23.1 C
València
Dimecres, 22 octubre, 2025

‘Alacant Desperta’ torna al Tossal del 13 al 15 de maig


Després de l’aturada forçosa dels esdeveniments culturals amb motiu de la pandèmia, el festival ‘Alacant Desperta‘ torna amb més ímpetu que mai mantenint la seua ubicació característica, el Parc de la Muntanya Tossal.

El lema triat per a enguany ha sigut seleccionat després d’una iniciativa promoguda a través de les xarxes socials per l’equip organitzatiu amb la finalitat que qualsevol persona poguera ser partícip.

Entre les nombroses propostes, va ser triat com a lema “RespirArt”, un joc de paraules que engloba la necessitat de recuperar l’esperit cultural de la ciutat i compartir-lo d’una manera expansiva i altruista.
Des de la Regidoria de Cultura s’anima als alacantins a gaudir d’aquest esdeveniment fent referència al fet que la cultura ha sigut un dels sectors més afectats per la COVID-19 i al fet que “tots hem de contribuir a la seua recuperació”.

Alacant Desperta comptarà amb 8 àrees diferenciades on es durà a terme una gran varietat de propostes. Els espais inclouran arts escèniques, rock, poesia, esports urbans, educació activa, dansa, hip-hop, circ o música electrònica a més de tallers i una especial picada d’ullet a la sostenibilitat en tot l’esdeveniment.

Una altra de les novetats en la programació, serà la instal·lació d’una highline sobre la qual tindrà lloc un sorprenent i potent espectacle de funambulisme.

Aquests tres dies en què la cultura de base s’alça, són possibles gràcies a una sèrie d’organitzadors/as, artistes i col·laboradors/as que de manera desinteressada inverteixen els seus esforços, suport, coneixement i treball perquè siga una realitat consolidada any rere any.

Donada la gran quantitat d’activitats que es realitzaran, persones de totes les edats podran trobar un espai afí on gaudir al màxim. També hi ha l’opció de sumar-se com a voluntari/a través de la web i viure el festival des de dins. L’objectiu principal del col·lectiu sempre ha sigut el de promoure la cultura de la zona i crear oportunitats per a mostrar qualsevol expressió artística que puga existir.

Últimes notícies

Aldama assegura al jutge que Ábalos va pagar 20.000 euros en b per a un local a València

Aldama sosté davant el Suprem que Ábalos va abonar 20.000 euros en b en la compra d'un local i aporta contractes i correus per a justificar-lo. Ábalos ho nega i al·lega que ja va entregar documentació al tribunal.

Dos detinguts després de desmantellar una plantació amb 13 quilos de marihuana a Los Montesinos

La Guàrdia Civil va desmantellar una plantació interior en una finca de Los Montesinos amb 13,2 quilos de marihuana, 25 plantes i 200 grams de MDMA. El jutge envia a presó provisional al principal implicat i deixa a la dona en llibertat amb mesures.

Els mercats de proveïments llancen un protocol d’actuació davant emergències després de la DANA

Els mercats de proveïments presentaran a València el primer protocol d'actuació davant emergències després de la DANA, basat en l'experiència de huit mercats valencians. METRAE reunirà 250 representants del comerç tradicional per a compartir aprenentatges i coordinar respostes amb les administracions.

Detingut un home de 26 anys per dos robatoris amb una pistola simulada prop del Castell de Santa Bàrbara

Detingut un home de 26 anys per assaltar a parelles en els accessos al Castell de Santa Bàrbara amb una pistola simulada. Dos víctimes van resultar ferides.

Dates semblants i un patró comú: les quatre grans danes de València

En set dècades, quatre episodis de gota freda van colpejar la província de València quasi sempre a la fi d'octubre i amb un patró similar. 1987 manté el rècord diari i 2024 va batre marques d'intensitat horària, en sis i en dotze hores.

Detingut a Elx un home de 38 anys amb una pistola carregada en un cotxe de lloguer

La Policia Local va interceptar en Carrús un cotxe de lloguer amb matrícula estrangera i va trobar una pistola amb un projectil en la recambra. El conductor, de 38 anys i nacionalitat lituana, va ser arrestat i lloc a disposició judicial mentres s'investiga l'origen de l'arma.

Bonaire passa de símbol de la tragèdia a motor de la recuperació econòmica

Un any després de la dana, el centre d'Aldaia opera a ple rendiment, supera xifres prèvies i prepara una ampliació de 10.000 m² després de modernitzar infraestructures i protocols.

Folgado recorda la riuada a Torrent i urgix actuar en els barrancs de la Horteta i del Pedrís

A punt de complir-se un any de la riuada del 29 d'octubre de 2024, l'alcaldessa de Torrent rememora la imatge d'ones en el barranc de la Horteta. Reclama obres en la Horteta i el Pedrís i sistemes d'avís per a previndre nous episodis.