Cultura destina 1,5 milions a ajudes a la producció editorial a la Comunitat Valenciana el 2024

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) la resolució per la qual es destinen 1.490.000 euros per a ajudes a la producció editorial a la Comunitat Valenciana el 2024.

En concret, en aquesta convocatòria un total de 63 editorials són beneficiàries d’estes ajudes concedides per a subvencionar llibres publicats en castellà i en valencià per empreses editorials comercials que tinguen com a activitat l’edició de llibres a la Comunitat Valenciana i que reunixen les característiques establides en la convocatòria.

L’import total concedit per la Conselleria, 765.259 euros corresponen a les subvencions concedides per a l’edició en valencià i 724.740 euros en castellà, detalla aquest departament del govern valencià en un comunicat.

Entre les publicacions subvencionades es troben obres de referència o consulta, de pensament en disciplines humanístiques o científiques, de ficció o llibres infantils i juvenils.

Tal com s’arreplega en la convocatòria, totes elles tenen un tiratge superior als 500 exemplars i una extensió mínima de 50 pàgines, a excepció dels llibres infantils, de teatre i de poesia.

Així mateix, es tracta tant de primeres edicions d’obra inèdita com a llibres l’última edició dels quals dona’t de més de 15 anys en la llengua per a la qual se sol·licite l’ajuda (valencià o castellà) i que tinguen especial rellevància cultural.

Queden exclosos d’esta convocatòria els llibres de text, qualsevol que siga el nivell o tipus d’ensenyament, els llibres d’exercicis i pràctiques, temaris d’oposicions, així com enciclopèdies i diccionaris.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.