Educació iniciarà un concurs de mèrits per a cobrir les places dels inspectors vacants després de les últimes oposicions

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació cobrirà les places en la Inspecció Educativa que han quedat vacants després de les oposicions amb un concurs de mèrits entre funcionaris de carrera dels cossos docents no universitaris dependents de la Generalitat Valenciana.

El secretari autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, i el director general de Personal Docent, Pablo Ortega, s’han reunit este dimarts en taula sectorial amb els sindicats per a traslladar-los el procediment a seguir.

Finalitzat el procés selectiu per a l’accés al Cos d’Inspectors d’Educació, resulta necessari convocar un procediment per a la constitució d’una borsa de treball extraordinària per a proveir de forma temporal llocs vacants de treball de la Inspecció Educativa a la Comunitat Valenciana i amb vista a garantir la millora de la qualitat del sistema educatiu, explica l’administració educativa en un comunicat.

«Volem accelerar el procés perquè al gener, quan s’incorporen els inspectors que han aprovat el procés selectiu, tinguem suficients professionals per a cobrir tots els llocs d’inspecció docent a la Comunitat Valenciana», ha assenyalat el secretari autonòmic d’Educació.

DOS FASES

D’esta manera, es desenvoluparà un procés en dos fases, on es valorarà amb un màxim de 20 punts la memòria presentada i la defensa d’esta, i amb un màxim de 10 punts els mèrits aportats.

A través de la memòria es pretén comprovar la competència professional dels aspirants des de la dimensió del coneixement del lloc de treball, considerant aspectes normatius, tècnics i metodològics que permeten planificar, aplicar i avaluar aspectes d’organització i gestió dels àmbits d’intervenció de la Inspecció i que responguen a les funcions i atribucions de la Inspecció d’Educació a la Comunitat Valenciana.

La llista ordenada que es genere a partir d’este procediment i els nomenaments provisionals que siguen efectuats tindran vigència fins a la convocatòria d’un nou procés selectiu o la incorporació del titular del lloc, tal com establix l’article 27 del Decret 80/2017, de 23 de juny, del Consell, pel qual es regula l’actuació, el funcionament i l’organització de la Inspecció d’Educació de la Comunitat Valenciana.

Podran participar en este procés el personal funcionari docent que estiga en possessió del títol de Doctorat, Màster Universitari, Llicenciatura, Enginyeria, Arquitectura o títols declarats legalment equivalents.

A més, este personal haurà de pertànyer a algun dels cossos que integren la funció pública docent no universitària, així com que acredite una antiguitat mínima de deu anys com a personal funcionari de carrera, en algun dels cossos que integren la funció pública docent. Iguamente, han de tenir destinació a la Comunitat Valenciana com a funcionari de carrera en situació d’actiu en algun dels cossos docents no universitaris.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.