13.3 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Educació iniciarà un concurs de mèrits per a cobrir les places dels inspectors vacants després de les últimes oposicions

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació cobrirà les places en la Inspecció Educativa que han quedat vacants després de les oposicions amb un concurs de mèrits entre funcionaris de carrera dels cossos docents no universitaris dependents de la Generalitat Valenciana.

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, i el director general de Personal Docent, Pablo Ortega, s’han reunit este dimarts en taula sectorial amb els sindicats per a traslladar-los el procediment a seguir.

Finalitzat el procés selectiu per a l’accés al Cos d’Inspectors d’Educació, resulta necessari convocar un procediment per a la constitució d’una borsa de treball extraordinària per a proveir de forma temporal llocs vacants de treball de la Inspecció Educativa a la Comunitat Valenciana i amb vista a garantir la millora de la qualitat del sistema educatiu, explica l’administració educativa en un comunicat.

“Volem accelerar el procés perquè al gener, quan s’incorporen els inspectors que han aprovat el procés selectiu, tinguem suficients professionals per a cobrir tots els llocs d’inspecció docent a la Comunitat Valenciana”, ha assenyalat el secretari autonòmic d’Educació.

DOS FASES

D’esta manera, es desenvoluparà un procés en dos fases, on es valorarà amb un màxim de 20 punts la memòria presentada i la defensa d’esta, i amb un màxim de 10 punts els mèrits aportats.

A través de la memòria es pretén comprovar la competència professional dels aspirants des de la dimensió del coneixement del lloc de treball, considerant aspectes normatius, tècnics i metodològics que permeten planificar, aplicar i avaluar aspectes d’organització i gestió dels àmbits d’intervenció de la Inspecció i que responguen a les funcions i atribucions de la Inspecció d’Educació a la Comunitat Valenciana.

La llista ordenada que es genere a partir d’este procediment i els nomenaments provisionals que siguen efectuats tindran vigència fins a la convocatòria d’un nou procés selectiu o la incorporació del titular del lloc, tal com establix l’article 27 del Decret 80/2017, de 23 de juny, del Consell, pel qual es regula l’actuació, el funcionament i l’organització de la Inspecció d’Educació de la Comunitat Valenciana.

Podran participar en este procés el personal funcionari docent que estiga en possessió del títol de Doctorat, Màster Universitari, Llicenciatura, Enginyeria, Arquitectura o títols declarats legalment equivalents.

A més, este personal haurà de pertànyer a algun dels cossos que integren la funció pública docent no universitària, així com que acredite una antiguitat mínima de deu anys com a personal funcionari de carrera, en algun dels cossos que integren la funció pública docent. Iguamente, han de tenir destinació a la Comunitat Valenciana com a funcionari de carrera en situació d’actiu en algun dels cossos docents no universitaris.

Últimes notícies

Un projecte pioner d’IA recupera la veu d’un pacient amb ELA

Un equip de la UPV ha reconstruït la veu d'un pacient amb ELA a partir de 20 minutos d'àudios. El sistema reproduïx la seua entonació en castellà i valencià.

La jutgessa del cas DANA cita als escortes i al xofer de Mazón com a testimonis

La instructora ha ordenat identificar i citar als escortes i al xofer que van acompanyar a Carlos Mazón el 29 d'octubre, per a aclarir si van sentir crides o comentaris. L'acte veu 'perfectament plausible' que el president fora informat de l'enviament del Es-Alert minuts abans de la seua difusió.

Presó provisional per a un piròman que va intentar cremar a un indigent dos vegades a València

Un home de 43 anys ha sigut detingut per provocar diversos incendis a València i per intentar cremar a un indigent en dos ocasions. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó provisional.

Pérez Llorca sosté que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en la jornada de la DANA

El secretari general del PP valencià ha declarat com a testimoni sobre les seues comunicacions del 29 d'octubre i ha negat que actuara d'intermediari amb el president. S'ha compromés a aportar el detall de missatges i crides.

La declaració de l’amo del Ventorro ha obert dubtes clau sobre el menjar de Mazón i Vilaplana

La declaració del propietari del Ventorro ha deslligat contradiccions sobre el reservat, el portàtil, la vestimenta i l'escorta en el menjar del 29-O. Les parts han demanat aclariments com una foto de l'espai.

Pren possessió el nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana

José Antonio Fernández de Llum ha pres possessió com a nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana en un acte presidit per Mercedes González. La seua trajectòria a València i els reptes de reconstrucció de casernes, ciberdelinqüència i atenció a víctimes han centrat el focus.

Un jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la mort d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica roman en l'UCI.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de sis anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira. Una altra xiqueta, de quatre, roman en l'UCI pediàtrica del Clínic de València.