Quina és la raó de l’augment dels positius a la Comunitat Valenciana?

 

La Comunitat Valenciana ha registrat en els dos últims dies 821 casos nous de coronavirus. La subdirectora d’epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Herme Vanaclocha ha assenyalat que “esperàvem un increment dels casos fruit de l’augment de la mobilitat i de la major interacció social”.

Des de l’última actualització, el dimecres passat, també s’han registrat tres brots d’origen social que tenen més de 10 casos associats.

Es tracta de tres brots a València, amb 29 persones (20-44 anys), 20 persones (17 i 18 anys) i 21 persones (23 i 24 anys), respectivament.

Al mateix temps ha destacat que en els últims 14 dies “es va comprovant que el 15% dels nous positius són entre joves de 15 i 19 anys, i el 28,6% tenen entre 20 i 29 anys”.

Herme Vanaclocha ha destacat que, no obstant això, “el seguiment dels casos i establir la traçabilitat dels brots, ens permet tallar les cadenes de transmissió del virus”.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha insistit a fer una nova crida a la prudència, recordant que “la pandèmia segueix ací. Hem avançat moltíssim cap a la meta final amb la vacunació, però hem de mantindre l’esforç i sacrifici tan enorme que hem realitzat en el compliment de les restriccions sanitàries i ara ens toca no confiar-nos i mantindre la precaució”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’alcalde de Manises rep l’alta una setmana després de l’infart

Javier Mansilla ha rebut l'alta després d'una evolució mèdica favorable i continuarà la recuperació a casa. El primer tinent d'alcalde assumix les funcions.

El Consell ha aprovat a València el primer Enclavament Tecnològic Urbà de la Comunitat

El Consell ha aprovat la classificació definitiva del '46 València Mediterranean Tech Hub', una àrea de 74.000 m² en la Marina, amb avantatges fiscals i tràmits àgils. L'enclavament busca concentrar empreses i talent per a atraure inversió i reforçar la innovació i la sostenibilitat.

Mor un ciclista de 65 anys després d’una caiguda a Benissa

Un home de 65 anys ha mort este divendres després de caure mentres circulava pel Camí Vella de Xaló, en una partida de Benissa. El SAMU ha intentat reanimar-lo sense èxit.

El Consell anima a les dones a triar-se cada dia en la seua campanya del 8M

La Generalitat va presentar la campanya del 8M Tria't cada dia, que promou l'amor propi com a base de la igualtat. L'acte enllaça amb els Premis Isabel Ferrer i una agenda cultural al març.

El Palau de Justícia de Llíria estarà llest a mitat de març i donarà servici a 41 municipis

La nova seu judicial de Llíria estarà operativa a mitjan març després d'una inversió de 19,1 milions, amb trasllat des del dilluns. Atendrà 41 municipis i a 186.300 veïns amb espais preparats per a créixer.

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions per a gestionar els residus sanitaris durant dos anys

El Consell ha autoritzat un contracte de 55,8 milions i dos anys per a la recollida, transport i tractament de residus sanitaris, amb opció de pròrroga.

València Basket i Jaime Pradilla amplien el seu contracte fins a 2028

L'ala-pivot i el club han estés un any el seu vincle, que ara finalitza en 2028. El rendiment de Pradilla en ACB i Eurolliga reforça el seu paper en el projecte.

Barcala reivindica el rècord turístic d’Alacant i demana créixer amb qualitat

Luis Barcala ha celebrat que Alacant ha encadenat rècords en 2025 i ha demanat consolidar un model sostenible. Ha avançat 113 escales i 84 milions en 2026.