‘Alacant Desperta’ torna al Tossal del 13 al 15 de maig


Després de l’aturada forçosa dels esdeveniments culturals amb motiu de la pandèmia, el festival ‘Alacant Desperta‘ torna amb més ímpetu que mai mantenint la seua ubicació característica, el Parc de la Muntanya Tossal.

El lema triat per a enguany ha sigut seleccionat després d’una iniciativa promoguda a través de les xarxes socials per l’equip organitzatiu amb la finalitat que qualsevol persona poguera ser partícip.

Entre les nombroses propostes, va ser triat com a lema “RespirArt”, un joc de paraules que engloba la necessitat de recuperar l’esperit cultural de la ciutat i compartir-lo d’una manera expansiva i altruista.
Des de la Regidoria de Cultura s’anima als alacantins a gaudir d’aquest esdeveniment fent referència al fet que la cultura ha sigut un dels sectors més afectats per la COVID-19 i al fet que “tots hem de contribuir a la seua recuperació”.

Alacant Desperta comptarà amb 8 àrees diferenciades on es durà a terme una gran varietat de propostes. Els espais inclouran arts escèniques, rock, poesia, esports urbans, educació activa, dansa, hip-hop, circ o música electrònica a més de tallers i una especial picada d’ullet a la sostenibilitat en tot l’esdeveniment.

Una altra de les novetats en la programació, serà la instal·lació d’una highline sobre la qual tindrà lloc un sorprenent i potent espectacle de funambulisme.

Aquests tres dies en què la cultura de base s’alça, són possibles gràcies a una sèrie d’organitzadors/as, artistes i col·laboradors/as que de manera desinteressada inverteixen els seus esforços, suport, coneixement i treball perquè siga una realitat consolidada any rere any.

Donada la gran quantitat d’activitats que es realitzaran, persones de totes les edats podran trobar un espai afí on gaudir al màxim. També hi ha l’opció de sumar-se com a voluntari/a través de la web i viure el festival des de dins. L’objectiu principal del col·lectiu sempre ha sigut el de promoure la cultura de la zona i crear oportunitats per a mostrar qualsevol expressió artística que puga existir.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.