Desmantellament d’una plantació de marihuana a Riba-roja: dues detencions i una connexió il·legal a la xarxa elèctrica

Un dispositiu de la Guàrdia Civil ha resultat en el desmantellament d’una important plantació de marihuana situada en una nau del polígon industrial de Riba-roja de Túria, on es van intervenir més de 800 plantes. Aquest operatiu es va dur a terme arran de diversos indicis rebuts pels agents, així com l’alerta d’una companyia elèctrica sobre un possible enganxament il·legal en aquesta ubicació.

Els agents, actuant amb eficàcia, van establir un dispositiu per a envoltar la nau el dia 9 d’abril, coincidint amb el moment en què es tallava el subministrament il·legal d’electricitat. En comprovar la incidència, dos individus van eixir de l’immoble, però es van adonar de la presència policial i van intentar fugir. Malgrat els seus intents, van ser detinguts a pocs metres del lloc.

Dins de la nau, els agents van trobar no només les més de 800 plantes de marihuana, sinó també un ampli equipament per al cultiu, que incloïa aires condicionats, filtres, focus i ventiladors. Els dos detinguts, d’origen albanès i amb edats de 27 i 37 anys, s’enfronten a càrrecs per delicte contra la salut pública i per defraudació de fluid elèctric.

La Guàrdia Civil, a més, ha indicat que hi ha altres tres persones implicades en aquesta operació, les quals es preveu que siguen detingudes en els pròxims dies. Les diligències corresponents han estat presentades al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 8 de Llíria, que s’encarregarà de determinar les responsabilitats legals derivades d’aquesta activitat il·legal.

Últimes notícies

Barcala evita aclarir si acudirà a la comissió que investiga les vivendes públiques a Alacant

Luis Barcala esquiva en el ple d'Alacant les preguntes de l'oposició sobre la seua assistència a la comissió que investiga les adjudicacions de vivendes públiques i sobre la seua reunió amb Francisco Ordiñana.

El Llevant oficialitza l’eixida de Morals, llegenda del club granota

El Llevant confirma la marxa de José Luis Morales, màxim golejador i jugador amb més partits del club en el futbol professional, i prepara un comiat especial al costat del capità.

Pedro Martínez destaca la professionalitat de Montero malgrat els rumors sobre Olympiacos

Pedro Martínez ressalta la implicació i mentalitat guanyadora de Jean Montero i evita entrar en especulacions sobre la seua possible eixida al Olympiacos, centrant el discurs en el present del València Basket.

L’aviador de la República de Josep Palomero guanya el Premi Enric Valor de Novell·l’en valencià

La novel·la L’aviador de la República, de l'escriptor castellonenc Josep Palomero, gana la XXXI edició del Premi Enric Valor de Novell·l'en Valencià, dotat amb 20.000 euros i convocat per la Diputació d'Alacant.

Llibertat amb càrrecs per a un corredor d’assegurances acusat d’estafar 73.000 euros a un client

Un corredor d'assegurances de 68 anys queda en llibertat amb càrrecs després de ser detingut a Alacant per presumptament estafar 73.000 euros a un client mitjançant pòlisses falses d'inversió i estalvi.

Pérez Llorca crida al diàleg amb els docents i confia que la vaga no afecte la PAU

Pérez Llorca apel·la al diàleg amb els docents en vaga i es mostra confiat que les Proves d'Accés a la Universitat es desenrotllen amb normalitat, defenent alhora els seus pressupostos i el seu model de finançament autonòmic.

Quasi 300.000 estrangers van obtindre la nacionalitat espanyola en 2025, amb fort pes de la Comunitat Valenciana

Quasi 300.000 residents estrangers van aconseguir la nacionalitat espanyola en 2025, màxim de la sèrie històrica, amb el Marroc, Colòmbia i Veneçuela com a principals països d'origen.

Educació i sindicats obrin la seua octava reunió amb la vaga docent en l’aire

Educació i els sindicats docents celebren la seua octava reunió per a decidir si firmen l'última proposta de la Generalitat i aconseguixen desconvocar una vaga indefinida que aconseguix ja catorze dies.