Quina és la raó de l’augment dels positius a la Comunitat Valenciana?

 

La Comunitat Valenciana ha registrat en els dos últims dies 821 casos nous de coronavirus. La subdirectora d’epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Herme Vanaclocha ha assenyalat que “esperàvem un increment dels casos fruit de l’augment de la mobilitat i de la major interacció social”.

Des de l’última actualització, el dimecres passat, també s’han registrat tres brots d’origen social que tenen més de 10 casos associats.

Es tracta de tres brots a València, amb 29 persones (20-44 anys), 20 persones (17 i 18 anys) i 21 persones (23 i 24 anys), respectivament.

Al mateix temps ha destacat que en els últims 14 dies “es va comprovant que el 15% dels nous positius són entre joves de 15 i 19 anys, i el 28,6% tenen entre 20 i 29 anys”.

Herme Vanaclocha ha destacat que, no obstant això, “el seguiment dels casos i establir la traçabilitat dels brots, ens permet tallar les cadenes de transmissió del virus”.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha insistit a fer una nova crida a la prudència, recordant que “la pandèmia segueix ací. Hem avançat moltíssim cap a la meta final amb la vacunació, però hem de mantindre l’esforç i sacrifici tan enorme que hem realitzat en el compliment de les restriccions sanitàries i ara ens toca no confiar-nos i mantindre la precaució”.

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.