Quina és la raó de l’augment dels positius a la Comunitat Valenciana?

 

La Comunitat Valenciana ha registrat en els dos últims dies 821 casos nous de coronavirus. La subdirectora d’epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, Herme Vanaclocha ha assenyalat que “esperàvem un increment dels casos fruit de l’augment de la mobilitat i de la major interacció social”.

Des de l’última actualització, el dimecres passat, també s’han registrat tres brots d’origen social que tenen més de 10 casos associats.

Es tracta de tres brots a València, amb 29 persones (20-44 anys), 20 persones (17 i 18 anys) i 21 persones (23 i 24 anys), respectivament.

Al mateix temps ha destacat que en els últims 14 dies “es va comprovant que el 15% dels nous positius són entre joves de 15 i 19 anys, i el 28,6% tenen entre 20 i 29 anys”.

Herme Vanaclocha ha destacat que, no obstant això, “el seguiment dels casos i establir la traçabilitat dels brots, ens permet tallar les cadenes de transmissió del virus”.

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha insistit a fer una nova crida a la prudència, recordant que “la pandèmia segueix ací. Hem avançat moltíssim cap a la meta final amb la vacunació, però hem de mantindre l’esforç i sacrifici tan enorme que hem realitzat en el compliment de les restriccions sanitàries i ara ens toca no confiar-nos i mantindre la precaució”.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.