Anuncios

Nou detinguts acusats de robar en xalets de luxe amb pistoles elèctriques incapacitants

La Guàrdia Civil ha detingut a nou persones pertanyents a una organització criminal presumptament dedicada a cometre robatoris en habitatges de luxe a Finestrat (Alacant). Per a això utilitzaven pistoles elèctriques incapacitants, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

S’han recuperat 22.000 euros en efectiu, sis rellotges valorats entre 200.000 i 400.000 euros cadascun, joies i diversos dispositius digitals. També s’han intervingut onze vehicles de motor d’alta gamma –cinc turismes i sis motocicletes– usats per l’organització per als seus propis desplaçaments i cometre els robatoris. A més, han estat intervinguts tres drons, 28 rèpliques d’armes de foc curtes i de guerra, una pistola elèctrica incapacitant i una defensa extensible.

Anuncios

La recerca es va iniciar a l’agost del passat any, quan els agents van tenir coneixement de la possible existència d’una organització criminal assentada a la província d’Alacant que es dedicava a cometre robatoris violents en domicilis de luxe a la Marina Baixa.

Es tractava d’un grup de l’est d’Europa que havia perpetrat diversos robatoris amb violència en domicilis de Finestrat causant lesions de consideració als habitants dels habitatges assaltats. Als presumptes autors els constaven nombrosos antecedents per delictes similars als seus països d’origen, a més de tràfic de drogues. Fins i tot, a un dels principals col·laboradors del líder li constava un delicte d’assassinat comés a Ucraïna l’any 2018 dins de les activitats fetes en l’organització criminal de la qual era membre.

Els membres del grup residien en les localitats d’Alacant, Calp, Finestrat i La Nucia. A Alacant comptaven, a més, amb diversos locals comercials, diversos tallers i un saló de jocs en línia, utilitzats per al blanqueig del capital procedent de l’activitat criminal.

El líder del grup, un home de 28 anys de nacionalitat ucraïnesa que residia a Finestrat, portava un alt nivell de vida a Espanya i es desplaçava en vehicles d’alta gamma acompanyat d’una comitiva que feia les funcions de seguretat personal, viatjant constantment i allotjant-se en hotels de luxe de la província.

S’allotjava en un xalet propi en esta localitat, amb vigilància personal permanent i amb un circuit de càmeres d’última tecnologia i lectors de placa de matrícula a l’entrada al recinte.

Durant el registre, els agents van localitzar una sala de control on els ‘vigilants’ analitzaven totes estes dades captades pels dispositius de control.

En el transcurs de l’operació, els agents van comprovar que l’organització havia detingut de manera il·legal i intentat matar a un dels membres del grup al qual li atribuïen ‘haver traït al líder’.

Per este motiu, es van registrar cinc domicilis situats a Alacant, Calp, Finestrat i la Nucia, i tres locals comercials situats en la capital. D’estos comerços, dos d’ells eren suposats tallers mecànics i el tercer un saló de videojocs situat en el centre de la ciutat d’Alacant amb una insignificant activitat comercial.

Als detinguts se’ls imputen els delictes de robatoris amb violència i intimidació, lesions, tinença il·lícita d’armes, pertinença a organització criminal, a més de detenció il·legal i temptativa d’homicidi a un dels membres del grup.

L’operació ha estat desenvolupada per l’Equip de Patrimoni de la Unitat Orgànica de Policia Judicial i el Grup d’Informació de la Guàrdia Civil d’Alacant i dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 1 de Benidorm.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Miguel Illescas celebra el Dia dels Escacs en la Comunitat Valenciana el 31 de maig

El Gran mestre Miguel Illescas participarà el 31 de maig en la primera celebració oficial del Dia dels Escacs en la Comunitat Valenciana, amb activitats gratuïtes en el Centre Cultural-Esportiu Petxina de València.

El Govern accelera la reconstrucció de les casernes danyades per la dana en la Comunitat

El Govern d'Espanya encara la recta final de les obres d'emergència en set casernes afectades per la dana d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana, amb una inversió de més de 6,6 milions d'euros i una nova caserna pendent a Utiel.

Els sindicats condicionen la volta al diàleg amb Educació a una proposta real i global

Els sindicats docents mantenen la vaga indefinida en l'educació pública no universitària de la Comunitat Valenciana i només reprendran el diàleg si Educació presenta una proposta real que abaste totes les seues reivindicacions.

L’aeroport de Castelló marca rècord a l’abril i afronta l’estiu amb 16 rutes

L'aeroport de Castelló augmenta un 12% els seus passatgers a l'abril, marca màxim històric en eixe mes i es prepara per a operar 16 rutes regulars durant la temporada d'estiu.

Vila-real busca assegurar la tercera plaça davant un Sevilla necessitat de punts

Vila-real rep al Sevilla en La Ceràmica amb l'objectiu de deixar quasi sentenciada la tercera plaça, mentres que el conjunt andalús necessita puntuar per a allunyar-se del descens.

Un estudi de la UMH reforça la resistència de dacsa i tomaca a sequera i salinitat

Investigadors de la UMH han desenrotllat formulacions bioestimulantes que milloren el creixement i la resistència de dacsa i tomaca enfront de la sequera i la salinitat creixents en els sòls agrícoles.

L’Aeroport de València frega els 1,2 milions de passatgers a l’abril i creix un 10,7%

L'Aeroport de València va superar a l'abril els 1,15 milions de passatgers, un 10,7% més que un any abans, amb un fort impuls del trànsit internacional i més de 8.700 vols.

A l’espera de la tercera PCR de la dona aïllada per sospita de hantavirus a Alacant

Les autoritats sanitàries esperen el resultat de la tercera PCR a la dona de 32 anys ingressada i aïllada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus, després de dos proves prèvies negatives.
Anuncios