6.3 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

El Palau de la Generalitat s’obri al teatre amb ‘La idea d’Europa’, de George Steiner, pel Dia d’Europa

El Palau de la Generalitat acull el pròxim dimarts 10 de maig, a les 19 hores, una obra de teatre al pati gòtic. “La idea d’Europa” és el títol d’una conferència de l’humanista George Steiner en què parla de l’home europeu contemporani. Dels homes, les dones i els xiquets europeus que duen, com si fora una motxilla massa carregada, un pes a l’esquena. El pes d’un passat brutal i grandiós alhora.

Aquest text, publicat en llibre per Steiner, ha estat adaptat al teatre per l’actor i dramaturg Òscar Intente, que recupera les reflexions d’Steiner sobre l’home europeu, i “la seua gran capacitat per fer el mal, però també per dedicar-se a coses ben inútils: la música, les matemàtiques, la poesia, la bellesa… i potser la bondat”. La recerca d’aquestes capacitats és l’única resposta a la incertesa del nostre continent davant la globalització del món.

Totes aquestes reflexions i sentiments els posarà en escena Òscar Intente i el músic Ferran Martínez en el pati gòtic del Palau de la Generalitat, en un espectacle d’entrada lliure fins completar l’aforament.

Aquesta representació teatral forma part dels actes organitzats per Presidència de la Generalitat per commemorar el Dia d’Europa.

Últimes notícies

Ruibal i Fornals afermen al Betis a Europa amb un 2-0 al Vila-real

El Betis va firmar un 2-0 d'autoritat davant un Vila-real superat per la pressió i l'eficàcia. Ruibal i Fornals van marcar; Comesaña va ser expulsat en el 76.

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.