El Palau de la Generalitat s’obri al teatre amb ‘La idea d’Europa’, de George Steiner, pel Dia d’Europa

El Palau de la Generalitat acull el pròxim dimarts 10 de maig, a les 19 hores, una obra de teatre al pati gòtic. «La idea d’Europa» és el títol d’una conferència de l’humanista George Steiner en què parla de l’home europeu contemporani. Dels homes, les dones i els xiquets europeus que duen, com si fora una motxilla massa carregada, un pes a l’esquena. El pes d’un passat brutal i grandiós alhora.

Aquest text, publicat en llibre per Steiner, ha estat adaptat al teatre per l’actor i dramaturg Òscar Intente, que recupera les reflexions d’Steiner sobre l’home europeu, i «la seua gran capacitat per fer el mal, però també per dedicar-se a coses ben inútils: la música, les matemàtiques, la poesia, la bellesa… i potser la bondat». La recerca d’aquestes capacitats és l’única resposta a la incertesa del nostre continent davant la globalització del món.

Totes aquestes reflexions i sentiments els posarà en escena Òscar Intente i el músic Ferran Martínez en el pati gòtic del Palau de la Generalitat, en un espectacle d’entrada lliure fins completar l’aforament.

Aquesta representació teatral forma part dels actes organitzats per Presidència de la Generalitat per commemorar el Dia d’Europa.

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.