11.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

‘Alacant Desperta’ torna al Tossal del 13 al 15 de maig


Després de l’aturada forçosa dels esdeveniments culturals amb motiu de la pandèmia, el festival ‘Alacant Desperta‘ torna amb més ímpetu que mai mantenint la seua ubicació característica, el Parc de la Muntanya Tossal.

El lema triat per a enguany ha sigut seleccionat després d’una iniciativa promoguda a través de les xarxes socials per l’equip organitzatiu amb la finalitat que qualsevol persona poguera ser partícip.

Entre les nombroses propostes, va ser triat com a lema “RespirArt”, un joc de paraules que engloba la necessitat de recuperar l’esperit cultural de la ciutat i compartir-lo d’una manera expansiva i altruista.
Des de la Regidoria de Cultura s’anima als alacantins a gaudir d’aquest esdeveniment fent referència al fet que la cultura ha sigut un dels sectors més afectats per la COVID-19 i al fet que “tots hem de contribuir a la seua recuperació”.

Alacant Desperta comptarà amb 8 àrees diferenciades on es durà a terme una gran varietat de propostes. Els espais inclouran arts escèniques, rock, poesia, esports urbans, educació activa, dansa, hip-hop, circ o música electrònica a més de tallers i una especial picada d’ullet a la sostenibilitat en tot l’esdeveniment.

Una altra de les novetats en la programació, serà la instal·lació d’una highline sobre la qual tindrà lloc un sorprenent i potent espectacle de funambulisme.

Aquests tres dies en què la cultura de base s’alça, són possibles gràcies a una sèrie d’organitzadors/as, artistes i col·laboradors/as que de manera desinteressada inverteixen els seus esforços, suport, coneixement i treball perquè siga una realitat consolidada any rere any.

Donada la gran quantitat d’activitats que es realitzaran, persones de totes les edats podran trobar un espai afí on gaudir al màxim. També hi ha l’opció de sumar-se com a voluntari/a través de la web i viure el festival des de dins. L’objectiu principal del col·lectiu sempre ha sigut el de promoure la cultura de la zona i crear oportunitats per a mostrar qualsevol expressió artística que puga existir.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.