El Palau de la Generalitat s’obri al teatre amb ‘La idea d’Europa’, de George Steiner, pel Dia d’Europa

El Palau de la Generalitat acull el pròxim dimarts 10 de maig, a les 19 hores, una obra de teatre al pati gòtic. “La idea d’Europa” és el títol d’una conferència de l’humanista George Steiner en què parla de l’home europeu contemporani. Dels homes, les dones i els xiquets europeus que duen, com si fora una motxilla massa carregada, un pes a l’esquena. El pes d’un passat brutal i grandiós alhora.

Aquest text, publicat en llibre per Steiner, ha estat adaptat al teatre per l’actor i dramaturg Òscar Intente, que recupera les reflexions d’Steiner sobre l’home europeu, i “la seua gran capacitat per fer el mal, però també per dedicar-se a coses ben inútils: la música, les matemàtiques, la poesia, la bellesa… i potser la bondat”. La recerca d’aquestes capacitats és l’única resposta a la incertesa del nostre continent davant la globalització del món.

Totes aquestes reflexions i sentiments els posarà en escena Òscar Intente i el músic Ferran Martínez en el pati gòtic del Palau de la Generalitat, en un espectacle d’entrada lliure fins completar l’aforament.

Aquesta representació teatral forma part dels actes organitzats per Presidència de la Generalitat per commemorar el Dia d’Europa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morrissey inicia a València el seu gira espanyola amb nou disc i clàssics de The Smiths

El músic arranca a València el primer de tres concerts a Espanya per a presentar 'Make-up is a lie' i recuperar himnes de The Smiths. Les entrades estan esgotades a València, Saragossa i Sevilla.

Llum Club convertix la lectura compartida en una xarxa de suport entre dones

Nascut a l'agost a València, Llum Club reunix lectores de 18 a 60 anys, llig només a autores i ha evolucionat cap a un espai segur amb activitats feministes.

Les Falles 2026 cremaran 10 milions de creativitat i ironia després d’un hivern dur

Quasi 800 falles, més de 9,8 milions invertits i un desplegament de 6.000 agents marcaran unes festes que culminaran amb la Cremà el 19 de març. La pluja condiciona l'arrancada i la ciutat es transforma amb corts, subvencions municipals i més de 300 espectacles pirotècnics.

Dones de l’aigua a València: guàrdies de 24 hores perquè no falte ni una gota el 8-M

Cinc treballadores de Global Omnium assumixen torns essencials durant el 8-M per a mantindre la xarxa sense corts. La seua labor reflectix l'avanç femení en àrees tècniques.

La UPV constata que la violència masclista en xarxes silencia a dones en política i repetix patrons

Dos estudis de la UPV analitzen milers de missatges en X dirigits a Ayuso, Montero i Meloni i conclouen que l'hostilitat de gènere és sistemàtica i amb impacte democràtic.

Pluges en la Comunitat Valenciana i ruixats amb tempesta en àrees de Castelló

Cels molt nuvolosos i precipitacions generalitzades este dissabte. A Castelló, els ruixats podran ser forts o persistents i amb tempesta en punts.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.