Mastodon
29.1 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Desmantellament d’una plantació de marihuana a Riba-roja: dues detencions i una connexió il·legal a la xarxa elèctrica

Un dispositiu de la Guàrdia Civil ha resultat en el desmantellament d’una important plantació de marihuana situada en una nau del polígon industrial de Riba-roja de Túria, on es van intervenir més de 800 plantes. Aquest operatiu es va dur a terme arran de diversos indicis rebuts pels agents, així com l’alerta d’una companyia elèctrica sobre un possible enganxament il·legal en aquesta ubicació.

Els agents, actuant amb eficàcia, van establir un dispositiu per a envoltar la nau el dia 9 d’abril, coincidint amb el moment en què es tallava el subministrament il·legal d’electricitat. En comprovar la incidència, dos individus van eixir de l’immoble, però es van adonar de la presència policial i van intentar fugir. Malgrat els seus intents, van ser detinguts a pocs metres del lloc.

Dins de la nau, els agents van trobar no només les més de 800 plantes de marihuana, sinó també un ampli equipament per al cultiu, que incloïa aires condicionats, filtres, focus i ventiladors. Els dos detinguts, d’origen albanès i amb edats de 27 i 37 anys, s’enfronten a càrrecs per delicte contra la salut pública i per defraudació de fluid elèctric.

La Guàrdia Civil, a més, ha indicat que hi ha altres tres persones implicades en aquesta operació, les quals es preveu que siguen detingudes en els pròxims dies. Les diligències corresponents han estat presentades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 8 de Llíria, que s’encarregarà de determinar les responsabilitats legals derivades d’aquesta activitat il·legal.

Últimes notícies

El Consell s’obri a la participació i a col·laborar amb la CHJ als parcs inundables

El Consell manté la invitació a les associacions per a dissenyar els parcs inundables en l'àrea de València i reclama treballar amb la CHJ. Diverses entitats donen suport a l'enfocament, mentres dos associacions de víctimes el rebutgen per falta de pressupost suficient.

Mor Robert Redford als 89 anys

La notícia confirma l'adeu a una figura central per a diverses generacions d'espectadors

Ayoze i Mikautadze lideren l’atac del Vila-real en el seu debut de Champions

El Vila-real debuta en la Lliga de Campions amb l'onze esperat i Ayoze Pérez al costat de George Mikautadze com a dupla ofensiva. El Tottenham respon amb un onze de tall ofensiu.

Emergències coordina amb els municipis més afectats per la dana un pla de suport preventiu

Emergències i Interior elabora amb els 32 municipis més afectats per la riuada de 2024 un pla de suport preventiu per a episodis de preemergència per pluges. El dispositiu reforça vigilància, resposta ràpida i informació a la ciutadania en alertes taronja i roja.

Pablo Alborán actuarà el 30 de maig en el Roig Arena dins del seu Global Tour KM0

Pablo Alborán anuncia concert en el Roig Arena de València el 30 de maig dins del seu Global Tour KM0. Les entrades ixen a la venda el 24 de setembre a les 17 h.

El jutjat de la DANA demana més mobiliari i micròfons davant l’alta assistència a testificals

El jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA sol·licita més mobiliari i cinc micròfons per a afrontar pròximes declaracions amb gran afluència.

El València Basket llança les entrades per a la seua estrena en el Roig Arena: de 15 a 300 euros

El club posa a la venda les entrades per als primers partits en el nou pavelló: Eurolliga i acb masculines i Lliga Femenina, amb preus de 15 a 300 euros.

Mompó defén que el xicotet comerç és trinxera de la llengua pròpia i anuncia noves mesures

El president de la Diputació de València reivindica al comerç de proximitat com a sustentació del valencià i reforça els premis locals amb noves accions.