Nou detinguts acusats de robar en xalets de luxe amb pistoles elèctriques incapacitants

La Guàrdia Civil ha detingut a nou persones pertanyents a una organització criminal presumptament dedicada a cometre robatoris en habitatges de luxe a Finestrat (Alacant). Per a això utilitzaven pistoles elèctriques incapacitants, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

S’han recuperat 22.000 euros en efectiu, sis rellotges valorats entre 200.000 i 400.000 euros cadascun, joies i diversos dispositius digitals. També s’han intervingut onze vehicles de motor d’alta gamma –cinc turismes i sis motocicletes– usats per l’organització per als seus propis desplaçaments i cometre els robatoris. A més, han estat intervinguts tres drons, 28 rèpliques d’armes de foc curtes i de guerra, una pistola elèctrica incapacitant i una defensa extensible.

La recerca es va iniciar a l’agost del passat any, quan els agents van tenir coneixement de la possible existència d’una organització criminal assentada a la província d’Alacant que es dedicava a cometre robatoris violents en domicilis de luxe a la Marina Baixa.

Es tractava d’un grup de l’est d’Europa que havia perpetrat diversos robatoris amb violència en domicilis de Finestrat causant lesions de consideració als habitants dels habitatges assaltats. Als presumptes autors els constaven nombrosos antecedents per delictes similars als seus països d’origen, a més de tràfic de drogues. Fins i tot, a un dels principals col·laboradors del líder li constava un delicte d’assassinat comés a Ucraïna l’any 2018 dins de les activitats fetes en l’organització criminal de la qual era membre.

Els membres del grup residien en les localitats d’Alacant, Calp, Finestrat i La Nucia. A Alacant comptaven, a més, amb diversos locals comercials, diversos tallers i un saló de jocs en línia, utilitzats per al blanqueig del capital procedent de l’activitat criminal.

El líder del grup, un home de 28 anys de nacionalitat ucraïnesa que residia a Finestrat, portava un alt nivell de vida a Espanya i es desplaçava en vehicles d’alta gamma acompanyat d’una comitiva que feia les funcions de seguretat personal, viatjant constantment i allotjant-se en hotels de luxe de la província.

S’allotjava en un xalet propi en esta localitat, amb vigilància personal permanent i amb un circuit de càmeres d’última tecnologia i lectors de placa de matrícula a l’entrada al recinte.

Durant el registre, els agents van localitzar una sala de control on els ‘vigilants’ analitzaven totes estes dades captades pels dispositius de control.

En el transcurs de l’operació, els agents van comprovar que l’organització havia detingut de manera il·legal i intentat matar a un dels membres del grup al qual li atribuïen ‘haver traït al líder’.

Per este motiu, es van registrar cinc domicilis situats a Alacant, Calp, Finestrat i la Nucia, i tres locals comercials situats en la capital. D’estos comerços, dos d’ells eren suposats tallers mecànics i el tercer un saló de videojocs situat en el centre de la ciutat d’Alacant amb una insignificant activitat comercial.

Als detinguts se’ls imputen els delictes de robatoris amb violència i intimidació, lesions, tinença il·lícita d’armes, pertinença a organització criminal, a més de detenció il·legal i temptativa d’homicidi a un dels membres del grup.

L’operació ha estat desenvolupada per l’Equip de Patrimoni de la Unitat Orgànica de Policia Judicial i el Grup d’Informació de la Guàrdia Civil d’Alacant i dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 1 de Benidorm.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.