El govern ho té clar: el nombre d’espanyols que estarà vacunat abans de setembre

Ejemplo de shortcode con estilo
  Des de l’inici de la vacunació contra la Covid-19 al nostre país, les crítiques davant la insostenible lentitud del procés no han deixat d’augmentar. Malgrat això, i aprofitant les últimes novetats sobre el subministrament de dosi per part de les farmacèutiques, el ministeri de Sanitat ha reiterat estos dies que el seu objectiu és immunitzar al […]

 

Des de l’inici de la vacunació contra la Covid-19 al nostre país, les crítiques davant la insostenible lentitud del procés no han deixat d’augmentar. Malgrat això, i aprofitant les últimes novetats sobre el subministrament de dosi per part de les farmacèutiques, el ministeri de Sanitat ha reiterat estos dies que el seu objectiu és immunitzar al 70% de la població al setembre d’este 2021.

Un objectiu que avui dia sembla molt allunyat, però que la ministra Carolina Darias considera que està «a l’abast de la mà». Ara com ara, segons les dades oficials, únicament 2.797.015 espanyols han estat vacunats amb les dos dosis, que no arriba a representar ni el 6% de la població total del nostre país. Amb estes dades a la mà, els experts assenyalen que a la fi d’any, si seguim igual, costarà arribar al 30% d’immunitzats. 

 

El ritme de vacunació comença a agafar velocitat a Espanya

També és cert que, amb l’arribada d’este mes d’abril, la vacunació està començant a agafar ritme, amb l’arribada de més i més vials. «Esta arribada massiva de vacunes possiblement és indicatiu que ja es comence a normalitzar el ritme d’arribada de vacunes al nostre país i a la resta de països de la UE», ha assegurat a ‘El Mundo’ el president de l’Associació Espanyola de Vacunologia, Amós García Rojas.

Ell mateix forma part de l’equip tècnic que assessora el govern en l’estratègia nacional de vacunació contra la Covid. En este sentit, Rojas reconeix que la situació actual no és la idònia, ja que fins ara hi ha hagut problemes principalment de lliurament de vacunes per part de les farmacèutiques: «Han arribat tard, a un ritme inferior al previst, al planificat, al programat i fins i tot al contractat en tota la Unió Europea», assegura.

Les autoritats mantenen l’objectiu del 70% de vacunats al setembre

Encara que estiga esta situació primaveral del procés de vacunació, la possibilitat de tindre 33 milions d’espanyols vacunats abans de tardor sembla encara molt remota. «Depén del fet que es complesquen els ritmes d’arribada d’immunitzacions i els contractes de la UE amb la indústria», Matisa Rojas, que també reconeix que no serà fàcil.

«Desconeixem si pot passar qualsevol succés que alentesca el ritme, per la qual cosa no podem definir un escenari», assegura, si bé insisteix que, si tot va bé, a l’estiu el volum de persones que ja estiguen vacunades «serà important».

Ara com ara, el ministeri de Sanitat ha destacat les arribades, estos dies, de noves dosis d’AstraZeneca i Pfizer al nostre país, i ha animat a les comunitats a administrar-les fins i tot per Setmana Santa. «Estem agafant velocitat de creuer. Cada dia anirem a més velocitat i a més rècord de vacunació», ha insistit Darias.

Pfizer, la farmacèutica que més vacunes ha enviat fins hui

La veritat és que fins al passat 31 de març, a Espanya s’havien administrat un total de 8.342.160 dosis de les vacunes de Moderna, Pfizer i AstraZeneca. Estes inoculacions representen un 86% de totes les dosis que han arribat al nostre país, que ascendien a la fi de març a un total de 9.589.995 dosi. Qui més ha complert ha estat Pfizer, amb 6.470.295 dosi, de les quals s’han injectat 6.236.534.

A continuació trobem AstraZeneca, que encara i els seus contratemps i lliuraments tardans ha enviat 2.175.700 vacunes, de les quals s’han administrat 1.639.662, i finalment Moderna, que ha lliurat tan sols 1.044.000 dosis, de les quals s’han administrat 475.959.

Val la pena afegir que els ulls estan ara mateix llocs en la vacuna de Janssen, que s’administra com una única dosi, i podria accelerar moltíssim més tot el procés. Les primeres dosis arribaran, molt probablement, a principis de maig.

 

Últimes notícies

Nou avís Es-Alert per risc d’inundacions al sud de València i nord d’Alacant

La Generalitat ha activat un nou Es-Alert per fortes pluges i risc d’inundacions al litoral sud de València i al litoral nord i interior d’Alacant, i demana extremar les precaucions. L’avís inclou recomanacions de seguretat com allunyar-se de rius i soterranis i telefonar al 112 en cas d’emergència.

Emergència 1 per pluges a la Marina Alta i avís en cinc comarques més

La Generalitat ha decretat l’emergència 1 per fortes pluges a la Marina Alta i la situació 0 en cinc comarques més, amb avisos d’acumulats que podrien superar els 400 litres en 24 hores. Emergències ha atés quasi 300 incidents, sobretot per inundacions i desperfectes en la via pública.

El València Basket reacciona amb una victòria sòlida davant l’UCAM Murcia

El València Basket ha tallat una dinàmica de tres derrotes seguides amb una victòria contundent contra l’UCAM Murcia, que Xavi Albert qualifica de colp sobre la taula.

Tall de les línies de Rodalia C1 i C2 des de les 20.00 hores per l’alerta roja per pluges

Adif ha suspés este divendres, des de les 20.00 hores i fins a nou avís, la circulació de les línies de Rodalia C1 i C2 entre València Estació Nord i Gandia i entre València Estació Nord i Moixent per l’alerta roja per pluges i tempesta al litoral sud de València i nord d’Alacant.

La UPV reobri dilluns tots els campus amb adaptacions per les pluges

La Universitat Politècnica de València reobrirà dilluns els campus de Vera, Alcoi i Gandia, este últim a partir de les 10 hores i amb docència en línia per l’avís roig per pluges.

El València Basket esclafa l’UCAM amb una exhibició d’intensitat (116-93)

El València Basket ha passat per damunt de l’UCAM Murcia al Roig Arena (116-93) gràcies a una intensitat defensiva constant i al lideratge ofensiu de Rivero, Brooks, Shorts i Mirotic, i suma la seua segona victòria en la Lliga Endesa.

El Valencia d’Aguirre frena la sagnia de derrotes però continua sense guanyar

Javier Aguirre ha encadenat dos empats en el seu inici al Valencia, ha reforçat la solidesa defensiva i la reacció competitiva, però l'equip continua sense trobar el gol i seguix en zona baixa.

El Levante busca trencar huit anys sense guanyar l’Athletic al Ciutat

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València, on no guanya l’equip basc des de 2018 i on l’última derrota va costar el lloc a Julián Calero.