11.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Cultura destina 1,5 milions a ajudes a la producció editorial a la Comunitat Valenciana el 2024

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) la resolució per la qual es destinen 1.490.000 euros per a ajudes a la producció editorial a la Comunitat Valenciana el 2024.

En concret, en aquesta convocatòria un total de 63 editorials són beneficiàries d’estes ajudes concedides per a subvencionar llibres publicats en castellà i en valencià per empreses editorials comercials que tinguen com a activitat l’edició de llibres a la Comunitat Valenciana i que reunixen les característiques establides en la convocatòria.

L’import total concedit per la Conselleria, 765.259 euros corresponen a les subvencions concedides per a l’edició en valencià i 724.740 euros en castellà, detalla aquest departament del govern valencià en un comunicat.

Entre les publicacions subvencionades es troben obres de referència o consulta, de pensament en disciplines humanístiques o científiques, de ficció o llibres infantils i juvenils.

Tal com s’arreplega en la convocatòria, totes elles tenen un tiratge superior als 500 exemplars i una extensió mínima de 50 pàgines, a excepció dels llibres infantils, de teatre i de poesia.

Així mateix, es tracta tant de primeres edicions d’obra inèdita com a llibres l’última edició dels quals dona’t de més de 15 anys en la llengua per a la qual se sol·licite l’ajuda (valencià o castellà) i que tinguen especial rellevància cultural.

Queden exclosos d’esta convocatòria els llibres de text, qualsevol que siga el nivell o tipus d’ensenyament, els llibres d’exercicis i pràctiques, temaris d’oposicions, així com enciclopèdies i diccionaris.

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.