Nou detinguts acusats de robar en xalets de luxe amb pistoles elèctriques incapacitants

La Guàrdia Civil ha detingut a nou persones pertanyents a una organització criminal presumptament dedicada a cometre robatoris en habitatges de luxe a Finestrat (Alacant). Per a això utilitzaven pistoles elèctriques incapacitants, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

S’han recuperat 22.000 euros en efectiu, sis rellotges valorats entre 200.000 i 400.000 euros cadascun, joies i diversos dispositius digitals. També s’han intervingut onze vehicles de motor d’alta gamma –cinc turismes i sis motocicletes– usats per l’organització per als seus propis desplaçaments i cometre els robatoris. A més, han estat intervinguts tres drons, 28 rèpliques d’armes de foc curtes i de guerra, una pistola elèctrica incapacitant i una defensa extensible.

La recerca es va iniciar a l’agost del passat any, quan els agents van tenir coneixement de la possible existència d’una organització criminal assentada a la província d’Alacant que es dedicava a cometre robatoris violents en domicilis de luxe a la Marina Baixa.

Es tractava d’un grup de l’est d’Europa que havia perpetrat diversos robatoris amb violència en domicilis de Finestrat causant lesions de consideració als habitants dels habitatges assaltats. Als presumptes autors els constaven nombrosos antecedents per delictes similars als seus països d’origen, a més de tràfic de drogues. Fins i tot, a un dels principals col·laboradors del líder li constava un delicte d’assassinat comés a Ucraïna l’any 2018 dins de les activitats fetes en l’organització criminal de la qual era membre.

Els membres del grup residien en les localitats d’Alacant, Calp, Finestrat i La Nucia. A Alacant comptaven, a més, amb diversos locals comercials, diversos tallers i un saló de jocs en línia, utilitzats per al blanqueig del capital procedent de l’activitat criminal.

El líder del grup, un home de 28 anys de nacionalitat ucraïnesa que residia a Finestrat, portava un alt nivell de vida a Espanya i es desplaçava en vehicles d’alta gamma acompanyat d’una comitiva que feia les funcions de seguretat personal, viatjant constantment i allotjant-se en hotels de luxe de la província.

S’allotjava en un xalet propi en esta localitat, amb vigilància personal permanent i amb un circuit de càmeres d’última tecnologia i lectors de placa de matrícula a l’entrada al recinte.

Durant el registre, els agents van localitzar una sala de control on els ‘vigilants’ analitzaven totes estes dades captades pels dispositius de control.

En el transcurs de l’operació, els agents van comprovar que l’organització havia detingut de manera il·legal i intentat matar a un dels membres del grup al qual li atribuïen ‘haver traït al líder’.

Per este motiu, es van registrar cinc domicilis situats a Alacant, Calp, Finestrat i la Nucia, i tres locals comercials situats en la capital. D’estos comerços, dos d’ells eren suposats tallers mecànics i el tercer un saló de videojocs situat en el centre de la ciutat d’Alacant amb una insignificant activitat comercial.

Als detinguts se’ls imputen els delictes de robatoris amb violència i intimidació, lesions, tinença il·lícita d’armes, pertinença a organització criminal, a més de detenció il·legal i temptativa d’homicidi a un dels membres del grup.

L’operació ha estat desenvolupada per l’Equip de Patrimoni de la Unitat Orgànica de Policia Judicial i el Grup d’Informació de la Guàrdia Civil d’Alacant i dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 1 de Benidorm.

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.