16.7 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

La família reial britànica ultima els preparatius per acomiadar Felip d’Edimburg

El príncep Felip, Duc d’Edimburg i marit de la reina Isabel II, rebrà sepultura este dissabte al Palau de Windsor, en una xicoteta cerimònia familiar a causa de les restriccions pel coronavirus. El funeral està programat per començar a les 15.40 (hora espanyola), amb l’eixida del fèretre del castell, seguit d’una marxa fúnebre i un minut de silenci a tot el país, segons ha comunicat el Palau de Buckingham. El funeral serà retransmés en directe per televisió.

 

 

Després d’un servei a la capella de Sant Jordi a càrrec del degà de Windsor, l’arquebisbe de Canterbury donarà la benedicció després de baixar el taüt a la volta reial. D’acord amb les regulacions de salut vigents a Anglaterra, només 30 convidats assistiran a la cerimònia, la majoria d’ells membres de la família reial. El primer ministre britànic, Boris Johnson, va anunciar la setmana passada que no aniria a l’esdeveniment per permetre que hi anaren més familiars i reunits.

 

Meghan de Sussex estarà

Entre els assistents a la cerimònia d’este dissabte a la capella de Sant Jordi, hi seran la reina Elisabet II, així com els quatre fills de la parella —Carles, Anna, Andreu i Eduard—, els vuit nets, la neboda i el nebot de la reina i tres dels seus cosins. Així mateix, hi assistiran tres parents alemanys de Felip, així com la comtessa Mountbatten de Birmània, amiga del duc d’Edimburg.

Algunes de les parelles dels fills i nets de la reina Isabel II s’han inclòs en la llista de convidats, tot i que Meghan, duquessa de Sussex i dona del príncep Enric, no assistirà al funeral a causa del seu embaràs.

 

El rei consort més longeu de la història del Regne Unit

El príncep Felip, Duc d’Edimburg, va morir el passat divendres 9 d’abril als 99 anys. La seua defunció va ser comunicada per Buckingham Palace a través de les xarxes socials, explicant que el marit d’Isabel II havia mort al Castell de Windsor. Cal recordar que en els darrers temps, havia estat hospitalitzat diverses vegades, la darrera per problemes de cor.

El Duc d’Edimburg ha estat el rei consort més longeu de la història del Regne Unit després d’ostentar este càrrec durant gairebé 70 anys. Nascut el 1921 a Corfú, el príncep Felip de Grècia va fer carrera militar a la marina britànica abans de comprometre’s amb la llavors princesa Elisabet l’estiu del 1946. Es van casar un any més tard i van tenir quatre fills: el príncep Carles (1948), la princesa Anna (1959), el príncep Andreu (1960) i el príncep Eduard (1964).

 

 

Últimes notícies

L’Elx busca tancar l’any invicte a casa davant un Raig eufòric a Europa

Elx, invicte com a local, aspira a acomiadar un any d'ascens amb un triomf davant un Raig eufòric per Europa però bloquejat en Lliga. Les baixes obliguen a ajustos.

Vila-real i Barcelona, dol en el cim en La Ceràmica

Vila-real rep al Barcelona en La Ceràmica en ple pols per LaLiga: líder contra un equip en ratxa i invicte a casa. Les baixes i els onces marquen el xoc.

Marcelino busca la seua primera victòria davant el Barcelona com a local en Lliga al nové intent

El tècnic del Vila-real afronta un altre dol en La Ceràmica amb el repte d'aconseguir el seu primer triomf de lliga a casa davant el Barça. El seu historial com a local reunix empats i derrotes, amb l'última cita saldada 1-5.

Pepelu demana desconnectar en l’aturada per a tornar més fortes: serà un camí llarg

Pepelu va reivindicar l'aturada de Nadal per a reinicialitzar i tornar donant la seua millor versió. Va lamentar que al València se li escapen punts per detalls, sobretot a pilota parada.

Pogacar bat el seu propi rècord al Coll de Rates en un entrenament a Alacant

Tadej Pogacar va batre el seu propi registre al Coll de Rates amb 11.57 durant un entrenament amb el UAE Team Emirates. Va millorar en 24 segons la seua marca de 2024 en els 6,5 km al 5,5%.

Corberán tanca l’any amb quatre punts més que en el relleu a Baralla

L'equip suma 16 punts i és setzé, quatre més que en el mateix tram del curs passat. La millora és lleugera i l'objectiu continua sent la permanència.

Ivace+i finança un procés per a obtindre ingredients naturals d’algues per a cosmètica

Ivace+i finança Biored, un projecte que desenrotlla una biorrefinería en cascada per a convertir algues en ingredients bioactivos per a cosmètica, nutracéutica i agricultura. La iniciativa integra cultiu, extracció sostenible i validació industrial amb suport de fons FEDER.

AVVAC xifra en quasi 7 milions les pèrdues no reconegudes per la DANA en l’art valencià

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions l'impacte de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en el sector de les arts visuals valencianes i denúncia que gran part dels danys seguixen sense ser compensats.