Desarticulen sis punts de cultiu de marihuana i dos de venda i detenen a deu persones a Algemesí i Alzira

Agents de la Policia Nacional han desarticulat en les localitats valencianes d’Algemesí i Alzira sis punts de cultiu de marihuana, dos de venda d’esta substància estupefaent i han detingut a deu persones, set homes i tres dones, com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública. A cinc dels arrestats se’ls imputa també els delictes de pertinença a organització criminal i blanqueig de capitals.

Les investigacions van començar el mes d’agost passat, després de tenir coneixement els agents que una organització criminal, amb vincles familiars entre ells, podria estar dedicant-se a la venda de marihuana a la menuda en les localitats d’Alzira i Algemesí, nodrint-se tant de plantacions pròpies com de la compra d’alienes. Es dona a més la circumstància que els compradors de la substància estupefaent eren, en la seua majoria, menors d’edat, ja que els punts de venda se situaven prop de dos centres educatius.

Les perquisicions dels agents han culminat amb nou entrades i registres domiciliaris, la desarticulació de sis punts de cultiu de marihuana, de dos punts de venda i la detenció de deu persones com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública. A cinc d’elles també se’ls considera responsables dels delictes de pertinença a grup criminal i blanqueig de capitals.

En els registres s’han intervingut 995 plantes en diferents fases de creixement, així com divers material i efectes per al seu cultiu i manipulació;

16.360 euros en efectiu; una pistola d’aire comprimit; 150 grams de cabdell de marihuana seca; 47 embolcalls envoltoris mono dosis d’1 gram de cabdell de marihuana, i tres bàscules.

Quatre dels detinguts han passat a disposició judicial, decretant-se l’ingrés a la presó de tres d’ells.

Últimes notícies

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un pla urgent davant l’impacte de la guerra a l’Iran

El PSPV reclama al president de la Generalitat un Pla Valencià de Resposta davant les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a l'Iran i acusa el Consell d'inacció.

València trasllada el Village dels Gai Games 2026 per a garantir el descans veïnal

L'Ajuntament de València traslladarà el Village dels Gai Games 2026 de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'entorn de l'estadi Ciutat de València per a garantir el descans dels veïns després d'una sentència judicial.

Ratxes de més de 130 km/h agranen Castelló i obliguen a desenes d’intervencions d’emergència

El fort temporal de vent a la província de Castelló deixa ratxes de fins a 143 km/h, més d'un centenar d'incidències ateses i la suspensió de diversos actes previstos.

Domingo de cels buidats i vent fort en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge amb cels buidats, vent del nord i nord-oest amb ratxes molt fortes i temperatures estables, amb gelades febles a l'interior nord.

Un caminador que es convertix amb carro de la compra desperta l’interés de Rolser

Un jove dissenyador ha creat Rondine, un caminador que també funciona com a carro de la compra i que ha cridat l'atenció de Rolser, interessada a desenrotllar el concepte en el futur.

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.