11.4 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

El Palau de la Generalitat s’obri al teatre amb ‘La idea d’Europa’, de George Steiner, pel Dia d’Europa

El Palau de la Generalitat acull el pròxim dimarts 10 de maig, a les 19 hores, una obra de teatre al pati gòtic. “La idea d’Europa” és el títol d’una conferència de l’humanista George Steiner en què parla de l’home europeu contemporani. Dels homes, les dones i els xiquets europeus que duen, com si fora una motxilla massa carregada, un pes a l’esquena. El pes d’un passat brutal i grandiós alhora.

Aquest text, publicat en llibre per Steiner, ha estat adaptat al teatre per l’actor i dramaturg Òscar Intente, que recupera les reflexions d’Steiner sobre l’home europeu, i “la seua gran capacitat per fer el mal, però també per dedicar-se a coses ben inútils: la música, les matemàtiques, la poesia, la bellesa… i potser la bondat”. La recerca d’aquestes capacitats és l’única resposta a la incertesa del nostre continent davant la globalització del món.

Totes aquestes reflexions i sentiments els posarà en escena Òscar Intente i el músic Ferran Martínez en el pati gòtic del Palau de la Generalitat, en un espectacle d’entrada lliure fins completar l’aforament.

Aquesta representació teatral forma part dels actes organitzats per Presidència de la Generalitat per commemorar el Dia d’Europa.

Últimes notícies

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del jugat

La Comunitat Valenciana ha sumat 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% dels 425,4 milions jugats. La Grossa no ha tocat, però els premis s'han repartit en múltiples localitats, amb especial pes a Alacant.

Pérez Llorca destaca que la nova gestora del PPCV aglutina totes les sensibilitats

El nou president del PPCV subratlla una transició ràpida i sense soroll i perfila un equip integrador. Carlos Gil assumix la secretaria general i es mantenen òrgans clau.