres parents alemanys de Felip, així com la comtessa Mountbatten de Birmània, amiga del duc d’Edimburg.

Algunes de les parelles dels fills i nets de la reina Isabel II s’han inclòs en la llista de convidats, tot i que Meghan, duquessa de Sussex i dona del príncep Enric, no assistirà al funeral a causa del seu embaràs.

 

El rei consort més longeu de la història del Regne Unit

El príncep Felip, Duc d’Edimburg, va morir el passat divendres 9 d’abril als 99 anys. La seua defunció va ser comunicada per Buckingham Palace a través de les xarxes socials, explicant que el marit d’Isabel II havia mort al Castell de Windsor. Cal recordar que en els darrers temps, havia estat hospitalitzat diverses vegades, la darrera per problemes de cor.

El Duc d’Edimburg ha estat el rei consort més longeu de la història del Regne Unit després d’ostentar este càrrec durant gairebé 70 anys. Nascut el 1921 a Corfú, el príncep Felip de Grècia va fer carrera militar a la marina britànica abans de comprometre’s amb la llavors princesa Elisabet l’estiu del 1946. Es van casar un any més tard i van tenir quatre fills: el príncep Carles (1948), la princesa Anna (1959), el príncep Andreu (1960) i el príncep Eduard (1964).

 

 

Últimes notícies

Onze comunitats en alerta per nevades, amb Cantàbria en nivell taronja

Cantàbria està este dilluns en nivell taronja per nevades des de 700-800 metres i altres deu comunitats mantenen avís groc. L'episodi arriba amb fred intens, pluges i temporal marítim en diversos punts.

Indonèsia reprén la busca dels dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Els equips de rescat van concentrar l'operatiu entorn de l'illa de Serai i van ampliar la busca fins al dimecres, després d'identificar a Fernando Martín. La família demana mantindre el dispositiu i va acompanyar les tasques en la zona.

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.

Indonèsia intensifica la busca de dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Indonèsia va reprendre l'operatiu per a localitzar a dos menors després del naufragi del KM Putri Sakinah; el diumenge es va identificar el cos de Fernando Martín.

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.