11.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

‘Alacant Desperta’ torna al Tossal del 13 al 15 de maig


Després de l’aturada forçosa dels esdeveniments culturals amb motiu de la pandèmia, el festival ‘Alacant Desperta‘ torna amb més ímpetu que mai mantenint la seua ubicació característica, el Parc de la Muntanya Tossal.

El lema triat per a enguany ha sigut seleccionat després d’una iniciativa promoguda a través de les xarxes socials per l’equip organitzatiu amb la finalitat que qualsevol persona poguera ser partícip.

Entre les nombroses propostes, va ser triat com a lema “RespirArt”, un joc de paraules que engloba la necessitat de recuperar l’esperit cultural de la ciutat i compartir-lo d’una manera expansiva i altruista.
Des de la Regidoria de Cultura s’anima als alacantins a gaudir d’aquest esdeveniment fent referència al fet que la cultura ha sigut un dels sectors més afectats per la COVID-19 i al fet que “tots hem de contribuir a la seua recuperació”.

Alacant Desperta comptarà amb 8 àrees diferenciades on es durà a terme una gran varietat de propostes. Els espais inclouran arts escèniques, rock, poesia, esports urbans, educació activa, dansa, hip-hop, circ o música electrònica a més de tallers i una especial picada d’ullet a la sostenibilitat en tot l’esdeveniment.

Una altra de les novetats en la programació, serà la instal·lació d’una highline sobre la qual tindrà lloc un sorprenent i potent espectacle de funambulisme.

Aquests tres dies en què la cultura de base s’alça, són possibles gràcies a una sèrie d’organitzadors/as, artistes i col·laboradors/as que de manera desinteressada inverteixen els seus esforços, suport, coneixement i treball perquè siga una realitat consolidada any rere any.

Donada la gran quantitat d’activitats que es realitzaran, persones de totes les edats podran trobar un espai afí on gaudir al màxim. També hi ha l’opció de sumar-se com a voluntari/a través de la web i viure el festival des de dins. L’objectiu principal del col·lectiu sempre ha sigut el de promoure la cultura de la zona i crear oportunitats per a mostrar qualsevol expressió artística que puga existir.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.