Desmantellament d’una plantació de marihuana a Riba-roja: dues detencions i una connexió il·legal a la xarxa elèctrica

Un dispositiu de la Guàrdia Civil ha resultat en el desmantellament d’una important plantació de marihuana situada en una nau del polígon industrial de Riba-roja de Túria, on es van intervenir més de 800 plantes. Aquest operatiu es va dur a terme arran de diversos indicis rebuts pels agents, així com l’alerta d’una companyia elèctrica sobre un possible enganxament il·legal en aquesta ubicació.

Els agents, actuant amb eficàcia, van establir un dispositiu per a envoltar la nau el dia 9 d’abril, coincidint amb el moment en què es tallava el subministrament il·legal d’electricitat. En comprovar la incidència, dos individus van eixir de l’immoble, però es van adonar de la presència policial i van intentar fugir. Malgrat els seus intents, van ser detinguts a pocs metres del lloc.

Dins de la nau, els agents van trobar no només les més de 800 plantes de marihuana, sinó també un ampli equipament per al cultiu, que incloïa aires condicionats, filtres, focus i ventiladors. Els dos detinguts, d’origen albanès i amb edats de 27 i 37 anys, s’enfronten a càrrecs per delicte contra la salut pública i per defraudació de fluid elèctric.

La Guàrdia Civil, a més, ha indicat que hi ha altres tres persones implicades en aquesta operació, les quals es preveu que siguen detingudes en els pròxims dies. Les diligències corresponents han estat presentades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 8 de Llíria, que s’encarregarà de determinar les responsabilitats legals derivades d’aquesta activitat il·legal.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.