Desmantellament d’una plantació de marihuana a Riba-roja: dues detencions i una connexió il·legal a la xarxa elèctrica

Un dispositiu de la Guàrdia Civil ha resultat en el desmantellament d’una important plantació de marihuana situada en una nau del polígon industrial de Riba-roja de Túria, on es van intervenir més de 800 plantes. Aquest operatiu es va dur a terme arran de diversos indicis rebuts pels agents, així com l’alerta d’una companyia elèctrica sobre un possible enganxament il·legal en aquesta ubicació.

Els agents, actuant amb eficàcia, van establir un dispositiu per a envoltar la nau el dia 9 d’abril, coincidint amb el moment en què es tallava el subministrament il·legal d’electricitat. En comprovar la incidència, dos individus van eixir de l’immoble, però es van adonar de la presència policial i van intentar fugir. Malgrat els seus intents, van ser detinguts a pocs metres del lloc.

Dins de la nau, els agents van trobar no només les més de 800 plantes de marihuana, sinó també un ampli equipament per al cultiu, que incloïa aires condicionats, filtres, focus i ventiladors. Els dos detinguts, d’origen albanès i amb edats de 27 i 37 anys, s’enfronten a càrrecs per delicte contra la salut pública i per defraudació de fluid elèctric.

La Guàrdia Civil, a més, ha indicat que hi ha altres tres persones implicades en aquesta operació, les quals es preveu que siguen detingudes en els pròxims dies. Les diligències corresponents han estat presentades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 8 de Llíria, que s’encarregarà de determinar les responsabilitats legals derivades d’aquesta activitat il·legal.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.