La fissura de la vacunació espanyola: el grup de 40 a 49 anys

 

La vacunació contra la COVID-19 a Espanya continua a molt bon ritme: d’acord amb les últimes dades del Ministeri de Salut, ja són 35.070.311 persones immunitzades enfront del coronavirus al nostre país, la qual cosa suposa el 73,9% de la població; mentre que el 78,2% ha rebut almenys una dosi, és a dir, 37.126.744 persones.

Malgrat això, encara hi ha un grup d’edat la vacunació de la qual s’ha alentit, malgrat que persones i rangs d’edat més joves ja es troben immunitzats enfront de la COVID-19. Es tracta de les persones amb edats compreses entre els 40 i els 49 anys. 

Este grup d’edat va començar a rebre la vacuna a principis de juny. Tres mesos després, el 84,8% de les persones d’estes edats ja es troben immunitzades, i el 87,1% d’este grup ha rebut almenys una dosi de la vacuna contra el coronavirus, segons el Ministeri de Salut.

Altres franges d’edat compten amb millors xifres, o la diferència no és tan gran: el 94,2% del grup d’edat comprés entre els 50 i els 59 anys ja ha rebut una dosi, mentre que en el de 30 a 39 anys este percentatge se situa entorn del 76%, havent començat la seua vacunació un mes més tard.

 

Més de 100.000 majors de 40 anys vacunats en la primera setmana de setembre

 

Per això, les comunitats han aconseguit en la primera setmana de setembre, després del període vacacional, repescar o atraure per a la vacunació contra la COVID a 102.175 majors de 40 anys —dels 1,45 milions que encara no ha rebut ni una dosi—, dels quals més del 50% pertanyen a la franja d’edat de 40 a 49.

Per a Daniel López Acuña “estem en un moment de la vacunació en el qual cal anar a la repesca, identificació i perseguir l’objectiu de vacunar als que no han sigut vacunats que tenen més de 40 anys, a més de continuar vacunant a les persones joves”.

Per a este epidemiològic es tracta “d’un col·lectiu que per una raó o per una altra no van poder ser vacunats en la fase inicial. Cal intensificar la tasca d’anar per ells, és prioritari”.

Si bé Encunya considera que a Espanya no tenim un problema greu d’antivacunes de la magnitud d’altres països d’Europa assenyala que «necessitem el 85% o 90% de la població vacunada per a poder acostar-nos a la immunitat de grup”.

En este sentit el 4% que suposen dos milions de majors de 40 anys és clau.

Algunes comunitats autònomes ja han realitzat repesques entre la població d’estos grups d’edat. La Comunitat Valenciana ha tornat a cridar per a citar de nou a les persones que no van anar a vacunar-se malgrat haver sigut citades.

 

Vacances d’estiu i vacunació en altres comunitats

 

L’epidemiòleg d’ISGlobal, Enrique Bassat, identifica dins d’este grup de persones no vacunades tres tipus diferents, “els que no volen vacunar-se, els que li tenen por i ho estan posposant al màxim, però volen vacunar-se i els que han tingut Covid i creuen que no és necessari vacunar-se.

“Uns grups que seran difícils de convéncer, els més accessibles són els que tenen por i amb pedagogia es podrà actuar sobre ells”, afirma.

Les autoritats sanitàries es troben amb esta dificultat per a convéncer als ressagats en la immunització. A Menorca només cinc de cada cent crides realitzades a esta població a repescar culmina amb una cita per a rebre la vacuna.

Per a Bassat estos dos milions de majors de 40 anys són importants per al control de la pandèmia: “Quan parlàvem de 70% de població vacunada no era necessari vacunar als joves si érem molt bons vacunant als majors”, destaca.

Si bé Bassat prefereix no parlar de percentatges d’immunitat de grup, recorda que el Grup Col·laboratiu Multidisciplinari per al Seguiment Científic de la Covid-19 (GCMSC), integrat per metges i investigadors, ha calculat que la immunitat de grup s’aconseguirà amb el 85% de la població vacunada, i no amb el 70% estimat fins ara, per la qual cosa recomana vacunar als adolescents de 12 a 16 anys en els centres escolars.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.