Desmantellament d’una plantació de marihuana a Riba-roja: dues detencions i una connexió il·legal a la xarxa elèctrica

Un dispositiu de la Guàrdia Civil ha resultat en el desmantellament d’una important plantació de marihuana situada en una nau del polígon industrial de Riba-roja de Túria, on es van intervenir més de 800 plantes. Aquest operatiu es va dur a terme arran de diversos indicis rebuts pels agents, així com l’alerta d’una companyia elèctrica sobre un possible enganxament il·legal en aquesta ubicació.

Els agents, actuant amb eficàcia, van establir un dispositiu per a envoltar la nau el dia 9 d’abril, coincidint amb el moment en què es tallava el subministrament il·legal d’electricitat. En comprovar la incidència, dos individus van eixir de l’immoble, però es van adonar de la presència policial i van intentar fugir. Malgrat els seus intents, van ser detinguts a pocs metres del lloc.

Dins de la nau, els agents van trobar no només les més de 800 plantes de marihuana, sinó també un ampli equipament per al cultiu, que incloïa aires condicionats, filtres, focus i ventiladors. Els dos detinguts, d’origen albanès i amb edats de 27 i 37 anys, s’enfronten a càrrecs per delicte contra la salut pública i per defraudació de fluid elèctric.

La Guàrdia Civil, a més, ha indicat que hi ha altres tres persones implicades en aquesta operació, les quals es preveu que siguen detingudes en els pròxims dies. Les diligències corresponents han estat presentades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 8 de Llíria, que s’encarregarà de determinar les responsabilitats legals derivades d’aquesta activitat il·legal.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts dos hòmens per intentar segrestar un empresari per a robar-li les seues criptomonedes

La Policia Nacional deté a Madrid a dos hòmens que van introduir a un empresari en una furgoneta per a obtindre les claus de les seues criptomonedes, amb destinació marcada cap a Petrer (Alacant). Un tercer implicat seguix fugit.

Retiren 9.500 metres quadrats de canya invasora en Sierra Escalona per a protegir el brúfol

La Generalitat ha eliminat 9.500 metres quadrats de canya invasora en Sierra Escalona per a restaurar l'ecosistema mediterrani i afavorir la recuperació d'espècies protegides com el brúfol, el gat muntés o la tortuga mediterrània.

Pedro Martínez lamenta la derrota davant el Barça i reclama més ritme i rebot

Pedro Martínez va explicar la derrota del València Basket davant el Barça en Eurolliga per la falta d'encert en el final igualat, el domini visitant del rebot i el baix ritme ofensiu.

Mbappé, Yamal i Peter Lim es convertixen en ninots llestos per a cremar en les Falles de València

Les Falles de València tornen a convertir a Kylian Mbappé, Lamine Yamal i Peter Lim en ninots satírics que cremaran en la cremà, al costat d'una falla rècord dedicada a la marató.

La comissió que investigarà les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan es posarà en marxa el 23 de març

La comissió municipal que examinarà les possibles irregularitats en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan començarà el 23 de març, més de mes i mig després d'acordar-se en un ple extraordinari.

L’Elx tanca la renovació de Dituro i planteja un any més a Bigas

L'Elx aconseguix un acord verbal per a ampliar un any el contracte del porter Matías Dituro i proposa una altra temporada al central Pedro Bigas, mentres definix el futur de diversos jugadors clau.

Bragarnik reafirma la seua confiança en Sarabia malgrat la mala ratxa de l’Elx

El propietari de l'Elx, Christian Bragarnik, recolza públicament a Eder Sarabia i dona per fet que seguirà la pròxima temporada, malgrat la mala dinàmica i la posició de descens.

Temps estable en la Comunitat Valenciana abans d’un San José més fresc i amb possibles pluges

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de temps estable amb augment de nuvolositat abans del dia de San José, quan s'esperen un descens de temperatures i pluges febles en alguns punts.