Joan Manuel Serrat anuncia la seua retirada dels escenaris

 

El cantant Joan Manuel Serrat, de 77 anys, s’acomiadarà l’any 2022 dels escenaris, amb una última gira de concerts que iniciarà el pròxim 27 d’abril en el Beacon Theatre de la ciutat de Nova York i finalitzarà el 23 de desembre en el Palau Sant Jordi de Barcelona.

Segons ha informat en un comunicat, després de la pandèmia i després d’una “inactivitat forçosa“, el català tornarà a la música en directe amb una última gira que es dirà ‘El vicio de cantar 1965-2022”, amb la qual Serrat es vol acomiadar “personalment del públic amb el qual ha compartit vida i cançons durant més de mig segle”.

 

 

Tal com ha explicat Serrat al diari El País, no es tracta d’una retirada de la vida artística, sinó únicament dels xous en directe: “Tocaré i compondré a casa, és possible que grave un disc. Però no tornaré als escenaris. I m’acomiadaré no a la francesa, sinó com correspon (…) El que he decidit és acomiadar-me en persona. No em va agradar sentir-me acomiadat per una plaga”, ha expressat l’artista de 77 anys.

 

Joan Manuel Serrat, una icona de la música espanyola

 

Cantautor, compositor i poeta, Serrat ( Barcelona, 1943) és una de les figures més destacades de la música moderna tant en castellà com en català i autor d’una de les considerades millors cançons en espanyol de tots els temps: ‘Mediterráneo’.

Va debutar en 1965 amb la seua primera actuació en públic en el programa Radioescope de Ràdio Barcelona, es va convertir en el pioner de la Nova Cançó catalana. Des de llavors, ha publicat més de 30 àlbums d’estudi en els quals ha entremesclat gèneres com la copla espanyola, el tango o el bolero.

Entre els premis amb els quals ha sigut guardonat al llarg de la seua carrera hi ha diversos Doctorats honoris causa, a més d’altres guardons ressenyables a nivell internacional com el Grammy Llatí honorífic com a Persona de l’any 2014, dos Fotogrames de Plata a la millor activitat musical o el Premi Ondas per la seua trajectòria artística.

Va ser com a part d’una gira conjunta al costat del seu amic i company Joaquín Sabina, concretament el 12 de febrer, en el segon dels dos compromisos en el Wizink Center de Madrid, on l’artista de Jaén va patir una caiguda del fossat que va obligar a la seua hospitalització i a una llarga convalescència.

Guardonat en 2009 amb l’I Premi Nacional de les Músiques Actuals, ha rebut altres altes distincions, com el seu nomenament com a Cavaller de la Legió d’Honor de la República Francesa o la concessió de la Medalla d’Or al Mèrit en les Belles arts, l’Encàrrec del Mèrit Civil i el premi d’Honor dels Premis de la Música.

Ha publicat més de 30 discos d’estudi des de l’enregistrament en 1967 de “Llaura que tinc vint anys”, a destacar “Dedicado a Antonio Machado, poeta” (1969) i “Miguel Hernández” (1971), en els quals va posar música als versos d’aquests dos literats espanyols, i, per descomptat, “Mediterráneo” (1970).

Per a commemorar el seu aniversari, quan es complien 47 anys del seu llançament, va dur a terme la seua última gran gira en solitari. “Estic molt il·lusionat. És bastant normal que ho estiga, perquè tinc 74 anys i el termini cada vegada es va acurtant. El que abans semblava infinit, la vida s’ha dedicat a demostrar-me que és finit i summament delicat”, va assenyalar llavors.

Interrogat sobre la seua salut, sobre per què no esperar al mig segle redó de la publicació de l’àlbum, que s’hauria complit en 2021, va respondre: “Si no creguera que ho puc fer, no ho faria. Primer, per sentit del ridícul“, ha afirmat, abans d’afegir: “Per què esperar? Qui sap si d’ací a 3 anys tindré aire per a bufar els ciris?”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.