Nou detinguts acusats de robar en xalets de luxe amb pistoles elèctriques incapacitants

La Guàrdia Civil ha detingut a nou persones pertanyents a una organització criminal presumptament dedicada a cometre robatoris en habitatges de luxe a Finestrat (Alacant). Per a això utilitzaven pistoles elèctriques incapacitants, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

S’han recuperat 22.000 euros en efectiu, sis rellotges valorats entre 200.000 i 400.000 euros cadascun, joies i diversos dispositius digitals. També s’han intervingut onze vehicles de motor d’alta gamma –cinc turismes i sis motocicletes– usats per l’organització per als seus propis desplaçaments i cometre els robatoris. A més, han estat intervinguts tres drons, 28 rèpliques d’armes de foc curtes i de guerra, una pistola elèctrica incapacitant i una defensa extensible.

La recerca es va iniciar a l’agost del passat any, quan els agents van tenir coneixement de la possible existència d’una organització criminal assentada a la província d’Alacant que es dedicava a cometre robatoris violents en domicilis de luxe a la Marina Baixa.

Es tractava d’un grup de l’est d’Europa que havia perpetrat diversos robatoris amb violència en domicilis de Finestrat causant lesions de consideració als habitants dels habitatges assaltats. Als presumptes autors els constaven nombrosos antecedents per delictes similars als seus països d’origen, a més de tràfic de drogues. Fins i tot, a un dels principals col·laboradors del líder li constava un delicte d’assassinat comés a Ucraïna l’any 2018 dins de les activitats fetes en l’organització criminal de la qual era membre.

Els membres del grup residien en les localitats d’Alacant, Calp, Finestrat i La Nucia. A Alacant comptaven, a més, amb diversos locals comercials, diversos tallers i un saló de jocs en línia, utilitzats per al blanqueig del capital procedent de l’activitat criminal.

El líder del grup, un home de 28 anys de nacionalitat ucraïnesa que residia a Finestrat, portava un alt nivell de vida a Espanya i es desplaçava en vehicles d’alta gamma acompanyat d’una comitiva que feia les funcions de seguretat personal, viatjant constantment i allotjant-se en hotels de luxe de la província.

S’allotjava en un xalet propi en esta localitat, amb vigilància personal permanent i amb un circuit de càmeres d’última tecnologia i lectors de placa de matrícula a l’entrada al recinte.

Durant el registre, els agents van localitzar una sala de control on els ‘vigilants’ analitzaven totes estes dades captades pels dispositius de control.

En el transcurs de l’operació, els agents van comprovar que l’organització havia detingut de manera il·legal i intentat matar a un dels membres del grup al qual li atribuïen ‘haver traït al líder’.

Per este motiu, es van registrar cinc domicilis situats a Alacant, Calp, Finestrat i la Nucia, i tres locals comercials situats en la capital. D’estos comerços, dos d’ells eren suposats tallers mecànics i el tercer un saló de videojocs situat en el centre de la ciutat d’Alacant amb una insignificant activitat comercial.

Als detinguts se’ls imputen els delictes de robatoris amb violència i intimidació, lesions, tinença il·lícita d’armes, pertinença a organització criminal, a més de detenció il·legal i temptativa d’homicidi a un dels membres del grup.

L’operació ha estat desenvolupada per l’Equip de Patrimoni de la Unitat Orgànica de Policia Judicial i el Grup d’Informació de la Guàrdia Civil d’Alacant i dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 1 de Benidorm.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.