La família reial britànica ultima els preparatius per acomiadar Felip d’Edimburg

El príncep Felip, Duc d’Edimburg i marit de la reina Isabel II, rebrà sepultura este dissabte al Palau de Windsor, en una xicoteta cerimònia familiar a causa de les restriccions pel coronavirus. El funeral està programat per començar a les 15.40 (hora espanyola), amb l’eixida del fèretre del castell, seguit d’una marxa fúnebre i un minut de silenci a tot el país, segons ha comunicat el Palau de Buckingham. El funeral serà retransmés en directe per televisió.

 

 

Després d’un servei a la capella de Sant Jordi a càrrec del degà de Windsor, l’arquebisbe de Canterbury donarà la benedicció després de baixar el taüt a la volta reial. D’acord amb les regulacions de salut vigents a Anglaterra, només 30 convidats assistiran a la cerimònia, la majoria d’ells membres de la família reial. El primer ministre britànic, Boris Johnson, va anunciar la setmana passada que no aniria a l’esdeveniment per permetre que hi anaren més familiars i reunits.

 

Meghan de Sussex estarà

Entre els assistents a la cerimònia d’este dissabte a la capella de Sant Jordi, hi seran la reina Elisabet II, així com els quatre fills de la parella —Carles, Anna, Andreu i Eduard—, els vuit nets, la neboda i el nebot de la reina i tres dels seus cosins. Així mateix, hi assistiran tres parents alemanys de Felip, així com la comtessa Mountbatten de Birmània, amiga del duc d’Edimburg.

Algunes de les parelles dels fills i nets de la reina Isabel II s’han inclòs en la llista de convidats, tot i que Meghan, duquessa de Sussex i dona del príncep Enric, no assistirà al funeral a causa del seu embaràs.

 

El rei consort més longeu de la història del Regne Unit

El príncep Felip, Duc d’Edimburg, va morir el passat divendres 9 d’abril als 99 anys. La seua defunció va ser comunicada per Buckingham Palace a través de les xarxes socials, explicant que el marit d’Isabel II havia mort al Castell de Windsor. Cal recordar que en els darrers temps, havia estat hospitalitzat diverses vegades, la darrera per problemes de cor.

El Duc d’Edimburg ha estat el rei consort més longeu de la història del Regne Unit després d’ostentar este càrrec durant gairebé 70 anys. Nascut el 1921 a Corfú, el príncep Felip de Grècia va fer carrera militar a la marina britànica abans de comprometre’s amb la llavors princesa Elisabet l’estiu del 1946. Es van casar un any més tard i van tenir quatre fills: el príncep Carles (1948), la princesa Anna (1959), el príncep Andreu (1960) i el príncep Eduard (1964).

 

 

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.