20.5 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Quina és la raó de l’augment dels positius a la Comunitat Valenciana?

 

La Comunitat Valenciana ha registrat en els dos últims dies 821 casos nous de coronavirus. La subdirectora d’epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Herme Vanaclocha ha assenyalat que “esperàvem un increment dels casos fruit de l’augment de la mobilitat i de la major interacció social”.

Des de l’última actualització, el dimecres passat, també s’han registrat tres brots d’origen social que tenen més de 10 casos associats.

Es tracta de tres brots a València, amb 29 persones (20-44 anys), 20 persones (17 i 18 anys) i 21 persones (23 i 24 anys), respectivament.

Al mateix temps ha destacat que en els últims 14 dies “es va comprovant que el 15% dels nous positius són entre joves de 15 i 19 anys, i el 28,6% tenen entre 20 i 29 anys”.

Herme Vanaclocha ha destacat que, no obstant això, “el seguiment dels casos i establir la traçabilitat dels brots, ens permet tallar les cadenes de transmissió del virus”.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha insistit a fer una nova crida a la prudència, recordant que “la pandèmia segueix ací. Hem avançat moltíssim cap a la meta final amb la vacunació, però hem de mantindre l’esforç i sacrifici tan enorme que hem realitzat en el compliment de les restriccions sanitàries i ara ens toca no confiar-nos i mantindre la precaució”.

Últimes notícies

Pérez Llorca demanarà a Sánchez coordinació per a la reconstrucció postdana

El president ha avançat que exigirà coordinació per a accelerar la reconstrucció després de la DANA de 2024 i ha reclamat infraestructures, finançament i regularitat del FLA.

El Eldense rep a la Reial Societat en Copa i el Vila-real visita al Racing

El sorteig de setzens de la Copa del Rei aparella al Eldense amb la Reial Societat i al Vila-real amb el Racing. València, Elx i Llevant jugaran fora.

La jutgessa de la DANA cita de nou a declarar a l’excap de gabinet de Mazón este divendres

La instructora de la causa penal de la DANA ha citat este divendres a José Manuel Cuenca després dels WhatsApp aportats per Salomé Pradas. La compareixença obliga a suspendre una altra testifical.

Pérez Llorca demana esperar a la jutgessa de la dana abans de decidir sobre Mazón

El president ha advocat per esperar les conclusions judicials sobre la gestió de la dana abans de fixar el futur de Carlos Mazón. També ha defés el diàleg amb les víctimes i ha avançat que vol tancar el relleu del PPCV abans de Nadal.

El València mai ha guanyat en el Metropolità i no venç al Atleti a Madrid des de 2011

El València visita a l'Atlètic en la jornada 16 en un estadi en el qual mai ha guanyat. No venç a domicili a Madrid des de la temporada 2010-11.

El Llevant es queda sense gol: tres partits seguits sense marcar i Etta acumula cinc

El Llevant, cuer i a cinc punts de la permanència, encadena tres jornades sense marcar. Etta Eyong tampoc veu porta des del 26 d'octubre.

Baptista i Pedro Martínez entren en el quadre principal de l’Obert d’Austràlia

Baptista i Pedro Martínez accedixen per rànquing al quadre principal de l'Obert d'Austràlia, del 19 de gener a l'1 de febrer. En total, huit espanyols aconseguixen entrada directa.

CESM CV eleva al 90% el seguiment de la vaga de metges i Sanitat el situa en el 15%

La vaga de metges contra la reforma de l'Estatut Marc ha tingut en la Comunitat Valenciana un seguiment dispar: 90% per a CESM CV i 15% per a Sanitat. El sindicat denuncia servicis mínims 'abusius' i suma suports d'Atenció Primària i del Fòrum de la Professió.