‘Alacant Desperta’ torna al Tossal del 13 al 15 de maig


Després de l’aturada forçosa dels esdeveniments culturals amb motiu de la pandèmia, el festival ‘Alacant Desperta‘ torna amb més ímpetu que mai mantenint la seua ubicació característica, el Parc de la Muntanya Tossal.

El lema triat per a enguany ha sigut seleccionat després d’una iniciativa promoguda a través de les xarxes socials per l’equip organitzatiu amb la finalitat que qualsevol persona poguera ser partícip.

Entre les nombroses propostes, va ser triat com a lema “RespirArt”, un joc de paraules que engloba la necessitat de recuperar l’esperit cultural de la ciutat i compartir-lo d’una manera expansiva i altruista.
Des de la Regidoria de Cultura s’anima als alacantins a gaudir d’aquest esdeveniment fent referència al fet que la cultura ha sigut un dels sectors més afectats per la COVID-19 i al fet que “tots hem de contribuir a la seua recuperació”.

Alacant Desperta comptarà amb 8 àrees diferenciades on es durà a terme una gran varietat de propostes. Els espais inclouran arts escèniques, rock, poesia, esports urbans, educació activa, dansa, hip-hop, circ o música electrònica a més de tallers i una especial picada d’ullet a la sostenibilitat en tot l’esdeveniment.

Una altra de les novetats en la programació, serà la instal·lació d’una highline sobre la qual tindrà lloc un sorprenent i potent espectacle de funambulisme.

Aquests tres dies en què la cultura de base s’alça, són possibles gràcies a una sèrie d’organitzadors/as, artistes i col·laboradors/as que de manera desinteressada inverteixen els seus esforços, suport, coneixement i treball perquè siga una realitat consolidada any rere any.

Donada la gran quantitat d’activitats que es realitzaran, persones de totes les edats podran trobar un espai afí on gaudir al màxim. També hi ha l’opció de sumar-se com a voluntari/a través de la web i viure el festival des de dins. L’objectiu principal del col·lectiu sempre ha sigut el de promoure la cultura de la zona i crear oportunitats per a mostrar qualsevol expressió artística que puga existir.

Últimes notícies

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.