15.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

La Policia d’Alboraia obri un expedient sobre la col·locació de banderes en la platja de la Patacona

 

La col·locació d’unes 53.000 banderes d’Espanya en la platja de la Patacona d’Alboraia, en la comarca de l’Horta Nord (València), «en homenatge als morts per la pandèmia» del coronavirus no estava autoritzada, segons han informat fonts de la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana, que assenyalen que la Policia Local ha obert un expedient per a determinar com s’ha desenvolupat esta acció.

 

En funció d’este expedient, es decidiran les possibles sancions que puguen derivar d’esta acció no autoritzada que ha organitzat l’Associació Nacional de Víctimes i Afectats per Coronavirus (ANVAC).

 

La platja de la Patacona d’Alboraia ha començat el dia este diumenge amb unes 53.000 banderes d’Espanya en «homenatge als 53.000 morts per la pandèmia» del coronavirus.

 

«Amb la llum del començar el dia honrem hui en València la memòria de les nostres víctimes. Continuem lluitant contra l’oblit. Dignitat i justícia», ha manifestat l’associació en un missatge publicat en Twitter.

 

Diferents formacions i líders polítics han compartit imàtgens i vídeos d’esta acció, com és el cas del portaveu del Grup Parlamentari de Vox en el Congrés, Iván Espinosa dels Esquivadors, alguns diputats autonòmics i nacionals d’esta formació, com Rocío De Meer, José María Llanos, Miguel Pascual o Ana Vega. El síndic de Ciutadans en Les Corts, Toni Cantó, o el PPCV també s’han fet eco d’esta acció.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.