La Policia va dissoldre la festa a on s’originà el brot de Covid-19 de Castelló per les queixes veïnals

 

Este dilluns la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública confirmava un brot de coronavirus en Castelló amb 16 casos. L’origen, una festa entre diferents nuclis familiars celebrada la nit de Sant Joan en el barri de Sant Llorenç de la ciutat.

 

Segons informa ‘Mediterráneo’, no va ser una reunió familiar sense més incidents, sinó que la Policia Local es va presentar allí per a dissoldre-la per les queixes veïnals. Els agents van acudir a la plaça Urban del Grupo San Lorenzo, a on hi havia «moltes persones» segons els veïns, cap a les deu i mitja de la nit.

 

L’organitzador de la festa, amb qui van parlar els agents, els va assegurar que posaria fi a la celebració en eixe mateix moment. Però això no va passar. Diversos grups «aïllats» es van quedar en la plaça i en la zona central dels blocs «tocant la guitarra i fent soroll».

 

Per eixe motiu, cap a la una de la matinada la Policia va tornar a rebre queixes dels veïns i van tornar a acudir al lloc. En esta segona ocasió, van alertar als assistents de les multes que els podien imposar i finalment se’n van anar. A pesar d’això, la Policia no ha concretat quanta gent hi havia ni si estaven respectant les mesures de seguretat.

 

Proves i rastreig de contactes

Este dimarts, diferents veïns de la zona han acudit al centre de salut Gran Via per a fer-se les proves del coronavirus en l’anomenat ‘autocovid’, sense baixar del cotxe. Encara que la Conselleria no ha concretat quantes proves noves s’han fet.

 

El que sí que se sap és que s’està fent un rastreig dels contactes de les persones infectades. Entre ells, es troben altres localitats i barris com Vila-real, Borriana o el barri de les Cases de la Breva, des d’on van vindre alguns assistents a la festa.

 

Per la seua banda, el pacient zero d’este brot seria un dels assistents, que va presentar símptomes de coronavirus dos dies abans de la celebració. A demés, venia de Lleida, a on ara mateix hi ha huit brots de Covid-19 importants.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martina guia al Melilla a la final després d’un 2-3 maratonià davant La Llacuna

El CV Melilla va véncer 2-3 a Cisneros La Llacuna després de quasi tres hores, amb 25 punts de Federico Martina, i jugarà la final de la Copa del Rei davant Manacor.

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.