Nou detinguts acusats de robar en xalets de luxe amb pistoles elèctriques incapacitants

La Guàrdia Civil ha detingut a nou persones pertanyents a una organització criminal presumptament dedicada a cometre robatoris en habitatges de luxe a Finestrat (Alacant). Per a això utilitzaven pistoles elèctriques incapacitants, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

S’han recuperat 22.000 euros en efectiu, sis rellotges valorats entre 200.000 i 400.000 euros cadascun, joies i diversos dispositius digitals. També s’han intervingut onze vehicles de motor d’alta gamma –cinc turismes i sis motocicletes– usats per l’organització per als seus propis desplaçaments i cometre els robatoris. A més, han estat intervinguts tres drons, 28 rèpliques d’armes de foc curtes i de guerra, una pistola elèctrica incapacitant i una defensa extensible.

La recerca es va iniciar a l’agost del passat any, quan els agents van tenir coneixement de la possible existència d’una organització criminal assentada a la província d’Alacant que es dedicava a cometre robatoris violents en domicilis de luxe a la Marina Baixa.

Es tractava d’un grup de l’est d’Europa que havia perpetrat diversos robatoris amb violència en domicilis de Finestrat causant lesions de consideració als habitants dels habitatges assaltats. Als presumptes autors els constaven nombrosos antecedents per delictes similars als seus països d’origen, a més de tràfic de drogues. Fins i tot, a un dels principals col·laboradors del líder li constava un delicte d’assassinat comés a Ucraïna l’any 2018 dins de les activitats fetes en l’organització criminal de la qual era membre.

Els membres del grup residien en les localitats d’Alacant, Calp, Finestrat i La Nucia. A Alacant comptaven, a més, amb diversos locals comercials, diversos tallers i un saló de jocs en línia, utilitzats per al blanqueig del capital procedent de l’activitat criminal.

El líder del grup, un home de 28 anys de nacionalitat ucraïnesa que residia a Finestrat, portava un alt nivell de vida a Espanya i es desplaçava en vehicles d’alta gamma acompanyat d’una comitiva que feia les funcions de seguretat personal, viatjant constantment i allotjant-se en hotels de luxe de la província.

S’allotjava en un xalet propi en esta localitat, amb vigilància personal permanent i amb un circuit de càmeres d’última tecnologia i lectors de placa de matrícula a l’entrada al recinte.

Durant el registre, els agents van localitzar una sala de control on els ‘vigilants’ analitzaven totes estes dades captades pels dispositius de control.

En el transcurs de l’operació, els agents van comprovar que l’organització havia detingut de manera il·legal i intentat matar a un dels membres del grup al qual li atribuïen ‘haver traït al líder’.

Per este motiu, es van registrar cinc domicilis situats a Alacant, Calp, Finestrat i la Nucia, i tres locals comercials situats en la capital. D’estos comerços, dos d’ells eren suposats tallers mecànics i el tercer un saló de videojocs situat en el centre de la ciutat d’Alacant amb una insignificant activitat comercial.

Als detinguts se’ls imputen els delictes de robatoris amb violència i intimidació, lesions, tinença il·lícita d’armes, pertinença a organització criminal, a més de detenció il·legal i temptativa d’homicidi a un dels membres del grup.

L’operació ha estat desenvolupada per l’Equip de Patrimoni de la Unitat Orgànica de Policia Judicial i el Grup d’Informació de la Guàrdia Civil d’Alacant i dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 1 de Benidorm.

Últimes notícies

Controlada una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses a l’A-7 en Cox

Els bombers han controlat una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses que ha eixit de la via a l’A-7 en Cox. El conductor ha resultat ferit i ha sigut atés pels servicis d’emergència.

Naixen 44 cries de tortuga marina a la platja de Muchavista d’El Campello

Un total de 44 cries de tortuga bova han naixcut esta matinada a la platja de Muchavista d’El Campello, on un dispositiu amb més de 200 voluntaris ha vigilat el niu les 24 hores al dia.

Onze vols xàrter des de Castelló per a portar el taulell a la fira Cersaie

L’aeroport de Castelló ha programat onze vols xàrter entre el 20 i el 25 de setembre per a traslladar prop de 2.000 professionals ceràmics a la fira Cersaie de Bolonya, que se sumaran a la ruta regular amb Ryanair.

Les víctimes del terrorisme omplin Mutxamel de memòria, dignitat i convivència

Mutxamel ha acollit el primer acte del Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat Valenciana, coincidint amb el 35 aniversari de l’atemptat més greu patit al territori. El president Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat la seua dignitat i ha garantit que la seua memòria continuarà viva en les noves generacions.

Els municipis de la zona zero de la dana suspendixen classes i activitats per l’alerta taronja per pluges

Aldaia, Alaquàs, Paiporta, Torrent i Catarroja han activat plans d’emergència, han tancat col·legis des de les 15.00 hores i han suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta taronja per pluges intenses d’Aemet.

Les connexions metropolitanes, el gran repte per a la mobilitat a València

Investigadors de la UPV destaquen el creixement del transport públic i la bicicleta a València però alerten que el gran repte és millorar les connexions amb l’àrea metropolitana, encara molt dependents del cotxe privat.

El vent complica l’extinció de l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 880 hectàrees

L’incendi forestal de Tuéjar ha calcinat ja 880 hectàrees de muntanya i el vent erràtic, amb ratxes de fins a 80 km/h, amenaça de complicar unes tasques d’extinció centrades ara a evitar que el foc creue el pantà de Benagéber.

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.